Vācijas autobūves koncerna Volkswagen jaunais vadītājs Matiass Millers otrdien brīdināja uzņēmuma darbiniekus, ka grūtībās nonākušajam autoražotājam var nākties īstenot sāpīgus izdevumu samazinājumus, lai nosegtu izmešu skandāla radītās aizvien pieaugošās izmaksas.

«Tāpēc mēs atkal pārskatām visas plānotās investīcijas,» Millers norādīja sanāksmē, kurā piedalījās vairāk nekā 20 000 kompānijas darbinieku. «Kas nav pilnībā nepieciešams, tiks atcelts vai atlikts. Es būšu visai atklāts - tas nebūs pilnībā nesāpīgi.»

Prokuratūras vairākās pasaules valstīs jau sākušas izmeklēšanu pret Volkswagen, kam ASV vien var tikt piemērots naudassods vairāk nekā 18 miljardu dolāru apmērā.

Vienlaikus Volkswagen arodbiedrības līderis Bernds Osterlohs centās nomierināt uzņēmuma darbiniekus, ka līdz šim vērienīgais skandāls darba vietas nav apdraudējis.

Viņš uzsvēra, ka autoražotājs, kas pasaulē kopumā nodarbina 600 000 cilvēku, darīs visu iespējamo, lai nodrošinātu darba vietas.
Volkswagen septembra beigās izraisīja globālu skandālu, kad uzņēmums atzina, ka pasaulē līdz pat 11 miljoniem automašīnu aprīkoti ar konkrētu dīzeļdzinēju tipu, kuriem uzstādīta kaitīgo izmešu falsificēšanas programmatūra.

Šī programmatūra ieslēdz izmešu kontroli, kad tā konstatē, ka automašīnai tiek veiktas pārbaudes. Tad šī kontrole tiek izslēgta, kad automašīna piedalās satiksmē, tādējādi ļaujot tai radīt palielinātu izmešu apjomu.

Otrdien Volkswagen paziņoja, ka astoņi miljoni no 11 miljoniem dīzeļautomobiļu, kas aprīkoti ar kaitīgo izmešu falsificēšanas programmatūru, pārdoti Eiropas Savienībā.

Tikmēr Vācijas valdība devusi Volkswagen laiku līdz 7.oktobrim, lai nāktu klajā ar pasākumiem un grafiku to automašīnu saremontēšanai, kurām tikušas uzstādītas izmešu falsificēšanas programmatūras.

 

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra