Jaunākais izdevums

Šodien Rēzeknē, Ziemeļu ielas galā, atklātā ceļu būves uzņēmuma SIA Matthai Latvija jaunā asfalta ražotne vienā stundā spēs saražot līdz 160 tonnām asfalta, atklājot ražotni, atzina Vācijas koncerna Matthäi Bauunternehmen GmbH&Co.KG ceļu būves uzņēmumu grupas pārstāvis un Matthai Latvija tiešais vadītājs Jovits Gurčus.

Esam lepni, ka varam iepazīstināt ar savu asfalta ražotni, jo tas ir nozīmīgs solis uzņēmuma konkurētspējas uzlabošanā un tālākā attīstībā. Rēzekne par ražotnes atrašanās vietu izvēlēta tādēļ, ka ir otra lielākā zona, kurā Latvijas Valsts ceļi plāno rekonstruēt valsts galvenos un pašvaldību autoceļus ar Eiropas Savienības līdzfinansējumu. Tuvākajos novados notiek intensīva ielu rekonstrukcija, un nākotnē ir paredzams straujš asfalta pieprasījuma pieaugums šajā reģionā, uzsvēra Gurčus.

Jaunā ražotne tapusi piecos mēnešos. Līdz ar tās nodošanu ekspluatācijā Rēzeknē viens būvgružu lauks ir pārtapis vēl vienā sakārtotā teritorijā. Jaunajai asfalta ražotnei ir arī sava laboratorija, kurā tiek pārbaudīta saražotā asfalta kvalitāte, kā arī citi būvniecībā nepieciešamie birstošie materiāli, lai uz ceļa tiktu uzklāts atbilstošs produkts.

Gandarījumu par to, ka Matthai nolēmis sākt darbību Latgalē, kur ir sākti daudzi projekti, tai skaitā arī infrastruktūras projekti, pauda arī Vācijas vēstniece Latvijā Andrea Viktorīna. Matthai ir viens no veiksmīgākajiem Vācijas ceļu būves uzņēmumiem, un Latvija var būt gandarīta, ka šis uzņēmums ir nolēmis šeit sākt savu darbību, uzsvēra Viktorīna.

Matthai grupu ar šīsdienas investīcijām Rēzeknē apsveica arī Satiksmes ministrijas Autosatiksmes departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns. Šīs investīcijas dos lielu ieguldījumu Latvijas un Latgales ceļu attīstībā, jo asfalts ir tas produkts, bez kura ceļu būvniecībā nevar iztikt, un ceļu uzlabošanai Latvijas nacionālajā attīstības plānā ir atvēlēta nopietna vieta, uzsvēra Vectirāns.

Jaunizveidotā asfalta ražotne Rēzeknē nodrošinās būvkompānijas SIA Matthai Latvija un SIA Matthai vajadzības asfalta konstrukciju izbūves darbos, kā arī piedāvās asfalta produkciju ārējiem klientiem.

Lai nodrošinātu rūpnīcas darbību, tajā strādās septiņi cilvēki: četri būs ražotnes darbinieki, bet trīs strādās laboratorijā, kurā tiek pārbaudīta gatavā produkta kvalitāte.

Jaunās asfalta ražotnes izveidē līdz šim ieguldīts 1 900 000 eiro. Šo summu uzņēmums plāno atpelnīt piecos gados.

SIA Matthai Latvija ir Vācijas būvniecības koncerna Matthai Bauunternehmen GmbH&Co.KG meitasuzņēmums, kas Latvijā strādā kopš 2013.gada ceļu būves nozarē. Koncerns realizē daudznozaru būvdarbu projektus Vācijā, tā materiālu ieguves un būvmateriālu ražotnes ir atrodamas arī citās Eiropas Savienības dalībvalstīs. Matthai Latvija atrodas koncerna mātessabiedrības pilnīgā kontrolē, kas nodrošina vienotu pārvaldības struktūru, kā arī vienotu resursu pārvaldības modeli koncerna ekonomisko mērķu sasniegšanai.

Līdz šim koncerns Latvijā pamatlīdzekļos un pamatkapitālā ir investējis 7,5 miljonus eiro un gadā vidēji nodarbina 130 darbiniekus divos uzņēmumos. Viens ir ceļu būves uzņēmums SIA Matthai Latvija, bet otrs SIA Matthai, kurš realizē ūdenssaimniecības attīstības būvprojektus, kanalizācijas attīstības būvdarbus un citus ar šīm darbībām saistītus projektus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Samazinoties ceļu būvdarbu izmaksām, valsts iecerējusi papildus atjaunot segumu vēl uz vairāk nekā 30 kilometriem ceļu; diskutabls ir jautājums par kvalitāti.

Tā kā ceļu būves kompānijas va/s Latvijas Valsts ceļi konkursos piedāvā darbus veikt par būtiski zemākām cenām, nekā pasūtītājs iepriekš prognozējis, par ietaupītajiem līdzekļiem šobrīd paredzēts papildus atjaunot segumu deviņos km valsts galveno autoceļu, 20,5 km reģionālajos autoceļos un vienā kilometrā vietējo autoceļu. Ar ietaupīto uz valsts reģionālajiem un vietējiem autoceļiem veiks arī papildu segumu virsmu apstrādi kopumā vairāk nekā 36 km garumā, liecina va/s Latvijas Valsts ceļi (LVC) DB sniegtā informācija.

Valsts galveno autoceļu programmā papildu līdzekļi paredzēti Rīgas – Ventspils šosejas seguma atjaunošanai no 136,5. līdz 145,5. km, savukārt uz valsts reģionālajiem ceļiem Ulbroka – Ogre, Rīga (Jaunciems) – Carnikava – Ādaži, Kandava – Saldus, Valmiera – Rūjiena – Igaunijas robeža tiks saremontēti posmi četru līdz sešu km garumā. LVC pārstāvji gan norāda - ņemot vērā, ka iepirkumi vēl notiek, prognozējams, ka šis saraksts papildināsies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkursā par Liepājas lidostas rekonstruēšanu pieteikušies četri būvuzņēmēji - piegādātāju apvienība «SIA Matthai Latvija, Matthai Bauunternehmen GmbH&Co.KG un a/s Ceļu pārvalde»; ceļu būves firma SIA Binders; a/s A.C.B.; piegādātāju apvienība KT&Igate (a/s Kauno Tiltai un SIA Ceļu būvniecības sabiedrība Igate), Db.lv uzzināja pašvaldības SIA Aviasabiedrība Liepāja.

28. martā par SIA Aviasabierība Liepāja sūdzību Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) iesniedza SIA Saldus ceļinieks, taču, kā Db.lv norādīja Aviasabiedrība Liepāja valdes loceklis un Iepirkumu komisijas priekšsēdētājs Agris Sprūde, tas netraucē pašvaldības uzņēmumam turpināt konkursu un noslēgt to plānotajā termiņā. Viņš skaidroja, ka IUB pagaidām neatļauj slēgt līgumu par būvniecību, savukārt pašlaik projekts ir pirmajā stadijā – notiek pretendentu atlase. Tad, kad reāli vajadzēs slēgt līgumu, sūdzība jau būs izskatīta, pauda A. Sprūde.

Jau ziņots, ka apstiprinātais finansējums lidostas rekonstrukcijai ir 3,98 miljoni eiro, no tiem 85% ir Eiropas Savienības fondu atbalsts, bet 15% - pašvaldības finansējums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Par septiņiem miljoniem atjaunos 22 kilometru garu Liepājas šosejas posmu

Gunta Kursiša, 09.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts a/s Latvijas Valsts ceļi (LVC) grasās atjaunot autoceļa A9 Rīga (Skulte) – Liepāja posmu 22 kilometru garumā, šim mērķim atvēlot vairāk nekā 7,65 miljonus eiro.

