Volkswagen auto īpašniekiem nav nekādu šķēršļu, lai veiktu auto tehnisko apskati, tāpat arī auto reģistrēšana nav ierobežota un šo darbību veikšanai nekādas papildu izziņas netiek pieprasītas, informēja Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD).

Kā skaidro direkcijā, patlaban ir izskanējušas dažādas versijas gan par iespējamiem pārkāpumiem Volkswagen grupas automobiļiem ar dīzeļa motoriem, gan par attiecīgo transportlīdzekļu modeļiem un to skaitu Latvijā. CSDD vērš uzmanību, ka Eiropas institūcijās pašlaik tiek veiktas pārbaudes par iespējamajiem pārkāpumiem un vēl nav zināms, kādi būs lēmumi un kā tie attieksies uz Latvijā reģistrētajiem automobiļiem.

Latvijā Volkswagen grupas automobiļi netiek ražoti, kā arī netiek veikti auto testi un pārbaudes laboratorijās. Tos iespējams veikt tikai attiecīgi akreditētajās laboratorijās Eiropā. Šobrīd galvenās pārbaudes notiek Vācijā. Savukārt CSDD ir sazinājusies ar šīm organizācijām, kuras veic automobiļu pārbaudes un saņems attiecīgu informāciju par pārbaužu rezultātiem.

Kamēr nav zināmi konkrēti pārbaužu dati, CSDD aicina nespekulēt ar dažādu informāciju un neinterpretēt to.

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) uzskata, ka visām Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīm vienoti būtu jāiesaistās automašīnu ražotāja Volkswagen izmešu jautājuma risināšanā, pastāstīja VARAM pārstāve Kristīne Kļaveniece.

Ministrija nosodoši vērtē iespējamo krāpšanos ar izmešu daudzumu. Tomēr, ņemot vērā, ka tā varētu būt pasaules mēroga krāpniecība, ministrija uzskata, ka jautājums jārisina vienoti visās ES dalībvalstīs.

VARAM sagaida aktīvu auto ražotājus kontrolējošo institūciju rīcību situācijas pilnīgai izpētei un atbilstošu soda mēru noteikšanai.

ASV Vides aizsardzības aģentūra (EPA) atklāja, ka Volkswagen atsevišķām dīzeļdzinēju automašīnām uzstādīta programmatūra, kas pilnīgu kaitīgo izmešu kontroli veic vien brīdī, kad tai tiek izdarītas oficiālās emisijas pārbaudes. Tādējādi šo automobiļu izdalīto kaitīgo izmešu daudzums pārsniedz oficiāli atļauto.

Pagājušajā nedēļā uzņēmums atzina, ka pasaulē ar konkrētu dīzeļdzinēju tipu, kas var falsificēt kaitīgo izmešu datus, aprīkoti līdz pat 11 miljoniem tā ražoto automašīnu.

Tikmēr Eiropas Komisija aicinājusi visas 28 ES dalībvalstis pārbaudīt, vai pārdotās automašīnas atbilst bloka standartiem.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra