Tirdzniecība un pakalpojumi

Hansa Auto mainīta valde

Žanete Hāka, 06.11.2014

Jaunākais izdevums

SIA Hansa Auto valdē vakar notikušas izmaiņas, liecina Lursoft dati.

Uzņēmuma valdes locekļa amatu 5. novembrī atstājis Igaunijas pilsonis, SIA Amserv Motors padomes loceklis Magi Marts, savukārt, kura vietā valdei pievienojies SIA Armricos līdzīpašnieks Armands Vimba.

Līdzās Armandam Vimbam valdes locekļa amatu ieņem Aivis Silgals, bet valdes priekšsedētājs ir Andis Araks.

Igauņu AS Amserv Grupi piederošā Hansa Auto, kas dibināta 1999. gadā, pamatdarbība ir jaunu un lietotu Opel, Peugeot un citu zīmolu automašīnu tirdzniecība, kā arī Hansa Auto ir autorizēts Opel, Peugeot un Chevrolet auto zīmolu pēcpārdošanas pārstāvis Latvijā. Uzņēmums ir vienīgais SIA Adam Auto īpašnieks un SIA Amserv Latvia līdzīpašnieks.

Hansa Auto apgrozījums 2013. gadā ir pieaudzis un sasniedzis 13,211 miljonus eiro, neskatoties uz to, uzņēmums gadu noslēdza ar zaudējumiem 519,998 tūkstošu eiro apmērā. Rentabilitātes rādītājs pērn Hansa Auto bija ar negatīvu iezīmi, tas ir, -11,86.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Viedoklis: SS.LV ir mūsu sabiedrības un ēnu ekonomikas spogulis

Andris Kulbergs, Auto Asociācija, 09.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SS.lv domēna slēgšana spilgti atklājusi ļoti lielu Latvijas problēmu - sabiedrība nodokļu nemaksāšanu sāk uztver kā pozitīvu rīcību. Šī iezīme ir ne tikai nepatīkami pārsteidzoša, bet arī ārkārtīgi bīstama.

Publiskā jezga ap ss.lv sākās tādēļ, ka Valsts ieņēmumu dienests (VID) nolēma apturēt SIA Internet darbību, kas ir šī sludinājuma portāla administrētājs. Jā, protams, pirmā reakcija, lasot ziņu virsrakstus, ir gana mulsinoša - VID mēģina parādīt savu varu un pārākumu pār nodokļus maksājošu uzņēmumu.

Pavisam maz ir izskanējis tas, kas notika vēl pirms VID pieņēma šādu lēmumu. Proti, uzņēmumam pusgada garumā informācija ir prasīta dažādās formās, ka tas ir ignorējis pat piespriestos administratīvos sodus. Un kā vārdā? Man nav saprotama šī iespītēšanās, ņemot vērā, ka uzņēmums kā labs nodokļu maksātājs varēja sniegt savu ieguldījumu visaptverošu krāpniecības shēmu apkarošanā un nelikumībās, kas lietotu automašīnu nozarē sasniegusi kulmināciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Arni Jaudzemu, Sixt vadītāju Baltijas valstīs

Lelde Petrāne, 08.08.2014

Viena no retajām fotogrāfijām, kurās var redzēt mani – parasti esmu kameras otrā pusē. Singapūras putnu dārzs.

Foto: no personīgā arhīva

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild uzņēmuma Sixt vadītājs Baltijas valstīs Arnis Jaudzems.

Šobrīd Sixt ir pieejams vairāk nekā 100 pasaules valstīs. Baltijā vairāk nekā desmit gadus uzņēmums sniedz auto nomas un līzinga pakalpojumus, konsultē Baltijas lielāko uzņēmumu autoparkus, kā arī uzņēmumus ar nelielu automašīnu skaitu. Rīgā un Jūrmalā pieejams arī Sixt velo nomas tīkls.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Darbs auto nomā un auto līzingā apvieno visas tās lietas, kas mani vienmēr ir interesējušas – auto, ekonomika un ceļošana. Automašīnu lieta, kā jau visiem puikām, sāka interesēt bērnībā; pēc pamatskolas uzreiz sāku studēt ekonomiku un biznesu, un pēcāk, atveroties robežām, ceļošana ir viens no maniem hobijiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Hansabuss iegādājas kontrolpaketi Latvijas autobusu uzņēmumā Tukuma Auto

Lelde Petrāne, 26.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Hansabuss iegādājusies 91 procenta kontrolpaketi Latvijas uzņēmumā SIA Tukuma Auto, kas piedāvā autobusu transporta pakalpojumus Latvijā, kā arī nacionālus un starptautiskus autotransporta pakalpojumus, ko sniedz tā meitas uzņēmums.

«Tas ir stratēģisks lēmums, gatavojoties 2020. gada Latvijas valsts un čartera autobusu transporta tirgus atvēršanai. Starpposma periodā plānojam labāk iepazīt Latvijas tirgus specifiku un attīstīt vietējo kompetenci. Mēs plānojam vēl vairāk paplašināties sabiedrisko autobusu transporta tirgū un čartera autobusu tirgū Latvijā, kā arī redzam potenciālu Lietuvas tirgū,» norāda AS Hansabuss valdes loceklis Neeme Tammis.

Līdzšinējais kontrolpaketes īpašnieks un Tukuma Auto valdes loceklis Ilgvars Kalniņš turpinās strādāt SIA Tukuma Auto uzraudzības padomē un aktīvi darboties uzņēmumā. Otrs valdes loceklis Māris Lipkins turpinās darbu savā līdzšinējā amatā. Hansabuss Latvijas uzņēmējdarbības vienību vadīs pašreizējais Hansabuss Eesti izpilddirektors un valdes loceklis Sergejs Vahnitskis. Hansabuss paziņos par izpilddirektora un valdes locekļa amata kandidatūru Igaunijā tuvākajā nākotnē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Hansabuss paplašina biznesu Igaunijā

Žanete Hāka, 05.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Hansabuss ir iegādājusies 74% akcijas Igaunijas autobusu pārvadājumu uzņēmumā AS Samat, kas nodrošina pasažieru pārvadājumus sabiedriskajos un komercmaršrutos valsts iekšienē, kā arī čartera pakalpojumus, informē uzņēmuma pārstāvji.

Hansa Group valdes loceklis Nēme Tammis (Neeme Tammis) norāda, ka ar šo soli uzņēmums vēlas stiprināt savu pozīciju Igaunijas autobusu pasažieru pārvadājumu tirgū, stāstot: «Samat ir autobusu pārvadājumu uzņēmums, kas tirgū darbojas jau vairāk nekā 25 gadus, un ir nostiprinājis stabilu pozīciju tirgū. Hansabuss šeit redz iespēju veicināt Samat turpmāko attīstību. Apjoma radītie ieguvumi un efektivitāte, kas iespējami, pateicoties uzņēmuma izmēram, ļaus ilgtermiņā nodrošināt transporta risinājumus pasažieriem par pievilcīgām un konkurētspējīgām cenām, vienlaikus arī turpinot ieguldīt personālā un autobusu parkā. Mēs plānojam turpināt paplašināties Igaunijā un, ja radīsies atbilstoša iespēja, – arī plašākā Baltijas mērogā.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hansabuss AS meitas uzņēmums Latvijā SIA Tukuma Auto ir iegādājies 100 procentus akciju Latvijas autotransporta uzņēmumā SIA Ludzas ATU, kas nodrošina autobusu pārvadājumus Ludzā un tās apkārtnē, teikts paziņojumā medijiem.

Darījuma rezultātā Hansabuss tirgus daļa Latvijā konkurencei atvērto sabiedrisko autobusu pārvadājumu un čartera pārvadājumu nozarē pārsniegs 10 %.

Hansabuss AS valdes loceklis Nēme Tammis (Neeme Tammis) norādīja, ka ar šo darījumu uzņēmums būtiski nostiprina savu pozīciju Baltijas sabiedrisko autobusu pārvadājumu tirgū. «Ludzas ATU darījums ir ceturtais pārņemšanas darījums, ko Hansabuss īstenojis Baltijā pēdējo 18 mēnešu laikā, un trešais Latvijā. Tas ir nākamais solis, gatavojoties Latvijas sabiedrisko autobusu pārvadājumu tirgus atvēršanai 2020. gadā. Mēs plānojam turpināt paplašināt savu klātbūtni sabiedrisko autobusu pārvadājumu un čartera autobusu pārvadījumu tirgos Baltijā atbilstoši situācijai tirgū,» informēja N.Tammis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Pensiju kapitāls Latvijas ekonomikā: «ābolu» daudz, pārstrādes jauda atpaliek

Swedbank Ieguldījumu pārvaldes sabiedrības vadītājs Pēteris Stepiņš, 24.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar teju 3,6 miljardu eiro lielu kapitāla apjomu Latvijas pensiju otrais līmenis ir kļuvis par vienu no lielākajiem «investoriem» Baltijā un ir vērā ņemams ieguldītājs Eiropas mērogā.

Kopš šī pensiju kapitāla uzkrāšanas sākuma pirms 17 gadiem vienmēr aktuāls ir bijis jautājums par Latvijas cilvēku uzkrātās naudas ieguldīšanu Latvijas ekonomikā. Šobrīd ieguldījumos mūsu valstī no šī kapitāla nonāk aptuveni piektā daļa naudas (FKTK dati par šā gada pirmo pusgadu), kas ir ļoti vērtīga investīcija, taču šo apjomu būtu iespējams palielināt.

Diskutējot par pensiju otrā līmeņa naudas ieguldīšanu Latvijas uzņēmumos vai fondu tirgū, atslēgas vārds ir «mērogs». Šī kapitāla mērogs šodien ir krietni pārsniedzis tās Latvijas ekonomikas daļas mērogu, kurā ieguldītājiem ir atļauts investēt un kurā ir vērts ieguldīt. Tas gan nenozīmē, ka iespējas investēt Latvijā būtu izsmeltas. Mūsu valsts ekonomiku un pensiju kapitālā uzkrāto naudu varētu salīdzināt, teiksim, ar ābolu sulas gatavošanu – agrāk, kad salasījām dažus maisus ābolu, gandrīz tos visus varēja pārstrādāt mājās. Šodien ābolus ved ar lielu kravas auto, un būtu vajadzīga neliela ražotne, jo ar sulu spiedi galā tikt vairs nevar. Proti, ieguldījumu infrastruktūra Latvijā vairs nespēj akumulēt pat daļu no pensiju kapitālā uzkrātā, jo runa šodien ir par gandrīz 1,3 miljonu cilvēku veiktajām iemaksām. Tāpēc pensiju plānu pārvaldnieki meklē drošas un vienlaikus pelnošas ieguldījumu iespējas ārvalstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Amserv Krasta apgrozījums pērn bijis lielākais uzņēmuma vēsturē

Žanete Hāka, 11.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autotirgotājs SIA «Amserv Krasta» pagājušajā gadā strādājis ar peļņu, kas pēc nodokļu nomaksas veidoja 14 tūkstošus eiro, pretēji zaudējumiem, kurus uzņēmums cieta 2017. gadā, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

SIA «Amserv Krasta» nodarbojas ar jaunu un lietotu «Peugeot», «Opel», kā arī citu zīmolu lietotu automašīnu tirdzniecību.

2017.gadā uzņēmums strādāja ar zaudējumiem, tie veidoja 419 tūkstošus eiro.

SIA «Amserv Krasta» pagājušajā gadā arī izdevies palielināt apgrozījumu - tas bija 19,562 miljoni eiro, kas bija par 6,1% jeb 1,116 miljoniem eiro vairāk nekā 2017.gadā, kad autotirgotāja apgrozījums bija 18,445 miljoni eiro.

SIA «Amserv Krasta» apgrozījums 2018.gadā bijis lielākais uzņēmuma pastāvēšanas vēsturē, uzņēmuma apgrozījums stabili audzis pēdējos četrus gadus, liecina «Lursoft» multi atskaite.

SIA «Amserv Krasta» 2018.gadā nodarbināja vidēji 39 darbiniekus, kas bija par diviem mazāk nekā 2017.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru