Jaunākais izdevums

Laimas konfektes Latvijai nezudīs, intervijā laikrakstam Diena apgalvo NP Foods valdes priekšsēdētājs Rolands Gulbis.

Pēc tam, kad publiski tika paziņots, ka NP Foods iegādājies Norvēģijā bāzētais koncerns Orkla, Latvijas iedzīvotāji pauda bažas, kas notiks ar iemīļotajiem zīmoliem, piemēram, Laimas šokolādes konfektēm. Varat bažas kliedēt?

NP Foods iekšienē valda miers, jo mēs zinām savas vērtības, tradīcijas un apzināmies savu spēku. Mums jau izdevies Skandināvijas tirgū paveikt pietiekami daudz laba, lai mēs būtu droši, ka varam ne tikai saglabāt, bet arī attīstīt ražošanu tepat Latvijā. Ražošanas pārcelšana uz Skandināviju nav iedomājama.

Tādēļ, ka Skandināvijas valstīs ir augstākas darbaspēka izmaksas?

Protams, arī darbaspēka izmaksas ir svarīgs faktors. Taču Norvēģijas koncernam Orkla ir ļoti būtisks reģionālās piesaistes faktors. Lietuvā Orklai nav tik nopietnas ražošanas, lai mums būtu iemesls uztraukties. Igaunijā Orklai ir Kalev, bet jau sākotnēji Orklas koncerna uzņēmumu virzība ir tāda, ka šokolādei ir piesaiste patērētāju reģionālajai lojalitātei un tā jāievēro. Katrā valstī saldumu tirgū viens zīmols ir vadošais. Igaunijā tas ir Kalev, un godīgi jāatzīst, ka mums gadiem nav izdevies zīmolam Kalev atņemt līderpozīcijas Igaunijas tirgū. Latvijā savukārt līderpozīcijās ir Laimas zīmols. Baltijā kopumā drīzāk jāuzmanās no citiem ārzemniekiem, piemēram, no Polijas zīmola Milka (saku - Polijas Milka, jo citas ražotājvalsts Milka Latvijā praktiski nenonāk), kuram ir zemāka cena, milzīgs mārketinga budžets un kura uzvedība saldumu tirgū ir lielāks drauds nekā mūsu nonākšana pie starptautiska koncerna, kurš turklāt ir Ziemeļvalstu biznesa vides, respektīvi, Norvēģijas uzņēmums ar ļoti augstiem, salīdzinot ar pārējo pasauli, ētiskajiem standartiem attieksmē gan pret darbiniekiem, gan pret produktiem, gan pret sabiedrību un vidi. Spilva jau gadiem ilgi pieder Orklai, tāpat arī Ādažu čipsu ražošana, kuru ugunsgrēks nopostīja, bet kas tika atjaunota un veiksmīgi attīstās. Tā kā nav pamata teikt, ka Orkla būtu tas sliktākais investors. Tikai daži piemin Rīgas raugu, kas gan no tirgus pazudis.

Piemin gan, laikraksts Dienas Bizness arī to uzsvēra.

Jā, bet Rīgas raugs noteikti nebija tik spēcīgs zīmols, tas nebija valstiskā mērogā vadošais zīmols ar vairāk kā 143 gadu senu vēsturi un tradīcijām. Nevajag izpūst no oda ziloni. Es priecājos, ka NP Foods iegādājies tieši uzņēmums Orkla, kas vērtējams kā stratēģiskais investors.

Bez stratēģiskā investora vērienīgi attīstīties būtu grūti?

Laimai jau gadiem ir plāns par to, ka varētu būvēt jaunu ražotni un paplašināties, bet tam nepieciešamas vērienīgas investīcijas, kuru reāli līdz šim nebija. Negribu teikt, ka noteikti būtu nepieciešama jaunas ražotnes izveide, mēs ļoti labi jūtamies arī tur, kur esam šobrīd. Turklāt esam daudz ieguldījuši esošās ražotnes modernizācijā un infrastruktūras pilnveidošanā. Nav tā, ka esošās ražotnes darbība būtu neefektīva un tāpēc būtu nepieciešama jauna. Liela daļa mūsu produktu ir ar augstu pievienoto vērtību, līdz ar to ražotņu mērogi ir samērā mazi. Manuprāt, nevienu netraucē mūsu ražošanas atrašanās pilsētas centrā. Turklāt tas pat ir Miera ielas šarms - apkārtējo cilvēku iepriecināšana ar uzmundrinošiem aromātiem, daudzi saka, ka Laimas ražotnes tuvumā smaržo pēc šokolādes.

Tātad - zīmolus nemainīsiet, ražošanu Latvijā saglabāsiet un savu veikalu tīklu arī saglabāsiet?

Es esmu pārliecināts, ka visu saglabāsim, un būšu ļoti pārsteigts, ja kāds pateiks: «Sākam Laimas šokolādi ražot, piemēram, Kalev rūpnīcā Igaunijā.» Ne mēs, ne Orkla neesam tādas ideoloģijas kompānijas, Orklai ir maz tādu produktu, kuru ražošanā netiktu ievērota ģeogrāfiskā lojalitāte. Tie nav zemākas cenas saldumi, kurus var ražot jebkur. Tieši otrādi - tie ir augstas kvalitātes produkti ar pievienoto vērtību.

Plašāk lasiet otrdienas, 2. septembra, laikrakstā Diena!

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Trīs biznesa inkubatoru dalībnieku pieredze uzņēmējdarbībā

Zane Atlāce - Bistere, 19.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrā (LIAA) turpinās biznesa inkubatoru 2020.gada pavasara uzņemšana, kuros var pieteikties jaunie uzņēmēji un biznesa ideju autori pirmsinkubācijas vai inkubācijas programmai.

Iedrošinot uzņēmējus un biznesa ideju autorus, savā uzņēmējdarbības pieredzē dalās trīs LIAA biznesa inkubatoru inkubācijas programmas dalībnieki - "Coffee Pixels", Laima Jurča un "Gizzo".

Coffee Pixels - batoniņi veselīgākai kafijas patērēšanai

Strādājot kafijas industrijā, SIA "Solid Coffee" līdzdibinātājs Raivis Vaitekūns uzzināja, cik atkritumu rada kafijas piegādes ķēde - no kafijas audzētavas fermā līdz pat kafijas dzērienam tasītē. Tad arī tika uzsākti meklējumi labākajam risinājumam, kas varētu novērst kafijas nozares radīto piesārņojumu vismaz lietotāja posmā. Tā kā uzņēmuma komandai bija labas zināšanas par kafiju, arī kvalitātes standarti bija augsti. Iepriekš iegūtā kompetence kafijas jomā ļāva radīt produktu, kas ir ne tikai videi draudzīgs, bet arī kvalitatīvāks par alternatīvām tirgū. Uzņēmums sāka saņemt komplimentus no cilvēkiem par produkta kvalitāti, un "Coffee Pixels" komanda saprata, ka idejai ir labs potenciāls, turklāt ļoti lielā nozarē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Ķelnē vilina ar produktu līnijām Desserts by Laima un Moments by Laima

Lelde Petrāne, 11.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saldumu fabrika Laima starptautiskajā saldumu izstādē Ķelnē ISM 2015 prezentējusi jauno produkciju eksporta tirgiem. Šonedēļ Laima kopā ar citiem Latvijas pārtikas ražotājiem piedalās starptautiskajā izstādē Gulfood 2015 Dubaijā, AAE un Prodexpo 2015 izstādē Maskavā.

Ieva Jonsone, Laima eksporta direktore, stāsta: «Šis ir Laimas jubilejas gads, līdz ar to, piedaloties starptautiskajā saldumu izstādē Ķelnē, vēlējāmies klientiem piedāvāt ko jaunu un interesantu, prezentējot ne tikai jauno eksporta produktu sortimentu, bet arī atklājot Laimas šokolādes radīšanas 145 gadus seno vēsturi. Dalība šādās izstādēs ir būtiska uzņēmuma eksporta attīstības veicināšanai. Par to liecina arī tas, ka pērn, aktīvi strādājot lielākajās pasaules saldumu un pārtikas izstādēs, izdevies eksportu palielināt par 11%, salīdzinot ar 2013.gadu.»

Vislielāko interesi un novērtējumu izstādes ISM 2015 apmeklētāju vidū ieguva jaunās produktu līnijas – Desserts by Laima un Moments by Laima, kas sākotnēji tika radītas tieši ASV tirgum, taču šobrīd to plānots piedāvāt arī citās valstīs. Papildu tam Laimai bija iespēja izstādīt savu produkciju speciālos izstādes organizētāju piedāvātos stendos Additional Theme Area, kur varēja parādīt arī jauno kategoriju produktus. Laima prezentēja sasaldēto torti Lukss un jauno kakao krēmu Lukss.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Atkārtoti meklē būvnieku Laimas ražotnei Ādažos; plānotā līgumcena - deviņi miljoni eiro

LETA, 22.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konditorejas un uzkodu ražotāja «Orkla Confectionery & Snacks Latvija» izsludinājusi jaunu iepirkumu konkursu par «Laima» šokolādes fabrikas celtniecību Ādažos, kura plānotā līgumcena ir deviņi miljoni eiro, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā.

Pērn kompānija jau bija izsludinājusi konkursu par jaunas šokolādes fabrikas būvniecību Ādažos, kura paredzamā līgumcena bija 6,5 miljoni eiro, taču konkursa pieteikšanās termiņu pagarināja, precizējot tā pretendentu kvalifikācijas prasības, kā arī kvalitātes kritērijus. Vēlāk iepirkumu konkurss tika pārtraukts.

Kompānijas sabiedrisko attiecību un komunikācijas vadītāja Lineta Mikša skaidroja, ka pērn «Orkla Confectionery & Snacks Latvija» izlēma atcelt izsludināto iepirkumu, ņemot vērā lēmumu par cepumu un vafeļu kompetenču centra būvniecību. «Mēs vēlējāmies aptvert abu projektu kopējo attīstību, lai izmantotu tās iespējas, ko var gūt no infrastruktūras sinerģijām,» skaidroja Mikša. Tas garantēs, ka «Laimas» ražotnes un jaunās cepumu un vafeļu ražotnes projekti tiek izstrādāti atbilstoši vienādiem standartiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar NP Foods valdes priekšsēdētāju Rolandu Gulbi

Lelde Petrāne, 21.11.2014

Tuksneši - Rietumsahārā, Marokā un Tunisijā. R.Gulbis uz tiem ar draugiem brauc katru gadu jau vairākus gadus no vietas.

Foto: no personīgā arhīva

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Rolands Gulbis, SIA NP Foods valdes priekšsēdētājs. NP Foods ir vadības un attīstības uzņēmums, kas Latvijas un Baltijas līmenī nodrošina administratīvās, pārdošanas un mārketinga funkcijas vairāku uzņēmumu grupai. Starp NP Foods uzņēmumiem Latvijā ir AS Laima, AS Staburadze, AS Gutta un SIA Staburadzes konditoreja.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Man patīk radīt. Bērnībā vēlējos kļūt ar auto dizaineri – radīt automašīnu modeļus. Taču dzīvē viss plūst un mainās, man tika dota iespēja strādāt pārtikas nozarē un radīt pārtikas produktus ar pievienoto vērtību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Papildināta - Laimai un NP Foods aizdomas par reiderisma mēģinājumiem; apķīlāti vairāki uzņēmumu konti

LETA, 17.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saldumu ražotājas AS Laima un citu NP Foods grupas uzņēmumu valdes priekšsēdētājs Rolands Gulbis nosūtījis iesniegumu valsts amatpersonām ar lūgumu apturēt reiderisma mēģinājumu, kas vērsts pret Latvijas lielākajiem saldumu ražotājiem Laima, AS Staburadze un citiem NP Foods grupas pārtikas uzņēmumiem.

(Ziņa papildināta ar Miķelsona komentāru.)

Kā informēja Laimas sabiedrisko attiecību speciāliste Rita Voronkova, pret nacionālā mēroga uzņēmumiem Laima un Staburadze reiderisma jeb uzņēmuma darbības paralizēšanas un pārņemšanas shēmu mēģinājuši realizēt jau iepriekš reiderisma uzbrukumos aizdomās turētais advokāts Mārcis Miķelsons un tiesu izpildītājs Jānis Lazdāns, kurš arī vairākkārt iesaistījies reiderismā.

Miķelsona vārds iepriekš izskanējis vairākiem Latvijā pazīstamiem arhitektu birojiem piederošās SIA Latvijas Projektēšanas sabiedrība lietā. 2010.gadā šim uzņēmumam nelikumīgi ievēlēta jauna valde, kas pusotra mēneša laikā noslēgusi vairākus līgumus, tostarp ieķīlāja īpašumus, uzlika komercķīlu uz visiem aktīviem, deva aizdevumus, mēģinot panākt maksātnespēju, faktiski nodarbojoties ar «reiderismu».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saldumu un uzkodu ražotāja NP Foods eksporta pārstāvji piedalās vienā no lielākajām augstākās kvalitātes (specialty) pārtikas un dzērienu izstādēm Ziemeļamerikā FANCY FOOD SHOW 2015, kas pašlaik norisinās Ņujorkā, ASV. FANCY FOOD SHOW izstādē tiek prezentēti vairāk nekā 180 tūkstoši produktu saldumu un uzkodu, siera, kafijas, garšvielu un citu produktu kategorijās no vairāk nekā 50 pasaules valstīm, tajā skaitā Latvijas, informē uzņēmums.

NP Foods uzņēmuma pārstāvji šajā izstādē prezentē speciāli ASV tirgum izstrādātos Laima saldumus – Moments by Laima, Desserts by Laima un Laima Asorti ar pilsētu un valstu skatiem.

«Šajā izstādē piedalāmies pirmo reizi. Jau izstādes pirmajā dienā esam tikušies un pārsprieduši sadarbību ar potenciāliem jauniem klientiem no ASV, Kanādas un arī Japānas, kas izrāda interesi par Laima produkciju. Dalību šajā izstādē jau varam vērtēt kā veiksmīgu, jo esam panākuši nepieciešamos rezultātus, lai nostiprinātu savas pozīcijas ASV tirgū, kā arī noprezentētu Laima stāstu, produktu kvalitāti un garšu variācijas citu, mums vēl neatklātu valstu interesentiem,» skaidro Dana Erciņa – Užāne, NP Foods Komunikācijas direktore.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saldumu ražotājs Laima šī gada laikā dubultojis eksporta apjomus uz ASV tirgu, eksportējot 140 tonnas saldumu salīdzinājumā ar 70 tonnām saldumu 2014.gadā, informē uzņēmumā.

Divu gadu laikā Laima paplašinājusi saldumu tirdzniecību no beznodokļu (duty free) tirdzniecības vietām uz lielveikaliem, kā arī uzsākot privātās preču zīmes (private label) produktu ražošanu ASV klientiem.

«Kopš 2013.gada esam uzsākuši intensīvu darbu, lai iekļūtu un nostiprinātu savas pozīcijas ASV tirgū. Šis darbs prasa produktu adaptāciju, rūpīgu sagatavošanās darbu un zināšanas. Ja gada sākumā lielāko Laima produktu noietu veidoja pārdošana beznodokļu tirdzniecības vietās Ņujorkā, Maiami un Dallasā, tad tagad Laima šokolāde un zefīri nopērkami tādos lielveikalos kā TJ Max, Dollar Tree, Tuesday Morning, Christmas Tree un citos. Specifisks noieta kanāls Laima produkcijai ir ASV militārās bāzes un jūras karaspēks,» komentē NP Foods komunikācijas direktore Dana Erciņa–Užāne.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Papildināta ar vizualizācijām - Izvēlēta vieta Laima jaunās ražotnes celtniecībai

Dienas Bizness, 17.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc rūpīga izvērtēšanas procesa ir pieņemts lēmums, ka jaunā Laima ražotne tiks celta Ādažos. Kopējās investīcijas jaunās ražotnes būvniecībā un turpmākā Orkla Confectionery & Snacks Latvija attīstībā nākamo trīs gadu laikā sasniegs līdz pat 20 miljoniem eiro, informē Orkla Confectionery & Snacks Latvija Sabiedrisko attiecību un komunikācijas vadītāja Lineta Mikša.

Ražotnes celtniecību plānots sākt 2018. gada pirmajā pusē, pabeigt līdz 2019. gada pirmajam ceturksnim un uzsākt pilnvērtīgu ražošanu 2019. gada nogalē. Jaunās ražotnes platība būs aptuveni 6500m2.

«Es priecājos paziņot par nākamo nozīmīgo soli mūsu stratēģiskajā plānā jaunas, mūsdienīgas un multifunkcionālas šokolādes un citu saldumu ražotnes būvniecībai Latvijā. Izvēlētā vieta ideāli atbilst mūsu vajadzībām, ņemot vērā infrastruktūras un investīciju līmeni, izmēru, loģistiku, ilgtspējību un, pats svarīgākais - tā neierobežo mūsu turpmāko attīstību nākotnē,» uzsver Toms Didrihsons, Orkla Confectionery & Snacks Latvija valdes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Strīdā par Laimas preču zīmes Kiss, kiss dzēšanu apmierina Krievijas uzņēmuma prasību

BNS, 20.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas apgabaltiesa apmierinājusi Krievijas uzņēmuma «Moskovskaja konditerskaja fabrika «Krasnij Oktjabrj»» prasību pret Latvijas lielāko saldumu ražotāju Laima par preču zīmes Kiss, kiss dzēšanu, aģentūrai BNS pastāstīja tiesas pārstāve Inta Šaboha.

Spriedumu apelācijas kārtībā var pārsūdzēt Rīgas apgabaltiesā 20 dienu laikā.

Laimas sabiedrisko attiecību speciāliste Maija Dulle - Sūniņa aģentūrai BNS norādīja, ka preču zīme Kiss, kiss ir īrisa konfektes, kuras Laima jau kādu laiku nepiedāvā. «Krievijas uzņēmums Krasnij oktjabr ir vērsies tiesā pret saldumu fabriku Laima par preču zīmes Kiss, kiss dzēšanu saistībā ar to, ka Laima to vairs neizmanto», atzīmēja Dulle - Sūniņa.

Viņa arī paskaidroja, ka Laima neplāno atsākt ražot Kiss, kiss, tas ir vēsturisks produkts.

Laima ietilpst NP Foods grupā, kas pieder Norvēģu pārtikas koncernam Orkla. Laima 2013.gadā strādāja ar 10,842 miljonu eiro apgrozījumu un 5,75 miljonu eiro peļņu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Par 26% pieaug Laimas zefīru noiets Latvijā, par 24% - eksporta tirgos

Dienas Bizness, 22.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada pirmajos deviņos mēnešos audzis saldumu fabrikas Laima zefīru noiets – ieņēmumi no zefīru un zefīra Maigums pārdošanas pieauguši par 26% salīdzinājumā ar to pašu periodu pērn, informē uzņēmumā.

Ar līdzīgu pieaugumu (24%) šajā periodā auguši ieņēmumi Laima eksportētajiem zefīriem ārpus Baltijas. Laima zefīrus eksportē uz Krieviju, Izraēlu, Baltkrieviju, Moldovu, Baltijas un Eiropas Savienības valstīm, un ASV, kur uzņēmums reģistrējis zīmolu speciāli šim tirgum – Moments by Laima. Pusi no ieņēmumu pieauguma nodrošinājuši tradicionāli populārākie Laima un Maigums zefīri, otru pusi – jaunie produkti šajā kategorijā.

Zefīru noieta panākumi skaidrojami ar mērķtiecīgām investīcijām ražošanas tehnoloģiju pilnveidē un pastāvīgiem ieguldījumiem jaunu produktu izstrādē un to virzīšanā tirgū, skaidro NP Foods Komunikācijas direktore Dana Erciņa–Užāne. Viņa arī atklāj, ka jau šī gada nogalē plānots piedāvāt īpašu Ziemassvētku zefīru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kasācijas instance pieņēmusi lēmumu nepieņemt izskatīšanai Krasnij Oktjabrj sūdzību par spriedumu prasībā par zīmola Laima preču zīmes Lācītis Ķepainītis aizsardzību. Kasācijas instances lēmums nozīmē, ka otrās tiesu instances spriedums prasībā pret uzņēmumu Krasnij Oktjabrj par preču zīmes Miška Kosolapij nelikumīgas izmantošanas aizliegumu, jo tā ir sajaucami līdzīga ar zīmola Laima preču zīmi Lācītis Ķepainītis, paliek spēkā un nav pārsūdzams.

Par to šorīt izplatītā paziņojumā informē Orkla Confectionery & Snacks Latvija.

«Mēs esam gandarīti par šīs tiesvedības izbeigšanu un to, ka ir izdevies aizsargāt zīmola Laima preču zīmi Lācītis Ķepainītis,» pauž Orkla Confectionery & Snacks Latvija sabiedrisko attiecību un komunikācijas vadītāja Lineta Mikša.

Otrās tiesu instances lēmums bija analogs pirmās instances spriedumam, t.i., apmierināt SIA Orkla Confectionery & Snacks Latvija prasību pret Krievijas AS Moskovskaja konditerskaja fabrika Krasnij Oktjabrj, SIA Krievijas saldumi, SIA Russian Sweet par preču zīmes reģistrācijas atzīšanu par spēkā neesošu, preču zīmes nelikumīgas izmantošanas aizliegumu un preču ar nelikumīgu marķējumu iznīcināšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemnieku saimniecība Vizbuļi Dobeles novadā nav liela pēc hektāru skaita, bet ir liela tās saimnieku izpratnē par to, kas ir īsta pārtika

Vizbuļu saimnieki ir Zemgales «baltie zvirbuļi», jo lec laukā no priekšstata par saimniekošanu šajā reģionā. Vizbuļos ražas sezonā nelīgojas monokultūru daudzhektāru lauki un nerosās miglotāji. Gluži pretēji– tur top, ja tā var teikt, personīgi dārzeņi, un tiek apčubināts katrs burkāns. «Mums visriņķī ir konvencionālie zemnieki, viscaur ir robežas ar konvencionālajiem laukiem. Un tas ir izaicinājums,» saka Vizbuļu saimniece Laima Hercberga.

Monotonlauku apkampienā

Hercbergu ģimene saimnieko no Laimas vīra vecākiem mantotā īpašumā. «Kur tad nu mēs skriesim? Mūsu spēkos arī nav «iznīcināt» blakus esošās konvencionālās saimniecības, drīzāk viņi gribētu to izdarīt ar mums,» humora izjūtas lielisko veselības stāvokli apliecina Laima, kuras sejā smaids ir krietni noturīgāks nekā latviešos vidēji. Tikai deviņi hektāri. Tik daudz zemes ir Vizbuļu īpašumā, tāpēc Hercbergi nevar i ne mērīties ar kaimiņu platībām, kas vairāk atbilst izpratnei par to, kas ir normāla lauku saimniecība Zemgalē. Tāpēc Vizbuļu saimniekiem kā konvencionālās kārtības jaucējiem ir sevišķi nozīmīga loma. Parādīt, ka var arī citādāk. «Konvencionālie nodarbojas ar industriālo ražošanu, bet bioloģisko zemnieku ar lielām platībām ir diezgan maz. Iespējas attīstīties nav īpaši lielas, arī tāpēc, ka Latvijā bioloģiskajiem zemniekiem ir mazs finansiālais atbalsts no Eiropas Savienības– atšķirībā, piemēram, no Vācijas. Turklāt Rietumeiropā bioloģiskajām saimniecībām ir nesalīdzināmi lielāka pieredze, bet mēs Latvijā šajā jomā esam atpalikuši par aptuveni 20‑30 gadiem,» uzskata Laima.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Mārcis Miķelsons: Laima un Staburadze īpašnieki izvairās no saistību izpildes

Dienas Bizness, 19.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā vairākuma akcionāri bieži ignorē un klaji pārkāpj mazākuma akcionāru tiesības un intereses, cerot uz to pasivitāti un resursu trūkumu, savā medijiem izplatītajā paziņojumā pauž advokāts Mārcis Miķelsons.

Kā vēstīts, Laimas valdes priekšsēdētājs Rolands Gulbis nosūtījis iesniegumu valsts amatpersonām ar lūgumu apturēt reiderisma mēģinājumu, kas vērsts pret Latvijas lielākajiem saldumu ražotājiem Laima, AS Staburadze un citiem NP Foods grupas pārtikas uzņēmumiem.

Laimas sabiedrisko attiecību speciāliste Rita Voronkova informēja, ka pret uzņēmumiem Laima un Staburadze reiderisma jeb uzņēmuma darbības paralizēšanas un pārņemšanas shēmu mēģinājuši realizēt jau iepriekš reiderisma uzbrukumos aizdomās turētais advokāts Mārcis Miķelsons un tiesu izpildītājs Jānis Lazdāns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Pircēju izbrīna Laimas konfekšu kārba ar Vasilija Svētlaimīgā katedrāles torņiem

Db.lv, 08.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijā nopērkamas Laimas šokolādes konfektes ar Maskavas Vasilija Svētlaimīgā katedrāles torņiem uz iepakojuma – izbrīns par šo pausts sociālajā tīklā Facebook.

Šis ieraksts ar tam pievienoto fotogrāfiju raisījis vētrainas diskusijas sociālajā tīklā par Latvijas ražotāja pārdošanos Kremlim u.c. Komentāros pausts, ka Vācijā šāda konfekšu kaste maksā 4,55 eiro, tikmēr Latvijā – 7 eiro.

Zīmola Laima ražotājs Orkla Confectionery & Snacks Latvija komunikācijas vadītāja Lineta Mikša norāda, ka, tāpat kā citi šokolādes ražotāji, arī zīmols Laima eksporta tirgos piedāvā iecienīto konfekšu izlasi ar speciālu tirgum radītu iepakojuma dizainu, pielāgojoties tirgus specifikai un patērētāju pieprasījumam.

Laima Krievijas tirgū piedāvā iecienītās konfekšu izlases ar trīs simboliskiem iepakojuma dizainiem konkrētajam tirgum: Vasilija Svētlaimīgā katedrāle jeb Maskavas torņi, Sanktpēterburgas Pēterhofas dārzs, Maskavas Tsaritsyno parks. Tieši minētā Laimas kārba ar Vasilija Svētlaimīgā katedrāli jeb Maskavas torņiem ir bijusi pieejama eksporta tirgos jau vairāk nekā 20 gadus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Orkla Confectionery & Snacks Latvija veiks daudzmiljonu eiro investīcijas jaunas ražotnes būvniecībā; izmaiņas vadībā

Lelde Petrāne, 19.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Orkla Confectionery & Snacks Latvija veiks daudzmiljonu eiro investīcijas jaunas, multifunkcionālas ražotnes būvniecībā Latvijā. Uz šo ražotni pakāpeniski, trīs gadu laikā, tiks pārcelta ievērojama daļa Laima produkcijas ražošanas, kamēr noteikta daļa ražošanas tiks pārvietota arī uz citiem Orkla māsas uzņēmumiem reģionā.

Šobrīd tiek izpētītas divas iespējas – jauno ražotni būvēt pašreizējās Staburadze ražotnes teritorijā Rīgā, Artilērijas ielā, vai arī kaut kur Rīgas tuvumā. Gala lēmumu plānots pieņemt 2017.gada laikā. Jaunās ražotnes būvniecību plānots pabeigt līdz 2019.gada beigām.

Jaunā ražotne nodrošinās jaunas ražošanas iespējas šokolādes un citu saldumu segmentā, tajā skaitā iespēju ražot produktus citiem Orkla uzņēmumiem.

Jaunā ražotne sniegs uzņēmumam iespējas attīstīt efektīvāku ražošanu, nodrošināt stabilu produktu kvalitāti, plānot efektīvāku piegādes ķēdi un loģistiku, kā arī nodrošināt labākus darba apstākļus darbiniekiem. Šī ir daļa no uzņēmuma ilgtermiņa stratēģijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saldumu ražotāji AS Laima, AS Staburadze un SIA NP Foods - kopumā 26 uzņēmumi, ir vērsušies ar iesniegumu pie valsts atbildīgajām amatpersonām Saeimā, aicinot pievērst pastiprinātu uzmanību un aktīvi rīkoties, lai novērstu mēģinājumus negatīvi ietekmēt valsts ekonomikai nozīmīgu uzņēmumu kā AS Laima un AS Staburadze darbību. Iesniegumā norādīts arī uz nepieciešamību pilnveidot Civillikuma un Civilprocesa normas, lai pasargātu uzņēmumus no iespējamiem ļaunprātīgiem un pretlikumīgiem mēģinājumiem pārņemt uzņēmumus un apdraudēt to darbību.

Uzbrukumā, kas vērsts pret Latvijas saldumu ražotājiem AS Laima, AS Staburadze un vēl 24 citiem Latvijas uzņēmumiem, esot skaidri redzamas reiderisma pazīmes, kas izpaužas centienos paralizēt uzņēmumu darbību ar iespējamu mērķi tos pārņemt. Tas ir bīstami ne tikai uzņēmējdarbībai, bet arī sabiedrībai, jo vienmēr pastāvēs iespējamība, ka, maldinot tiesu institūcijas, var tikt nodarīts kaitējums, norāda uzņēmumi.

«Iespējams, ka šis ir spilgtākais pēdējā laika gadījums, kad, izmantojot Civillikuma un Civilprocesa likuma normas, kāds cenšas pārņemt sekmīgi strādājošus – eksportējošus uzņēmumus, kuri nodarbina vairāk nekā 1100 darbinieku un kuri ir Latvijas lielāko nodokļu maksātāju skaitā, tostarp, arī lielāko sociālās apdrošināšanas iemaksu veicēju vidū,» teikts uzņēmumu paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA NP Foods eksporta pārstāvji šobrīd piedalās starptautiskā saldumu izstādē Sweet and Snacks, kas norisinās Čikāgā, ASV, no 19. līdz 21.maijam. Šajā izstādē tiek prezentēti sezonālie saldumu fabrikas Laima produkti Ziemassvētkiem un Valentīndienai, kā arī speciāli ASV tirgum izstrādātās saldumu produktu līnijas – Desserts by Laima un Moments by Laima, informē uzņēmumā.

Sweets and Snacks ir lielākais saldumu nozares notikums ASV, kuru ik gadu apmeklē ap 16 tūkstošiem industrijas profesionāļu un ap 650 ražotāju izstāda savu produkciju. «Mūsu stratēģija šajā izstādē ir iepazīstināt ASV patērētāju ar Eiropas šokolādes garšu. Pirmā diena izstādē pagāja tiekoties ar lielākajiem klientiem, kā arī iepazīstoties ar jauniem potenciāliem klientiem,» stāsta NP Foods komunikācijas direktore Dana Erciņa – Užāne.

AS Laima savu produkciju eksportē uz vairāk nekā 37 pasaules valstīm – ASV, Kanāda, Ķīna, Izraēla, Lielbritānija, Īrija, Krievija, Baltkrievija, Azerbaidžāna, Kazahstāna un Turkmenistāna. Eksporta apjomi kopumā veido 40% no saražotās produkcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēgušies trīs AS Laima izsludinātie iepirkumi, liecina paziņojums Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā.

Uzņēmums par 54,6 tūkstošiem eiro iegādāsies gatavās produkcijas konveijeru sistēmu. Šo iekārtu piegādās SIA Neroli Met.

Par 24,5 tūkstošiem eiro kompānija pirks planetāro mikseri, ko piegādās Sveba-Dahlen Baltic Ou.

Savukārt par 20,7 tūkstošiem eiro uzņēmums iegādāsies masas sūkņu sistēmu, ko piegādās SIA Tapflo.

Iekārtas nepieciešamas konfekšu ražošanai.

Db.lv jau rakstīja, kalīdz ar Norvēģijas investora Orkla ienākšanu NP Foods grupā, kurai tostarp pieder saldumu fabrika Laima, ražotnē Miera ielā tiek ieguldīti 700 000 eiro, kas ir pirmās nozīmīgās investīcijas fabrikā Laima pēdējo 15 gadu laikā, informē NP Foods komunikācijas direktore Dana Erciņa – Užāne.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Papildināta - Tiesa atceļ lēmumu par kontu apķīlājumu NP Foods grupas uzņēmumiem

Db.lv/LETA, 17.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas apgabaltiesa šodien atcēla lēmumu par kontu apķīlājumu 25 uzņēmumiem strīdā starp NP Business centre un koncernu Nordic Partners Limited, kurā iekļauti arī SIA NP Foods grupas uzņēmumi, tostarp AS Laima.

Apķīlājums ir saglabāts vēl trim atbildētājiem. Kā aģentūrai LETA paskaidroja Rīgas apgabaltiesas preses sekretāre Inta Šaboha, šajā daļā lēmums nav pārsūdzams.

Tie atbildētāji, kuru apķīlājums nav atcelts, var vēlreiz vērsties pirmās instances tiesā.

NP Foods atzinīgi vērtē Rīgas apgabaltiesas lēmumu par prasības nodrošinājuma - uzņēmumu kontu apķīlāšanas atcelšanu AS Laima un Staburadze, kā arī citiem SIA NP Foods grupas uzņēmumiem, pret kuriem nepamatoti tika vērstas mērķtiecīgi plānotas ļaunprātīgas darbības, kurās saskatāmas reiderisma pazīmes.

«Mēs esam gandarīti, ka taisnīgums šoreiz ir uzvarējis un netaisnība pret vadošajiem un tautā mīlētiem uzņēmumiem kā Laima un Staburadze ir novērsta. Tiesa ir pieņēmusi loģisku un pamatotu lēmumu, izbeidzot ļaunprātīgu mēģinājumu nelikumīgi pārņemt nacionāla mēroga uzņēmumus. Nav pieļaujama situācija, ka, īstenojot šādā veida agresīvas reiderisma metodes, tiek iznīcināti vietējie uzņēmumi, kas nule atguvušies no ekonomikas lejupslīdes un veicinājuši izaugsmi, pateicoties neatlaidīgam un mērķtiecīgam darbam. Tas nozīmē, ka arī turpmāk Latvijas un ārvalstu klienti varēs baudīt augstas kvalitātes mīlētus produktus,» uzsver NP Foods grupas uzņēmumu valdes priekšsēdētājs Rolands Gulbis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Mana pieredze: Māls ir mans vīrs, porcelāns – mans mīļākais

Anda Asere, 17.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc modernās amatniecības studijām Falmutas universitātē Lielbritānijā keramiķe Laima Grigone izveido savu darbnīcu Rundāles novadā

Darbnīcā ar zīmolu Laima Ceramics top galvenokārt trauki.

«Virtuves rituāli daudziem ir līdzīgi, tāpēc es balstos savā pieredzē. Tomēr ik pa brīdim kāds atgādina par dažādiem citiem traukiem, piemēram, espresso krūzītēm, sviesta trauciņiem, formām kūku cepšanai,» stāsta Laima Grigone, Laima Ceramics autore.

Raksturojot savu virzienu keramikā, viņa norāda, ka tie ir ikdienišķi un vienlaikus arī neikdienišķi trauki, kas rada svētku noskaņu jebkurā nedēļas dienā. Keramiķei ir gan ekskluzīvāka kolekcija no porcelāna, gan demokrātiskāka svēpētā māla trauku līnija. «Māls ir loģiska izvēle, ar ko strādāt Latvijā – mūsu pašu zeme, senā svēpēšanas tehnika. Savukārt Anglijā loģiskākā izvēle bija porcelāns, ko sāku apgūt, studējot tur,» stāsta Laima. Viņai patīk strādāt gan ar mālu, gan porcelānu, un viņa salīdzina: «Māls ir mans vīrs, porcelāns – mans mīļākais.» Strādāt ar mālu ir patīkami, tas ir stabils un «pacietīgs» materiāls, kas neiebilst sadarboties. Savukārt porcelāns ir ļoti kaprīzs un dārgs materiāls, bet tik ļoti skaists, ka no tā nevar atteikties.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par godu saldumu fabrikas Laima 145 gadu pastāvēšanas jubilejas gadam, uzņēmums laiž klajā jaunu Retro šokolādes kolekciju, kuras iepakojuma dizains veidots kā retrospekcija Laimas iepakojumu vēsturē, informē uzņēmumā.

Īpašās Retro šokolādes kolekcijas izstrādē uzņēmums ieguldījis 35 tūkstošus eiro.

Retro šokolādes kolekcijas radīšana ir viena no Laimas jubilejas gada aktivitātēm, kuras mērķis ir iepazīstināt sabiedrību ar fabrikas Laima vēsturi un atklāt Laimas šokolādes pagatavošanas meistarības mākslu. Īpašā kolekcija sastāv no septiņiem produktiem. Deserta konfekšu izlase ir veidota kā retrospektīvs atskats uz Laimas produktu retro stila iepakojumiem, kas modē bija pagājušā gadsimta trīsdesmitajos gados. Savukārt ogu konfekšu izlases dizains veidots par godu četrdesmitajiem gadiem, kad Latvijas sabiedrības interesi valdzinājusi Japānas kultūra.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saldumu ražotājs Laima īsteno apjomīgu investīciju projektu zefīra ražošanas pilnveidošanai.

Projekta kopējā investīciju summa - 280 tūkstoši EUR. 1,5 gadu laikā investēti 100 tūkstoš EUR zefīra Maigums ar pildījumu ražošanas uzsākšanai, savukārt baltā zefīra ražošanas pilnveidošanai – 180 tūkstoši EUR. Laima pilnveidojusi zefīru ražošanas tehnoloģijas. Tagad iespējams ražot arī pildītus zefīrus.

Rolands Gulbis, AS Laima valdes priekšsēdētājs, norāda: «Investīciju projekts ir kopdarbs starp mūsu, Laimas, un Vācijas ražošanas iekārtu speciālistiem.» Rezultāts esot paaugstinājis Laimas ražoto zefīru konkurētspēju. Kā informē uzņēmums, augsts potenciāls Laimas zefīriem ir ASV tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Laimas fabrikā veic nozīmīgākās investīcijas pēdējo 15 gadu laikā

Dienas Bizness, 25.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar Norvēģijas investora Orkla ienākšanu NP Foods grupā, kurai tostarp pieder saldumu fabrika Laima, ražotnē Miera ielā tiek ieguldīti 700 000 eiro, kas ir pirmās nozīmīgās investīcijas fabrikā Laima pēdējo 15 gadu laikā, informē NP Foods komunikācijas direktore Dana Erciņa – Užāne.

Investīciju programma paredz darbinieku darba apstākļu uzlabošanu un vispārēju ražošanas procesa pilnveidošanu un atjaunošanu. To plānots pabeigt šī gada augustā.

Uzlabojumu programmas ietvaros darbiniekiem fabrikā tiek izbūvēta jauna ēdamtelpa, jaunas atpūtas telpas, papildu ģērbtuves, kā arī būtiski atjaunotas sanitārās un dušu telpas. Līdztekus tiek pilnveidots iekšējais produkcijas un izejvielu aprites un uzglabāšanas process, lai papildus stiprinātu Laima ražotnes atbilstību visaugstākajiem pārtikas drošības standartiem. Programmas ietvaros tiek uzlabota arī cilvēku plūsma fabrikā, proti, pārveidotas ieejas, kas veicinās drošību uzņēmumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

NP Foods pērn gan apgrozījuma, gan peļņas kāpums

Gunta Kursiša, 20.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Salīdzinot ar 2012. gadu, pērn SIA NP Foods apgrozījums audzis par 9,4%, sasniedzot 64,3 miljonus eiro, savukārt peļņa augusi vairāk nekā trīs reizes līdz 1,1 miljonam eiro, liecina Lursoft dati.

SIA NP Foods vadības ziņojumā pausts, ka pagājušajā gadā tas mērķtiecīgi turpinājis zīmola Laima jaunās filozofijas un zīmola koncepcijas «Izvēlies Mīlestību...» ieviešanu. 2013. gadā realizēta aizpagājušā gada beigās uzsāktā zīmola Laima vizuālā tēla maiņa zīmola produktu iepakojumā, kā rezultātā mainīts iepakojuma dizains lielajām šokolādes tāfelītēm, marcipāna batoniņiem, marmelāžu kārbiņām, konfekšu un dražeju maisiņiem.

Savukārt zīmola Selga ietvaros pagājušajā gadā veikts darbs, lai veiktu pāreju uz vienotu zīmola koncepciju un dizainu cepumu segmentā. Sulu Gutta ietvaros ieviesti jauni produkti gan sulu, gan gāzēto dzērienu segmentā, skaidro uzņēmuma vadība.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Stiprinot saldumu zīmola konkurētspēju, Laima ieguvusi jaunu vizuālo identitāti. Drīzumā plašākai publikai tiks prezentēta jauna zīmola Laima produktu līnija.

Eriks Smits-Hansens, Orkla Confectionery & Snacks Latvija valdes priekšsēdētājs, komentē: «Laikam ejot un paaudzēm mainoties, arī tādiem vēsturiskiem zīmoliem kā Laima ir svarīgi iet kopsolī ar laika ritējumu. Turpināt būt aktuāliem, runāt par nozīmīgām vērtībām un būt pamanāmiem gan dažādu paaudžu cilvēku ikdienā, gan svinībās. Tādēļ, veidojot jauno Laimas vizuālo identitāti, mums bija svarīgi turpināt Laimas vēsturisko mantojumu un izteikt to mūsdienīgā, konkurētspējīgā rokrakstā.»

Jaunā Laimas vizuālā identitāte būs vienota visam Laimas produktu sortimentam, Laimas saldumu veikaliem un Laimas šokolādes muzejam. Vizuālās identitātes nomaiņas process ir uzsākts un tas notiks pakāpeniski.

Komentāri

Pievienot komentāru