Auto vērtības pētījums atklāj, ka Latvijā vislabāk vērtību saglabā apvidus auto klase, kuras automašīnu vērtība pret jaunu automašīnu 5. lietošanas gadā ir vidēji 49 %, kam seko lielā klase ar 43 % vērtību pret jaunu automašīnu, bet vissliktāk vērtību saglabā vidējās klases auto ar 33 % no vērtības pret jaunu automašīnu un daudzfunkciju klase ar 34 % no vērtības pret jaunu ekvivalentu automašīnu.

Auto vērtības pētījums apskata gan auto vērtības izmaiņas pa auto klasēm (kopumā 6 - skat. raksta galerijā), gan salīdzinot populārākos modeļus, gan arī sniedz ieskatu par papildaprīkojuma nozīmi auto vērtības dinamikā 

Pētījumā salīdzināti vairāk par 900 portālā ss.lv publicētie sludinājumi.

Jautāts, kādu automašīnu izvēlētos pats pētījuma veicējs Andris Valdemārs, viņš biznesa portālam db.lv atzina, ka skatītos uz tirgus līderiem - BMW un Audi, jo tie saglabā vērtību vislabāk. «Man kā loģiski domājošam cilvēkam ir saprotams, ka pēc pāris gadiem es to mašīnu gribēšu pārdot,» viņš norādīja. Taču, vaicāts - pēc cik gadiem būtu jāsāk domāt par automašīnas pārdošanu, A. Valdemārs sacīja, ka tas ir individuāli, to nevar rekomendēt, jo atkarīgs gan no automašīnas nobraukuma, gan no apstākļiem, kuros tiek braukts. Pēc viņa domām, vislabākais variants lietoto automašīnu pircējiem ir iegādāties trīs līdz piecus gadus vecas automašīnas, dažus gadus pabraukt un mēģināt pārdot, jo tad vēl atlikusī vērtība ir diezgan augsta un zaudējums ir salīdzinoši neliels.

Pētījuma veicēji arī atzīst, ka auto izvēle lielākoties ir gan racionāla, gan emocionāla.

Mērķis bijis Latvijas auto pircējiem un lietotājiem piedāvāt noderīgu, ticamu ieskatu par to, kā mainās auto vērtība laika gaitā, lai auto pircēji un pārdevēji varētu izdarīt gudrākus lēmumus.

Plašāk - raksta galerijā.

Pētījumu veikusi BIGBANK sadarbībā ar Banku augstskolas pētniekiem.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra