Deputāts Gunārs Rusiņš no neatkarīgo deputātu grupas, kas pieder pie valdošās koalīcijas, pagājušonedēļ nāca klajā ar iniciatīvu, ka ziemas riepas automobiļiem būtu jāuzliek agrāk, nekā patlaban paredz likums.

Tomēr valdošās koalīcijas deputāti no Saeimas komisijām, kurām par šādu priekšlikumu būtu jālemj, pret to pagaidām ir visai atturīgi. Savukārt Drošas braukšanas skolas eksperts Andris Pļavenieks laikrakstam Diena norādījis, ka šādas izmaiņas varētu nozīmēt lielāku avāriju skaitu ziemas vidū, kad agrāk uzlikto ziemas riepu radzes jau būtu nodilušas.

Kā atgādina laikraksts, G. Rusiņš paziņojumā norādīja, ka «pēdējās dienās krasi pieaugušais ceļu satiksmes negadījumu skaits ir neapšaubāms pierādījums, ka Latvijā ziemas riepas tiek uzstādītas pārāk vēlu - tikai tad, kad parādās pirmais sniegs». Tāpēc viņš nākšot klajā ar likumdošanas grozījumu priekšlikumu, ka ar ziemas riepām būtu jābrauc no 1. novembra līdz 1. aprīlim, nevis no 1. decembra līdz 1. martam kā līdz šim.

CSDD pagaidām stingras pozīcijas šajā jautājumā neesot, norāda laikraksts. Tās pārstāvis Jānis Aizpors Latvijas Radio izteicies, ka svarīgāk tomēr ir pašiem autovadītājiem būt apzinīgiem.

Taču A. Pļavenieks šaubotiess, vai agrāka ziemas riepu uzlikšana ko uzlabos. «1. decembrī valsts ar likumu palīdzību mēģina glābt neizlēmīgos, bet jebkurš normāls autovadītājs ziemas riepas liek tad, kad sajūt, ka vajag,» viņš norādījis Dienai. A. Pļavenieks atzinis, ka likuma maiņa varbūt arī novembrī novērstu daļu avāriju, tomēr, ja ziemas riepas tiks uzliktas agrāk, tās ātrāk arī nodils. «Tad jau varam modelēt tālāk - janvārī, februārī, kad tiešām būs lielais sals un sniegs, riepas jau būs nodilušas, bet neviens taču neies tās mainīt vēlreiz,» viņš prognozējis.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra