Auto

Tiesvedība par avāriju turpinās četrus gadus

Dienas Bizness, 11.04.2014

Jaunākais izdevums

Pirms četriem gadiem notikusī divu automašīnu sadursme uz Jūrmalas šosejas liek uzdot vairākus jautājumus, vēsta laikraksts Diena.

Avārija, kurā cieta Ilva Karpova, bijusi tik spilgta, ka to atspoguļoja arī mediji. Raidījums Degpunktā tās pašas dienas vakarā atklāja sadursmes gaitu, norādot, ka Toyota vadītājs nebija izvēlējies pareizu braukšanas ātrumu un ietriecās priekšā braucošajā Mercedes, kas pēc trieciena ielidoja joslu sadalošajās margās, tur arī paliekot, norāda laikraksts.

Mercedes vadītāja Karpova ar neatliekamās medicīniskās palīdzības auto tika nogādāta slimnīcā. Avārijā viņa guva galvas traumu un smadzeņu satricinājumu ārstēja trīs mēnešus. «Es karājos uz tās barjeras, manas autovadītāja durvis bija tā iesprūdušas, ka nevarēju tās atvērt. Auto stāvēja slīpi, un man bija bail ar savu sasisto galvu pārvietoties uz otru pusi. Toyotas vadītāja izkāpa no sava auto, bet man klāt nepienāca,» toreiz notikušo atstāstījusi Karpova.

Dažas dienas pēc nelaimes Valsts policijas Satiksmes noziegumu izmeklēšanas birojs sācis kriminālprocesu. Rīgas Autotransporta prokuratūra pēc lietas izskatīšanas nolēmusi pie kriminālatbildības saukt Toyotas autovadītāju, jo viņa nav ievērojusi vairākas Ceļu satiksmes noteikumu prasības. Karpovai sākumā šķitis, ka trīs mēneši, ko viņa pavadīja ārsta uzraudzībā, ārstējot galvas traumu, būs visgrūtākie, tomēr smagāks par šo posmu izrādījies ilgais un dīvainais tiesvedības process. Tas vēl neesot beidzies. Lieta patlaban atrodas pirmās instances tiesā, informē Diena.

Pirmā tiesas sēde notikusi tikai pēc pusotra gada. Lieta tika nozīmēta pie nu jau bijušā tiesneša Ziedoņa Strazda, kurš tiek turēts aizdomās par to, ka fiktīvi nodarbinājis cilvēkus. Kad viņa iespējamajiem pārkāpumiem pievērsās Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB), lieta par autoavāriju tika atlikta. To nozīmēja tiesnesei Ilzei Vanagai. Tomēr izskatīšanu atcēla, to pamatojot ar konkrētās tiesas lielo aizņemtību, raksta laikraksts.

«Starp katru lēmumu ir jāgaida apmēram trīs četri mēneši. Aprīlī mana lieta tika pārsūtīta uz citu tiesu, kur izskatīšanai to nozīmēja tikai jūnija beigās. To skatīja tiesnese Karīna Kazārova. Divas reizes lieta tika noņemta no izskatīšanas, jo bija citas, daudz nozīmīgākas lietas. Tikai divas tiesas sēdes vispār ir notikušas,» atklājusi Karpova.

Visvairāk jautājumu radot dīvainības ap ekspertu atzinumiem. Pirmo atzinumu dažus mēnešus pēc avārijas veica Valsts tiesu ekspertīžu biroja speciālists Aleksandrs Karlins. Savā īsajā pētījumā viņš secinājis, ka noteikt automobiļu braukšanas ātrumu, automobiļu sadursmes vietu, savstarpējo stāvokli, kā arī sadursmes mehānismu nav iespējams.

Dienas rīcībā nonācis arī cita eksperta atzinums, kas tika veikts pēc dažiem mēnešiem. Apstākļus no jauna bija pētījis šī paša biroja speciālists Oskars Irbītis. Analīze bijusi krietni izvērstāka, un izrādījies, ka secinājumus veikt ir iespējams.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Dienvidkorejas prāmja avārijā vēl aizvien bez vēsts pazudis 121 cilvēks

Gunta Kursiša, 25.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākās ziņas liecina, ka kopumā Dienvidkorejas prāmja avārija paņēmusi 183 pasažieru dzīvību, taču vēl 121 pasažieris ir bez vēsts pazudis, ziņo BBC.

Dienvidkorejas prāmja avārijā bez vēsts pazudušo pasažieru tuvinieki pauda savas dusmas zivjsaimniecības ministram un krasta apsardzes priekšniekam, kas atradās glābšanas darbu koordinēšanas teltī. Amatpersonas glābšanas darbu telti ielenca saniknoti pazudušo pasažieru ģimenes locekļi. Ministrs un krasta apsardzes priekšnieks aizvadīto nakti esot pavadījuši izklāstot avarējušā kuģa pasažieru tuviniekiem, kādi darbi tiek veikti, lai atrastu pazudušos cilvēkus.

Kopumā avārijas brīdī uz kuģa atradās 476 cilvēki, no kuriem daudzi bija iesprostoti, kuģim sasveroties uz vienu pusi. Kuģis nogrima divu stundu laikā no brīža, kad sāka skanēt trauksmes signāls. No grimstošā prāmja tika izglābti 174 pasažieri.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Personīgā transporta satiksmei Augusta Deglava pārvads tiks atklāts otrdienas vakarā, aptuveni ap plkst. 20 - 21, informē Rīgas domes Satiksmes departamenta komunikācijas speciāliste Una Ahuna-Ozola.

Līdz ta uz pārvada nodrošināta tikai sabiedriskā transporta kustība.

Jau vēstīts, ka naktī uz otrdienu, 3. aprīli, notikusi ūdensvada avārija Augusta Deglava ielā, krustojumā pie Augšielas. Šīs avārijas dēļ rīta pusē braukšana pāri tiltam bija atļauta tikai sabiedriskajam transportam, informē Rīgas ūdens.

Saistībā ar stadiona «Daugava» rekonstrukciju pēc Rīgas domes Satiksmes departamenta pasūtījuma Augusta Deglava ielā tiek veikti kanalizācijas vada izbūves darbi, kuru laikā tika bojāts ūdensvads. Ģenerāluzņēmējs – a/s «Ceļu pārvalde», darbus veica SIA «Mārupīte-RR».

No pulksten 1 pārtraukta ūdens padeve vairākiem objektiem Augusta Deglava ielas posmā no Pērnavas ielas līdz Vagonu ielai un Pērnavas ielas posmā no Vārnu ielas līdz Vagonu ielai, kā arī Augšielā un Stadiona ielā. Ūdensvada avārija lokalizēta, notiek tās likvidācijas darbi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Atjaunota - Maskavā notikusi viena no nopietnākajām avārijām metro vēsturē

Lelde Petrāne, 15.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maskavas metro vilciena avārijā, tā vagoniem nobraucot no sliedēm, bojā gājušo skaits sasniedzis 20, ziņo ārvalstu mediji. Ir arī daudz ievainoto.

Daļa ievainoto cilvēku no tuneļa iznesti uz nestuvēm, smagāk cietušo nogādāšanai uz ārstēšanas vietu izmantots gaisa transports. Vilciens devies no Maskavas ziemeļrietumiem uz pilsētas centru.

Kā avārijas iemesls tiek minētas tehniskas problēmas.

Šis ir viens no nopietnākajiem negadījumiem metro vēsturē. Tunelis, kur notikusi avārija, būvēts pirms aptuveni 10 gadiem.

Aptuveni 150 cilvēki avārijā guvuši ievainojumus, informē Reuters.

Valstī izskan kritika par to, ka pārāk liela uzmanība tiek pievērsta metro sistēmas paplašināšanai, bet mazāka - uzturēšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

ASV autopilota režīmā avarējot Tesla elektroauto, dzīvību zaudējis tā vadītājs

LETA, 01.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV apstiprināta pirmā cilvēka bojāeja avārijā, kurā iesaistīta ASV elektroautomobiļu ražotāja Tesla Motors automašīnā Model S, kurai bija ieslēgts autopilota režīms.

Ohaio štata Kantonas iedzīvotājs Džošua Brauns 40 gadu vecumā gāja bojā avārijā, kas notika 7.maijā Floridas štata Villistonā, kad viņa automašīnas kameras nespēja atšķirt gaišās debesis no balta traktora ar piekabi sāna, kas veica kreisā pagrieziena manevru, un tādēļ automašīna neveica automātisku bremžu aktivizāciju, liecina ASV valdības dati un Tesla izplatītais paziņojums.

Tehnoloģiju kompānijas īpašnieks Brauns tikai mēnesi pirms avārijas uzteica savu 2015.izlaiduma gada Model S par to, ka automašīna novērsa avāriju uz starpštatu autoceļa.

ASV Valsts autoceļu satiksmes drošības pārvalde sākusi izmeklēšanu par Tesla autopilota sistēmu un tās sniegumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nāves gadījumu skaits otrdien notikušajā metro avārijā Maskavā, kad vilciena vagoni nobrauca no sliedēm, sasniedzis 23, jo viens no cietušajiem miris slimnīcā, informē ārvalstu mediji.

Daudzi cilvēki guvuši ievainojumus, daži - ļoti nopietnus. Avārija notika pilsētas rietumdaļā no rīta.

Daļa no ievainotajiem no tuneļa iznesti uz nestuvēm, Lai nogādātu cietušos uz ārstniecības iestādēm, izmantots arī gaisa transports.

Kā iemesls vienam no nopietnākajiem negadījumiem metro vēsturē tiek minētas tehniskas problēmas.

«Vilciens pēkšņi palēninājās, gaismas izdzisa un tad bija uguns uzliesmojums un dūmi. Mēs tikām iesprostoti,» stāstījis viens no pasažieriem.

«Mēs bijām iesprostoti un tas, ka tikām ārā, ir brīnums. Es domāju, ka tās ir beigas. Daudzi cilvēki guva ievainojumus, galvenokārt vilciena priekšpusē, jo vagoni uzbrauca viens otram,» stāstījis kāds cits.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Meksikā pacelšanās laikā nogāžoties pasažieru lidmašīnai, ievainoti 85 cilvēki

LETA--AFP/DPA/AP, 01.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Meksikā otrdienas vakarā pacelšanās laikā nogāzās lidmašīna ar 97 pasažieriem un četriem apkalpes locekļiem, un vismaz 85 cilvēki tika ievainoti, bet neviens nav gājis bojā, paziņoja amatpersonas.

Aviosabiedrības «Aeromexico» pasažieru lidmašīna «Embraer 190» nogāzās un aizdegās klajā laukā pie Durango štata galvaspilsētas Durango lidostas valsts ziemeļos, paziņoja štata civilās aizsardzības birojs.

Avārija notika stipras vētras ar krusu laikā.

«Ir apstiprināts, ka šajā avārijā neviens nav gājis bojā,» tviterī ierakstīja Durango štata gubernators Hosē Aispuro.

«Aptuveni 85 cilvēki ir ievainoti,» telekanālam «Milenio» paziņoja Durango štata civilās aizsardzības preses sekretārs Alehandro Kardosa. Viņš piebilda, ka daži cilvēki guvuši «nopietnus ievainojumus», bet vairums ievainojumu ir «ļoti viegli».

«Pēc avārijas piezemēšanās sākās ugunsgrēks,» bet «laimīgā kārtā neviens nav guvis apdegumus,» sacīja Kardosa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Krievijas raķetei Sojuz ar SKS apkalpi pēc starta no Baikonuras atslēdzas dzinēji

LETA/INTERFAX, 11.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas raķetei «Sojuz», kas ceturtdien ar diviem astronautiem startējusi no Baikonuras kosmodroma Kazahstānā uz Starptautisko Kosmosa staciju (SKS), atslēgušies otrās pakāpes dzinēji.

Pēc avārijas kapsula ar astronautiem atdalījusies no raķetes un veiksmīgi piezemējusies Kazahstānas stepē 25 kilometru attālumā no Žezkazganas pilsētas.

Ar «Sojuz» uz SKS startēja amerikāņu astronauts Niks Heigs un krievu kosmonauts Aleksejs Ovčiņins. Bija plānots, ka viņi SKS pavadīs 187 dienas.

Avārija notikusi lidojuma 119.sekundē, kad no otrās pakāpes centrālā bloka atdalījās pirmās pakāpes sānu bloki. Iedarbojusies avārijas bāka, pēc kā atslēgušies otrās pakāpes dzinēji, atvienojies kosmosa kuģis ar astronautiem un izlaidis izpletni.

Glābēji izcēluši Heigu un Ovčiņinu no kapsulas, viņu stāvoklis tiek vērtēts kā apmierinošs. Viņi ar helikopteru tiek nogādāti Žezkazganas pilsētā medicīniskajai apskatei.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daļai autoīpašnieku, neskatoties uz pozitīvām izmaiņām risku izvērtēšanas sistēmas Bonus-Malus klasēs, šogad strauji augušas transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) cenas, novēroja aģentūra LETA. Vienlaikus aptaujātie apdrošinātāji prognozē cenu kāpumu arī turpmāk.

Tostarp, piemēram, 2007.gada izlaiduma automašīnai Škoda Octavia, kurai OCTA apdrošināšanu 12 mēnešiem pērn varēja iegādāties par 37,73 eiro, šobrīd lētākais piedāvājums ir par 81,9 eiro, Bonus-Malus klasei gada laikā uzlabojoties no 12 līdz 13. Savukārt 2002.gada izlaiduma automašīnai Volvo S80, kurai OCTA pirms gada varēja iegādāties par 56,30 eiro, šobrīd lētākais piedāvājums ir par 86,40 eiro, riska klasei pieaugot no 6. līdz 7, bet 2011.gada izlaiduma automašīnai Hyundai i-30, kuras OCTA apdrošināšanu 12 mēnešiem pērn varēja iegādāties par 36,84 eiro, šobrīd lētākais piedāvājums ir par 54,82 eiro, Bonus-Malus klasei gada laikā augot no 16 līdz 17.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

PTAC izmeklē Siguldas trošu vagoniņa avārijas lietu; apturēta vagoniņa darbība

Žanete Hāka, 11.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir veicis pārbaudi pēc 6. septembrī notikušā negadījuma, kad būtiski sasvērās Siguldas gaisa trošu vagoniņš, un apturējis vagoniņa darbību, pieprasot ārpuskārtas tehnisko pārbaudi, informē PTAC.

Par vagoniņa darbības atjaunošanu PTAC lems, izvērtējot ārpuskārtas pārbaudes rezultātus, kā arī lietas materiālus. PTAC šo gadījumu klasificē kā bīstamās iekārtas avāriju, pēc kuras iekārtu nedrīkstēja darbināt, nepaziņojot PTAC un nesagaidot izmeklēšanas rezultātus.

Pirmdien PTAC veiktajā pārbaudē konstatēts, ka negadījums ar gaisa trošu ceļa vagoniņu notika, nefunkcionējot iekārtas drošības ierīcei, kura nepieļauj vagoniņa kustību, ieejot piestātnē tālāk par paredzēto drošības atzīmi. Iepriekšminētajā situācijā drošības ierīces atteice uzskatāma par daļēju bīstamās iekārtas bojājumu un līdz ar to notikušais gadījums, kura rezultātā bīstami sasvērās vagoniņš, kurā atradās 12 pasažieri, kvalificējams kā bīstamās iekārtas avārija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cilvēku skaits, par kuriem apstiprinātas ziņas, ka viņi zaudējuši dzīvību pirms nedēļas Dienvidkorejas piekrastē notikušajā prāmja Sewol avārijā, pieaudzis līdz 150, vēsta mediji. Vēl 150 cilvēki joprojām tiek uzskatīti par bezvēsts pazudušiem.

Traģiskā avārija notika 16.aprīlī Dienvidkorejas rietumu piekrastē.

Glābšanas un meklēšanas darbiem kļūstot intensīvākiem, akvalangisti trešdien kuģa vrakā uzgājuši arvien jaunu bojāgājušo mirstīgās atliekas, vēsta ziņu aģentūra Yonhap.

Kopumā uz avarējušā prāmja klāja atradās 476 pasažieri un apkalpes locekļi, arī 320 skolēni, kuri kopā ar 15 skolotājiem atradās ceļā uz Čedžu salu, kas ir populāra atpūtas vieta.

Izmeklētāji izslēguši iespēju, ka kuģis uztriecies kādai zemūdens klintij un tiek uzskatīts, ka prāmis apgāzies, zaudējot līdzsvaru pēc strauja pagrieziena.

Sestdien tika arestēts kuģa kapteinis, kas negadījuma brīdī neatradās prāmja vadības telpā, un vēl divi apkalpes locekļi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmdienas pēcpusdienā notikušajā liela diametra (800 mm) maģistrālā ūdensvada avārijas darbu likvidācijā Berģos tika iesaistīti ap 30 speciālistu, kuri veikuši priekšdarbus bojāta ūdensvada posma nomaiņai. Viena no versijām, kāpēc notikusi šī ūdensvada avārija ir tāda, kā bojātās caurtekas dēļ zem ūdensvada veidojies grunts izskalojums, kā rezultāta ūdensvads sācis sēsties, līdz pārlūzis, informē SIA Rīgas ūdens.

Vispirms bija nepieciešams izslēgt bojāto ūdensvada posmu, noslēdzot desmit ūdensvada aizbīdņu. Divu stundu laikā šo darbu izdevās paveikt, līdz ar to tika atjaunota ūdensapgāde Rīgas pilsētas Labā krasta patērētājiem.

Ātru ūdensapgādes atjaunošanu lielā mērā sekmēja apstāklis, ka lielāka daļa no šiem aizbīdņiem tika nomainīti pēdējos gados. Pēc aizbīdņu noslēgšanas tika pārtraukta izplūde no bojātā ūdensvada, kas deva iespēju uzsākt bojātā ūdensvada posma atsegšanu. Tomēr, lai atsegtu bojāto ūdensvada posmu, bija nepieciešams atsūknēt aptuveni 4000 m3 ūdens, kas atradās izslēgtajā cauruļvada posmā un izskalojuma bedrē. Tika uzstādīti jaudīgi ūdenssūkņi, ar kuriem tika uzsākta intensīva ūdens atsūknēšana. Paralēli šim darbam, tika veikti saskaņojumi ar apakšzemes komunikāciju turētāju organizāciju pārstāvjiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Pabeigti remontdarbi plīsušā ūdensvada teritorijā Berģos un pilnībā atjaunota satiksme uz Vidzemes šosejas

LETA, 09.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pilnībā pabeigti darbi ceļa posmā Berģos, kur pirmdien bija plīsis liels ūdensvads, un pašreiz ir pilnībā atjaunota satiksme uz Vidzemes šosejas, pastāstīja SIA Rīgas ūdens (RŪ) pārstāvis Artūrs Mucenieks.

Pilsētas labā krasta apkaimēs gan iespējama ūdens uzduļķošanās, brīdina Mucenieks.

Iepriekšējās divas dienas bojātā ūdensvada dēļ iebraukšana Rīgā pa Vidzemes šoseju pie Berģiem bija slēgta, jo, remontējot ūdensvadu, tika radīti nopietni ceļa seguma bojājumi.

Avārija bija nopietna - plīsa 80 centimetru diametra ūdensvads un visā pilsētā bija pazemināts ūdens spiediens. Plīsušais ūdensvads ir aptuveni 100 gadus vecs.

Uz jautājumu, cik lielus zaudējumus avārija nesusi, Mucenieks pagaidām nevarēja atbildēt un piebilda, ka tuvākās nedēļas laikā tiks apkopota visa informācija un izdarīti secinājumi, kā arī veikti aprēķini par kopējām izmaksām avārijas novēršanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Helikoptera avārijā Pakistānā vairāki bojāgājušie, tostarp Norvēģijas un Filipīnu vēstnieki

LETA, 08.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Helikoptera avārijā Pakistānas ziemeļos piektdien gājuši bojā vismaz seši cilvēki, tostarp Norvēģijas un Filipīnu vēstnieki Pakistānā, paziņojušas amatpersonas.

Amatpersonu sniegtā informācija liecina, ka Gilgitas-Baltistānas reģionā avarējis viens no trim helikopteriem MI 17, kas transportēja ārvalstu diplomātu delegāciju.

Helikopterā atradās vismaz 11 ārvalstu pilsoņi un seši pakistānieši, ziņoja amatpersonas.

Zināms, ka avārijā gājis bojā Norvēģijas vēstnieks Leifs H.Larsens ar sievu un Filipīnu vēstnieks Domingo D.Lucenario ar kundzi. Miruši arī abi helikoptera piloti.

Pakistāniešu žurnāliste, kas ceļoja atsevišķā helikopterā, sacīja, ka helikopters ietriecies skolas ēkā un aizdedzies.

To apliecinājušas arī amatpersonas, norādot, ka skolā atradās bērni.

«Tas bija diplomātisks brauciens, piedaloties 37 valstu pārstāvjiem,» norādīja viens no delegācijas locekļiem, kas atradās citā helikopterā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Saindējoties ar biogāzi,Sabiedrība Mārupe iet bojā divi cilvēki

LETA, 03.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunmārupē lauksaimniecības produktu ražotāja SIA Sabiedrības Mārupe biogāzes koģenerācijas stacijā, veicot iekārtu apsekošanu, bojā gājuši divi cilvēki, bet viens cietis, uzzināja aģentūra LETA.

Kā aģentūrai LETA pastāstīja Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta (VUGD) pārstāve Viktorija Gribuste, glābēji informāciju par negadījumu Mazcenu alejā 37 saņēmuši plkst.16.56 un, ierodoties notikuma vietā, jau pamanījuši no ēkas iznestu vienu cilvēku bez dzīvības pazīmēm. Pārmeklējot koģenerācijas staciju, tika atrasts vēl viens cietušais, kura dzīvību ārstiem glābt neizdevās.

Abi bojāgājušie bijuši vecumā ap 30 gadiem un strādājuši uzņēmumā SIA Sabiedrība Mārupe, pastāstīja Valsts policijas Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja vietnieks Toms Sadovskis. Trešais cietušais centies savus kolēģus izglābt, bet arī saindējies ar gāzi un nogādāts slimnīcā, viņa dzīvībai briesmas nedraudot.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Dabasgāzes sadales sistēmas uzlabošanā plānots investēt 55 miljonus eiro

Armanda Vilciņa, 02.09.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atsevišķi dabasgāzes sadales sistēmas elementi ir fiziski un morāli novecojuši, tāpēc ir nepieciešama to nomaiņa.

To intervijā DB norāda AS Gaso valdes loceklis Aleksandrs Koposovs. Viņš uzsver, ka pēdējo piecu gadu laikā Gaso dabasgāzes sadales sistēmas drošības uzlabošanā un modernizēšanā ieguldījusi 27,5 miljonus eiro, nākamajā desmitgadē plānots investēt vēl vismaz 55 miljonus eiro.

A. Koposovs atzīmē, ka, lai veidotu drošu un pieejamu sadales sistēmas infrastruktūru, liela uzmanība ikdienā tiek pievērsta avārijas dienesta darbam, sadales sistēmas uzturēšanai, kā arī sabiedrības informēšanai par drošu dabasgāzes lietošanu.

Kā jūs kopumā vērtējat dabasgāzes sistēmas drošumu?

Latvijas dabasgāzes sistēmas drošums ir ļoti augstā līmenī, par to liecina fakts, ka vairākas desmitgades nav konstatēta neviena nopietna vai smaga avārija, kuras iemesls būtu meklējams sadales sistēmas defektos. Viena no Gaso prioritātēm ir drošas un pieejamas sadales sistēmas infrastruktūras nodrošināšana. Tas saistās gan ar infrastruktūras fizisko drošību, gan nepieciešamās jaudas nodrošināšanu. Jāatgādina, ka dabasgāze var būt ļoti bīstama lietošanā, radot postījumu cilvēkiem, īpašumam un videi, tādēļ mēs rūpējamies par to, lai dabasgāzes piegāde būtu droša.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Tiesa atzīst Rīgas ūdens atbildību par auto iegāšanos asfaltā virs plīsuša ūdensvada

Lelde Petrāne, 27.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēgusies tiesvedība apdrošināšanas sabiedrības If P&C Insurance AS Latvijas filiāles (If Apdrošināšana) strīdā ar pašvaldības uzņēmumu SIA Rīgas ūdens par to, kuram jākompensē zaudējumi par 2010.gada vasarā notikušo negadījumu, kad plīsuša ūdensvada dēļ noslīka automašīna Honda Accord. Šā gada 21.novembrī stājies spēkā Augstākās Tiesas Civillietu departamenta spriedums, kas uzliek par pienākumu zaudējumus kompensēt SIA Rīgas ūdens, informēja If Apdrošināšana.

2010.gada 29.jūlija rītā, plīstot ūdensvadam Rīgā, Nīcgales ielā radās izskalojums, kā rezultātā ielūza stāvlaukuma asfalta segums ar automašīnu Honda Accord. Neraugoties uz to, ka ūdensvadu ekspluatē SIA Rīgas ūdens, uzņēmums atsacījās labprātīgi kompensēt apdrošināšanas sabiedrības klientam samaksāto apdrošināšanas atlīdzību 12 877 eiro apmērā, kaut gan publiski presē bija jau atzinis, ka šo zaudējumu segs. Tai brīdī, kad If Apdrošināšana iesniedza regresa prasību pret SIA Rīgas ūdens, uzņēmums atteicās to kompensēt un norādīja, ka ūdensvada avārija ir traktējama kā nejaušs notikums. Tāpat atteikums tika pamatots ar to, ka nav pierādīta uzņēmuma prettiesiska rīcība un vainojamība.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc velojoslu izbūves Bruņinieku ielā, Aleksandra Čaka un Avotu ielu kvartālā likvidētas gandrīz visas autostāvvietas, kā rezultātā tur izvietotajos uzņēmumos samazinās klientu plūsma un tiek apgrūtinātas preču piegādes, norāda komersanti.

Rīgas domē (RD) informē, ka Bruņinieku ielā ir ierīkotas sešas īslaicīgas stāvvietas preču piegādei, kurās transports var atrasties līdz 30 minūtēm uz preču izkraušanas brīdi. Savukārt uzņēmumu klienti aicināti izmantot Bruņinieku ielas posmos pieejamās B zonas, kā arī blakus ielu autostāvvietas. Uzņēmēji gan uzskata, ka tas problēmu pilnībā neatrisina.

Nesaprot iemeslus

Velojoslas nopietni apgrūtina mūsu ikdienas darbu, jo gandrīz katru dienu saskaramies ar problēmām preču piegādes laikā, teic tipogrāfijas Ulma projektu vadītājs Kaspars Pavēnis. “Darbam nepieciešamos materiālus, piemēram, papīru un dažādus ķīmiskos līdzekļus, mums pārsvarā piegādā smagās automašīnas, kuru manevrētspēja ir ierobežota, kā rezultātā bieži nobloķējam satiksmi, mēģinot preci nest iekšā ar rokām. Tas ir diezgan apgrūtinoši, jo pārsvarā tas ir papīrs, kas nāk paletēs un sver tonnas. Tas pats ir ar tālāko transportēšanu, jo gatavā produkcija bieži jāsūta uz ārvalstīm. Mūsu sagatavotajām paletēm pakaļ brauc kurjerkompānijas, kuras arī pārsvarā izmanto smagos auto,” stāsta K. Pavēnis, piebilstot, ka autostāvvietu trūkuma dēļ cieš arī tipogrāfijas klienti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Balzāmbāra līdzīpašnieks sūdzas par ūdens padeves traucējumu ietekmi uz biznesu

Monta Glumane, 02.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdien avārija ūdens padevē skārusi SIA «Rīgas ūdens» klientus Torņa ielā, tostarp «Balzāmbāru», kura līdzīpašnieks Andris Reizenbergs sociālajā tīklā Facebook pauž satraukumu par ietekmi uz biznesu.

«Piektdiena. Atnākot uz darbu pusstundu pirms «Balzambārs» durvju atvēršanās, mums paziņo, ka ir avārija ūdens padevē. SIA «Rīgas ūdens atbrauc, meklē visā ielas garumā, kur ir problēma! Atrod, iezīmē vietu, bet mums neviens neko konkrēti nepasaka, tik vien, ka varbūt vakarā būs ūdens. Mūsdienās taču, manuprāt, to problēmu var ātri atrisināt! Kurš par to atbildēs, kas segs radušos zaudējumus? Es saprotu, ka tas ir neparedzams gadījums, bet rēķinos atlaide tā dēļ nebūs! Domāsim labas domas,» savā Facebook kontā raksta A.Reizenbergs.

Db.lv sazinājās ar SIA «Rīgas ūdens» pārstāvi Artūru Mucenieku, kurš pastāstīja, ka uzņēmums strādā pie tā, lai situāciju novērstu, taču pagaidām nav zināms, cik nopietna ir problēma un cik ilgā laikā izdosies to novērst. «Šī ir forsmažora situācija. Un to nevar paredzēt,» komentēja A.Mucenieks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Lietas, kas saistītas ar Kobi Braiantu, tiek tirgotas par miljoniem

Lelde Petrāne, 31.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieprasījums pēc precēm, kas saistītas ar Kobi Braiantu, sasniedza drudža līmeni gandrīz uzreiz pēc tam, kad leģendārais basketbolists gāja bojā helikoptera avārijā kopā ar savu 13 gadus veco meitu Džiannu un septiņiem citiem cilvēkiem, vēsta "CNN".

Apģērbs ar K. Braianta tematiku "Nike" tīmekļa vietnē jau bija pilnībā izpārdots mazāk nekā dienu pēc negadījuma.

Daudzi fani sērfo interneta izsoļu platformā "eBay" un citās tirdzniecības vietnēs, lai iegādātos jebkādas ar aizsaulē aizgājušo basketbolistu saistītas piemiņlietas. To izmanto pārdevēji, kuri uzskrūvējuši pamatīgas cenas, īpaši tām lietām, uz kurām ir K. Braianta autogrāfi.

Tā, piemēram, kāds "eBay" reģistrēts pārdevējs vēlējies 3 miljonus ASV dolāru par basketbola bumbu, kuru 2002. gadā parakstījis K. Braiants un pārējā "Lakers" komanda. Kāds cits prasījis 2,88 miljonus ASV dolāru par "unikālu" bumbu, kuru K. Braiants parakstījis pēc pirmā NBA titula iegūšanas. Turklāt pārdevējs apgalvo, ka šīs bumbas vērtība pēc desmit gadiem būs 10 miljoni ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Izmeklētāji izslēdz terorismu kā AirAsia lidmašīnas avārijas cēloni

LETA--DPA, 20.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nekas neliecina, ka decembrī notikušajā lidsabiedrības AirAsia lidmašīnas avārijā būtu vainojams terorisms, otrdien paziņojis indonēziešu izmeklētājs Nurcahjo Utomo.

Nacionālā transporta drošības komiteja, kas sākusi atšifrēt lidmašīnas «melo kastu» ierakstus, nav atradusi nekādus pierādījumus par tīšu avārijas izraisīšanu, paziņoja Nurcahjo.

«Mēs neatradām nekādas liecības par terorismu. Nebija citu balsu, izņemot pilotu,» norādīja izmeklētājs.

Viņš atteicās atklāt, ko izmeklētāji vēl uzzinājuši no šiem ierakstiem, piebilstot, ka darbs vēl nav pabeigts.

Lidsabiedrības AirAsia lidmašīnai 28.decembrī iegāžoties Javas jūrā, dzīvību zaudēja 162 cilvēki. Lidmašīna atradās ceļā no Surabajas, Indonēzijā, uz Singapūru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Masāžas pistoles ir kļuvušas par iecienītu instrumentu gan fitnesa entuziastu, gan sportistu vidū. Kopš perkusīvās terapijas (Perkusīvā terapija ir mīksto audu manipulācijas veids) tendences sākuma 2016. gadā, kad sportisti iepazina “Theragun” masāžas pistolēm, daudzi citi uzņēmumi ir radījuši savas dažādās cenu kategorijās. Nav nekāds pārsteigums, ka masāžas pistoles ir kļuvušas populāras, jo tās palīdz samazinātu muskuļu sāpes un palielinātu kustību apjomu.

Theragun masāžas pistoli Jūs varat iegādāties fiziopreces.lv interneta veikalā

Masāžas pistoles ir diezgan dārgas, tāpēc Jums varētu varētu rasties jautājums, vai ir vērts to iegādāties. Aplūkosim piecus iemeslus, kādēļ masāžas pistole būs laba investīcija Jūsu veselības uzturēšanā.

1. Tā nav domāta tikai atlabšanai pēc treniņiem

Masāžas pistoles galvenokārt tiek uzskatītas par ierīci kas palīdz ātrāk atjaunoties pēc treniņiem. Taču sākotnēji to kā sāpju mazināšanas instrumentu izstrādāja hiropraktiķis, Dr. Džeisons Verslands. Verslands ir “Theragun” dibinātājs un vadītājs, un ierīci viņš radīja pēc traumu gūšanas motocikla avārijā. Tā vietā, lai pievērstos tradicionālajām sāpju mazināšanas metodēm, viņš vēlējās holistisku veidu, kā tikt galā ar sāpēm, un kā risinājumu izvēlējās perkusīvo terapiju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd ir izveidojusies absurda situācija, ka nodokļu slogs minimālās algas saņēmējam ir teju tāds pats kā tiem nodarbinātajiem, kuru alga mēnesī pārsniedz 8 000 eiro. Kopējā darba algas ienākumu summa lielo algu saņēmējiem šobrīd ir vairāk kā 362 miljoni eiro jeb 75,3 tūkstoši eiro gadā uz vienu personu, norāda Finanšu ministrija (FM).

Vērtējot solidaritātes nodokļa ieviešanu no konstitucionālo tiesību viedokļa, pirmkārt, jāatzīmē, ka, lai arī nodoklis ir uzskatāms par pamattiesību ierobežojumu, tā maksāšana atbilst sabiedrības interesēm. Tas ir vērsts uz sabiedrības kopējās labklājības veicināšanu. Tas nozīmē iespēju nodrošināt arī tās kopējās sabiedrības labklājības intereses kā, piemērām, valsts aizsardzību, izglītību un veselības aprūpi, norāda FM.

Plašākā nozīmē solidaritātes nodokļa mērķis ir mazināt ieņēmumu nevienlīdzību un rast valsts budžetā ieņēmumus sociāli mazaizsargāto iedzīvotāju kategoriju, - kā ģimenes ar bērniem, bērni, t.sk. bērni ar īpašām vajadzībām, pieaugušie ar īpašām vajadzībām, audžuģimenes, Černobiļas atomelektrostacijas avārijā cietušās personas un citu vajadzību nodrošināšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Vilcienu sadursmē Itālijā bojāgājušo skaits pieaudzis līdz 27 cilvēkiem

LETA--AFP/DPA, 13.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Divu pasažieru vilcienu frontālā sadursmē, kas otrdien notika Itālijas dienvidu reģionā Apūlijā, bojāgājušo skaits pieaudzis līdz 27 cilvēkiem, vēsta valsts ziņu aģentūra ANSA.

Vēl 50 cilvēki sadursmē ievainoti.

«Mēs strādāsim visu nakti, meklējot vrakā izdzīvojušos vai citus upurus,» sacīja reģiona dzelzceļa policijas vadītājs Džankarlo Kontikjo.

Avārija notika uz vienām sliedēm nelielā līkumā starp Apūlijas reģiona Korato un Andrijas pilsētām plkst.11.30 pēc vietējā laika (plkst.12.30 pēc Latvijas laika).

Izmeklētāji paziņoja, ka vismaz viens no vilcieniem brauca ļoti ātri un pastāv iespēja, ka sadursmi izraisījusi cilvēka kļūda. Vienam no četru vagonu vilcieniem bija jāgaida zaļā gaisma pirms izbraukšanas uz dzelzceļa līnijas starp Korato un Andrijas pilsētām.

Vides aizsardzības organizācija Legambiente norādīja, ka negadījums varētu būt radies, jo vecajās sliedēs šajā reģionā nav automātiskās bremzēšanas sistēmas. Netiek ziņots, ka avārijas brīdī būtu bijuši slikti laikapstākļi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Dalītā atbildība – mīti un patiesība

Juris Stengrevics, Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja valdes priekšsēdētājs, 12.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzīvē mēdz būt paradoksi jeb absurdas «patiesības», kas balstās uz šķietami pareiziem un loģiskiem secinājumiem, kas gala rezultātā noved pie nepareizu slēdzienu izdarīšanas. Šajā ziņā OCTA nozare nav izņēmums un nereti nepareizi secinājumi arī par šķietami vienkāršiem jautājumiem tiek izdarīti. Bieži vien tas notiek situācijās, kad ceļu satiksmes negadījuma (CSNg) rezultātā tiek nolemta iesaistīto pušu dalītā atbildības pakāpe.

Primāri jāteic, ka CSNg iesaistīto personu atbildības pakāpes noteikšana ir sarežģīts uzdevums un process. Tāpat jāņem vērā, ka ekspertu atzinumi šķietami līdzīgos gadījumos var atšķirties, jo katra situācija ir vērtējama individuāli, līdz ar ko var atšķirties novērtējums kādu tehnisku nianšu dēļ vai arī transportlīdzekļa vadītāja rīcības rezultātā.

Kā viens no svarīgākajiem aspektiem, kas ietekmē atbildības pakāpes noteikšanu, ir precīza negadījuma apstākļu fiksēšana. Gadījumā, kad avārijas apstākļus fiksē Ceļu policija, katru reizi tiek veikta CSNg apstākļu konstatācija, tiek zīmēta CSNg shēma, turklāt to dara policijas darbinieks, kurš ir apmācīts kā pareizi šādi dokumenti ir noformējami. Taču līdz ar Saskaņotā paziņojuma apjomīgāku pielietojumu praksē (2013. gadā tie jau ir 63,7%), vērojams, ka Saskaņotie paziņojumi tiek aizpildīti nekvalitatīvi. Zināmā mērā tam ir arī loģisks izskaidrojums, jo iespējams, ka ar šāda dokumenta aizpildīšanu autovadītājs sastopas pirmo reizi. Aizpildīšanas instrukcija iepriekš nav lasīta. Turklāt Saskaņotā paziņojuma aizpildīšana notiek pastiprinātos stresa apstākļos.Tāpēc arī kļūdas no gada uz gadu paliek nemainīgas.

Komentāri

Pievienot komentāru