Autoceļu uz Latvijas trešo lielāko pilsētu plānots atjaunot posmā no 163 līdz 185 kilometram, proti – sākot no posma deviņus kilometrus aiz Kalvenes.

Lai arī par uzvarētāju pasludināta piegādātāju apvienība ACBR78, cits konkursa dalībnieks – piegādātāju apvienība SIA Matthai un Matthai Bauunterehmen GmbH&Co.KG - iesniedzis sūdzību par konkursu. Lēmums par sūdzību vēl nav pieņemts.

Remontdarbus drīz solīts pabeigt citā Liepājas šosejas posmā – no 148 līdz 163 kilometram, kur tos veic uzņēmums Aizputes ceļinieks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Apstrīd 9,6 miljonu vērto Rīgas-Liepājas šosejas rekonstrukcijas konkursu

Žanete Hāka, 09.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojas (IUB) saņēmis sūdzību VAS Latvijas Valsts ceļi iepirkumā par valsts galvenā autoceļa A9 Rīga (Skulte) – Liepāja posma segas rekonstrukciju, liecina paziņojums IUB.

Konkurss izsludināts jūlija sākumā un tā prognozētā līgumcena ir 9,6 miljoni eiro.

Sūdzību IUB iesniegusi piegādātāju apvienība Matthai ceļu būve.

Pagaidām nav zināms datums, kad sūdzība tiks izskatīta IUB.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Apstrīd 10,56 miljonu eiro vērto autoceļa Liepāja - Lietuvas robeža rekonstrukcijas iepirkumu

Žanete Hāka, 01.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) saņēmis sūdzību VAS Latvijas Valsts ceļi konkursā par par valsts galvenā autoceļa A11 Liepāja - Lietuvas robeža (Rucava) posma segas rekonstrukciju, liecina paziņojums IUB.

Sūdzību iesniedzis SIA Matthai Latvija un tā tiks izskatīta 28. oktobrī.

Konkursu VAS Latvijas Valsts ceļi izsludināja augusta beigās, un nolikumā teikts, ka konkursā tiks izvēlēts piedāvājums ar viszemāko cenu, pretendentiem savi piedāvājumi bija jāiesniedz līdz 10. oktobrim. Paredzamā līgumcena ir 10,56 miljoni eiro.

Iepirkums tiek veikts saskaņā ar Eiropas Savienības fondu darbības programmas Izaugsme un nodarbinātība specifiskā atbalsta mērķi Valsts galveno autoceļu segu pārbūve, nestspējas palielināšana.

Darbi uzvarētājam būs jāveic 330 dienu laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļu būves uzņēmuma SIA Matthai Latvija vadītājs Jovits Gurčus intervijā laikrakstā Diena.

Problēma ir milzīgā, pārspīlētā birokrātija

Jūsuprāt, valstij vajadzētu vairāk finansējuma atvēlēt galvenās nozīmes autoceļu pilnveidošanai vai arī nomaļāko ceļu, kas ir ļoti bēdīgā stāvoklī, sakārtošanai?

Situācija ir tāda, ka ir jāizvēlas pēc prioritātēm - pēc satiksmes intensitātes un drošības. Drošu apstākļu kritērijam noteikti neatbildīs ļoti sliktā stāvoklī esošais nomaļais ceļš, bet noslodze šādam ceļam ir niecīga, un pa to brauc pat par daudziem tūkstošiem mazāks skaits auto nekā pa valsts galvenajiem autoceļiem. Pirms dažiem gadiem Latvijā tiešām visa uzmanība bija fokusēta tikai uz A klases ceļiem, bet vairs tā nav, arī B klases jeb reģionālas nozīmes autoceļi ļoti intensīvi tiek uzlaboti, top jauni projekti, tiek izsludināti konkursi. Pieļauju, ka par nozari atbildīgās amatpersonas domā arī par citiem ceļiem, ne tikai A klasi.

Komentāri

Pievienot komentāru