Jaunie Eiropas Savienības (ES) noteikumi, kas paredzēs dīzeļdzinēju kaitīgos izmešus pārbaudīt ceļu testos, liks autoražotājiem no tirgus izņemt atsevišķus modeļus agrāk, nekā plānots, piektdien brīdināja Eiropas Automobiļu ražotāju asociācija (ACEA).

Šīs nedēļas sākumā ES dalībvalstis panāca sākotnēju vienošanos no 2017.gada dīzeļautomašīnu kaitīgo izmešu noteikšanai izmantot ceļu testus papildus pārbaudēm laboratorijās, kas mēdz uzrādīt zemākus rezultātus un bijušas Vācijas autobūves koncerna Volkswagen skandāla centrā.

Šie testi tiks piemēroti automašīnu modeļu jaunām versijām no 2017.gada un visiem jaunajiem automobiļiem, kas ES tiks pārdoti divus gadus vēlāk.

ACEA gan norāda, ka jaunos pārbaužu standartus autobūves kompānijām būs ārkārtīgi grūti sasniegt tik īsā laika periodā.
Tādējādi ievērojams dīzeļautomašīnu modeļu skaits tiks izņemts no tirgus agrāk, nekā plānots, radot nopietnu ietekmi uz ekonomiku un vidi, vēsta asociācija.

Tas arī apgrūtinās autoražotājiem iespēju ievērot 2021.gada mērķus oglekļa dioksīda izmešu samazināšanai, jo dīzeļdzinēji rada par 15%-20% mazāk oglekļa dioksīda izmešu salīdzinājumā ar benzīna dzinējiem, skaidro ACEA.

Volkswagen septembra beigās izraisīja globālu skandālu, kad uzņēmums atzina, ka pasaulē līdz pat 11 miljoniem automašīnu aprīkoti ar konkrētu dīzeļdzinēju tipu, kuriem uzstādīta kaitīgo izmešu falsificēšanas programmatūra.

Šī programmatūra ieslēdz izmešu kontroli, kad tā konstatē, ka automašīnai tiek veiktas pārbaudes. Kontrole tiek izslēgta, kad automašīna piedalās satiksmē, tādējādi ļaujot tai radīt palielinātu izmešu apjomu. 

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra