Ekoriepas sāk ievērot

Auto
2015. gada 16. aprīlis 08:22

Vasaras riepas ar samazinātu rites pretestību pamazām tiek pamanītas

Par to liecina pašmāju riepu tirgotāju novērojumi, ka pircēji aizvien vairāk pievērš uzmanību vienotajam ES marķējumam.

Šāds marķējums, protams, ir cik necik vērā ņemams, izvēloties vasaras riepas, jo, pērkot ziemas riepas un akli uzticoties šim marķējumam, pirmais brauciens uz apledojoša ceļa visdrīzāk beigsies grāvī. Šī iemesla dēļ kuluāros jau izskan informācija, ka Eiropas riepu ražotāju asociācijas pārstāvji cenšas ar Briseles amatpersonām panākt vienošanās, ka ziemas riepām tuvākajā laikā tiks izstrādāti atbilstoši marķējuma noteikšanas kritēriji.

Cīņa par klientu

Pagaidām darbojamies pēc kārtības, kas ieviesta no 2012. gada 1. novembra, proti, riepa tiek vērtēta tikai pēc trim veiktspējas parametriem: rites pretestības koeficienta, kas samazina degvielas patēriņu un oglekļa emisiju, – klasificēta no A līdz G klasei; saķeres ar slapju ceļu, mērot bremzēšanas ceļu uz slapja seguma, klasificēta no A līdz G klasei, un visbeidzot, pēc ārējā rites trokšņa, kas ir izteikts decibelos (dB).

Jāpiebilst, ka autožurnālu salīdzinošajos riepu testos parasti tiek izmantoti vismaz 15 dažādi parametri, bet pats riepu ražotājs izstrādes procesā izmanto pat līdz 50 (!) dažādiem parametriem. Pieņemot šādus spēles noteikumus, vairāki riepu ražotāji steigšus centās izpildīt tikai vajadzīgos normatīvus. Lai sasniegtu labāku rites pretestību, kas automātiski garantē degvielas ekonomiju, dažām riepām ar AA vērtējumu varēja pat ar neapbruņotu aci konstatēt, ka tās protektora dziļums ir krietni seklāks, attiecīgi mazāks nobraukums un sliktāka uzvedība uz slapja asfalta. Šobrīd ikviens sevi cienošs riepu ražotājs savā produktu klāstā ir iekļāvis t.s. eko riepas, un paņēmieni, lai sasniegtu kārotos AA burtiņus uz riepas uzlīmes, ko esam pieraduši redzēt, pērkot, piemēram, ledusskapi vai elektrisko plīti, ir kļuvuši rafinētāki. Viena no jaunākajām ražotāju modes tendencēm ir necensties mainīt riepas ārējos dotumus, piemēram, samazinot protektora dziļumu, bet gan veikt riepas strukturālas izmaiņas, manipulējot ar gumijas sastāvu, lai riepas vismaz kalpošanas sākumā atbilstu noteiktajiem AA kritērijiem.

Visu rakstu Ekoriepas sāk ievērot lasiet 16. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra