Scania Latvia gada griezumā veiktā datu analīze apstiprina, ka prasmīgs vadītājs ar izkoptu braukšanas stilu var samazināt degvielas patēriņu par 10%.

Turklāt Scania Latvia izvērtējums liecina, ka kravas auto segmentā degvielas izmaksas viedo pusi no kopējām transportlīdzekļa ekspluatācijas izmaksām, kas vidēji ir 35 – 40 tūkst. eiro gadā, atkarībā no degvielas iegādes valsts.

Scania Latvia pārstāvji atzīst, ka degvielas cenu kāpums kravas auto segmentā kopumā veicinājis uzņēmumu stratēģijas maiņu attiecībā uz automašīnas ekspluatāciju, tostarp būtiski palielinājis pieprasījumu pēc apmācībām vadītāju braukšanas prasmju izkopšanai.

Saskaņā ar Scania Latvia statistiku, iegādājoties jaunu kravas auto, standarta komplektācijā tiek iekļauta degvielas bāka ar maksimālo atļauto tilpumu (1500 litri). Pieprasījums pēc šādas komplektācijas vienmēr bijis liels, tomēr pēdējā gada periodā tā izvēlēta visiem jaunajiem kravas vilcējiem.

Aigars Pušinskis, Scania Latvia vadītājs, šādu tendenci skaidroja šādi: «Ņemot vērā degvielas cenu kāpumu un faktu, ka degviela veido vidēji 50% no kopējām ekspluatācijas izmaksām, to samazināšanai tiek izvērtēti dažādi risinājumi. Piemēram, par «standartu» kļuvusi maksimālā degvielas tvertnes izmēra iekļaušana pamata komplektācijā, kas pārvadājumu maršrutā, piemēram, Krievijā ļauj uzpildīt degvielu par zemāko iespējamo cenu.»

Tajā pašā laikā A. Pušinskis norāda, ka degvielas cenas pieaugums ir faktors, kuru ietekmēt praktiski nav iespējams, taču būtisku degvielas patēriņa samazinājumu var sasniegt, piemēram, izvēloties auto ar atbilstošu specifikāciju, apmācot vadītājus ekonomiski vadīt transportlīdzekli un analizējot ikdienas braukšanas stilu un progresu.

«Ikdienas novērojumi liecina, ka arvien lielākā uzmanība tiek pievērsta autovadītāju ekonomiskas braukšanas apmācībām un autovadīšanas datu analīzei, jo tieši autovadītāji ir viens no būtiskākajiem rentabilitātes faktoriem. Kopumā šī vērtējama kā pozitīva tendence, jo veicina ekonomiskāku, racionālāku un reizē arī drošāku braukšanas iemaņu praksi,» viņš sacīja.

Reaģējot uz šī brīža situāciju un uzņēmumu interesi pēc iespējas samazināt transporta ekspluatācijas izmaksas, Scania Latvia arī izstrādājusi speciālas autovadītāju ekonomiskas braukšanas apmācības. Apmācību mērķis esot analizēt un novērst pieļautās kļūdas, kā arī noteikt un izkopt vadītāju braukšanas stilu.

Scania ražo kravas automašīnas un autobusus smago kravu pārvadājumiem, kā arī dzinējus rūpniecības un kuģniecības vajadzībām. Papildus transporta risinājumiem Scania piedāvā arī finanšu un servisa pakalpojumus.

Scania Latvia ir 100% Scania rūpnīcai piederošs uzņēmums, kas ir oficiālais Scania pārstāvis Latvijā. Kopumā Scania Latvia 4 servisa centros Rīgā, Valmierā, Daugavpilī un Liepājā nodarbināti 116 darbinieki.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra