Atjaunojot ix 35 vietā veco un labskanīgāko Tucson nosaukumu, korejiešu ražotāja Hyundai kompaktais krosovers saturiski ir kļuvis vēl pārliecinātāks par savām spējām

Pasaulē ceturtais lielākais autoražotājs arī uz Eiropas skatuves vairs nav nekāds zaļknābis – iesācējs. Ar Eiropas dizaina un inženiertehniskā centra, kā arī 2008. gadā Čehijā atklātās ražotnes veiksmīgu mijiedarbību Hyundai ar katru dienu uzstājīgāk iekaro tirgu, padziļināti uztaustot Eiropas pircēju vajadzības un vēlmes. Neapšaubāmi, šī mērķa sasniegšanai milzīgu lomu spēlē tandēmā spēlējošais kolēģis KIA, kam daudzi Eiropā tirgotie modeļi, tāpat kā Hyundai, ir uzzīmēti, projektēti un arī ražoti Eiropā. Arī no KIA modeļu apcirkņiem 2016. gada sākumā Eiropas tirgus, tostarp Latvija, sagaidīs Tucson tehnisko dvīņubrāli KIA Sportage. Aizkulisēs Hyundai Tucson un KIA Sportage ir saticīgi un viens otru papildinoši radinieki, taču uz autotirdzniecības skatuves viens otra cienīgi, tajā pašā laikā sīksti konkurenti. Tas nozīmē, ka jaunais Hyundai Tucson ar ātrāku piezemēšanos Latvijas tirgū ir radījis sev labvēlīgākus nosacījumus, ko noteikti var izmantot savā labā.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Labo īpašību saraksts Hyundai Tucson ir izstiepies vēl garāks un vecā kontinenta iedzīvotāju garšu kārpiņām baudāmāks. Daudziem noteikti patiks, ka Tucson uzvilcis lielākā brāļa Santa Fe masku. Savā ziņā tas uzsver šī modeļa tuvību klasi augstākstāvošajai sabiedrībai. Lai šo sajūtu izceltu vēl vairāk, Hyundai jauno lolojumu ir apbēris ar dažnedažādām aktīvās un pasīvās drošības, kā arī komforta palīgsistēmām. Ja ar elektroniskajiem gadžetiem šodien nevienu vairs nepārsteigsi, tad tas, kā Hyundai Tucson brauc un stūrējas, daudziem būs patīkams atklājums. Jaunā šasija un citu tehnisko komponentu uzlabojumi, kas atbild par vadāmību un braukšanas komfortu, ir devuši acīmredzamus augļus. Pieliekot klāt jauno virsbūves konstrukciju, kas veidota no augstas izturības un vieglākiem izejmateriāliem, Hyundai Tucson ir izpildījis tos mājas uzdevumus, par ko iepriekšējai paaudzei tika veltīta kritika. No pircēju pozīcijām raugoties, acīmredzams ieguvums ir tas, ka auto kļuvis ievērojami klusāks. To, ka Hyundai šodien vairs nav lēts produkts, zina daudzi, un jaunais Tucson arī nebūs lēts. Daudzskanīga un krāšņa motorizācijas programma ar dažāda veida transmisijām, tostarp izvēle starp priekšpiedziņas un pilnpiedziņas modifikācijām vismaz teorētiski atļauj manevrēt ar auto cenu. Liesākajā izpildījumā ar priekšējiem velkošajiem riteņiem un 132 ZS jaudīgu atmosfērisko bāzes motoru Hyundai Tucson šobrīd maksā, sākot no 19 990 eiro, bet ar 116 ZS jaudīgo 1,7 litru bāzes dīzeli – jau 22 590 eiro. Pilnpiedziņas Tucson Latvijas apstākļos noteikti vairāk derētu dīzeļmotors, un tas jau prasīs krietni dziļāku kabatu, piemēram, kombinācijā ar divu litru 136 ZS dīzeļversiju Tucson cena būs, sākot no 28 590 eiro. Apsedlojot šo pašu motoru kopā ar sešpakāpju automātu, nāksies šķirties jau no 31 590 eiro.

Visu rakstu Ar veco izkārtni un gardāku saturu lasiet 25. septembra laikrakstā Dienas Bizness.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra