Cietoksnis uz riteņiem

Auto
2015. gada 4. septembris 11:00

Mercedes GLE Coupe ir tieša atbilde bravūrīgajam un populārajam tautietim BMW X6

Visticamāk, Mercedes mārketologi ilgu laiku ar skaudību noraudzījās, kā BMW eksperiments 2008. gadā – radīt un laist tirgū tam laikam spocīga koncepta SUV un kupejas krustojumu – izrādījās ļoti veiksmīgs un galvenais – ļoti ienesīgs projekts. Lai kādas sazvērestības teorijas izdomātu par šī auto lempīgumu un nepraktiskumu, patiesība ir tāda, ka bagātie ļaudis Ziemeļamerikā, Ķīnā, Krievijā un Latvijā arvien biežāk dod priekšroku X6 nevis klasiskajam premium krosoveram X5. Kaut arī kaislīgākie BMW fani burkšķ par Mercedes plaģiātismu, ielecot dārziņā, kur X6 līdz šim saimniekoja cēlā vientulībā, Mercedes par to diži neuztraucas, jo GLE Coupe ir lielisks produkts, turklāt tas perfekti aizkrāso balto plankumu jau tā garajā un plašajā modeļu klāstā. Pirmās atsauksmes liecina, ka GLE Coupe ir velnišķīgi pieprasīts visā pasaulē, tostarp arī Latvijā. Nav izslēgts, ka tas drīzumā kļūs populārāks par jauno Mercedes GLE, ko agrāk pazinām kā Mercedes M-klasi.

GLE Coupe ir aristokrātiski liels un egoistisks auto. Nomināli tajā var ļoti ērti satilpt četri pasažieri. Subjektīvie novērojumi liecina, ka otrajā rindā vietas ir vairāk nekā BMW X6, turklāt arī garāka auguma indivīdiem pietiks vietas kājām, galva nedursies griestos. Tomēr zemapziņā auto īsteni labvēlīgs būs tikai pret to, kurš atradīsies pie stūres. Uz to netieši norāda tas, ka GLE Coupe salonā nedz priekšā, nedz aizmugurē sēdošajiem pasažieriem nav paredzēti jumta apšuvumā iebūvētie rokturi. Lielākajai daļai pasažieru tā nav pati svarīgākā automobiļa detaļa, tomēr ir dīvaini, ka to nav, un arī vietējie Mercedes pārdevēji rausta plecus un neatrod izskaidrojumu par ierastā aprīkojuma neesamību. GLE Coupe ir auto, aiz kura biezajiem mūriem pasažieris var justies droši un neievainojami. Aizverot aiz sevis durvis, pilots un pasažieri nokļūst elitārā un komfortablā bunkurā, kas ne tikai aizsargās no ļaunās ārpasaules trokšņiem un kņadas, bet vēl ar šiku aizvedīs no punkta A uz punktu B. GLE Coupe neapšaubāmi ir veiksminieka vizītkarte, kuram pilnīgi noteikti ir jābūt dziļai kabatai, lai, nemirkšķinot acis, spētu auto iegādei ziedot vismaz 80 tūkst. eiro. Nomināli GLE Coupe cenu lapa sākas ar 67 680 eiro, taču, iekļaujot vismaz daļu papildekstru, ko sola Mercedes, cena ātri vien pietuvosies 100 tūkst. eiro robežai. Tiem, kas alkst nedaudz vairāk sportisko gēnu un jaudu virs 500 ZS, nāksies pievienoties GLE 63 AMG Coupe klubiņam, un tas jau maksās vismaz 117 tūkst. eiro.

GLE Coupe tehniskajā pasē ir paredzēti tikai lieljaudas motori, sākot no 258 līdz 585 ZS. Šo rindu autoram bija iespēja dažu dienu garumā iepazīties ar pieticīgāko GLE 350d 4Matic Coupe, kam zem motora pārsega saimnieko 258 ZS jaudīgais sešcilindru dīzelis. Pašpietiekams un sulīgs motors, kura sniegumu vēl krāšņāku padara deviņpakāpju 9G-Tronic automātiskā pārnesumkārba, kas, nemanāmi klikšķinot īsos pārnesumus uz augšu vai uz leju, maksimāli efektīvi izmantos motora 620 ņūtonmetru lielo griezi. Viegla un nepiespiesta gaita, ar garantiju jebkurā brīdī paātrināties tik, cik to vēlēsies pats Mercedes-muižas pilots. Tā ir lieliska sajūta, turklāt, pārkārtojoties vai veicot apdzīšanas manevru, nebūs jābīstas, ka motoram jaudas būs par maz vai ātrumkārba pēkšņi sāks niķoties. Motora atsaucība uz akseleratora pedāli ir fenomenāla. Nepažēlojot 1710 eiro, GLE Coupe var apgādāt ar Airmatic balstiekārtu, savukārt Dynamic Select sistēma dažādiem regulējumiem būs jau standartā. Miermīlīgajiem modeļiem tie būs četri, savukārt AMG versijām klāt nāk Sport+ regulējums. Atslēgas vārds, izvēloties jebkuru no režīmiem, tomēr ir un paliek komforts, tāpēc sportiskas izjūtas nāksies meklēt tikai un vienīgi pie AMG versijām. Visbeidzot, GLE Coupe nākamie īpašnieki teorētiski varēs pasūtīt arī Offroad pakotni, kas automātiski paredz vēl vienu kontroles ripu starp sēdekļiem. Tā atļaus regulēt auto klīrensu no 202 līdz 285 mm amplitūdai, kā arī bloķēt centrālo diferenciāli un izmantot pazeminātos pārnesumus. Visticamāk, lielākajai daļai bezceļa palīgsistēmas nebūs uzmanības centrā. Ko tur slēpt, GLE Coupe visvairāk mīlēs komfortabli un cēli vizināties pa gludu asfaltu, bet izvairīgi izturēsies pret grants segumu. Pat uz salīdzinoši īsu brīdi iemaldoties uz šāda seguma ceļa, GLE Coupe balstiekārta nervozi reaģēs un izmisīgi ziņos, ka pēc iespējas ātrāk grib tikt prom. GLE Coupe nepatīk nedz putekļi, nedz nelīdzenais klājums, un, atklāti sakot, kalpojot pie saviem nākamajiem īpašniekiem, tos, visticamāk, arī neredzēs, ja nu vienīgi – pa sānu logu.


Plašāk lasiet rakstā Cietoksnis uz riteņiem piektdienas, 4.septembra laikrakstā Dienas Bizness (15.lpp)!

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra