Volkswagen importētāja Moller Baltic Import (MBI) rīcība, kā arī konkurences trūkums, novedīs pie tirdzniecības apjomu krišanās, servisa kvalitātes pazemināšanās un Volkswagen automašīnu cenu palielināšanās, uzskata Auto Īle un Herbst (AĪH).

«Vienā tirgū darbojoties vairākiem uzņēmumiem – šajā gadījumā Volkswagen dīleriem – lai iegūtu un saglabātu tirgus daļu, ir jāvar piedāvāt klientiem ko labāku, nekā piedāvā konkurenti. Tās var būt zemākas cenas, labāki servisa pakalpojumi, plašāks pēcpārdošanas pakalpojumu klāsts un tamlīdzīgi,» Db.lv sacīja Auto Īle un Herbst valdes loceklis Māris Īle.

Viņš uzsvēra, ka papildus ekskluzīvā importētāja statusam, kļūstot par vienīgo autorizēto Volkswagen dīleru punktu īpašnieku Latvijā, MBI zūd iniciatīva papildus centieniem diversificēt savu darbību, un par tā primāro interesi kļūst labuma maksimizācija no konkurences trūkuma tirgū.

«Klienti zaudē iespēju izvēlēties savām prasībām atbilstošāko dīleri. Tas MBI nozīmē iespēju palielināt automašīnu cenas, un ilgtermiņā var likt klientiem novērsties no Volkswagen piedāvājuma par labu citu zīmolu automašīnu ražotājiem,» norādīja M. Īle.

AĪH uzskata, ka MBI Latvijā jau ir izdarījis vienu vai, iespējams, vairākus konkurences tiesību pārkāpumus. «Automašīnu ekskluzīvā piegādātāja ienākšana mazumtirdzniecības tirgū, kļūstot vertikāli integrētam, un tam sekojoša konkurējošu izplatītāju izspiešana no tirgus ar nelikumīgām un agresīvām metodēm, tādējādi kļūstot par vienīgo Volkswagen zīmola automobiļu izplatītāju visos izplatīšanas līmeņos Latvijā, ir klajš negodīgas konkurences gadījums,» norāda AĪH, kura ieskatā MBI rīcība liecina arī par tirgus varas ļaunprātīgu izmantošanu.

Uzņēmums norāda, ka mēģinājis pievērst ražotāja uzmanību situācijai, kas veidojās Latvijā un visā Baltijā un ir neizdevīga kā ražotājam, tā arī patērētājam. Tomēr tas izsaucis pretreakciju no MBI, jo importētājs šī gada janvāra vidū uzsācis auditu Auto Īle un Herbst, lai pierādītu, ka ir pārkāpts līgums attiecībā par automašīnu reeksportu.

«Vajadzēja atrast ātru iemeslu, lai izjauktu tiešos kontaktus ar ražotāju, respektīvi, radīt situāciju, ka Auto Īle un Herbst vairs nav dīleris ar tiesībām izteikt viedokli,» norāda uzņēmums. Ar to arī esot izskaidrojama steiga, kādā MBI, pēc trīs sasteigtu auditu veikšanas divu nedēļu laikā, ar neatbilstošu pamatojumu jau 30.janvārī mēģināja uzteikt līgumu un pašiem nepiederošu izplatītāju izspiest no tirgus.

Uzņēmums arī uzsver, ka audita procedūra bijusi sasteigta, kas neesot devis iespēju laicīgi sagatavoties, kā arī tikušas pieprasītas lietas, kuru ĀĪH līdzšinējā darbība neprasa. AĪH šādu auditoru rīcību kategoriski noraida, kā arī norāda, ka līguma uzteikums nav spēkā, jo ir pretrunā ar pašā līgumā minēto. «Līgums joprojām ir spēkā, un saskaņā ar Latvijas likumdošanu pusēm ir pienākums turpināt pildīt no līguma izrietošās saistības,» akcentē AĪH.

AĪH apliecina, ka nevēlas tiesāties tikai tiesāšanās pēc un iespēju robežās centīsies rast risinājumu domstarpībām ar MBI sarunu ceļā. Taču vienlaikus AĪH spers visus nepieciešamos soļus, lai aktīvi aizsargātu savas intereses Latvijas Republikas un Eiropas Savienības institūcijās, konkurenci uzraugošās iestādēs un tiesā, ja konstruktīva saruna ar MBI izrādīsies neiespējama.

Db.lv jau vēstīja, ka Volkswagen importētājs MBI ir lauzis līgumu ar ilggadīgo Volkswagen markas dīleri SIA Auto Īle un Herbst. Līgums ticis lauzts, pamatojot ar sistēmiskiem pārkāpumiem no partnera puses, tostarp nelegālu reeksportu lielos apmēros.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra