Jaunākais izdevums

Norvēģu start-up uzņēmējs Magnuss Jepsons pārdevis WooThemes, WordPress templeitu kompāniju, par cenu, kas sasniedz 50 miljonus ASV dolāru, acumirklī padarot viņu par multimiljonāru, vēsta thelocal.no.

Kompāniju iegādājusies Automattic, WordPress īpašniece. Jepsons un viņa partneris Marks Foresters, visticamāk, turpinās darbu uzņēmumā.

Jāpiebilst, ka 50 miljoni ASV dolāru ir darījuma summa, par kuru tiek baumots. Pats Jepsons izteicies: «Tas ir labs darījums, bet saskaņā ar vienošanos mēs nepubliskojam nekādus ciparus.»

Jepsons kompāniju dibināja 2008. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB projekti

Domu kartes – jaunums rokasgrāmatu abonentiem

Ilze Zeltkalne, rokasgrāmatu redaktore, 12.05.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopā ar jaunākajiem «Nodokļu likumu komentāru 1. sējuma» papildinājumiem abonenti saņem arī īpaši sagatavotu vizuālu materiālu – domu karti «Nodokļi Latvijā». Domu karte veidota sadarbībā ar rokasgrāmatas autoru SIA «LAW & FINANCE ONLINE» un «Apvienību par godīgiem nodokļiem».

Šī jau ir otrā domu karte. Pirmā domu karte, kas tika veidota sadarbībā ar Apvienību par godīgiem nodokļiem ir «Riskanta darījumu partnera pazīmes» (iekļauta nodokļu komentāru 2. sējumā).

Kopš pirmās domu kartes publicēšanas esam saņēmuši daudz jautājumu par to. Būtiskākais jautājums – Kas tad ir domu karte?

Informācijas uztverei ir vairāki veidi. Par to visu detalizēti var lasīt gan zinātniskajā literatūrā, gan pētījumos, gan cita veida publikācijās. Šajā rakstā nav plānots iedziļināties zinātniskajos argumentos, bet gan vērst uzmanību tam, ka redze ir viens no uztveres kanāliem. Pētījumi liecina, ka ar redzes uztveri atmiņā labāk paliek vizuāli materiāli – attēli, grafiska informācija utt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atšķirībā no citiem sociālajiem tīkliem, Writer.is izveido platformu tieši tekstiem, akcentējot vizuālo rakstīšanas funkciju , ceturtdien vēsta Dienas Bizness.

Writer.is ir virtuālā piezīmju grāmatiņa ikdienas pierakstiem. Lasītāji var redzēt, kā teksts parādās burtu pa burtam. Šī rīka princips ir līdzīgs citos sociālajos tīklos – Facebook, Twitter, Instagram – ietvertajiem – cilvēks izveido savu profilu, publicē informāciju un seko līdzi tam, ko rakstījuši citi.

«Katrā sociālajā tīklā mainās saturs – Twitter tie ir īsi citāti, ask.fm uzdod muļķīgus jautājumus un saņem tādas pat atbildes, Instagr.am ir fotogrāfijas, Tumblr – kustīgās bildītes, Writer.is – savas pārdomas. Writer.is vajadzīgs cilvēkiem, kuri vēlas izpausties, turklāt nevajag nekādas tehniskās zināšanas, kā, piemēram, lai izveidotu blogu Wordpress,» raksturo Ivars Indriks, Writer.is līdzdibinātājs. Vaicāts, vai tas ir vēl viens sociālais tīkls, viņš atbild apstiprinoši, tomēr norāda, ka īpaši šo aspektu neizceļ, jo viņa skatījumā šodien visam internetā jādarbojas kā sociālajam tīklam. «Mūsu mērķis ir radīt platformu, kurā atrodoties, cilvēks iedziļinās stāstā, nevis ātri pārskrien pāri virsrakstiem un bildītēm. Tie, kuri lasa ātrāk, var nomainīt ātrumu, kādā veidojas teksti,» teic Ivars. Runājot par to, cik daudz sociālo tīklu viens cilvēks spēj lietot, otrs Writer.is dibinātājs Artis Trekters norāda, ka agrāk cilvēki bija uzticīgi vienam, bet tagad izmanto vairākas platformas, piemēram, pat vairākus līdzīga veida komunikācijas rīkus – Skype, Facebook, Messenger, WhatsApp u.c.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Ulda Leiterta Fragmentic pievienojas 500 Startups akseleratoram

Lelde Petrāne, 02.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Datu vizualizācijas uzņēmuma Infogr.am līdzdibinātāja Ulda Leiterta izveidotais jaunais start-up uzņēmums Fragmentic pievienojas 500 Startups akseleratoram.

500 startups ir viens no daudzajiem sēklas jaunuzņēmumu akseleratoriem Silīcija ielejā. Atšķirībā no citiem tas ir sācis lūkoties Ziemeļeiropas virzienā – savlaicīgi sākot darbību šajā reģionā, ir liels potenciāls ieguldīt veiksmīgās nākotnes kompānijās, šā gada februārī vēstīja laikraksts Dienas Bizness.

Par Fragmentic izveidi U. Leiterts plašāku sabiedrību informēja šā gada sākumā. Jaunais uzņēmums Fragmentic ir web aplikāciju izstrādes platforma. Tā ļauj automatizēt ar aplikāciju radīšanu saistītus procesus. «Fragmentic atvieglos jaunu aplikāciju radīšanu, aizvietojot vairāku izstrādātāju darbu mēnesī,» skaidroja Leiterts. Fragmentic uztur visus servisus, kas nepieciešami aplikācijas darbībai - maksājumu sistēmu, analītiku, lietotāju pieejas līmeņus. U. Leiterts salīdzināja to ar Wordpress blogu platformu: «Kad tu radi jaunu blogu, tu domā par saturu, nevis to, kā uzrakstīt programmu, kas ļaus mainīt fontus, krāsas vai uzturēs lietotāju pieejas. Līdzīgi vajadzētu būt platformai aplikāciju izstrādātājiem, kas automatizē daļas, kas atkārtojas visās aplikācijās.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Turpinās mērķēti kiberuzbrukumi kādai Latvijā strādājošai bankai

Žanete Hāka, 30.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajā nedēļā novēroti mērķēti kiberuzbrukumi kādai Latvijā strādājošai bankai, liecina CERT.LV dati.

Uzbrukums noformēts kā e-pasta vēstule, kas it kā sūtīta no bankas prezidenta e-pasta un aicina atvērt pielikumā esošu PDF dokumentu, kas lietotāju maldina, liekot domāt, ka tas ir aizsargāts dokuments. Lai to apskatītu, nepieciešams autentificēties, spiežot uz pogas PDF dokumentā.

Kad lietotājs nospiež pogu, tiek aktivizēta saite un dokumentā tiek atvērts interneta pārlūks, kurā attēlots Excel dokuments ar autentifikācijas logu.

Ņemot vērā uzbrukuma raksturu, var pieņemt, ka uzbrukumā iegūtie lietotājvārdi un paroles vēlāk tiks pielietoti kādā no bankas sistēmām cerībā, ka bankas infrastruktūrā tiek izmantots SSO, jeb single-sign-on autentifikācijas modelis. Uzbrukuma mēģinājums nav bijis sekmīgs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

Eksportspēja: Izvēlas nišu – Drupal tehnoloģiju

Anda Asere, 23.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Wunder Latvia eksportā izceļas ar specifiskām zināšanām konkrētā jomā, katram projektam veidojot atšķirīgu starptautisku komandu

SIA Wunder Latvia ir tīmekļa pakalpojumu sniedzējs. «Mēs ar saviem digitālajiem risinājumiem gribam palīdzēt attīstīt klientu biznesu,» uzsver Ernests Gabrāns, SIA Wunder Latvia vadītājs. Uzņēmuma pirmsākumi meklējami 2008. gadā, kad, būdami studenti, E. Gabrāns un Miķelis Zaļais sāka sniegt IT pakalpojumus. Viņi izvēlējās nišu – satura vadības sistēmu Drupal, kas ir atvērtā koda risinājums, līdzīgi, kā, piemēram, Wordpress. Drupal tehnoloģiju izstrādā un uztur tūkstošiem programmētāju visā pasaulē, tādēļ pasūtītājs nav atkarīgs no kāda konkrēta uzņēmuma. E. Gabrāns tehnoloģijas izvēli salīdzina ar āmuru – galvenais, lai kompānija, kas ar to strādā, māk ar to rīkoties, un pasūtītājam nav svarīgi, kādu tieši «āmuru» tā izmanto, nozīme ir tam, lai darbs ir paveikts kvalitatīvi un laikā. «Mēs arī rūpējamies par šīs tehnoloģijas popularizēšanu. Drupal ir mūsu kompetence, un mēs esam atbildīgi par to, lai tā tiktu izmantota plašāk. Tas ir abpusēji – ja būs pieprasījums no pasūtītājiem, būs arī speciālisti, mūsu potenciālie kolēģi, ar ko kopā varam strādāt,» viņš teic.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vai Tev ir apnicis darbs birojā? Varbūt Tu vēlies gūt papildu ienākumus, strādājot no mājām? Tendences liecina, ka, attīstoties tehnoloģijām, aizvien populārāks kļūst attālinātais darbs. Turklāt tas ir piemērots dažādām profesijām, ne tikai radošās sfēras pārstāvjiem. Aizdevējs Ondo.lv aicina – uzzini, kā atrast piemērotāko ārštata vakanci un noformēt darba devējam saistošu CV!

Vai ārštata darbs ir piemērots man?

Plānojot darba vides maiņu, pārdomā, vai attālināts darbs būs piemērots Tavam dzīves ritmam un personībai?

Darbs ārštatā būs Tev kā radīts, ja Tu:

  • studē un meklē veidu, kā nosegt mācību izdevumus;
  • esi noguris no biroja darba un meklē jaunus izaicinājumus;
  • plāno ar laiku uzsākt pats savu biznesu konkrētajā nozarē;
  • vēlies gūt papildu ienākumus paralēli jau esošajam darbam;
  • rūpējies par maziem bērniem vai kādu ģimenes locekli, kam mājās ik dienas nepieciešama Tava palīdzība;
  • sirgsti ar veselības problēmām, kas neļauj strādāt ierastās darba stundas birojā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Printify palīdz nopelnīt 10 miljonus

Zane Atlāce - Bistere, 05.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2018. gada Latvijas startup zīmolu topa uzvarētājs jaunuzņēmums Printify, kura stratēģiskais centrs un birojs atrodas Rīgā, bet tirgus – galvenokārt ASV, palīdzējis maziem un vidējiem interneta veikaliem nopelnīt 10 milj. dolāru, informē uzņēmumā.

Interneta veikalu īpašniekiem, kuri strādā ar tādām platformām kā Shopify, Etsy vai Wordpress, uzņēmums Printify nodrošina iespēju sadarboties ar vadošajiem apģērbu un aksesuāru apdrukas pakalpojumu sniedzējiem. Līdz šim šāda iespēja bija tikai uzņēmumiem ar lieliem pasūtījumiem un ievērojamu budžetu. Sadarbojoties ar Printify, interneta veikalu īpašniekiem iespējams uzsākt savu e-komercijas uzņēmumu bez investīcijām - preces tiek ražotas pa vienībām tikai pēc tam, kad to ir pasūtījis reāls pircējs, un tā tiek automātiski pircējam arī piegādāta.

Printify divu gadu laikā kopš darbības uzsākšanas ir kļuvis par platformu, kas apvieno visvairāk «drukāšanas pēc pieprasījuma» ražotnes pasaulē un savieno tās ar e-komercijas jaunuzņēmējiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Mājaslapas tulkošana un lokalizācija jeb kā kļūt vēl veiksmīgākam eksporta tirgū?

Sadarbības materiāls, 09.01.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jebkura biznesa veiksmes pamatā ir ne tikai kvalitatīvi produkti un pakalpojumi, bet arī rūpīgi un gudri pārdomāta uzņēmuma atpazīstamības stratēģija. Ne velti vairums izvēlas sākt ar sava uzņēmuma galveno vizītkarti – mājaslapu. Šis solis ir ļoti nozīmīgs uzņēmuma attīstības posms, jo potenciālie klienti un pircēji šodien arvien biežāk pirkumus izvēlas tieši interneta vidē. Tehnoloģiju attīstība, kā arī nesenā pandēmija ir ievērojami paātrinājusi e-komercijas procesus, palielinot konkurenci arī virtuālajā vidē. Lai panāktu, ka klients izvēlas tieši jūsu preci vai pakalpojumu, vairs nepietiek ar sevis prezentēšanu vien – ir nepārtraukti jārūpējas, lai uzņēmuma mājaslapa būtu dinamiska, saistoša un saprotama. Tātad regulāri ir jāveido kvalitatīvs un noderīgs saturs klientam saprotamā valodā. Vai zinājāt, ka šobrīd Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra piedāvā finansiālu atbalstu līdz pat 80 % apjomā uzņēmumu tīmekļa vietņu izstrādei, uzlabošanai un pielāgošanai? Tā ir lieliska iespēja tiem Latvijas uzņēmējiem, kuri vēl tikai domā par eksporta tirgu un savu tīmekļa vietņu lokalizāciju ir atlikuši uz vēlāku laiku. Starptautiskās konkurētspējas veicināšanas atbalsta programma būs aktīva vēl tikai līdz 2023. gada augustam.

Mājaslapu lokalizācijas tendences

Uzņēmumu mājaslapu tulkošana un lokalizācija valodu pakalpojumu tirgū nav nekas jauns, taču pēdējos gados pieprasījums pēc šī pakalpojuma ir sevišķi aktualizējies. Uzņēmēji neapstājas pie sasniegtā un paplašina savu tirgu, kas nozīmē, ka nepieciešamība pēc satura dažādās valodās pieaug. Jāsaprot, ka tīmekļa vietnes lokalizācija un tulkošana ir divi atšķirīgi procesi: tulkošana ir avota valodas teksta pārnešana mērķa valodā, savukārt lokalizācija ir daudz plašāks process, kas ietver gan tulkošanu, gan valodas pielāgošanu konkrētajam tirgum un kultūrai, gan arī satura atbilstību SEO parametriem. 2022. gada decembrī CSA Research veiktajā pētījumā vērojamas vairākas šobrīd būtiskas tendences globālajā mājaslapu lokalizācijas tirgū:

Komentāri

Pievienot komentāru