Daļa autovadītāju savos spēkratos pārvietojas ar 90.gados ražotām riepām un Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) sadarbībā ar Valsts policiju plāno pasākumus uz ceļiem, lai pārbaudītu automašīnu riepu stāvokli, otrdien Saeimas Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas sēdē pastāstīja CSDD valdes priekšsēdētājs Andris Lukstiņš.

«Pēdējie statistikas pētījumi liecina, ka vidējais riepu vecums Latvijā ir 2008.gada izlaidums. Braukā vēl ar 1995., 1996. un pat 1991.gada riepām. Ar tām vispār nevar pabraukt - tas ir tāpat kā braukt ar plastmasas klučiem,» uzsvēra Lukstiņš.

CSDD vadītājs uzskata, ka par riepu kvalitāti ir jādiskutē, jo ir dažādas riepas un situācijas, tostarp, kā tās ir glabātas un kādu garantiju devis ražotājs.

«Viena daļa ražotāju dod piecu gadu, citi desmit gadu garantiju. Jebkurā gadījumā varam pateikt - jo vecāka riepa, jo tai sliktāka saķere ar ceļu. Šeit vajag prevencijas un skaidrojošo darbu autovadītājiem, kuru mēs jau gadu atpakaļ esam sākuši,» norādīja Lukstiņš.

Lai uzlabotu satiksmes drošību, CSDD ir padomā vairāki priekšlikumi attiecībā uz riepām, piemēram, mainīt protektoru minimālo dziļumu kravas automašīnām. Latvijā tas ir viens milimetrs, Lietuvā un Igaunijā - trīs milimetri, bet Skandināvijā domā pāriet uz pieciem milimetriem.

«Ja runā par negadījumiem, pagājušā gadā gāja bojā 11 kravas automašīnu vadītāji. Tas ir samērā maz, taču nevajag sagaidīt atkal kādu autobusu, kurš iegāžas grāvī,» uzsvēra Lukstiņš.

Viņš arī pastāstīja, ka CSDD sadarbībā ar Valsts policiju uz ceļiem rīkos automašīnu riepu stāvokļa, vecuma un protektoru dziļuma pārbaudes. Pārbaudīti tiks ne tikai komercpārvadātāji, bet arī vieglās automašīnas.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra