Zemāka auto pārdošanas cena nebūt nenozīmē zemas auto ekspluatācijas izmaksas ilgtermiņā, liecina autoparku vadības pakalpojumu sniedzēja Sixt pētījums, kas balstīts uz auto dzīves cikla izmaksu (TCO) aprēķina metodiku.

Sixt
salīdzināja 2011.gadā pārdotākās auto markas un modeļus piecās klasēs pēc Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas (LPAA) sniegtajiem datiem, ņemot vērā arī dzinēja tipu un motora tilpumu, kas ir vienas no būtiskākajām pozīcijām, kas nosaka auto dzīves cikla izmaksas.

Ekonomiskajā klasē vispārdotākais ir Fabia ar 1,2 litru benzīna dzinēju un Toyota Yaris ar 1,4 benzīna dzinēju, kompaktklasē - Ford Focus ar 1,6 benzīna dzinēju un VW Golf ar 1,4 benzīna dzinēju, vidējā klasē - VW Passat ar 2 litru dīzeļa dzinēju un VW Passat ar 1,8 benzīna dzinēju, apvidus auto klasē - VW Tiguan ar 2 litru dīzeļa dzinēju un Peugeot 3008 ar 1,6 dīzeļa dzinēju. Savukārt vieglā komercauto klasē - VW Caddy ar 2 dīzeļa dzinēju un Citroen Berlingo ar 1,6 benzīna dzinēju.

Salīdzinot auto dzīves cikla izmaksas vidējās klases pārdotākajām VW Passat automašīnām ar dīzeļa un benzīna dzinēju, jāsecina, ka ne vienmēr automašīna ar zemāku pārdošanas cenu būs ekonomiski izdevīgāka ilgtermiņā. VW Passat ar dīzeļa dzinēju TCO ir par 21 latu mēnesī bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN) zemāks, salīdzinot ar šīs pašas markas auto benzīna dzinēju, kaut arī dīzeļauto pārdošanas cena ir par 1460 latu bez PVN dārgāka.

Sixt racionālai auto izvēlei iesaka ņemt vērā ne tikai auto pārdošanas cenu, bet arī atpirkuma vērtību, degvielas patēriņu, apdrošināšanu, kā arī apkopju un remontdarbu izmaksas.

Autoparku vadības pakalpojumu sniedzējs Sixt automašīnu pircējiem un īpašniekiem izstrādājis auto dzīves cikla izmaksu (TCO) aprēķina metodiku, kurā ņemts vērā līzinga mēneša maksājums, degvielas patēriņš, nodokļi un valsts nodevas, tehniskās apskates izmaksas, apdrošināšanas maksa, kā arī remontdarbi, apkope, riepu maiņa un uzglabāšana u.c., stāstīja Sixt vadītājs Baltijas valstīs Arnis Jaudzems.

TCO ir metodoloģija, kurā ņemtas vērā visas izmaksu pozīcijas auto dzīves cikla laikā (trīs, pieci gadi), lai aprēķinātu vidējās auto izmaksas mēnesī. Metodoloģija ir vispārināma, un ar tās palīdzību ir iespējams salīdzināt dažādu marku un modeļu automašīnas, lai izvēlētos izdevīgāko.

Jaudzems stāstīja, ka, augot līzinga pakalpojumu pieejamībai, cilvēku izvēli pirms auto iegādes ietekmē racionāli apsvērumi, tāpēc radīts TCO, kas ļaus aprēķināt izdevīgāko auto piedāvājumu, piemēram, salīdzinot divus cenas un aprīkojuma ziņā līdzīgus auto. «Izvēloties auto, cilvēki bieži vien domā tikai par auto cenu, bet nepadomā, cik izmaksās auto uzturēšana - apdrošināšana, apkope, nodokļi, remonts utt. TCO metode ļaus atklāt reālās automašīnu izmaksas,» sacīja Sixt pārstāvis.

Sixt ir mobilitātes pakalpojumu sniedzējs Eiropā, kas dibināts 1912.gadā Minhenē, Vācijā. Patlaban Sixt pieejams vairāk nekā 100 pasaules valstīs 3500 apkalpošanas vietās. Sixt sniedz auto nomas, pilna servisa auto līzinga, autoparku vadības un konsultāciju pakalpojumus, būdams tehnoloģisko inovāciju līderis šajās sfērās.

Sixt
darbību Latvijā sāka 2010.gada jūnijā, kad autoparku vadības uzņēmums SIA Transporent kļuva par Sixt Rent a Car un Sixt Leasing franšīzes partneri Baltijas valstīs.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra