Latvijas pilnvaroto autotirgotāju asociācija (LPAA) piedāvā aizvietot automašīnu pašreizējo dalījumu desmit klasēs ar dalījumu 25 klasēs.

Par to vēsta laikraksts Neatkarīgā.

Tagadējā automobiļu klasifikācija Latvijā tiek lietota kopš pagājušā gadsimta 90. gadiem. LPAA sola ar jauno klasifikāciju atvieglot publisko iepirkumu konkursu organizatoru līdzšinējo maldīšanos pa automašīnu tehnisko parametru džungļiem, norāda laikraksts.

Ja šāds klasifikators būtu apstiprināts pērn, tad eksprezidentam Valdim Zatleram tiktu meklēts nevis limuzīns, bet gan p-Top klases automašīna.

Šobrīd spēkratus iedala mazajā, kompaktklasē, vidējā, luksusa, apvidus, sporta klasē un citās. Savukārt jaunais klasifikators - Automašīnu klasifikators LV 2012 - automašīnas iedala plašpatēriņa, premium un vieglajā komerctransporta grupā, kas savukārt ir sadalītas klasēs, informē Neatkarīgā.

Jaunajā automašīnu klasifikatorā modeļi tiekot dalīti pēc automašīnu tipa, izmēra un cenas, kas ļaujot daudz loģiskāk strukturēt tirgus piedāvājumu.

Saskaņā ar Automašīnu klasifikatoru LV 2012 automašīnas dalās trijās grupās un 25 klasēs. Katrai no tām ir savs nosaukums. Piemēram, Fiat Panda saskaņā ar jauno klasifikatoru pieder pie plašpatēriņa mini klases, kas tiek apzīmēta ar burtu A, Nissan Juke - pie mazās apvidus klases (Xm), savukārt Lad Rover Freelander pie apvidus premium klases (p-X).

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra