Programmatūra

Jau otrais latviešu IT iesācējuzņēmums piesaistījis miljonu lielas investīcijas

Lelde Petrāne, 30.07.2014

Jaunākais izdevums

Pēc sekmīgā latviešu iesācējuzņēmuma Infogr.am, kurš saņēmis lielas investīcijas, vēl viens iesācējuzņēmums no Latvijas ir piesaistījis ārvalstu investoru uzmanību. IT projekts Roamer, kas pirms gada tika izstrādāts uzņēmumā Arcana, saņēmis 1,3 miljonus dolāru lielas investīcijas uzņēmuma pakalpojumu attīstīšanai, informēja Arcana Digital Group pārstāvis Andris Merkulovs.

2013. gada vasarā Latvijas uzņēmums Arcana, kas nodarbojas ar startapu izstrādi, izveidoja mobilo aplikāciju «viesabonēšanas slepkava». Roamer piedāvā nemaksāt par viesabonēšanu, turklāt, saglabājot savu numuru, būt sasniedzamam ceļojuma laikā ārzemēs. Gada laikā vairāk nekā 200 tūkstoši lietotāju esot lejupielādējuši aplikāciju savos viedtālruņos, kas, kā vēsta uzņēmums, esot ļāvis ceļotājiem ietaupīt aptuveni 3 miljonus dolāru.

No vairākiem ārzemju investoriem ar pieredzi telekomunikācijā, tai skaitā no Lielbritānijas uzņēmuma Dial-a-Phone dibinātāja Ričarda Frenka (Richard Frank), piesaistītas investīcijas 1,3 miljonu dolāru apmērā. Iegūtie līdzekļi nepieciešami, lai veicinātu servisa popularitāti jau esošajos un potenciālajos tirgos, ieskaitot bijušās Padomju Savienības valstis, kā arī, lai uzlabotu un radītu jaunas servisa funkcijas.

Šobrīd Roamer attīstās kā neatkarīgs projekts, un uzņēmums Arcana ir kā viens no akcionāriem angļu uzņēmumā Roamer Labs Ltd., kam pieder uzņēmums Roamer SIA.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tulkošanas platforma lokali.se ļauj programmatūras izstrādātājiem, startup un visiem citiem, kas darbojas IT sfērā, lokalizēt savus produktus, tādējādi atvieglojot piekļuvi citiem tirgiem

Ideja par lokali.se radās, kad Nikam Ustinovam citā viņa projektā Roamer vajadzēja pārtulkot visus tekstus 12 valodās. «Mobilajās lietotnēs un mājaslapās tekstu ir daudz. Kad gribējām tulkot Roamer, Latvijā tulkošanas biroji teica, ka var pieņemt dokumentus tikai excel vai word formātā. Roamer, kas ir pārtulkots 12 valodās, ir vairāk nekā 3000 frāžu, ko vajadzēja iztulkot – sākot ar «ok» un «cancel» un beidzot ar garākiem un sarežģītākiem paziņojumiem. Visa informācija ir specifiskā formātā – iOs un Android. Ja visus šo tekstus gribētu iegūt word formātā, man vajadzētu 3000 reizes kopēt un «ielīmēt» tekstu, lai nosūtītu viņiem tulkojamo materiālu, un tikpat daudz reižu pārkopēt tekstu, ieliekot to mūsu platformā. Tas ir ne vien ilgi, bet arī paver iespēju daudz kļūdām. Trakākais – kad pēc mēneša nāk klāt kāda jauna funkcija, tas viss jādara atkal,» problēmas būtību skaidro Niks. Mēģinot iztulkot Roamer, viņš nolēma izveidot sistēmu, lai tiktu ar šo problēmu galā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Latvijā rada lietotni vīriešiem, kas palīdzēs iepazīties ar sievietēm

Gunta Kursiša, 20.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Talkā ņemot ASV un Krievijā esošās sieviešu savaldzināšanas jeb pick-up skolas, Latvijas uzņēmums SIA Arcana izveidojis lietojumprogrammu FlirtrApp, kuras uzdevums būs palīdzēt vīriešiem iepazīties ar sievietēm. Uzņēmums sācis lietotnes virzību ASV, taču potenciāls saskatīts arī spāniski runājošās valstīs, Db.lv atklāja Arcana Digital Group mārketina direktors Andris Merkulovs.

Jaunā projekta FlirtrApp sākotnējās idejas pamatā bija palielināt vīriešu iespējas iepazīties ar iespējamo otro pusīti, kuru viņi «satikuši» internetā, Db.lv stāstīja A. Merkulovs. Tas būtu iespējams, izmantojot draugu palīdzību, kā arī sakot sievietei «pareizās frāzes», lai noturētu viņas interesi. Tādējādi Arcana radās interese «ievirzīt sociālo un iepazīšanās portālu spēku, lai tie strādātu vīriešu labā». Jaunā lietojumprogramma darbosies kā slēgta lietotāju grupa, kas «iedrošinās un iemācīs vīriešiem sarunāties ar sievietēm efektīvākā līmenī».

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Iepazīšanās lietojumprogrammas FlirtrApp izveidotāji rada vietni ģimenes tradīciju glabāšanai

Gunta Kursiša, 25.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Arcana, kas šā gada martā nāca klajā ar lietojumprogrammu vīriešiem, kas palīdzēs viņiem iepazīties ar sievietēm FlirtrApp, krieviski runājošo valstu tirgum sagatavojis «ģimenes stāstu mākoni» FamilySky.

Pirmie tirgi, kuros plānots piedāvāt FamilySky, ir valstis, kurās runā krieviski - Krievija, Armēnija, Kazahstāna un arī Latvija.

Db.lv stāstīja Arcana mārketinga direktors Andris Merkulovs, jaunā vietne sakārto svarīgākos ģimenes notikumus hronoloģiskā ģimenes stāstu kalendārā, kas esot pieejams tikai radiniekiem – informācija nav pieejama publiski, kā tas ir, piemēram, sociālajos tīklos. Bez ģimenes saziņas nodrošināšanas, FamilySky lietotāji var aplūkot un pievienot fotogrāfijas, notikumus, padomus, receptes, ciltskoku un radinieku biogrāfijas. Šim nolūkam FamilySky bezmaksas piešķir vairāk nekā vienu terabaitu (TB) brīvas vietas katrai ģimenei, kas ir līdzvērtīga 200 tūkstošiem fotogrāfiju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

KPMG: ASV investoru vidū pieaug interese par Latvijas uzņēmumiem

Dienas Bizness, 28.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investoru apetīte pasaulē palielinās – būtiski samazinās Krievijas, bet vērojams ASV kompāniju intereses pieaugums par uzņēmumu iegādi Latvijā, liecina starptautiskās revīzijas un biznesa konsultāciju kompānijas KPMG veiktais uzņēmumu apvienošanās un iegādes tirgus pētījums Global M&A Predictor.

Uzņēmumu apvienošanās un iegādes (M&A) tirgū visā pasaulē šobrīd ir novērojamas ļoti optimistiskas tendences – būtiski uzlabojas ne vien uzņēmumu gatavība jauniem darījumiem, bet arī to finansiālās iespējas īstenot jaunus darījumus nākotnē, atklāj pētījums. Par Latvijas uzņēmumiem, īpaši IT un jauno tehnoloģiju jomā, pēdējā laikā jūtama palielināta interese no ASV investoriem, savukārt rubļa vērtības krituma dēļ sagaidāma Krievijas investoru iespēju samazināšanās slēgt nozīmīgus darījumus.

«Sekojot līdzi pasaules tendencēm un situācijai Baltijas valstīs kopumā, ir prognozējams, ka 2015. gadā arī Latvijā pieaugs M&A aktivitāte. Līdz šim darījumi, kuru ietvaros ārvalstu uzņēmumi iegādājas vietējo uzņēmumu kapitāla daļas, ir veidojuši mazāk nekā pusi no visas M&A aktivitātes Baltijas valstīs, bet šī proporcija var mainīties, ņemot vērā pašreizējos tirgus apstākļus, jo Baltijas valstis ierindojas starp visstraujāk augošajām ES dalībvalstīm,» komentē KPMG Baltics darījumu atbalsta nodaļas direktore Jūlija Māsāne-Ose.

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

Eksportspēja: Arī niša var būt gana liela

Anda Asere, 04.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Digitālo produktu tulkošanas platforma Lokalise mērķē būt pirmajai izvēlei brīdī, kad programmētāji meklē risinājumu fragmentāru tekstu tulkošanai.

Lokalise apgrozījums 2018. gadā sasniedza 1,5 miljonus dolāru (1,32 miljonus eiro), un uzņēmums aug par 15% mēnesī. Šogad tas plāno sa­sniegt piecu miljonu dolāru lielu apgrozījumu. «Sanāca tā, ka nejauši tikām pie nišas produkta un šī niša izrādījās gana liela, bet konkurence tajā – maza. Šis nav ne mākslīgais intelekts, ne blokķēde – principā vienkārša lieta, bet izrādās, ka tā ir niša, kur var nopelnīt. It kā mobilo lietotņu tulkošana nav liela «sāpe», bet, ja katru dienu jāstrīdas ar programmētāju par to, lai viņš kaut ko izlabo, tas nav veselīgi. Mēs šādas situācijas palīdzam atrisināt, turklāt ietaupām programmētājiem laiku,» stāsta Pēteris Antropovs, SIA Lokalise līdzdibinātājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Latvijas jaunuzņēmumus novērtē Silīcija ielejā

Anda Asere, 12.09.2019

Gateway&Partners Tirgus izpētes projektu vadītāja Zanda Vipule un Ekonomikas ministrijas Uzņēmējdarbības konkurētspējas departamenta direktors Kristaps Soms.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunuzņēmumi ir būtiska ekonomikas sastāvdaļa, un tiem ir nozīmīga loma labi atalgotu darbavietu radīšanā un nodokļu maksājumos valsts budžetā.

Kopš 2014. gada ik gadu Latvijā rodas aptuveni 50 jaunuzņēmumi, un šobrīd to skaits ir sasniedzis 418, liecina Ekonomikas ministrijas, Latvijas Jaunuzņēmumu asociācijas un eksporta konsultāciju un tirgus izpētes kompānijas Gateway&Partners pētījums par Latvijas jaunuzņēmumu ekosistēmu. Laikā no 2012. līdz 2018. gadam jaunuzņēmumi budžetā nodokļos iemaksājuši vismaz 34 miljonus eiro. Lai veicinātu šāda veida uzņēmumu aktivitāti un atbalstītu tos panākumu gūšanā, plānoti grozījumi Jaunuzņēmumu darbības atbalsta likumā, paredzot iespēju piešķirt akciju opcijas SIA darbiniekiem un sniedzot atbalstu arī tādiem uzņēmumiem, kam saistībā ar investīciju piesaisti ir izveidota māteskompānija citā valstī. Vairāk par secinājumiem pētījumā un situāciju Latvijas jaunuzņēmumu vidē stāsta Gateway&Partners Tirgus izpētes projektu vadītāja Zanda Vipule un Ekonomikas ministrijas Uzņēmējdarbības konkurētspējas departamenta direktors Kristaps Soms.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Lokalise šogad plāno četru miljonu eiro apgrozījumu

Anda Asere, 18.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tas ir gandrīz četras reizes vairāk nekā 2018. gadā, kad apgrozījums bija 1,32 miljoni eiro

"Mūsu biznesā svarīgs rādītājs ir ikgadējie atkārtotie ieņēmumi (ARR), kas mums šogad būs aptuveni 2,5 miljoni eiro," teic Niks Ustinovs, digitālo produktu tulkošanas platformas "Lokalise" līdzdibinātājs.

"Lokalise" ir 1300 maksājoši klienti. Lielākā daļa ir no ārzemēm, piemēram, "Lemonade", "Yelp", "Revolut", "Tidal". Tāpat ir uzņēmumi, kuru nosaukumus N. Ustinovs nevar atklāt, bet teic, ka 20 no tiem ir no pasaules lielāko uzņēmumu "Fortune 500" saraksta un vēl 20 tā risinājumu šobrīd testē. Tāpat to izmanto labi zināmi Latvijas jaunuzņēmumi, piemēram, "Printful" un "Mintos".

N. Ustinovs teic, ka viens no svarīgākajiem gada notikumiem ir komandas paplašināšanās. Gada laikā "Lokalise" komanda augusi vairāk nekā divreiz, darbinieku skaitam pieaugot no 12 līdz 30. Viņš atzīst, ka tas nav vienkāršs process, jo uzņēmuma šī brīža attīstības posmā vajadzīgi augstākā līmeņa speciālisti ar specializāciju "bizness biznesam (B2B)" un programmatūra kā pakalpojums nozarēs. Īpaši sarežģīti ir atrast mārketinga un pārdošanas cilvēkus, tāpēc viņi tiek meklēti arī ārzemēs. Uzņēmumam ir arī plāns "importēt" Latvijas izcelsmes speciālistus, kuri šobrīd strādā ārzemēs. "Izaicinājums izaugt no 12 līdz 30 ir grūts jebkurā kompānijā, notiek pāreja no mikromenedžmenta uz menedžemtnu un veidojas nodaļas, sistēma, procesi. Tas ir izaicinoši," teic N. Ustinovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2020. gadā digitālo produktu tulkošanas platforma "Lokalise" plāno 16 miljonu eiro apgrozījumu un ikgadējos atkārtotos ieņēmumus 10 miljonu eiro apmērā

"Lai to paveiktu, mums nepieciešams dubultot darbinieku skaitu," saka Niks Ustinovs, digitālo produktu tulkošanas platformas "Lokalise" līdzdibinātājs. 2019. gadā uzņēmuma darbinieku skaits jau auga vairāk nekā divtik – no 12 līdz 30.

Iepriekšējos trīs gadus uzņēmums pārsvarā orientējās uz produktu un tā attīstību, mazāk pievēršot uzmanību aktīvai pārdošanai. 2020. gadā nolemts fokusēties uz mārketingu un pārdošanu un piesaistīt vairāk pārdošanas speciālistu, lai nodrošinātu jaunu klientu piesaisti.

Db.lv jau rakstīja, ka "Lokalise" 2019. gada provizoriskais apgrozījums ir četri miljoni eiro, kas ir gandrīz četras reizes vairāk nekā 2018. gadā, kad apgrozījums bija 1,32 miljoni eiro. Uzņēmumam ir 1300 maksājoši klienti. Lielākā daļa ir no ārzemēm, piemēram, "Lemonade", "Yelp", "Revolut", "Tidal". Tāpat ir virkne uzņēmumu, kuru nosaukumus N. Ustinovs nevar atklāt, bet teic, ka 20 no tiem ir no pasaules lielāko uzņēmumu "Fortune 500" saraksta un vēl 20 no tā risinājumu šobrīd testē. Tāpat to izmanto labi zināmi Latvijas jaunuzņēmumi, piemēram, "Printful" un "Mintos".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā radīto lokalizācijas procesu automatizācijas un tulkošanas vadības risinājumu "Lokalise" izmanto "Revolut", "Yelp", "Tesco", "Delivery Hero", "Daimler", “TransferGo" un citi.

"Pirmos trīs gadus veiksmīgi attīstījāmies, nepiesaistot ārējās investīcijas. Ar laiku pie mums sāka vērsties pasaules mērogā lieli klienti, kuri pieprasa cita veida funkcionalitāti un līmeni. Sapratām, ka ar ārējo finansējumu, ko varētu ieguldīt jaunu cilvēku pieņemšanā darbā un produkta attīstīšanā, mēs varētu izdarīt ko lielāku nekā līdz šim," saka Niks Ustinovs, "Lokalise" līdzdibinātājs.

Nesen "Lokalise" piesaistīja 5,1 miljona eiro (sešus miljonus ASV dolāru) investīcijas. Šī investīciju raunda divi galvenie investori ir Austrijas riska kapitāla fonds "capital300" un Maiks Šalfens (Mike Chalfen), kurš ir viens no Eiropas aktīvākajiem solo investoriem un iepriekš ir bijis riska kapitāla fonda "Mosaic Ventures" līdzdibinātājs. Tāpat investoru vidū ir 12 biznesa eņģeļi, kam ir pieredze līdzīgu kompāniju dibināšanā. N. Ustinovs uzsver, ka visi uzņēmumi, ko šie cilvēki ir dibinājuši, jau ir t.s. vienradži jeb to novērtējums investīciju piesaistes rezultātā ir pārsniedzis miljardu dolāru. Privāto investoru vidū ir "Miro", "Algolia", "Intercom", "GoCardless" un citu tehnoloģiju kompāniju dibinātāji. "Galvenā doma ir izmantot viņu zināšanas, pieredzi, kontaktu tīklu. Jā, mēs saņēmām finansējumu, bet tikpat svarīgas ir iespējas, ko šādu investoru līdzdalība var palīdzēt sasniegt," teic N. Ustinovs.

Komentāri

Pievienot komentāru