Kopš pērnā gada vidus vieglā komerctransporta apcirkņus ir papildinājuši vairāki nozīmīgi modeļi, kas aktuāli arī vietējiem iekšzemes un starpvalstu pārvadājumiem, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Ford, Renault, Citroen, Fiat, Peugeot, Mercedes, Volkswagen – citiem vārdiem sakot, ikviens zīmols, kas vairāku gadu garumā ir pazīstams arī kā vieglā pasažieru un komerctransporta ražotājs, ir sagatavojis vai drīzumā plāno tirgū piegādāt kādu svarīgu jaunumu. 2014. gadā Ford pilnībā nomainīja visu komerctransporta klāstu, kam galvgalī soļo pilnīgi jauns Ford Transit, savukārt premium klases zīmols Mercedes ir sagatavojis dārgo un elitāro pasažieru modeli Mercedes V Class. Neatpaliekot no saviem kolēģiem, komerctransporta tirgus šogad ir papildināts ar radniecīgajiem Renault Trafic un Opel Vivaro. Patiesības labad jāmin, ka šai kompānijai ir pieskaitāms arī trešais ģimenes loceklis, proti, Nissan Primastar, taču objektīvu un subjektīvu iemeslu dēļ Latvijā var runāt par diviem modeļiem. Nenoniecinot Opel Vivaro iespējas, tomēr potenciālo pircēju puses lielāku uzmanību ir uzjundījis jaunais Trafic, kas vēsturiski allaž ir bijis starp sava segmenta līderiem. Tieši cena ir noteicošais faktors, kas mikromačā ar Vivaro franču modeļa potences padara nedaudz kārdinošākas.

Mazāks patēriņš

Lielākais notikums jaunākās paaudzes Renault Trafic ir t.s. motorizācijas programmas downsizing jeb motoru darba apjoma samazināšana. Turpmāk Renault un arī Opel komerctransporta tirgotājiem nāksies pārliecināt klientus, ka pasažieru vai kravu pārvadājumiem divu litru vietā pietiks ar 1,6 litru tilpuma dīzeļiem. Šo rindu autoram bija iespēja izmēģināt jaunā Trafic pasažiera versiju dCi 115 jeb 115 ZS jaudīgo 1,6 litru biturbo motoru, kam griezes moments sasniegs 300 ņūtonmetrus. Ar tukšu salonu Trafic jaunais dīzeļmotors ir ļoti žiperīgs, nasks un patīkami vadāms mikroautobuss, turklāt pārsteidzoši taupīgs, patērējot vidēji uz 100 kilometriem 6,5 litrus smagās degvielas.

Visu rakstu Jauns pienesums darba vāģu saimniecībā lasiet 18. jūnija laikrakstā Dienas Bizness.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra