Būvniecība un īpašums

Jūrmalā izveido jauna veida gājēju pāreju satiksmes drošības paaugstināšanai

Žanete Hāka, 23.07.2014

Jaunākais izdevums

Jūrmalā, Mellužu prospektā pie Mellužu estrādes izveidota jauna veida paaugstinātas drošības gājēju pāreja, informē Jūrmalas pilsētas dome.

Pirms gājēju pārejas pirmo reizi Latvijā uz ceļa uzklāts automašīnu bremzēšanas ceļu samazinošs pārklājums, izmantojot auksto divkomponentu metodi. Ceļa apstrāde ar abrazīvu pārklājumu ievērojami uzlabo satiksmes drošību, ļaujot automašīnai apstrādātajā posmā apstāties teju uz pusi īsākā ceļā.

Jaunā pāreja ierīkota pēc būvnieka SIA M-2 iniciatīvas sadarbībā ar Jūrmalas pilsētas domi, sperot pirmos soļus šādas metodes ieviešanai Latvijā. Uzņēmuma pārstāvis Ainārs Gailis skaidro, ka Lietuvā ik gadu šādā veidā tiek aprīkotas aptuveni 800 gājēju pārejas, un Latvijā šīs tehnoloģijas ieviešana ir pašā sākuma stadijā.

Pārklājot ceļu pirms gājēju pārejas ar abrazīvu materiālu, izmantojot auksto metodi, tiek paaugstināta satiksmes drošība divos veidos - pārklājums samazina bremzēšanas ceļu gandrīz uz pusi, kā arī sarkanās krāsas pārklājums un reljefs pievērš papildu autovadītāju uzmanību, tuvojoties gājēju pārejai. Šāda pārklājuma noturība, atkarībā no satiksmes satiksmes intensitātes un ceļa apstrādes ziemā, ir no diviem līdz septiņiem gadiem.

Jūnijā šāda gājēju pāreja izveidota arī Ogrē, pirms un uz gājēju pārejas pie Ogres 1.vidusskolas, informē Ogres dome.

Šādu tehnoloģu, iepazīstot lietuviešu pieredzi, atbalstījusi arī VAS Latvijas Valsts ceļi, Ceļu policija un CSDD. Ja īstenotais pilotprojekts Ogrē izrādīties veiksmīgs, plānots, ka ar laiku šāda gājēju pāreju apstrāde varētu tikt iekļauta valsts standartā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Siguldas novada satiksmes infrastruktūras attīstībā investē gandrīz 5 miljonus eiro

Rūta Cinīte, 26.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Siguldas novada pašvaldība šogad novada ielu un ceļu uzturēšanā un pārbūvē jau investējusi turpat piecus miljonus eiro. Darbi šajā būvniecības sezonā tuvojas noslēgumam – lielākā daļa ielu, ceļu, kā arī gājēju ietvju jau nodotas iedzīvotāju lietošanā, savukārt daļā objektu turpinās nepieciešamās dokumentācijas sakārtošana, lai tos nodotu ekspluatācijā. Dažviet novadā infrastruktūras darbi turpināsies līdz gada beigām, informē pašvaldībā.

Šajā gadā vērienīgi pārbūves darbi 1,7 kilometrus garā posmā no Vidzemes šosejas līdz autoceļam P8 Inciems–Sigulda–Ķe­gums veikti Zinātnes ielā. Ar Eiropas Savienības atbalstu tur rekonstruēts brauktuves segums, izbūvēti lietus ūdens kanalizācijas tīkli un veikta ūdensvada rekonstrukcija, kā arī krustojumu un no­brauktuvju uz privātīpašumiem pārbūve. Zinātnes ielas krustojumā ar Institūta ielu izveidota izgaismota gājēju pāreja, savu­kārt pirms krustojuma izbūvēta jauna sa­biedriskā transporta pietura. Ielas rekons­trukcija neskāra jau izbūvēto apgaismoto gājēju ietvi gar Zinātnes ielu posmā no šo­sejas līdz Helmaņa ielai, savukārt jauna apgaismota gājēju ietve Zinātnes ielā izbūvēta posmā no krustojuma ar Helmaņa ielu līdz darbnīcām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā ēku īpašniekiem plāno noteikt pienākumu no fasādes notīrīt grafiti zīmējumus, informēja pašvaldības ārējās komunikācijas nodaļā.

Pašvaldība aicina rīdziniekus paust viedokli par jauniem teritoriju kopšanas un būvju uzturēšanas noteikumiem galvaspilsētā.

Rīgas pašvaldība sagatavojusi un nodevusi sabiedriskajai apspriešanai jaunus noteikumus par teritoriju kopšanu un būvju uzturēšanu galvaspilsētā, kas paredz nodrošināt sakoptu pilsētvidi, vienlaikus neuzliekot pārmērīgu slogu iedzīvotājiem atsevišķu teritoriju kopšanas nodrošināšanai.

Ar noteikumu projektu var iepazīties un līdz 23.martam sniegt viedokli pašvaldības mājaslapā sadaļā "Saistošo noteikumu projekti". Pēc sabiedriskās apspriešanas un iedzīvotāju viedokļu apkopošanas noteikumus skatīs Mājokļu un vides komitejā un galīgo lēmumu pieņems domes sēdē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Ogrē sāksies ilgi gaidītā gājēju tuneļa būvniecība

Zane Atlāce - Bistere, 22.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ogrē šonedēļ uzsākta gājēju tuneļa būvniecība zem sliežu ceļiem, kas savienos Skolas ielu un Mālkalnes prospektu, informē VAS Latvijas Dzelzceļš pārstāve Ella Pētermane.

Gājēju tuneļa izbūve nodrošinās Ogres iedzīvotājiem un viesiem drošu dzelzceļa šķērsojumu, ņemot vērā intensīvo kravas un pasažieru vilcienu satiksmi cauri pilsētai un lielo sliežu ceļu skaitu.

Pirmajā etapā blakus būvobjektam tiks izbūvēta pagaidu gājēju pāreja un pēc tam likvidēta esošā pāreja. Projekta īstenošana paredzēta līdz 2020.gada beigām, un to veiks pilnsabiedrība BMGS-Viadukts.

Lai iedzīvotājiem nodrošinātu sliežu šķērsošanu tuneļa būvniecības darbu laikā, darbu veicējs izveidos pagaidu gājēju pāreju aptuveni 15 metru attālumā Rīgas virzienā no esošās gājēju pārejas. Tās platums būs divi metri, kā arī tiks uzstādītas drošības barjeras jeb labirints un brīdinājuma zīmes par drošu dzelzceļa šķērsošanu. Būvniecības darbu laikā netiks ietekmēta autotransporta kustība. Tāpat būvuzņēmums izvietos informatīvos plakātus par kustības izmaiņām, kas atradīsies Mālkalnes prospektā un Skolas ielā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Satiksmes organizēšanai nepietiek ar spēju bruģī ieskrūvēt stabiņu

Guntars Gūte, Diena, 31.08.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas jaunās varas pirmā pilnvaru gada laikā paveikto darbu kvalitāti galvaspilsētas satiksmes sistēmas sakārtošanā sarunā ar laikraksta Diena žurnālistu Guntaru Gūti vērtē satiksmes eksperts Pauls Timrots.

Pēdējā gada laikā daudz dzirdama kritika par satiksmes organizēšanas dīvainībām galvaspilsētā. Kāda, tavuprāt, ir kopējā situācija Rīgā satiksmes jomā?

Patiesībā jau nekas liels un būtisks nenotiek. Drīzāk redzam jaunās varas jaunas politikas parādīšanu un pierādīšanu. Ja tev radusies iespēja parādīt sevi kā jaunu spēku, tad tev arī ir jāparāda, ka tu esi savādāks. Līdz ar to tev nav tik daudz laika, kamēr uzbūvēsi, piemēram, Ziemeļu pārvadu vai Rīgas apvedceļu, tāpēc, lai tu kļūtu pamanāms, tu ātri un butaforiski mēģini paveikt jebkādas lietas un iebāzt kāju durvīs. Līdz ar to no tāda politiskā viedokļa tā parādīšanās ir izdevusies – visi viņus ir pamanījuši. Cits jautājums, cik šī politika ir konsekventa un vēsturiski paliekoša.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ posmā no Rīgas ielas 29 līdz mājām «Iecavkrasti» Ozolniekos sākta gājēju un velosipēdistu celiņa izbūve, reģionālo mediju Zemgales Ziņas informēja Ozolnieku novada pašvaldības sabiedrisko attiecību speciāliste Agnese Launerte.

Kā skaidro A.Launerte, līdz ar gājēju un velosipēdistu celiņa izbūvi tiks izgaismota arī mājām «Iecavkrasti» blakus esošā gājēju pāreja Rīgas ielā. Plānots, ka gan celiņa, gan gājēju pārejas apgaismojuma izbūves darbi tiks pabeigti līdz jūnija beigām, šajā laikā paredzot arī satiksmes ierobežojumus.

Kā liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja interneta mājas lapā, konkursā par gājēju un velosipēdistu celiņa izbūvi šajā posmā uzvarēja SIA «Uzars bruģēšana», kas darbus veiks par 125 817,59 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamo divu gadu laikā, no 2016.gada līdz 2017.gadam, Cēsis iegūs jaunu, modernu, labiekārtotu un daudzfunkcionālu stadionu, kas piemērots vairākām sporta disciplīnām – vieglatlētikai, futbolam, pludmales un klasiskajam volejbolam, basketbolam, tenisam, badmintonam, florbolam un hokejam, informē Cēsu novada pašvaldība.

Projekta īstenošanai divu gadu laikā valsts piešķirs 1,5 miljonus eiro, kā arī tiks piesaistīts pašvaldības līdzfinansējums.

Stadiona rekonstrukcija tiks veikta tā, lai tas atbilstu starptautiskajām vieglatlētikas stadiona prasībām. Tajā būs seši skriešanas celiņi pa esošo 400 metru apli, kā arī astoņi celiņi 100 metru taisnē. Celiņu segums būs veidots no gumijas granulu sistēmas.

Futbola laukuma segums arī būs sintētisks un atbilstošs UEFA standartiem. To piešķirs Latvijas Futbola federācija. Futbolu varēs vērot atvērtās tribīnēs, kur pietiks vietas ap 300 cilvēkiem un kas tiks izbūvētas uzbērumā pie privātīpašumā esošajām dzirnavām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz 2035. gadam Eiropā plānots pārtraukt tirgot automobiļus ar dabasgāzes, benzīna un dīzeļa dzinējiem, tirgū esošās automašīnas gan varēs izmantot arī pēc tam.

To, atsaucoties uz Parīzes nolīgumu klimata pārmaiņu jomā, DB norāda T&E (Transport&Environment) vadītāja Jūlija Poliščanova. Viņa stāsta, ka līdz 2050. gadam elektromobiļi būs pieejami visiem lietotājiem, tāpēc pāreja uz nulles emisiju mobilitāti ir ļoti reāla un iespējama. Eiropas Komisijas (EK) pārstāvniecības Latvijā ekonomikas padomnieks Mārtiņš Zemītis gan uzsver, ka pašlaik Eiropas Savienībā (ES) nav tiesību aktu, kas noteiktu, ka no 2035. gada jāpārtrauc automašīnu ar fosilās degvielas dzinējiem ražošana.

Soli pa solim

Šāda radikāla ideja pagaidām EK līmenī nav modelēta, teic M. Zemītis. “Transporta sektorā šobrīd notiek pāreja uz elektromobilitāti un ūdeņraža dzinējiem. Mērķa rādītājs ir līdz 2025. gadam izveidot vienu miljonu elektrouzlādes punktu un nodrošināt, ka pa Eiropas ceļiem brauc vismaz 13 miljoni elektroauto. Lai sasniegtu Zaļā kursa mērķus, EK nākamo desmit gadu laikā Latvijas ekonomikā ieguldīs vismaz desmit miljardus eiro, tostarp vismaz 30% jeb trīs miljardus – pārejā uz zaļu un ilgtspējīgu ekonomiku. Latvija var izmantot šo finansējumu, lai stimulētu zaļāku autoparku. Protams, sava loma būs arī valsts nodokļu un subsīdiju politikai, kā arī nepieciešamībai sasniegt saistošus juridiskus ES līmeņa mērķus,” pauž M. Zemītis. Viņš stāsta, ka Eiropas Zaļā kursa mērķis ir līdz 2050. gadam samazināt emisijas transporta sektorā par 90%, salīdzinot ar 1990. gadu, šis mērķis izvirzīts, lai sasniegtu klimata neitralitāti un uzlabotu dzīves kvalitāti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pārdaugavā par 800 000 eiro izbūvēts viedierīcēm aprīkots krustojums

Zane Atlāce - Bistere, 13.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai uzlabotu satiksmes plūsmu un drošību, izbūvēts Mūkusalas un Dēļu ielu krustojums, aprīkojot to ar modernām satiksmes detekcijas un vadības iekārtām, informē SIA Mūkusalas Biznesa Centrs valdes priekšsēdētāja Iveta Bahmane.

Tādējādi tiks nodrošināta adaptīva transporta un gājēju plūsma, vadoties pēc satiksmes intensitātes dažādos diennakts laikos.

Krustojuma kapacitāti bija nepieciešams palielināt, jo ik dienu Dēļu ielā, kur atrodas Mūkusalas Biznesa Centrs, iegriežas vairāk nekā 1000 automašīnas, un līdzšinējais satiksmes organizācijas risinājums nebija piemērots tik lielai transporta līdzekļu plūsmai. Līdz ar jaunā krustojuma izbūvi palielināta uz un no Dēļu ielas izbraucošo transporta līdzekļu plūsma, nekavējot esošo satiksmi pa Mūkusalas ielu.

Krustojumā iebūvēts taktilais bruģis, lai informētu neredzīgos cilvēkus par gājēju pārejas sākumu un beigām. Izbūvēta jauna lietus un kanalizācijas sistēma.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šovasar audzis ceļu satiksmes negadījumu skaits. Lielā mērā tas saistīts ar riteņbraucēju skaita palielināšanos galvaspilsētas ielās. Izrādās, ceļu satiksmes negadījums, kad trolejbuss Kalnciema ielā notrieca riteņbraucēju, kurš ar smagām traumām tika nogādāts slimnīcā, nebūt nav vienīgais šāda veida gadījums šovasar, pirmdien raksta laikraksts Diena.

Valsts policijas dati liecina, ka līdz šim šovasar, proti, periodā no maija līdz pagājušajai piektdienai, ceļu satiksmē savainojumus guvuši 185 riteņbraucēji, kas ir vairāk nekā 2014. gadā šajā pašā periodā. Turklāt īpaši izceļas tieši riteņbraucēju un sabiedriskā transporta vadītāju nesaprašanās. Pērn no maija līdz jūlija beigām bija notikusi tikai viena sadursme, kurā bija iesaistīts velosipēds un autobuss, savukārt šogad tas noticis jau deviņas reizes. Pieaug arī sadursmju skaits ar vieglajām automašīnām. Pērn vasarā notika 178 šāda veida negadījumi, savukārt šovasar to jau ir 203.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pandēmijas un tās ierobežošanas pasākumu apstākļos komercnomnieks nav spējis pielāgoties apstākļiem, lai saņemtu pilnu atbalstu un pildītu savas saistības, lai pārvaldītu vēsturisko Mežotnes pils kompleksu, informē Valsts nekustamie īpašumi (VNĪ) valdes loceklis Andris Vārna .

Šobrīd iepriekš iznomātā Mežotnes pils valstij radīs zaudējumus, tādēļ jāvērtē citi ilgtspējīgas dzīvotspējas scenāriji, neizslēdzot arī īpašuma nodošanu pašvaldībām vai pārdošanu likumā noteiktajā kārtībā – publiskas izsoles ceļā, norāda VNĪ .

No kopumā Latvijā esošajām ap 1200 muižām un pilīm VNĪ tiešā pārvaldīšanā ir trīs – Rīgas pils, kas jau ilgstoši izmantota publiskajai funkcijai un saņem valsts atbalstu, savukārt Mežotnes un Igates kompleksi līdz šim tikuši nodoti ilgtermiņa nomā privātpersonām.

“Mums un pašvaldībām kopīgi būs jārod tālākais risinājums Mežotnes pils kompleksa turpmākam pielietojumam ilgtermiņā, izvērtējot nepieciešamos ilgtermiņa ieguldījumus, to atdevi un ar to saistītos riskus, un iespējams jāpieņem lēmums šo īpašumu pārdot investoriem nākotnes attīstībai,” norāda A. Vārna.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rail Baltica trases apkaimju attīstībā jāiegulda vairāk nekā 300 miljoni eiro

Zane Atlāce - Bistere, 24.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai īstenotu infrastruktūras attīstības projektus "Rail Baltic" piegulošajās Rīgas apkaimēs, 10 gadu periodā būs nepieciešamas līdz pat 350 miljoniem eiro lielas investīcijas.

"Rail Baltica" piegulošo Rīgas teritoriju lokālplānojuma apspriedes dalībniekus par to piektdien informēja Rīgas mērs Oļegs Burovs.

"Rail Baltica projektam ir milzīgs potenciāls. Tuvākajos 50 un pat 100 gados mēs diez vai piedzīvosim kādu citu infrastruktūras risinājumu, kas tik ļoti mainīs rīdzinieku dzīvi. Taču, lai šis potenciāls tiktu realizēts, visām iesaistītajām pusēm - gan valdības pārstāvjiem, gan pilsētai, gan iedzīvotājiem - jāsēžas kopā pie viena galda un jāmeklē labākie risinājumi. Gan tam, kā izskatīsies konkrētas vietas pilsētā, gan tam, kā rast trūkstošo finansējumu iespējamo labāko pilsētplānošanas risinājumu izbūvei," norādīja O. Burovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investējot 5,5 miljonus eiro, SIA IKTK izveidojusi Latvijā vienīgo lielizmēra liekti līmēto koka konstrukciju ražotni, kas ļauj izgatavot tiltu, kā arī ēku nesošās konstrukcijas, vienlaikus tā kalpos arī kā pētījumu centrs, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Līdz šim līdzīgi lielizmēra liekti līmēto koka konstrukciju izstrādes centri bija gan Lietuvā, gan Igaunijā, nemaz nerunājot par Skandināviju. «90. gadu sākumā bija mēģinājumi izveidot lielizmēra līmēto konstrukciju ražotnes, tomēr neviena no tām nevarēja izgatavot konstrukcijas, kurām ir lielāka izturība,» skaidro SIA IKTK valdes priekšsēdētājs Māris Peilāns. Izveidotais komplekss ļauj izgatavot tādas liekti līmētas konstrukcijas, kuru maksimālais garums sasniedz 32 m un platums – 2,3 m. «Jau ir veikta pirmā prototipa – gājēju tilta – izgatavošana,» norāda M. Peilāns. Tas būs pirmais liekti līmēto konstrukciju koka tilts, kas izgatavots Latvijā. Tilts patiesībā ir liela laboratorija, kam reālos apstākļos tiks veikts nepārtraukts monitorings. Par drošību, funkcionalitāti un estētiku tilta īstenotājiem šaubu nav, bet tās ir daudziem Latvijā. Tas varētu būt arī iemesls, kādēļ tehniskā projekta izstrādātāji «pārapdrošinoties» ieprojektējuši ļoti masīvas detaļas. «Tādēļ ir piesaistīti zinātnieki, kas palīdzēs vēl labāk izprast šo produktu, savukārt skeptiķu emocijām liks pretī zinātniskus faktus,» norāda M. Peilāns. SIA IKTK pēc būtības ir eksperimentāla rūpnīca, kas pasūtītājiem atkarībā no konkrētās nepieciešamības piedāvās nestandarta produkciju – prototipus. «Transporta izmaksas šādām konstrukcijām ir būtiskas, tāpēc to pārvietošana lielos attālumos nav lēta, vietām pat neiespējama,» saka M. Peilāns. Viņš tomēr perspektīvā neizslēdz, ka pasūtījumi varētu nākt arī no ārvalstīm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Pāreja uz šo tehnoloģiju ir laika jautājums, tikai tā nebūs revolūcija, bet gan paredzama un loģiska 4G evolūcija.

Informācijas tehnoloģiju un komunikāciju nozares šī gada fokusā ir tehnoloģiju tālāka attīstība, izmaiņas normatīvos un arī darbinieku trūkums

«2018. gadā turpināsim gatavoties 5G ieviešanai, lai tai brīdī, kad 5G tehnoloģijas būs standartizētas Eiropas un pasaules līmenī, LMT kā viens no pirmajiem operatoriem ieviestu tās savā tīklā un lai Latvijas klienti varētu izmantot jaunākās sakaru iespējas un nostiprināt savu konkurētspēju,» saka Juris Binde, Latvijas Mobilā telefona (LMT) prezidents. 5G ieviešana ir izaicinošs projekts globālā mērogā. Viens pats to nevar izdarīt ne viens uzņēmums, ne viena valsts. Tas ir kopīgs, globāls darbs – no standartu izstrādāšanas līdz tehnoloģijas testiem un prototipu veidošanai. Viņš ir gandarīts, ka LMT tīkla infrastruktūru par atbilstošu 5G tehnoloģiju testēšanai ir atzinusi un par sadarbības partneri izvēlējusies Nokia, tāpēc LMT ir viens no 5G tehnoloģiju testētājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Inteliģentā satiksmes vadības sistēma, kuru Jelgavā arvien regulē, pilsētai izmaksājusi 275 tūkstošus

Dienas Bizness, 12.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jelgavā, Lielajā ielā pērnruden ierīkotā tā sauktā inteliģentā satiksmes vadības sistēma, kuras mērķis ir paātrināt auto plūsmu un ērtāku padarīt gājēju pārvietošanos pilsētas centrālajās ielās, atbilstoši transporta pieprasījumam darbojas tikai «pīķa» stundās, portālam zz.lv skaidrojusi Jelgavas pašvaldība.

Jelgavā jau pirms vairākiem gadiem sākts ieviest tā dēvēto inteliģento satiksmes vadības sistēmu. Tās būtība – luksoforu režīmi pārslēdzas automātiski pēc tā, kāda ir auto plūsma katrā krustojumā. Savukārt gājēji un riteņbraucēji ielas krustojumus var šķērsot, pirms tam nospiežot luksofora pogu un gaidot sekunžu atskaiti.

Kā zz.lv informējis pašvaldības iestādes «Pilsētsaimniecība» vadītājs Andrejs Baļčūns, tā dēvētā reālā laika inteliģentā transporta vadības sistēma pilsētā uzstādīta 2012. gada augustā Raiņa ielas posmā no Mātera līdz Akadēmijas ielai, bet 2013. gada novembrī – Lielās ielas posmā no Dambja ielas līdz J.Čakstes bulvārim.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Garantijas remontdarbi posmā Nīca - Rucava atzīti par nekvalitatīviem

Zane Atlāce - Bistere, 05.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts galvenā autoceļa Liepāja-Lietuvas robeža (Rucava) (A11) posmā starp Nīcu un Rucavu (34,9.-36,3. km) būvnieks SIA Binders veicis garantijas remontdarbus, izmantojot laika apstākļiem neatbilstošu tehnoloģiju, kā arī darbu veikšanu nesaskaņojot ar VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC).

Nekvalitatīvi veikto darbu LVC nepieņem un būvniekam darbi būs jāveic atkārtoti. Visticamāk tas notiks nākamajā gadā, iestājoties būvdarbu veikšanai piemērotiem laika apstākļiem. Remontam vispiemērotākā metode tiks izvēlēta, piesaistot Ceļu laboratorijas speciālistus.

Rekonstrukcijas darbi valsts galvenā autoceļa Liepāja-Lietuvas robeža (Rucava) (A11) 23 km garā posmā no Nīcas līdz Rucavai (27,32.-50,49. km) tika uzsākti 2015. gada jūnijā un pabeigti 2016. gada septembrī. Tos veica ceļu būves uzņēmums SIA Binders. Rekonstruētā posma projektu sagatavoja SIA Polyroad, būvuzraudzību veica - SIA Teede Insenerid un SIA Sweco EST (Igaunija). Posma rekonstrukcijas izmaksas bija 14,97 miljoni eiro ( ieskaitot PVN). Objekta garantijas termiņš - pieci gadi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Strauja algas palielinājuma pedagogiem, visticamāk, nebūs, šodien, iznākot pie pedagogu protesta akcijas dalībniekiem, sacīja izglītības un zinātnes ministre Ina Druviete (V).

«Varam apliecināt, ka iepriekšējās valdības solītais tiks izpildīts, jau 2014.gada septembrī pedagogu darba samaksas pieaugums būs jūtams,» teica ministre.

Tāpat viņa apliecināja, ka ministrija, gatavojot budžeta pieprasījumu nākamajam gadam, par galveno prioritāti liks pienācīgas darba samaksas nodrošināšanu pedagogiem.

Druviete sacīja, ka līdzšinējā sadarbība ar pedagogus pārstāvošajām organizācijām lēmumu pieņemšanas procesā ir bijusi laba, un pateicas viņiem par to.

Vienlaikus ministre aicina saprast valsts finansiālo situāciju un uzsver, ka valdības uzdevums ir nodrošināt pienācīgu darba samaksu visiem darba darītājiem valstī. Tāpēc nākamā gada budžeta sagatavošanas procesā tikpat liela uzmanība tiks pievērsta ārstu, policistu un citu darbinieku atalgojumam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Vide

Sigulda piešķirs atlaides videi draudzīgiem uzņēmējiem un liks lietot krāna ūdeni

Lelde Petrāne, 17.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Siguldas novada pašvaldība nākamajā gadā piešķirs atlaides tiem uzņēmējiem, kuri izbraukuma tirdzniecības vietās veicinās bezatkritumu un beziesaiņojuma preču tirdzniecību vai nodarbosies ar bioloģisko lauksaimniecību. Tāpat tiks sperti arī citi soļi, kuru mērķis ir vides saudzēšana, liecina pašvaldības paziņojums.

Veicinot videi un cilvēkam draudzīgu, kā arī ekonomiski pamatotu un ilgtspējīgu darbību, Siguldas novada pašvaldība uzstādījusi mērķi samazināt ietekmi uz vidi pašvaldības darbā, teritorijas apsaimniekošanā un pasākumu norisē. Nākamā gada budžeta plānošanas kontekstā norit diskusijas par iespējām veikt pakāpeniskas izmaiņas saistošajos noteikumos un pašvaldības darbā īstenot videi draudzīgas idejas.

Nākamajā gadā Siguldas novada pašvaldība arī veiks autorizētu iedzīvotāju aptauju e-pakalpojumu portālā e.sigulda.lv, vai atteikties no uguņošanas gadumijā.

"Siguldas novada pašvaldība uzņemsies arvien lielāku atbildību par apkārtējās vides saudzēšanu un saglabāšanu nākamajām paaudzēm. Mūsu pienākums ir sabalansēt biznesa intereses un pašvaldības teritorijas apsaimniekošanu ar vides aizsardzību, jo tikai saprātīga saimniekošana ilgtermiņā nodrošinās iespēju saglabāt līdzsvaru dabā arī turpmāk. Šodien sāksim ar mazākām lietām, ar idejām un to pakāpenisku realizāciju," skaidro Siguldas novada pašvaldības domes priekšsēdētājs Uģis Mitrevics.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pusotra gada laikā Sony laidis klajā jau ceturto Xperia Z paaudzi, šoreiz liekot uzsvaru uz izklaidi , piektdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Uzņēmuši sprintera cienīgu ātrumu Sony sava labākā mobilā tālruņa uzlabošanā nav apturami. Šoruden veikalus sasniedza Xperia Z sērijas ceturtā paaudze jeb Z3 un tas nebūtu nekas neparasts, ja vien pirmais modelis nebūtu parādījies veikalos pērnā gada pavasarī. Tātad faktiski visa evolūcija norisinājusies pusotrā gadā. Iespējams, tagad japāņi gan mazliet piebremzēs, jo no uzlecošās saules zemes dzirdamas vēstis, ka nākamgad būšot tikai viens modelis.

Pusgads ir īss posms būtisku jaunumu ieviešanai, tādēļ Sony fokusējas uz atsevišķām detaļām. Šoreiz tas piestrādājis pie ārējā izskata un izklaides sadaļas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta projekta gaitā Tērbatas ielā plānots ierīkot un testēt zaļās infrastruktūras risinājumus ‒ zaļās sienas, zaļo jumtus un lietusdārzus.

Tādējādi Tērbatas iela sekos pasaules metropoļu paraugam, lai karstajās vasaras dienās dotu iespēju iedzīvotājiem atveldzēties.

Zaļos risinājumus plānots ieviest līdz 2024.gadam. Šobrīd projektā tiek veikta zaļās infrastruktūras kartēšana ar mērķi apzināt, kurās galvaspilsētas apkaimēs tā nepieciešama visvairāk, tādējādi mazinot siltumsalas efektu* un ielas aplūšanas risku. Tiek vērtēts arī, kādi zaļās infrastruktūras risinājumi būtu piemērotākie, lai pielāgotu pilsētu klimata pārmaiņām.

Tērbatas iela ir viena no ar transportu un gājēju noslogotākajām ielām, taču tajā trūkst koku, apstādījumu un citu zaļo elementu, kas ļautu pilsētas iedzīvotājiem atveldzēties karstajās vasaras dienās, bet pašai teritorijai – pielāgoties klimata pārmaiņām, padarot to pievilcīgāku dzīvošanai, uzņēmējdarbībai un tūrismam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Slēgs satiksmi pār Ķeguma HES

Žanete Hāka, 19.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No trešdienas, 20. aprīļa sakarā ar AS Latvenergo veiktajiem tilta remontdarbiem tiks slēgta satiksme pār Ķeguma HES, informē Latvijas Valsts ceļi.

No 20. aprīļa līdz 20. oktobrim satiksme pār tiltu būs atļauta katru dienu no 5:00 līdz 10:00 un no 17:30 līdz 21:00, bet pārējā laikā tilts būs slēgts.

Daugavas šķērsošanai aicinām izvēlēties Rīgas vai Pļaviņu HES tiltus (Rīgas apvedceļš Salaspils – Babīte (A5) un reģionālais valsts ceļš Bauska – Aizkraukle (P87)).

Satiksmes un skolēnu autobusi kursēs pēc apstiprinātā saraksta. Arī gājēju kustība pār tiltu netiks ierobežota.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

FOTO: Pabeigti 12,4 miljonus eiro vērtie autoceļa posma Nīca-Rucava rekonstrukcijas darbi

Zane Atlāce - Bistere, 22.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļu būves uzņēmums SIA Binders pabeidzis pērn jūnijā uzsākto asfalta segas rekonstrukciju autoceļa A 11 Liepāja -Lietuvas robeža (Rucava) 23 km garā posmā no Nīcas līdz Rucavai.

Atbilstoši projektam autoceļa vecā virskārta tika reciklēta – uzirdināta, masai pievienotas šķembas un cements, un šī kārta iestrādāta jaunajā ceļa segā, kas sastāv arī no salizturīgās un šķembu kārtas, kā arī divām kārtām asfalta.

Demontēti un no jauna uzbūvēti tilti pār Līgupi un Paurupi, atjaunotas sabiedriskā transporta pieturvietas, iztīrītas vecās caurtekas un atsevišķās vietā ierīkotas jaunas. Autoceļa posmā caur Nīcu ierīkota ārējā apgaismojuma sistēma un apgaismota gājēju pāreja.

Objekta pasūtītājs – VAS Latvijas Valsts ceļi, projekts – SIA Polyroad, būvuzraudzība – SIA Teede Insenerid un SIA Sweco EST (Igaunija). Līguma summa – 12, 4 milj. EUR ( bez PVN). Objekta garantijas termiņš – pieci gadi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Beigusies apspriešana par Ikea būvniecības ieceri Stopiņu novadā un ir pieņemts lēmums izsniegt būvatļauju Zviedrijas mēbeļu mazumtirdzniecības lielveikala Ikea būvniecībai. Stopiņu novada Būvvalde lēmumu publicēs šīs nedēļas laikā, DB pastāstīja pašvaldības pārstāve Inese Skrastiņa. Veikala būvniecību rosina SIA Verus Praedium.

Jau šā gada maijā plānots uzsākt celtniecības darbus, lai 2018. gada augusta beigās durvis varētu vērt lielveikals Ikea. Veikalu pārvaldīs SIA Paul Mason Properties, slēdzot franšīzes līgumu ar Islandes uzņēmumu Inter IKEA Systems BV.

Jāmin arī, ka tik tikko SEB banka un kompānija Verus Praedium noslēguši līgumu par ilgtermiņa aizdevumu 35,4 milj. eiro apmērā Ikea veikala būvniecībai. Tā kopējā platība būs 34 tūkst. kvadrātmetru un nodrošinās aptuveni 300 jaunas darbavietas. Nākotnē uzņēmuma plānos ietilpst arī preču saņemšanas punktu izveidošana Latvijas reģionos, kur pircēji varēs saņemt Ikea iegādātās preces tuvāk savām mājām. SIA Paul Mason Properties priekšsēdētājs Sigurdurs Palmasons norāda, ka projekta izmaksas no uzņēmuma puses sasniegs 60 milj. eiro. Tomēr viņš pieļauj, ka ar laiku šī summa varētu pieaugt, jo tālākā nākotnē iecerēts attīstīt platību ap Ikea veikalu, izveidojot reģionālas nozīmes iepirkšanās centru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

FOTO: Ātrvilciena avārijā Ankarā gājuši bojā deviņi cilvēki un 47 ievainoti

LETA/AP/DPA, 13.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ātrvilciena avārijā Turcijas galvaspilsētā Ankarā gājuši bojā deviņi cilvēki un 47 ievainoti, paziņojis transporta ministrs.

Ap plkst.6.30 (plkst.5.30 pēc Latvijas laika) vilciens no Ankaras uz Konju sadūrās ar lokomotīvi, kas pārbaudīja sliedes nelielā stacijā, ko ātrvilciens šķērso neapstājoties, sacīja Ankaras gubernators.

Ziņu aģentūra «Anadolu» vēsta, ka no sliedēm noskrējuši vismaz divi vilciena vagoni. Vilciens ietriecies gājēju pārejā, kas daļēji sabrukusi pār vilcienu.

Divi ātrvilciena vadītāji un lokomotīves vadītājs gājuši bojā.

Sākta notikušā izmeklēšana.

Mediji vēsta, ka iespējamo cietušo meklēšanā tiek izmantoti arī policijas suņi, taču transporta ministrs paziņojis, ka visi cilvēki no vilciena vraka jau atbrīvoti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas Oskara Kalpaka tiltam ir svarīga loma transporta kustības nodrošināšanā ikdienā, kā arī bagāta vēsture. Tas ir vienīgais šāda veida izgriežamais tilts Latvijā un visās Baltijas valstīs.

Oskara Kalpaka tilts būvēts 1906. gadā, lai savienotu cariskās Krievijas kara flotes bāzi Karostu ar pilsētu un būtu iespēja ērti pārvietoties gan kuģiem, gan arī tā laika transportam, piemēram, zirgu pajūgiem, un ļaudīm. To projektējis vācu inženieris Haralds Halls, un tā garums ir 132.28 metri, augstums virs ūdens līmeņa 8.32 metri. Tilts pārdzīvojis divus pasaules karus un dažādus saimniekus, kas ietekmējis arī tā ekspluatāciju.

Kara flotes bāzei bija nepieciešama osta, tāpēc tika rakts kanāls. Visa Karosta jeb imperatora Aleksandra III osta tika uzbūvēta vien 16 gadu laikā. Tika izrakts kanāls un bija nepieciešams tilts, kas varētu nodrošināt piegādes satiksmi pa sauszemi uz Karostu, kā arī tajā pat laikā varētu notikt kuģu kustība - tātad tilts bija jābūvē atverams. «Inženieri domāja, vai to būvēt paceļamu vai izgriežamu. Tika nolemts būvēt izgriežamu, jo, ja tilts būtu paceļams, tad vējš to lauztu. Atlases konkursā uzvarēja tas uzņēmējs, inženieris, būvnieks, kas varēja objektu uzbūvēt par valstij visizdevīgāko naudu,» biznesa portālam db.lv stāsta vēsturnieks Juris Raķis.

Komentāri

Pievienot komentāru