Auto

Papildināta galerija - KIA Sportage: Korejiešu metroseksuālis ar Porsche skatienu

Aldis Zelmenis, 05.02.2016

Jaunākais izdevums

Ceturtās paaudzes KIA Sportage ir viens no visvairāk gaidītajiem šā gada jaunumiem, kas nule kā ir iebraucis Latvijas tirgū

Jauns un moderns dizains, uzlabota tehnika, ieskaitot jaunu turbomotoru un automatizēto divsajūgu manuālo transmisiju, un, protams, mūsdienu autobūves modei neiztrūkstošā elektronisko palīgsistēmu armija ir lietas, kas palīdzēs KIA Sportage atsvaidzināt pircēju interesi par šo modeli. Īsi pirms Sportage debijas Latvijā šo rindu autoram bija iespēja Barselonas pievārtē aptaustīt jauno izstrādājumu, un, aizsteidzoties notikumiem pa priekšu, ir jāsecina, ka šis auto Latvijā noteikti radīs pietiekoši lielu intrigu un konkurenci starp savas klases modeļiem.

Dizaina ziņā un visādi citādi veiksmīgā iepriekšējā KIA Sportage modeļa panākumi ir ielikuši pamatu Eiropas pircēju labvēlīgai attieksmei pret jaunāko laiku KIA izstrādājumiem, kas tiek 100% veidoti Eiropā. KIA Sportage ir viens no šādiem 100% Made in Europe produktiem, un tas garantē daudz priekšrocību, sākot ar eiropiešu garšas un stila kārpiņām saprotamu dizainu, lepnu komfortierīču pildījumu, beidzot ar īsiem pasūtītā auto piegādes termiņiem.

Visu rakstu Korejiešu metroseksuālis ar Porsche skatienu lasiet 5. februāra laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nav šaubu, ka automašīnu lauciņā nākotne pieder elektroauto, kas izceļas ar virkni būtisku priekšrocību, turklāt elektroauto Latvijā un pasaulē kļūst arvien iecienītāki. Ja vēlaties iepazīties ar daudzveidīgo Porsche elektroauto, kā arī hibrīdauto klāstu, turpiniet lasīt šo rakstu!

Kas jāzina par elektroauto un hibrīdauto atšķirībām?

Dažkārt hibrīda un elektriskie automobiļi tiek jaukti, taču tos atšķir pāris būtiskas nianses. Elektroautomobiļi darbojas tikai un vienīgi ar uzlādējamu elektromotora akumulatoru, savukārt hibrīda modeļiem ir gan iekšdedzes dzinējs, gan elektromotors ar akumulatoru.

Hibrīda piedziņas automašīnām ir vairāki veidi, un viens no izplatītākajiem ir tieši Plug-in hibrīda piedziņa. Kā jau iespējams spriest pēc nosaukuma, Plug-in hibrīda baterijas akumulatoru iespējams uzlādēt, to pievienojot elektrotīklam. Kad hibrīda piedziņas automašīnas elektromotora akumulators ir tukšs, ar to varat turpināt pārvietoties, izmantojot iekšdedzes dzinēju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzlabotā KIA Sportage pamatmotīvs ir vienkāršs – turpināt iesākto, lai joprojām būtu viens no Eiropas krosoveru saimes pamanāmākajiem modeļiem

Neapšaubāmi, KIA Sportage Eiropā, tostarp Latvijā, ir radījis paliekošu nospiedumu starp savas klases modeļiem. Tas ir atpazīts un novērtēts produkts, un tas nav gatavs atdot ne kripatiņas grūtā cīņā izkarotās pircēju auditorijas. Mājīgs un ģimenisks auto. Salonā vietas ir tikpat cik iepriekš, pietiekami daudz gan priekšā, gan aizmugurē sēdošajiem, vienīgi ar bagāžnieka izmēru Sportage starp sev līdzīgiem modeļiem nebūs līderos. Brauciena laikā nekas nekaitina un nekā nepietrūkst. Vadības panelis ar liela izmēra pogām un kloķīšiem. Tas patiks daudziem. Auto ir perfekti pielāgots dažādiem gadalaikiem un labi jutīsies gan lielpilsētas sastrēgumos, gan uz ātrgaitas šosejas. Sava veida Šveices nazis ar universālā kareivja funkcijām un ļoti plašu pielietojumu. Garš standartaprīkojuma un arī papildaprīkojuma saraksts, kā arī rūpnīcas septiņu gadu garantija joprojām ir efektīgi labumi, lai KIA Sportage rindas turpinātu augt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korejiešu hibrīdkrosovers KIA Niro ir jauna pasažieru auto koncepcija, kuras mērķis ir ieintriģēt moderni domājošus pircējus visā pasaulē

Pēc būtības KIA Niro ir kaut kas pa vidu starp KIA Cee’d un KIA Sportage, turklāt vēl pasniegts komplektā ar hibrīdtehnoloģijām. Tā visa ir redzamā aisberga daļa tālejošākam Hyundai&KIA stratēģiskajam videi draudzīgo auto modeļu radīšanas plānam. Starp citu, KIA Niro testa braucienu laikā Barselonas pievārtē KIA runasvīri atklāja, ka līdz 2020. gadam t.s. zaļo auto sarakstā KIA plāno iekļaut kopumā 20 jaunus modeļus, un nākamais pēc Niro būs KIA Optima plug-in hibrīds. Tas viss vēl tikai būs, bet pagaidām galvenā uzmanība tiek veltīta Niro. Vispirms jāsāk ar to, ka Niro iekštelpas izmērs ir pārsteidzoši plašs, pat garāka auguma pieaugušie par vietu trūkumu nedrīkstēs sūdzēties un arī bagāžas nodalījums nav no mazajiem. Tas viss tikai tāpēc, ka jaunā platforma centimetros ir iznākusi vēl garāka nekā KIA Sportage. Būtiski ir piebilst, ka Niro jau ar labiem panākumiem tiek tirgots Dienvidkorejā, bet gada nogalē tas dosies iekarot Ziemeļamerikas tirgu. Gada otrajā pusē KIA globālajam produktam ir jānonāk Eiropā. Svaigākā informācija liecina, ka pirmie četrpadsmit KIA Niro no Dienvidkorejas Baltijā ieradīsies septembra sākumā. Varam jau laikus pabrīdināt, ka jaunais hibrīdkrosovers nebūs par velti, tā bāzes modeļa cena, pēc reģionālā KIA pārstāvja teiktā, būs 22 900 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korejiešu zīmolu pārstāvniecība Baltijas Gada auto konkursu finālos šogad ir sasniegusi savu kulmināciju. Igaunijas konkursā korejiešu KIA spēja nosmelt pat divas pirmās vietas, piektdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Latvijas un Igaunijas konkursos uzvarēja KIA zīmola ražotie KIA Ceed un KIA Stinger. Tikai neliela «pārpratuma» dēļ Lietuvas Gada auto konkursā uzvarētāja tituls tika Peugeot 508. Toties nekur tālu neatpalika jau pieminētais KIA Ceed, kas kaimiņvalsts konkursā nopelnīja otro vietu. Starp citu, KIA Ceed ir arī starp Eiropas Car of the Year 2018 septiņiem titula pretendentiem. Uzvarētāju šajā konkursā uzzināsim 2019. gada 4. martā – Ženēvas auto izstādes laikā.

Lietuviešu izvēli var saprast: elegants auto ar oriģinālu virsbūvi un greznu pildījumu, neba velti tas tika apbalvots par labāko dizainu arī Latvijas Gada auto 2019 konkursa ietvaros. Bezrāmju durvju konstrukcija ir stilīgs, bet vienlaikus ļoti riskants gājiens no Peugeot puses, kas jauno Peugeot 508 var pacelt debesīs vai arī tikpat viegli nogremdēt. Pie stūres vai, sēžot aizmugurē, sajūtas ir atbilstošas tam, kā auto izskatās no ārpuses.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Tāda Porsche Macan vairs nebūs

Aldis Zelmenis, 29.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamā SUV modeļa Macan paaudze būs 100 % elektriska, nolēmusi Porsche AG uzraudzības padome. Tas nozīmē, ka šobrīd uzlabotie Macan modeļi noslēgs salīdzinoši īso, bet žilbinošo iekšdedzes motoru ēru

Porsche Macan ir Cufenhauzenas kompānijas veiksmes stāsts. Piecos gados kopš Macan modeļa dzimšanas pasaulē tas ir pārdots vairāk nekā 400 tūkst. eksemplāros. Iespaidīgs skaitlis, īpaši zinot salīdzinoši augsto modeļa iegādes cenu, kas bieži vien neatpaliek no lielākā brāļa Cayenne cenojuma. Uzmundrinoši, ka līdz brīdim, kad pārdošanā nonāks pilnībā elektrisks Macan, vēl ir jāpaciešas vismaz gads. Tas ļaus izbaudīt tos jaukumus, ko sniedz nesen uzlabotie Porsche Macan un Macan S.

Kāpēc tas būtu jāpērk?

Autokolekcionāri, Porsche zīmola fani un autoentuziasti, šis ir unikāls brīdis iegādāties vienreizēju auto, kāds vairs nebūs Porsche modeļu aptverē!

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Kļūdas, ko pieļaus pilots, izlabos auto

Aldis Zelmenis, 07.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Porsche 911 ar rūpnīcas kodu 992 formāli ir mazinājis jaunības trakulību jeb palielinājis pašsaglabāšanās instinktus. Tas ir veids, kā audzēt pircēju auditoriju, kas spēs tikt galā ar šo izcilo personību

Pilnīgi noteikti auto nav kļuvis mazāk talantīgs braucējs. Drīzāk otrādi. Jaunais Porsche 911 ir kļuvis vēl gudrāks un daudzpusīgāks, lai pat nepieredzējušam braucējam pie auto stūres atļautu sajusties kā īstam sacīkšu braucējam. Kļūdas, ko pieļaus pilots, izlabos auto, turklāt arī tās, kuras iepriekšējais Porsche 911 nespēja izlabot. Citiem vārdiem sakot, rūpes par pilota drošību jaunajam Porsche 911 ir tikpat nozīmīga sastāvdaļa kā automašīnas kopējā veiktspēja.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Var tikai apskaust tos, kuri spēj un spēs atļauties Porsche 911. Ja finanses atļauj, es teiktu, ka jāņem gan klasiskās piedziņas Porsche 911 Carrera S, gan pilnpiedziņas 911 Carrera 4 S. Pēc situācijas un vēlmēm vienu no versijām var ņemt Cabrio izpildījumā ar mīksto audekla jumtu. Unikāls auto, kas joprojām draudzējas ar iekšdedzes boksertipa sešcilindru benzīnmotoru, sniedzot emocijas, kas ir pa spēkam tikai Porsche. Šis fakts ir divtik vērts, ka pats Porsche neslēpj, – modeļa izstrādes procesā nav bijis tālu no tā, lai Porsche 911 ar rūpnīcas kodu 992 būtu kļuvis par hibrīdu. Daudziem par prieku šoreiz vēl uzvarēja klasiskās vērtības. Līdz ar to ortodoksālas orientācijas Porsche fani var gavilēt, turklāt tās padara šo modeli vēl īpašāku, jo, kā atzina jaunā modeļa testa braucienu laikā Grieķijā sastaptais Porsche 911 «Master of engine» jeb Powertrain divīzijas direktors Matias Hofsteters (Matthias Hofstetter), nākamais jeb Porsche 911 ar kārtas numuru 994 jau būs «saprecināts» ar elektrību. Starp citu, M. Hofsteters pačukstēja, ka jau šobrīd aktīvi ar to nodarbojoties.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Pilnīgi citāds KIA Ceed ar X

Aldis Zelmenis, 11.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

KIA X Ceed ir jauns Ceed ģimenītes biedrs. Ļoti īpašs biedrs, jo salīdzinājumā ar saviem radiniekiem kopīgā komplektējošā detaļa būs tikai priekšējās durvis. Viss pārējais X Ceed ir radīts pilnīgi no jauna

Pārsteigums, vai ne? Mūsdienās autobūvē parasti notiek otrādi. Optimizācija katrā sīkumā un izpausmē, lai maksimāli samazinātu ražošanas izmaksas. Korejieši ir lēmuši citādi. Protams, motortehnika, spēka pārvadi ir paņemti no tiem pašiem apcirkņiem, bet fakts, ka auto ir pārbūvēts tik būtiski, izskaidro, kāpēc korejiešu zīmola marketologi X Ceed testa braucienu laikā Francijas dienvidos vairākkārtīgi uzsvēra, ka jaunajam KIA X Ceed tiek prognozēti tādi pārdošanas panākumi, kas paredzamā nākotnē pārspētu visu pārējo Ceed modeļu realizācijas skaitļus. Ieklausieties: KIA Ceed hečbeka, universāļa, kā arī karstasinīgā KIA Proceed kopējie pārdošanas cipari kapitulēs jaunā X Ceed priekšā. Izklausās diezgan neticami! Lai vai kā, tāds ir KIA marketologu plāns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Auto apskats: Porsche Panamera Sport Turismo

Aldis Zelmenis, 15.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Porsche Panamera Sport Turismo nosaukumā neviens vārds nav meli vai izdomājums. Tajā ir gan tīrasiņu sporta auto DNS, gan Gran Turismo ceļotāja gars; ja vēl modeļa nosaukumā pievieno vārdu «turbo», šim auto uz planētas Zeme nebūtu līdzinieku

Visi zinām, ka mūsdienās viltojumu ir vairāk nekā vajadzētu, arī autobūvē īstu lietu kļūst arvien mazāk, jo pat necilu modeļu nosaukumos kaislīgu vārdu virtenes tiek izmantotas arvien biežāk un bezatbildīgāk. Nav brīnums, ka reālajā dzīvē pārsvarā tās ir pelēcīgas un pieticīgas personības, kam ar kaisli, sportu vai elementāru dinamiku ir maz kopīga. Turpretim ar Porsche Panamera Sport Turismo viss ir pa īstam. Novembra beigās šis eksluzīvais Porsche modelis Latvijā svinēja savu pirmizrādi, piedaloties laikraksta Dienas bizness Top 500 jeb Latvijas labāko un spēcīgāko uzņēmumu apbalvošanas ceremonijā, savukārt DB autoapskatniekam pirms kāda laika bija unikāla iespēja ar šo skaistuli izbraukt gleznainajā Horvātijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar 2026.gadu, "Porsche" un dažādi tiešie "Porsche" ražošanas materiālu piegādātāji sāks saņemt un līdz ar to ražošanā izmantot zema CO2 emisiju līmeņa tēraudu, informē uzņēmums.

"Porsche AG" un Zviedrijas enerģētikas jaunuzņēmums "H2 Green Steel" nule parakstījuši vienošanos par zema CO2 emisiju līmeņa tērauda piegādi. Sadarbības mērķis ir vēl vairāk uzlabot "Porsche" automobiļu oglekļa emisiju bilanci.

2025.gada beigās "H2 Green Steel" Zviedrijas pilsētā Būdenā (Boden) plāno sākt tērauda ražošanu, izmantojot atjaunīgo enerģiju, un jau no 2026.gada sākuma "Porsche" un dažādi tiešie "Porsche" ražošanas materiālu piegādātāji saņems "H2 Green Steel" zemā emisiju līmeņa tēraudu. Šim materiālam būs viena no zemākajām oglekļa dioksīda pēdām tirgū.

"H2 Green Steel" inovatīvajā ražošanā izmanto ūdeņradi un elektrību no atjaunīgajiem enerģijas avotiem, tāpēc tērauda ražošana tiek nodrošināta gandrīz bez CO2 izmešiem. "H2 Green Steel" pārstāvji norāda, ka CO2 emisijas ir līdz pat 95% mazākas salīdzinājumā ar parastu tērauda ražošanu, kurā izmanto koksa ogles.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hyundai Kona ir korejiešu jaunais krosovers, kam ir uzticēts savaldzināt pircējus visā pasaulē, tostarp arī Eiropā.

Fotogrāfijas - raksta galerijā!

Sāksim ar to, ka Kona ir globāls modelis - attiecīgi tā pasaules pirmizrāde Milānā tika gatavota ar īpašu rūpību. Krītot slepenības plīvuram, publikas priekšā stājās uz jaunas platformas būvēts moderns un dzīvespriecīgs auto, kam sejā var atrast vairākas līdzības no citu ražotāju modeļiem.

Dizaina eklektika

Priekšgals ar divos līmeņos izvietoto gaismas tehniku ļoti atgādinās jaunos Citroen vai Jeep Cherokee modeļus, aizmugures dizainā ir kaut kas no Honda, kaut kas no Toyota, bet kaut kādos rakursos kaut kas vēl no citu ražotāju modeļiem. Pats galvenais, ka visa šī dizaina eklektika, kas papildināta ar krosoveru ciltij raksturīgajiem plastmasas moldingiem, kopumā izskatās gana jautri un acij tīkami. Kopējais Hyundai Kona garums sasniedz 4165 mm, bet riteņu bāze 2600 mm. Šie skaitļi liek cerēt, ka uz ceļa Hyundai Kona būs pietiekami komfortabls un gaitā patīkams auto. Salons ir pietiekoši ērts diviem pieaugušiem pasažieriem priekšā un diviem pusaudžiem aizmugurē. Bagāžas nodalījuma ietilpība 361 litri, ko vajadzības gadījumā, nolokot otro sēdekļu rindu, var palielināt līdz 1143 litriem. Salona vadības paneļa dizains būs ļoti līdzīgs jaunākās paaudzes KIA Rio, kas jau ir paspējis ierasties Latvijā. Aktīvās un pasīvās drošības ekipējuma sarakstā netrūkst visādu palīgu, tostarp ārkārtas bremzēšanas sistēma, aklās zonas detektēšanas sistēma, joslu maiņas uzraugs utt. Ne mazāk svarīgi ir tas, ka Hyundai Kona leposies ar ērtiem priekšējiem krēsliem, dzīvespriecīgu salonu. Starp citu, nākamais Hyundai Kona pircējs pēc savām vēlmēm varēs sakombinēt dažādus krāsu salikumus, tādējādi padarot savu pirkumu īpaši patīkamu tieši sev. Kopā ar multimediju sistēmu dārgākajā izpildījumā uz Hyundai Kona paneļa augšējās malas ieraudzīsim 8 collu ekrānu ar Android Auto vai Apple Carplay atbalstu. Bez tam, lepnākajos aprīkojuma līmeņos Hyundai Kona būs head up displejs jeb projekcijas ekrāns uz priekšējā vējstikla. Melomāniem ies pie sirds ziņa, ka Hyundai Kona draudzēsies ar high-end mūzikas ražotāja Krell audiosistēmu un astoņiem skaļruņiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Porsche pārstāve: Latvijas iedzīvotāji nekad nav dzīvojuši tik labi kā tagad

Laura Mazbērziņa, 28.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cilvēki ir gatavi tērēt naudu luksusa automašīnu iegādei, biznesa portālam db.lv sacīja Porsche Latvija direktore Anete Bilzēna.

«Mēs priecājamies par to, ka mūsu pārdošanas apjomi Latvijā aug straujāk nekā nozarē kopumā. Esam novērojuši, ka Latvijā šobrīd ir ekonomiskā stabilitāte. Cilvēki ir gatavi tērēt naudu automašīnām. Latvijas iedzīvotājs ir maksātspējīgs. Un Latvijai ir ilgstpējīgas attīstības potenciāls, jo Latvijas iedzīvotāji nekad nav dzīvojuši tik labi kā tagad,» savās pārdomās dalījās A. Bilzēna.

Gandrīz 20 gadus Porsche galvenais dizaineris bija latvietis

Vācijas autoražotājs pilnībā atteicies no mašīnu ar dīzeļdzinējiem ražošanas. Porsche koncentrēsies uz automašīnām ar benzīna dzinējiem un hibrīddzinējiem, bet no nākamā gada uzsāks elektroautomobiļu ražošanu. «Porsche ir par tīrāku un zaļāku vidi, kā arī ilgtspējīgu attīstību,» teica A. Bilzēna.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais KIA Ceed šoreiz mērķtiecīgi daudz pūļu ir veltījis stūres pievada un balstiekārtas veiktspējas uzlabošanai, kas mūsdienās ir izšķirošs aspekts un labu auto atšķir no izcila

Pats par sevi saprotams, ka digitālajā laikmetā visi ražotāji dižojas ar moderniem «gadžetiem». Arī jaunajam KIA Ceed dažādu virtuālo asistentu un palīgu būs pat vairāk, nekā vajadzētu. Gudrā kruīzkontrole ar stop&go funkciju, aklās zonas monitorēšanas sistēma, pirmssadursmes brīdinājuma sistēma, atpakaļskata kamera ir tikai tā daļa, ko varētu pieminēt pie ikdienā noderīgiem palīgiem. Pie īpašajām Ceed ekstrām var minēt iespēju pasūtināt priekšējos sēdekļus ar apsildes un ventilācijas funkciju, tostarp varēs dabūt arī apsildāmus aizmugurējos krēslus. Gluži kā glaunos limuzīnos turpmāk KIA Ceed dārgākajos izpildījumos būs elektroniski regulējams pilota krēsls ar atmiņas funkciju. Arī JBL premium audiosistēma ir pieskaitāma pie korejiešu īpašajām «odziņām». Auto ir glīts gan no iekšpuses, gan no ārpuses, taču ar to vairs mūsdienās pircējus nepārsteigsi, jo KIA Ceed tāds ir bijis jau kopš 2006. gada, kad parādījās pirmās paaudzes modelis. Apsveicami, ka šoreiz KIA Ceed daudz vairāk ir pieķēries tam, lai pilnveidotu tehniku, kas atrodas zem virsbūves čaulas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Porsche zelta puisēns

Aldis Zelmenis, 24.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešās paaudzes Porsche Cayenne debitē ar izteiktāku 911. kulta modeļa eksterjera dizaina stilu, vēl filigrānāku un izkoptāku tehnisko, kā arī komforta ekstru pildījumu

Sekojot Porsche zīmola tradīcijām, jaunais Porsche Cayenne pirmajā acu uzmetienā nav daudz mainījies. Taču tā nav taisnība. Evolūcija ir jaušama katrā virsbūves čaulas milimetrā, un tas ir darīts, lai jaunajam modelim nodrošinātu vēl precīzāku un majestātiskāku plūdlīniju, vienlaikus «iešujot» tajā 911. modeļa sportiskos gēnus. Skeptiķiem un neticīgajiem uzkrītošākā firmas zīme būs saplūdinātie aizmugurējie lukturi, kas perfekti piestāvēs Cayenne tēlam. Kā jau allaž tas ir bijis, Cayenne pārsteigs ar milzīgo jaunumu apjomu, kas ir zem šī meistardarba virsbūves. Jāsāk ar to, ka Cayenne rīcībā būs jauna platforma, kas jau ir izmantota Audi Q7 un Bentley Bentayga. Automašīnas virsbūve ir pastiepta par 63 milimetriem, saglabājot 2895 mm garenbāzi, toties, salīdzinājumā ar priekšteci, samazinot jumta augstumu par 9 mm. Bagāžas nodalījuma tilpums sasniegs 770 litrus, kas ir par 100 litriem vairāk nekā iepriekš. Visbeidzot, pat «apjožoties» ar jaunām elektroniskajām palīgsistēmām, Cayenne ir spējis nomest 65 liekos kilogramus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms garāka ceļojuma ir patīkami sēsties pie stūres automobilim, kas spēj ar pilnu bāku nobraukt vismaz 1000 km. Modernizētais KIA Optima universālis ar 1,6 litru dīzeli un 7DCT automātu to var.

Pēc būtības šāds sniegums nav nekas pārdabisks. Vēl aizvien tirgū ir daudzi vidējās klases modeļi ar līdzīgu tehnisko pildījumu, kas spēj veikt šādu misiju. Jautājums ir par to, vai arī nākotnē būs pietiekami daudz «ortodoksālas» orientācijas vidējās klases sedanu un universālu, kas barosies ar šobrīd nīsto dīzeļdegvielu. Gribētos jau ticēt, ka paralēli dažādas koncepcijas hibrīdiem un 100% elektroauto tiks atstāta vieta arī augstas veiktspējas dīzeļversijām. Jebkurā gadījumā uz elektrifikācijas ēras tuvošanās draudiem KIA Optima universāļa 1,6 litru dīzeļa un 7 DCT automāta sniegums uzskatāmi atbild, ka modernos dīzeļus izmest mēslainē ir pāragri.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Premium auto segments Baltijā piedzīvojis izaugsmi

Db.lv, 28.01.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2021. gadā apjoma auto tirgus segmentu ilgstoši ietekmēja pusvadītāju trūkums, tikmēr premium tirgus turpināja augt, īpaši palielinoties elektrisko automobiļu pieprasījumam, informē “Porsche centrs Rīga” vadītājs Ivars Norvelis.

Statistikas un auto tirgus izpētes uzņēmuma “DataCenter” informācija liecina, ka 2021. gadā reģistrēto vieglo automobiļu skaits pieaudzis par 10,3% salīdzinājumā ar 2020. gadu. Pērn Baltijā reģistrēts 64 531 jauns automobilis, bet vēl gadu iepriekš - 58 501.

Premium segments ir audzis divas reizes straujāk nekā tirgus kopumā - pērn reģistrētas 8113 automašīnas, kas ir par 20,6% vairāk nekā 2020. gadā, kad visā Baltijā tika reģistrēti 6726 premium segmenta auto.

Visstraujāk jauno automobiļu tirgus pērn audzis Igaunijā - tur 2021. gadā jaunas automašīnas reģistrētas par 18,4% vairāk nekā 2020.gadā, pēc tam seko Lietuva un Latvija attiecīgi ar 6,6% un 6,2% pieaugumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais Porsche 911 Turbo S Exclusive Series ir līdz šim jaudīgākais 911 Turbo S.

Coupé versija attīsta 446 kW (607 ZS) lielu jaudu, un modeļa eksemplāru skaits ir ierobežots līdz 500 vienībām visā pasaulē. Papildus 27 ZS jaudas palielinājumam 911 Turbo S Exclusive Series atšķiras no standarta 911 Turbo S ar dizainu, augstākas kvalitātes materiāliem un greznajām detaļām. Sporta automašīnas smalkā apdare ir roku darbs, kas veikts jaunajā Porsche Exclusive Manufaktur darbnīcā uzņēmuma galvenajā mītnē Cufenhauzenā. Uzņēmuma darbnīca, kas iepriekš bija pazīstama kā Porsche Exclusive, specializējas automašīnu pielāgošanā klientu vēlmēm, kā arī atbild par ierobežota izlaiduma sērijām. Pirmo reizi Porsche klientiem ir iespēja konfigurēt ar sporta automašīnas dizainu saskaņotu Porsche Design hronogrāfu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Arhitekts Austris Mailītis: «Man ir interesanti, kad katrs darbs ir jauna lieta, kā tāds izgudrojums»

Signe Knipše, speciāli DB, 20.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Arhitekts Austris Mailītis šogad kopā ar domubiedriem un kolēģiem saņēma Arhitektūras gada balvu par Ķīnas svētajā kalnā uzcelto Šaoliņas lidojošo mūku teātra ēkas projektu. «Man tas ir paradoksāls ainavu, arhitektūras un mākslas projekts,» tā par veikumu saka arhitekts

Fragments no intervijas, kas publicēta 20. oktobra laikrakstā Dienas Bizness:

Kā paši mūki uztvēra šo projektu? Bija kādas atsauksmes?

Tikos ar vairākiem mūkiem. Viens bija kungfu lielais skolotājs. Viņš bija atbalstošs šim projektam. Starp citu, viņš vada arī vienu no tām lielajām skolām. Bija gods tikties arī ar Šaoliņas klostera abatu, kas ir augstākā garīgā persona dzenbudismā. Viņš arī skaitās Ķīnā politiski augsta persona. Parādīju viņam projektu, pastāstīju, kādas ir idejas, mazliet parunājām… Viņš izstāstīja par to, kas ir lidošana Ķīnas kultūrā un dzenbudismā, daoisma kultūrā, mītus par levitējošajiem mūkiem. Vārdu sakot, deva savu svētību iecerei.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Mairis Briedis brauks ar teju 85 000 eiro vērtu Porsche Cayenne Coupé

Zane Atlāce - Bistere, 20.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas boksa zvaigzne Mairis Briedis uzsācis sadarbību ar Porsche pārstāvi Latvijā SIA «Baltijas sporta auto», saņemot lietošanā jauno Porsche Cayenne Coupé.

Auto ir īpašs ar to, ka tas ir pirmais sporta auto starp apvidus klases automašīnām. «Porsche ir kaislīgs sporta atbalstītājs visā pasaulē, tostarp Latvijā. Līdzīgi kā Mairis ilgu laiku pavadījis treniņos, arī Porsche Cayenne Coupé ārējais veidols slīpēts gadu no gada, lai radītu pasaulē pirmo apvidus sporta auto,» pasniedzot Briedim auto atslēgas, teica SIA «Baltijas sporta auto» vadītājs Ivars Norvelis.

Savukārt Briedis Porsche automobiļos un boksā saredz kopsakarības: «Bokss ir sporta veids, kurā dominē adrenalīns, spēks un taktika. Tieši tāpat ir ar Porsche - šo spēkratu veiktspēja sniedz gandarījumu ikvienam adrenalīna meklētājam. Šī zīmola automašīnas man vienmēr patikušas savu dizaina un jaudas dēļ.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot elektromobiļu infrastruktūras attīstīšanu Latvijā, SIA “Baltijas sporta auto” pie “Porsche Latvija” centra Rīgā atklājis divus līdz šim jaudīgākos līdzstrāvas elektroauto lādētājus Latvijā, informēja “Porsche Latvija” centra vadītājs Ivars Norvelis.

Pieslēdzoties “Charge Box” iekārtai, tā elektroauto uzlādēs ar līdz pat 320 kilovatu lielu jaudu. Tas nozīmē, ka 22 minūtēs elektrisko automobili varēs uzlādēt līdz pat 80%, lai pēc tam bez bažām nobrauktu 380 kilometrus.

“Mūsu mērķis ir parādīt, ka elektroauto mūsdienās var uzlādēt teju tikpat ātri, cik uzpildīt degvielu”, norāda I.Norvelis.

Jaudīgos lādētājus bez maksas būs iespēja izmantot klientiem, kas uz “Porsche Latvija” centru dosies ar savu elektroauto. Līdz šim “Porsche” izplatītājs “Baltijas sporta auto” ir atvēris arī četras publiskās elektromobiļu uzlādes stacijas – divas pie “Arēna Rīga”, pa vienai pie ACB Tenisa kluba Mārupē un pie Liepupes muižas. Šajos punktos automašīnām var veikt standarta jaudas uzlādi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar jauno nosaukumu Ioniq korejiešu Hyundai ir sagatavojis trīs pēc izskata identiskus videi draudzīgus eksemplārus, no kuriem kā pirmais jau šogad pie pircējiem dosies klasiskais Ioniq hibrīds

Patiesībā tā ir daļa no autogiganta Hyundai&KIA kopprojekta, kas pasaulei jau devis pirmo sērijveida krosoverhibrīdu KIA Niro, par ko DB nesen jau stāstīja. Uz tās pašas platformas, izmantojot tieši to pašu hibrīdsistēmu, kas summāri nodrošina 141 ZS un 265 ņūtonmetru lielu griezi, šogad pie pircējiem Eiropā startēs arī sērijveida Hyundai Ioniq Hybrid. Tā galvenā atšķirība no KIA Niro ir aerodinamiskā čaula, kas līdzinās tam virsbūves tipam, zem kuras parasti tiek «pastumtas» zaļās tehnoloģijas. Neba velti Hyundai Ioniq Hybrid cenšas salīdzināt ar visiem labi zināmo Toyota Prius Hybrid, tomēr apkārtmēru ziņā Ioniq ir acīmredzami mazāks braucamais. Tas gan nenozīmē, ka no iekšpuses Ioniq būs mazāk funkcionāls. Noteikti ne. Šajā auto itin labi varēs satilpt un ar solīdām ērtībām kopā braukt četri pieaugušie, turklāt izaicinot sevi un auto arī tālākiem galapunktiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Kas izkonkurēs KIA Sportage?

Aldis Zelmenis, 29.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

KIA Stonic ir jauns B segmenta SUV modelis, kas pēc ražotāja aplēsēm jau tuvākajos gados kļūs par Eiropā populārāko KIA modeli, izkonkurējot pat lielo brāli KIA Sportage

Produkts, ko Eiropā sagaida milzu panākumi. Kompakts, ērts un funkcionāls. Ļoti svarīga iezīme, ka, neraugoties uz savu mazo izmēru un pieejamo cenu, KIA Stonic ir rūpīgi nostrādāts modelis ar rūpīgu apdares materiālu izvēli, nemaz nerunājot par personalizēšanas iespējām, atļaujot Stonic salikt dažādās variācijās, kombinējot 9 virsbūves, 5 jumta un 4 salona toņus. Skaidrs, ka Stonic ir mazs auto, taču tas pa visām varītēm centīsies izpatikt arī ģimenēm. Bagāžnieks ir 352 litru liels. Tas ir gaužām maz, toties otrajā rindā varēs satilpt pat divi pieaugušie. Komforta un ērtības būs ierobežotās devās, bet garāka auguma pasažieriem tur atrasties garākos pārbraucienos vispār nav ieteicams. Nelielam uzmundrinājumam var pieminēt, ka atzveltnes slīpums ir pietiekoši relaksējošs, nebūs jāsēž kā alvas zaldātiņam. Turklāt pats iekāpšanas un izkāpšanas process ir komfortablāks, nekā to varētu gaidīt, jo aizmugurējo durvju atvēršanas leņķis ir gandrīz 90 grādi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

KIA Rio ir ļoti lādzīgs mazulis ar solīdu aprīkojumu un saprotamām gaitas īpašībām. Atliek tikai ar agresīvākām metodēm pacīnīties, lai celtu savu atpazīstamību Latvijā

Fotogrāfijas skatāmas raksta galerijā!

No privātpersonu skatu punkta mazi auto pie mums nav ejošākā prece. Salīdzinājumā ar Rietumeiropu Latvijā tie iedzīvojas diezgan negribīgi un kūtri. Toties, kas attiecas uz firmu un uzņēmumu dienesta auto funkciju pildīšanu, tad tādi auto kā KIA Rio un tam līdzīgie ir ļoti vērtīgi eksemplāri.

Šoreiz DB rīcībā uz dažām dienām nonāca KIA Rio ar 120 ZS jaudīgo T-GDI turbomotoru. Aizsteidzoties notikumiem pa priekšu, var teikt – ļoti dzīvelīgs un feins motoriņš! Vienīgais - manuālās pārnesumkārbas slēgšanās varētu būt nedaudz precīzāka, bet citādi viss stilīgi un iedvesmojoši, pat trīscilindru motoriņa raksturīgais troksnis savā ziņā piestāv KIA Rio. Veikli manipulējot ar pārnesumiem, auto uz priekšu trauksies azartiski. Galvenais ir nenokavēt pārslēgšanās brīdi, gan slēdzoties uz augšu, gan uz leju. Kā jau ierasts, šāda tipa motoriņiem degvielas patēriņš nav medusmaize. Šo rindu autora novērojumi apliecina, ka vidēji uz 100 nobrauktajiem kilometriem nāksies rēķināties ar septiņiem litriem degvielas. Vietas KIA Rio salonā pietiek, arī bagāžnieks ir tik liels, cik šāda izmēra automobiļiem tie caurmērā spēj būt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Trīskārtēja uzvara Lemānā - Porsche sapņa piepildījums

Dienas Bizness, 19.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pulksten 18.30 sestdienas vakarā Lemānas 24 stundu sacīkstēs visi pievērsās Ērla Bambera (Earl Bamber) (Jaunzēlande), Timo Bernharda (Timo Bernhard) (Vācija) un Brendona Hārtlija (Brendon Hartley) (Jaunzēlande) Porsche 919 Hybrid. Viņu automobilim vairs nebija priekšējās ass piedziņas, tas bija remontēts stundu un piecas minūtes un atgriezās trasē, atpalicis par 18 apļiem. Taču 85. klasiskās izturības sacīkstes Lemānā piedzīvoja tik dramatiskas pārmaiņas, ka neiespējamais tomēr īstenojās: pēc milzīgiem pūliņiem trijnieks no 56. vietas izrāvās līdz uzvarai kopvērtējumā. Lemānas rekordistam Porsche tā ir 19. uzvara pasaules grūtāko sacīkšu kopvērtējumā un trešā uzvara pēc kārtas — tas nozīmē, ka šis vācu autoražotājs tagad drīkst paturēt slaveno balvu.

Fotogrāfijas - raksta galerijā!

Pēc panākumiem 2015. gadā Ērlam Bamberam šī ir otrā uzvara Lemānas kopvērtējumā pie Porsche 919 Hybrid stūres. Arī Timo Bernhards svin otro uzvaru Lemānas kopvērtējumā. No šā gada Porsche LMP sešu pilotu komandas neapšaubāmi visdedzīgāk vēlējās uzvarēt Brendons Hārtlijs, jo viņa vārds vēl nav bijis iegravēts uz lielās balvas.

Porsche AG valdes loceklis un atbildīgais par pētniecību un izstrādi Mihaels Šteiners (Michael Steiner) komentē: «Trīskārtēja uzvara Lemānā ir Porsche sapņa piepildījums, un tas, kā tika iegūta šī trešā uzvara pēc kārtas, ir ļoti īpašs notikums. Es lepojos ar Porsche komandu, kas turpināja cīnīties arī pēc ilgās remonta pauzes.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

SIA MAGISTR iegūst tiesības nodrošināt Kia automašīnu tirdzniecību un servisu

Lelde Petrāne, 26.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autocentrs MAGISTR kļuvis par Kia oficiālo partneri, iegūstot tiesības nodrošināt Kia automašīnu tirdzniecību un servisu Latvijā. MAGISTR kļūt par pirmo oficiālo Kia pārstāvi Latgalē.

MAGISTR autocentra vadītājs Andrejs Elksniņš skaidro, ka Kia zīmolam ir plašs automašīnu piedāvājums, to skaitā arī pilnpiedziņas spēkrati, kas Latgales reģionā ir diezgan populāri. SIA MAGISTR plāno automašīnu tirdzniecību, pilnu servisu un garantijas remontu Kia markas automašīnām.

Kia automašīnu tirdzniecību plānots uzsākt līdz šā gada beigām.

Autocentrs MAGISTR ar automašīnu tirdzniecību un remontu nodarbojas 23 gadus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc izmēriem liels un ērts, pēc aprīkojuma standartiem premium klases cienīgs braucamrīks, – tāds ir jaunākās paaudzes KIA Sorento modelis, kas ir gatavs transformēties arī par septiņvietīgu auto

KIA Sorento ir globāls modelis ar solīdu pircēju auditoriju visā pasaulē. Mūsu platuma grādos Sorento tiek piedāvāts tikai ar 200 ZS jaudīgu 2,2 litru CRD dīzeļmotoru, kas sapārots ar sešpakāpju automātu, un pasniegts tikai divās komplektācijās. Pirmā no tām – Comfort Pack – ir grezna, savukārt TX komplektācijas pildījums ir jau aristokrātiski grezns, liekot nobālēt pat dažam labam premium klases modelim.

Sorento aprīkojuma saraksts ir garš un iespaidīgs, proti, panorāmas stikla jumts, priekšējo un aizmugurējo sēdekļu apsilde, priekšējo sēdekļu ventilācija, stūres rata apsilde, 360 grādu kameru komplekts, adaptīvā kruīzkontrole, multimediju sistēma ar skārienjūtīgu monitoru ar pietiekoši labu izšķirtspēju un ātrdarbību, viedā bagāžnieka vāka atvēršanas sistēma, kas neprasa fiziskus vingrinājumus ar kājas vicināšanu zem aizmugurējā bampera vai īpašu buramvārdu piesaukšanu. Ar KIA Sorento aizdedzes atslēgu kabatā atliek nostāties automašīnas aizmugurē un pāris sekundes pagaidīt, līdz elektronika sapratīs, ka ir pēdējais brīdis vērt vaļā bagāžnieka vāku, jo iespējams, ka saimnieks no veikala ir atgriezies ar iepirkuma saiņiem abās rokās un varētu drīz kļūt nikns. Atliek tikai piebilst, ka KIA Sorento astes gala ietilpība sasniegs 660 litrus, ko vajadzības gadījumā, nolokot otro sēdekļu rindu, var palielināt līdz 1735 litriem. Citiem vārdiem sakot, KIA Sorento pēc satura jau izmanto premium klases lielo SUV ieročus, bet, no otras puses, tas joprojām vēlas palikt diskrēts un pašpietiekams auto ar ļoti sulīgu un dāsnu pamataprīkojumu. Loģiski, ka šie labumi maksās brangu naudas žūksni, proti, sākot no 39 990 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru