Patērētājiem ir tiesības veikt auto remontu neatkarīgos servisos, nezaudējot ražotāja garantiju, atgādina Konkurences padome (KP).

KP skaidro, ka ražotājs nav tiesīgs atteikt garantijas remontu, ja tas un tehniskās apkopes, ko garantija nesedz, auto īpašnieki ir veikuši pie neatkarīgiem auto remonta un tehniskās apkopes veicējiem, un, ja remontam ir izmantotas līdzvērtīgas kvalitātes rezerves daļas, kas nav ražotāja oriģinālās rezerves daļas.

Ražotāja garantija pēc remonta neatkarīgā servisā var tikt atteikta tikai tad, ja konkrētais defekts ir radies neatkarīgā remontētāja vainas dēļ. «Šādos gadījumos neatkarīgais remontētājs, kā jebkurš pakalpojumu sniedzējs, ir civiltiesiski atbildīgs par radītajiem zaudējumiem auto īpašniekam,» skaidro KP.

Savukārt ražotājs ir tiesīgs noteikt remontētājus un izmantojamās rezerves daļas tikai remontam, ko veic par ražotāja līdzekļiem.

Tāpat KP secinājusi, ka patērētāju zināšanas par iespēju veikt remontu un tehniskās apkopes neautorizētā remontdarbnīcā, nezaudējot ražotāja garantiju, ir nepietiekamas.

Padomes veiktā Peugeot automašīnu īpašnieku aptauja apliecinājusi, ka tie, kuri iegādājušies salīdzinoši lielu skaitu jaunu Peugeot transportlīdzekļu, izprot savas tiesības izmantot arī neatkarīgos servisus, tomēr tādi, kas iegādājušies pa vienai automašīnai, nereti savas tiesības neapzinās.

Konkurences padome arī aicina atsaukties auto īpašniekus vai remontētājus, kas saskārušies ar nepamatotiem ražotāja garantijas atteikumiem.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra