Eiropas Komisija (EK) devusi Vācijas autobūves koncernam Volkswagen desmit dienas laika, lai tas precizētu savus atklājumus, ka gandrīz miljons uzņēmuma ražoto automašīnu emitē vairāk oglekļa dioksīda (CO2) izmešu, nekā tiek apgalvots.

Pirmdien kompānijai nosūtītā vēstulē Eiropas Savienības (ES) klimata politikas un enerģētikas komisārs Migels Ariass Kanjete lūdzis Volkswagen vadītājam Matiasam Milleram skaidri precizēt, kuras automašīnas ietekmējušas šīs neatbilstības.

Šī vēstule ir pirmais solis garā procesā, kurā galu galā varētu tikt uzņēmumam piemēroti naudassodi vairāku miljonu eiro apmērā.

Šajā vēstulē EK pieprasījusi atbildi no Volkswagen desmit dienu laikā.

Līdz šim šis izmešu skandāls koncentrējies ap programmatūru, kas uzstādīta dīzeļdzinējos, lai falsificētu slāpekļa oksīda izmešu pārbaužu rezultātus.

Taču pagājušajā nedēļā Volkswagen paziņoja, ka iekšējā izmeklēšana atklājusi «neatbilstību» arī oglekļa dioksīda izmešu rādītājos. Tādējādi šis skandāls varētu ietekmēt ne tikai dīzeļdzinējus, bet arī benzīna dzinējus.

Volkswagen septembra beigās izraisīja globālu skandālu, kad uzņēmums atzina, ka pasaulē līdz pat 11 miljoniem automašīnu aprīkoti ar konkrētu dīzeļdzinēju tipu, kuriem uzstādīta kaitīgo izmešu falsificēšanas programmatūra.

Šī programmatūra ieslēdz izmešu kontroli, kad tā konstatē, ka automašīnai tiek veiktas pārbaudes. Kontrole tiek izslēgta, kad automašīna piedalās satiksmē, tādējādi ļaujot tai radīt palielinātu izmešu apjomu.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra