Latvijā privātpersonām joprojām auto iegādē balstās uz emocijām, intervijā aģentūras BNS biznesa informācijas portālam Baltic Business Service atzina Auto asociācijas viceprezidents Ingus Rūtiņš.

«Privātpersonām - vienalga vai tas būtu jauns, vai lietots auto - tas pirmām kārtām vienmēr ir emocionāls pirkums. Protams, ka ir arī aprēķini, taču tie nav ne pirmajā, ne otrajā, ne trešajā vietā, pieņemot lēmumu par šī vai cita auto pirkšanu. Un arī tad visbiežāk interesējas, kāds ir degvielas patēriņš, nevis par to, kādas būs automašīnas pilna dzīves cikla izmaksas,» teica Rūtiņš.

Viņš norādīja, ka privātpersonas nesalāgo arī degvielas patēriņu ar braukšanas ieradumiem. «Piemēram, joprojām nav skaidrs, kādēļ Latvijā tik izteikti dominē automašīnas ar dīzeļa dzinējiem. Vienīgais skaidrojums varētu būt tas, ka Latvijā diezgan elementāri var iegādāties zagtu dīzeļdegvielu. Cita skaidrojuma nav, jo lielākās daļas nobraukumi nebūt neliecina, ka viņiem būtu nepieciešams šāda degvielas tipa auto,» klāstīja Rūtiņš.

Vienlaikus Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs piebilda, ka savukārt juridiskās personas, iegādājoties auto, lielu vērību pievērš paredzētajam dienesta nodokļa maksājuma apmēram, ja tāds ir jāmaksā. «Tās tomēr ļoti skatās uz dienesta nodokli, ja tāds ir jāmaksā, proti, ja dienesta mašīnu darbinieki izmanto arī privātām vajadzībām. Tad noteikti skatās uz to, lai motora izmērs un jauda būtu pie paša zemākā sliekšņa, un, lai mēnesī šajā nodoklī būtu jāmaksā 27 nevis 55 eiro. Tur uzņēmumi ir ļoti uzmanīgi, jo tas ir fiksēts maksājums katru mēnesi. Taču tas arī ir vienīgais iemesls,» viņš sacīja.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra