Programma, kuras ietvaros paredzēts sniegt atbalstu elektromobiļu iegādei, neattieksies uz hibrīdautomašīnām, tomēr Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) neizslēdz iespēju, ka atbalsts tiks sniegts arī šai sfērai.
«Atbilstoši konkursa nosacījumiem tiks atbalstīti tikai ar elektrību darbināmi jauni, rūpnieciski ražoti L7e vai M1 kategorijas vieglie pasažieru transportlīdzekļi, kuru maksimālais nobraukums starp uzlādes reizēm ir vismaz 100 km un maksimālais ātrums – vismaz 100 km/h,» Db.lv norādīja VARAM Sabiedrības informēšanas nodaļas vecākā referente Linda Tilta.
Ministrija vērsa uzmanību uz to, ka plānotā konkursa mērķis ir samazināt siltumnīcas gāzu emisijas, taču hibrīdautomobiļi tās rada. «Šis konkurss plānots kā pilotprojekts, taču, attīstot elektromobilitātes programmu Latvijā, neizslēdzam iespēju atgriezties pie dažāda veida stimuliem plašākai zemas oglekļa emisijas autotransporta izmantošanai,» skaidroja VARAM pārstāve.
Viņa apliecināja, ka konkursa nolikums neparedzot ierobežojumus elektromobiļu modeļiem un izslēdz lobija iespējamību. «Galvenais nosacījums – projektu pieteicējiem jāizvēlas tādi elektromobiļi, kas atbilst minētajam raksturojumam. Elektromobiļus atļauts iegādāties arī ārzemēs, bet tie obligāti jāreģistrē Latvijā,» skaidroja L. Tilta.
Db.lv jau vēstīja, ka jaunākais VARAM izstrādāto noteikumu projekts paredz, ka tiks sniegts atbalsts elektromobiļu iegādei tiešām vai pastarpinātām valsts pārvaldes iestādēm, atvasinātām publiskajām personām, kā arī Latvijā reģistrētiem komersantiem un fiziskajām personām. Tāpat atbalsts tiks sniegts arī elektromobiļu uzlādes staciju būvniecībai.
Elektromobiļu uzlādes staciju izveidei atbalstu paredzēts sniegt, ja tās tiks būvētas vietās, kas atrodas līdz 500m attālumā no nozīmīgām satiksmes plūsmām – valsts galvenajiem un reģionālajiem autoceļiem, tostarp degvielas uzpildes stacijās vai lielveikalu autostāvvietās.
Db.lv iepriekš vēstīja, ka Igaunija paredzējusi izstrādāt plānu kā līdz 2020. gadam valstī nodrošināt vismaz 10 tūkstošus elektromobiļu. Valsts plāno izveidot elektromobiļu subsidēšanas sistēmu, kas ļaus privātpersonām tās iegādāties par puscenu.
Tomēr programma Igaunijā neesot īsti populāra, raksta Baltic Course. Līdz šā gada janvārim tikai 17 projektu ietvaros tikusi lūgtas Igaunijas valdības subsīdijas elektroauto iegādei. Kopumā Igaunijas programma var sneigt atbalstu 500 pircējiem, vēstīja ERR.
Salīdzinoši zemā igauņu interese skaidrojama ar augstajām elektromobiļu izmaksām, informācijas trūkumu par to darbību ziemas apstākļos, kā arī salīdzinoši šaurajām izvēles iespējām.
VARAM arī vērš uzmanību, ka noteikumu projekts «Klimata pārmaiņu finanšu instrumenta finansēto projektu atklāta konkursa «Siltumnīcefekta gāzu emisijas samazināšana transporta sektorā – atbalsts elektromobiļu un to uzlādes infrastruktūras ieviešanai» nolikums» šā gada 22.martā tika izsludināts Valsts sekretāru sanāksmē un vēl jāapstiprina Ministru kabinetā.