Pārdotāko automašīnu modeļu TOP 5

Auto
2015. gada 13. jūlijs 14:55

2015. gada pirmajā pusē Latvijā ievesti 23 326 vieglie pasažieru automobiļi (M1), kas ir par 2% vairāk nekā 2014. gada pirmajā pusē (22 772). Papildus šī gada pirmajā pusē Latvijā ievesti arī 1705 N1 klases automobiļi, kas ir vieglais komerctransports ar pilnu masu līdz 3.5t, informē Auto asociācijas pārstāvis Pēteris Rubulis.

Pārdotāko automašīnu tops ir palicis nemainīgs un patērētāji vēl joprojām paliek uzticīgi Volkswagen (17.1%), Volvo (14.6%), Audi (12.2%), BMW (10.7%) un Opel (10.7%), kas kopā veido 63.2% no visu pirmo reizi Latvijā reģistrēto lietoto vieglo pasažieru automobiļu skaita.

Vieglā komerctransporta populārāko transportlīdzekļu topu veido Volkswagen, kas aizņem gandrīz trešdaļu vieglā komerctransporta tirgus (31.3%), Mercedes Benz (16.1%) un Renault (13.5%), kas ir izteikti spēcīgi vieglā komerctransporta ražotāji ar plašu modeļu piedāvājumu visām lietotāja vajadzībām.

«Lietota vieglā komerctranporta tirgus daļa ir divas reizes mazāka, kā jaunam. Tas ir saistīts ar to, ka uzņēmumi savus autoparkus cenšas uzturēt iespējami jaunus un nomaiņas gadījumā jaunu a/m iegāde tiek uzskatīta par ekonomiski pamatotāku, » skaidro Auto Asociācijas viceprezidents Ingus Rūtiņš.

Tādu zīmolu kā Mercedes Benz, Ford, Opel pieprasījums lietotu automobiļu tirgū ir četras reizes lielāks nekā jaunu automobiļu tirgū. Tas liecina par šo zīmolu reputāciju un lietotus tos labprāt izvēlas mazie un vidējie uzņēmumi, kas jaunu šo zīmolu a/m pašlaik nevar atļauties, komentē I. Rūtiņš.

Skumjš ir fakts, ka vēl joprojām izteiktu popularitāti gūst segments ar vecumu 11 un vairāk gadu. Šis segments ir palielinājies par 4 procentpunktiem salīdzinājumā ar iepriekšējā gada pirmo pusi un sasniedz 44% no visiem pārdotajiem lietotajiem transportlīdzekļiem ar 11 085 piereģistrēto transportlīdzekļu skaitu. Šīs vecuma segmenta pieaugums palielinājies gan uz 5-7, gan 8-10 gadu vecu transportlīdzekļu reģistrāciju skaita samazinājumu, kas skaidrojams ar tautā iemīļotu automobiļu vecuma pieaugumu un to automātisku pāriešanu citā vecuma segmentā. Rezultātā ir pieaudzis pirmo reizi reģistrēto automobiļu vidējais vecums.

Šī gada pirmajā pusē lietotu automobiļu tirgū novērota tendence ir pirmās reģistrācijas īpašnieku īpatsvara izmaiņa par labu juridiskām personām (+4%) un sasniedzot 19% no visām reģistrācijām, kas skaidrojams ar caurspīdīgāku darījumu skaita palielināšanos.

Degvielas tipa izvēles ziņā Latvija paliek arvien uzticīgāka ar dīzeļdegvielu darbināmiem transportlīdzekļiem (81%), kas salīdzinājumā ar 2014. gada pirmo pusi ir piegums par 2%. Ievērojami samazinājies ar sašķidrināto gāzi darbināmu automobiļu imports - no 2014. gada pirmajā pusē 750 šādiem reģistrētiem transportlīdzekļiem uz 568 transportlīdzekļiem šogad, kas skaidrojams ar cenu kritumu tradicionālajai degvielai un ekonomiskā pamatojuma samazināšanos šādu automobiļu iegādei.

Procentuāli maznozīmīga, bet pozitīva tendence ir 100% elektrisku un CO2 neemitējošu lietotu transportlīdzekļu importa pieaugums no 2014. gada pirmajā pusē 1 reģistrēta Nissan Leaf uz 11 šogad reģistrētiem transportlīdzekļiem. Šo transportlīdzekļu vidū ir šādi spēkrati - Tazzari Citysport EM1 (5), Renault Fluence (1), Citroen C-Zero (2), Nissan Leaf (1), Tesla Model S (1) un viena par elektromobili pārbūvēta 2004. gada Mazda RX-8.

Šogad ir reģistrēti arī 48 transportlīdzekļi, kas ir vecāki par 30 gadiem.

Pārdotāko modeļu TOP 5 skatiet raksta galerijā!
 

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra