Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) atkārtoti vērsies pie Iekšlietu ministrijas Informācijas centra (IeM) ar aicinājumu piešķirt apdrošinātājiem brīvu pieeju datiem no valsts informācijas sistēmas par autovadītāju soda uzskaites punktiem.

«Viens no soļiem, kas, mūsuprāt, varētu risināt pašreiz valdošo spriedzi uz Latvijas ceļiem, ir OCTA cenas diferencēšana apzinīgajiem un neapzinīgajiem autoīpašniekiem, polises aprēķinā izmantojot datus par autovadītāju soda uzskaites punktiem. Iespējams, ka tādējādi autoīpašnieki vairāk apzinātos iespējamos riskus un novērtētu situāciju uz ceļa, pirms veikt kādu nepārdomātu vai agresīvu manevru, un saprastu, ka viņa rīcības sekas var nebūt tikai soda nauda un punkti, bet arī palielināta maksa par » uzskata LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics, piebilstot, ka patlaban sadarbība ar IeM minētajā jautājumā nav vainagojusies ar panākumiem.

«Pēdējā laika drūmā statistika uz valsts autoceļiem liek ikvienai institūcijai, kura tieši vai netieši ir saistīta ar ceļu satiksmes drošību, vēlreiz pārdomāt, ko darīt, lai situācija normalizētos. Arī apdrošinātāji netieši, bet tomēr ietekmē ceļu satiksmes drošību, veicot OCTA polises cenu aprēķinu un izvērtējot iespējamos riskus, kas ir saistīti ar autovadītāju, transportlīdzekli un tā īpašnieku. Ar eventuāli zemākas OCTA cenas palīdzību faktiski tiek motivēti un stimulēti tie autoīpašnieki, kas atbildīgi attiecas pret satiksmes drošību. Attiecīgi – jo atbildīgāks autoīpašnieks, jo zemāka OCTA polises cena, un otrādi,» uzsver LTAB valdes priekšsēdētājs.

LTAB norāda, ka nav godīgi, ja apzinīgie auto īpašnieki maksā par apdrošināšanu tādu pat cenu kā tie, kas ir bīstamāki un biežāk izdara pārkāpumus uz ceļa. «Diemžēl šobrīd dialogs ar IeM par  iespēju piešķirt apdrošinātājiem brīvu pieeju datiem no valsts informācijas sistēmas par autovadītāju soda uzskaites punktiem ir nonācis strupceļā,» stāsta J.Stengrevics. 

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra