Auto

Gaisa spilvenu problēmu dēļ Toyota un Nissan atsauc vismaz trīs miljonus automašīnu

LETA--AFP, 25.06.2015

Jaunākais izdevums

Japānas autobūves kompānijas Toyota un Nissan ceturtdien paziņoja, ka pasaulē atsauks vairāk nekā trīs miljonus automašīnu saistībā ar iespējamām problēmām ar Japānas uzņēmuma Takata ražotiem gaisa spilveniem.

«Toyota tagad paplašinās automašīnu atsaukumu pasaulē, ietverot vēl aptuveni 2 860 000 automašīnu, kas aprīkotas ar noteiktiem gaisa spilvenu piepūšanas mehānismiem priekšējā pasažiera pusē,» norāda kompānija.

Tikmēr Nissan pavēstīja, ka pasaulē atsauks 198 000 automašīnu, bet Mitsubishi atsauks 120 000 automobiļu.

Šie atsaukumi paredzēti, lai bez maksas automašīnās nomainītu defektīvu gaisa spilvenu piepūšanas mehānismu, kas var izraisīt gaisa spilvenu piepūšanos ar pārmērīgi lielu spēku, tādējādi tam pārsprāgstot un automašīnā izraisot iespējamu nāvīgu atlūzu izplatīšanos.

Kā ziņots, Takata maija beigās piekrita dubultot automašīnu atsaukumu ASV līdz gandrīz 34 miljoniem automobiļu, ietekmējot 11 autoražotājus un tam kļūstot par visu laiku lielāko atsaukumu ASV automašīnu nozares vēsturē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnu Toyota dīleris Latvijā WESS Motors Toyota jūnijā pārdevis 174 jaunas Toyota automašīnas, kas ir par 87% jeb 81 spēkratu vairāk nekā pērn attiecīgajā mēnesī. Tas ir rekordliels jaunu pārdoto auto skaits viena mēneša ietvaros pēdējo divu gadu laikā, informē uzņēmuma pārstāvji.

Kopumā šī gada pirmajos sešos mēnešos Wess Motors Toyota pārdeva 673 jaunu Toyota automobiļu, kas ir par 182 auto vairāk nekā pērn. Neskatoties uz kopējā auto tirgus kritumu par 1% šī gada pirmajos sešos mēnešos, Wess Motors Toyota ir izdevies audzēt pārdošanas apjomus par 37%, kas veido 7,0% tirgus daļu no kopējā auto tirgus Latvijā.

«Pozitīvi, ka šogad aktīvāks kļuvis privātais sektors, pieprasījums audzis par 37,8% salīdzinot ar iepriekšējā gada pirmajiem pieciem mēnešiem. Tas liecina par to, ka iedzīvotāji jūtas stabili un ir gatavi veikt lielākus pirkumus,» pirmā pusgada rādītājus pozitīvi vērtē AS WESS izpilddirektors Aleksejs Radionovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā šī gada martā Toyota pārdošanas apjomi palielinājušies par 41 %, pārdodot 271 jaunu Toyota auto, informē WESS Motors Toyota.

Baltijas valstīs kopā martā pārdoti 1058 jauni Toyota automobiļi, kas ir par 275 automobiļiem vairāk nekā pērn martā. Tādējādi Toyota pārdošanas apjomi Baltijas valstīs kopumā auguši par 35 %, un Toyota ir pircēju visiecienītākā automobiļu zīmola izvēle Baltijā. Toyota tirgus daļa Baltijā kopumā sasniedz 15,6 % no kopējā jaunu auto tirgus.

Aleksejs Radionovs, AS WESS izpilddirektors uzsver, ka Šobrīd nozarē ir vērojama stabila augšupejoša tendence. Līdz ar pieprasījuma pieaugumu, Latvijā par 5,4 % palielinājusies Toyota zīmola tirgus daļa, sasniedzot 16,6 % no kopējā tirgus.

Baltijā populārākie Toyota auto modeļi martā bija Toyota Auris un Toyota Corolla, kā arī C segmenta Toyota automobiļi, kurā viennozīmīgi viens no Toyota jaunumiem un populārākajiem auto modeļiem ir pērn prezentētais Toyota C-HR. Latvijā nemainīgi pieprasītāko Toyota auto modeļu priekšgalā ir Toyota RAV4 un Toyota Yaris, kā arī Toyota Auris un Toyota Corolla.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atjaunotās krosoverkupejas "Toyota C-HR" rīcībā ir jau divas hibrīdsistēmas. Jaudīgākā no tām attīsta 184 ZS lielu jaudu.

Pēc "Toyota" marketologu aplēsēm, 95% no plānotajiem atjaunotā "C-HR" pārdošanas apjomiem Eiropā veidos hibrīdi. No tiem 62% būs lētākā un mazjaudīgākā hibrīdmodeļa pircēji, bet 33% priekšroku dos 184 ZS hibrīdmodelim. Arī Baltijā "Toyota" hibrīdmodeļu pārdošanas bilance pret benzīnversiju ir nospiedošā pārākumā, turklāt ar katru nākamo dienu tā palielinās par labu hibrīdiem. Būtiski uzsvērt, ka tas attiecas ne tikai uz "Toyota C-HR", bet visu "Toyota" modeļu klāstu.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Paldies līdzšinējam "Toyota Motor Corporation" prezidentam Akio Tojoda (Akio Toyoda), jo viņa vīzija un redzējums, ka "Toyota" mūsdienās vairs nedrīkst būt tikai tehniski uzticami, toties garlaicīga un pelēcīga izskata auto, rezultējās ar to, ka "Toyota C-HR" debijas brīdī 2016. gadā pārsteidza Eiropu ar savu revolucionāro dizainu. Šī pamanāmā personība iekustināja pat allaž konservatīvos Rietumeiropas pircējus, un "Toyota C-HR" ir tas auto, kas deva attīstības grūdienu pārveidot arī pārējo "Toyota" modeļu gammu, kas tiek tirgota Eiropā. Kas attiecas uz uzlaboto "C-HR", tad līdztekus nelielām vizuālajām pārbīdēm auto ir ieguvis jaunu gaismas tehniku, uzlabotu multimediju centru ar plašākām izmantošanas iespējām un dzidrāku ekrāna izšķirtspēju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada pirmajā pusgadā pārsniegts reģistrāciju skaits jaunām pasažieru automašīnām, salīdzinot ar pirms Covid-19 laiku 2019. gadā, informē Auto Asociācija.

Ir reģistrētas 9903 jaunas pasažieru automašīnas, kas ir lielākais reģistrāciju skaits pirmajā pusgadā kopš 2008. gada. Jānorāda, ka jaunu vieglo pasažieru automašīnu reģistrāciju skaits palielinājies par 21,6%, un vērojams reģistrāciju pieaugums jaunām benzīna un dīzeļa automašīnām, elektroautomašīnām un ārēji uzlādējamiem hibrīdauto.

“Tirgus atgriežas pirms Covid-19 līmenī, jo automašīnu ražotājiem ir izdevies sakārtot ražošanas problēmas, tādejādi apmierinot klientu pieprasījumu. Atgriežoties tūrismam, aktīvas kļūst īstermiņa īres kompānijas, atjauninot un papildinot savus autoparkus,” norāda Auto Asociācijas prezidents Andris Kulbergs.

Jaunu vieglo pasažieru automašīnu reģistrāciju skaita priekšgalā ir “Toyota”, “Škoda”, “Volkswagen” un “Dacia”, ņemot vērā auto reģistrāciju TOP 4 arī pērn. Latvijā, atjaunojoties tūrismam, īres auto bizness turpina attīstīties un regulāri atjauno vai papildina savu autoparku, kas arī ir devis pozitīvu rezultātu jaunu automašīnu reģistrāciju skaita pieaugumam. Šī gada pirmajā pusgadā īres auto uzņēmumi ir reģistrējuši 2043 jaunas automašīnas, kas sastāda 20,63 % no kopējā jaunu automašīnu reģistrāciju skaita, un arī īres uzņēmumu TOP automašīnu markas ir bijušas “Toyota”, “Škoda” un “Volkswagen”.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Sprāgstošo gaisa spilvenu lietā Takatai piemēro 200 miljonu dolāru naudassodu

LETA, 04.11.2015

Stefānija Erdmana ir viena no cietušajām Takata gaisa spilvenu sāgā - spilvenam sprāgstot, tas pamatīgi savainoja sievietes aci.

Foto: EPA/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV regulatori otrdien paziņoja, ka Japānas automašīnu rezerves daļu ražotājam Takata piemērots rekordliels naudassods par neprecīzas informācijas sniegšanu saistībā ar sprāgstošajiem gaisa spilveniem, kas tikuši uzstādīti vairākos miljonus automašīnu.

ASV Ceļu satiksmes drošības pārvalde (NHTSA) norāda, ka Takata izvairījies no prasību ziņošanas, tostarp pieņēmis lēmumu regulatoram neziņot par diviem negadījumiem, neskatoties uz vairākiem bojā gājušajiem cilvēkiem šo defektīvo gaisa spilvenu dēļ.

NHTSA vēsta, ka uzņēmums šādu uzvedību demonstrējis jau 2009.gadā gan attiecībā pret ASV valdību, gan autoražotājiem, kuri uzstādījuši šos gaisa spilvenus savās automašīnās.

Takata noteiktais 200 miljonu dolāru (182,2 miljonu eiro) naudassods ir visu laiku lielākais, kādu piemērojusi NHTSA.

«Gadiem ilgi Takata ražojusi un pārdevusi defektīvus gaisa spilvenu piepūšanas mehānismus. Uzņēmums atteicies atzīst, ka tie ir defektīvi,» sacīja ASV transporta ministrs Entonijs Fokss.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Gaisa spilvenu problēmu dēļ Toyota un Nissan pasaulē atsauc 6,5 miljonus automašīnu

LETA, 13.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves kompānijas Toyota Motor Corp. un Nissan Motor Co. trešdien paziņoja, ka pasaulē atsauc aptuveni 6,5 miljonus automašīnu saistībā ar iespējamām problēmām ar Japānas uzņēmuma Takata ražotiem gaisa spilveniem.

Toyota norāda, ka uzņēmums pasaulē atsauc piecus miljonus automašīnu, šim atsaukumam aptverot 35 modeļus, kas ražoti laika periodā no 2003.gada marta līdz 2007.gada novembrim

Autoražotājs ziņo, ka šis atsaukums ietekmēs 1,35 miljonus automašīnu Japānā, 637 000 ASV un 1,26 miljonus automobiļu Eiropā.

Savukārt Nissan pavēstīja, ka atsauc 1,56 miljonus automobiļu. Uzņēmuma atsaukums aptver modeļus, kas ražoti no 2004.gada līdz 2008.gadam.

«Tas ietekmēs vairākus mūsu tirgus, tostarp Japānu, Eiropu un Ziemeļameriku,» sacīja Nissan preses pārstāvis, piebilstot, ka pārsprāgšanas risks ir viena no problēmām, kas skārusi defektīvos gaisa spilvenus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves kompānija Honda Motor Co. ceturtdien paziņoja, ka pasaulē atsauc 4,89 miljonus automašīnu saistībā ar iespējamām problēmām ar Japānas uzņēmuma Takata ražotiem gaisa spilveniem.

Honda šādu paziņojumu izplatījusi vien dienu pēc tam, kad Japānas autoražotāji Toyota Motor Corp. un Nissan Motor Co. pavēstīja, ka šo problēmu dēļ kopumā atsauc 6,5 miljonus automobiļu.

Tādējādi Japānas lielāko autobūves uzņēmumu atsaukto automašīnu skaits iespējamo gaisa spilvenu problēmu dēļ jau sasniedzis 30 miljonus.

Honda, kas ir lielākais Takata gaisa spilvenu klients, kopumā jau atsaucis vairāk nekā 19 miljonus automašīnu, šiem atsaukumiem negatīvi ietekmējot kompānijas finansiālo stāvokli.

Jaunākais atsaukums aptver vairāk nekā 20 automašīnu modeļus, kas ražoti no 2002.gada līdz 2008.gadam, tostarp 1,72 miljonus automobiļu, kas pārdoti Japānā. Neviena no atsauktajām automašīnām gan nav pārdota ASV.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

No šodienas četras valstis, arī Latvija, var elastīgāk un efektīvāk izmantot gaisa telpu

Lelde Petrāne, 12.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, 2015. gada 12. novembrī stājas spēkā būtiskas izmaiņas gaisa telpas struktūrā un gaisa satiksmes vadības sistēmās, kas ļauj gaisa telpas lietotājiem četrās valstīs - Igaunijā, Latvijā, Norvēģijā un Somijā - elastīgāk un izmaksu ziņā efektīvāk izmantot gaisa telpu, liecina medijiem sniegtā informācija.

Brīvo maršrutu gaisa telpu - risinājumu, kas aviokompānijām ļauj pašām plānot un izmantot sev izdevīgus maršrutus atkarībā no dažādiem faktoriem, piemēram, valdošajiem vējiem, maršruta garuma vai ierobežojumiem gaisa telpā sakarā ar militārām mācībām, - ir izstrādājis un ievieš Ziemeļeiropas funkcionālais gaisa telpas bloks (NEFAB).

Šo izmaiņu galvenais rezultāts būs lidojuma laika, degvielas patēriņa un līdz ar to izmaksu samazinājums, kā arī mazāka ietekme uz vidi.

Brīvo maršrutu gaisa telpa ir daļa no NEFAB izstrādātā koncepta, kura mērķis ir palielināt operacionālo elastīgumu un radīt papildu priekšrocības gaisa telpas lietotājiem, kā arī uzlabot koordināciju starp gaisa satiksmes vadības centriem, tādējādi paaugstinot gaisa telpas kapacitāti un nodrošinot nemainīgi augstu drošuma līmeni.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Nissan Juke - transformējies

Aldis Zelmenis, 01.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No love or hate dizaina vāģa otrās paaudzes Nissan Juke ir transformējies par modernu, harmoniska izskata racionālu krosoveru

Pirms teju desmit gadiem Nissan Juke bija mazo krosoveru ēras aizsācējs. Neraugoties uz savu kukaiņu pasaulei līdzīgo eksterjera dizainu, kliedzošais izskats daudzos gadījumos deva vēlamo efektu. Pats par sevi saprotams, ka, izpelnoties pircēju uzmanību, strauji auga arī konkurentu skaits, kas arī vēlējās piedalīties «ballītē» un iesaistīties cīņā par pircēju naudas makiem. Šodien ikviena sevi cienoša autoražotāja modeļu aptverē obligāti ir jābūt mazās klases krosoveram. Nav brīnums, ka segmentā, ko savulaik aizsāka Nissan Juke, šodien var uzskaitīt vairāk nekā 20 konkurentus. To skaits joprojām turpina augt, jo šī automobiļu kategorija nav zaudējusi savu aktualitāti, drīzāk otrādi – tā turpina augt, un analītiķi prognozē, ka šis segments līdz 2023. gadam no kopējā Eiropas jauno auto tirgus pīrāga «nokodīs» vismaz 30%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Toyota leģenda ar BMW gēniem

Aldis Zelmenis, 24.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atskaitot virsbūves čaulu un par braukšanu atbildīgo mezglu regulējumus, visu pārējo jaunajai Toyota GR Supra ir izveidojis vācu ražotājs BMW

Auto, kura izstrādes procesā aktīvi iesaistījās viens no planētas Zeme aizņemtākajiem cilvēkiem, proti, Toyota Motor Corporation prezidents Akio Toijota (Akio Toyoda). Kaislīgs autoentuziasts, kurš testēja Supra prototipus un pieņēma galalēmumu par modeļa sērijveida ražošanu. Auto izlolots ar Toyota sporta apakšnodaļas Toyota Gazoo Racing tiešu atbalstu, attiecīgi auto nosaukumā, kā arī uz automašīnas virsbūves daudzviet atradīsim Gazoo Racing (GR) logo.

Kāpēc tas būtu jāpērk?

Leģendāras personības atgriešanās. BMW un Toyota sadarbības sinerģija ir radījusi unikālu auto, kas būs pamanāms koplietošanas satiksmē un atpazīstams pēc savām gaitas īpašībām. 340 ZS jaudīgs sešcilindru rindas turbomotors ar trīs litru tilpumu kupejas degungalā, astoņpakāpju automāts, aizmugurējā diferenciāļa bloķētājs un citas sastāvdaļas liks ortodoksālas orientācijas autofaniem sajūsmināties. Pirmās atsauksmes ir ļoti pozitīvas, jo neba velti japāņu koplietošanas ceļiem piejaucētā klasiskās piedziņas sporta auto 900 vienību kvota pirmajam gadam jau ir pārdota. Arī 90 vienībās tiražētās limitētās Mate Gray Metallic virsbūves krāsas Toyota GR Supra modeļi jau atraduši savus pircējus, starp citu, viens no tiem esot ceļā pie kaimiņzemes Igaunijas klienta. Atgādināsim, ka pats modelis tiks ražots Austrijā, Grācā jeb turpat, kur dvīņubrālis BMW Z4. Tādējādi var teikt, ka Toyota GR Supra ir Eiropā dzimis un arī Eiropā attīstīts produkts ar japāņu zīmotni pierē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvijas automašīnu tirgus: Ja lietota – tad vācu, ja jauna – tad japāņu

Dienas Bizness, 02.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja lietota – tad vācu, ja jauna – tad japāņu. tā varētu raksturot Latvijas automašīnu tirgu, norāda automašīnu transporta sludinājumu portāla Latauto.lv pārdošanas vadītājs Andris Mālnieks.

Volkswagen markas automašīnas arī otrajā šī gada ceturksnī saglabāja pirmo pozīciju visvairāk pārdoto jauno, kā arī lietoto automašīnu vidū, taču tām strauji seko japāņu Toyota un Nissan. Pēdējās markas automašīnas ieguvušas lielāku pircēju uzticību – tika nopirkts par 52% vairāk automašīnu nekā pērn šajā pašā laika periodā.

Pēc A. Mālnieka teiktā, otrajā šī gada ceturksnī, salīdzinot ar pagājušo gadu, visvairāk pārdoto jauno automašīnu pieciniekā novērojamas krietnas pārmaiņas.

«Pirms gada Nissan automašīnas, kas īpaši piemērotas braukšanai pa pilsētas ielām, samierinājās ar pēdējo vietu pieciniekā. Taču šī gada aprīļa-jūnija mēnešos tika pārdots par 359 automašīnām vairāk nekā pērn šajā pašā laikā, un tas ļāva šai markai pacelties uz trešo pozīciju vispirktāko jauno automašīnu vidū,» situāciju komentē A. Mālnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves kompānija Honda Motor Co. apstiprinājusi vēl vienu nāves gadījumu, ko izraisījis pārsprādzis Japānas uzņēmuma Takata ražots gaisa spilvens.

Tādējādi kopumā pasaulē šo defektīvo gaisa spilvenu dēļ bojā gājuši jau 11 cilvēki.

Jaunākais nāves gadījums noticis pagājušajā nedēļā, kad 17 gadus veca pusaudze nomira no ievainojumiem, kas tika gūti, kad viņas 2002.gada ražojuma Honda Civic sadūrās ar citu automašīnu, aktivizējot defektīvo gaisa spilvenu.

Honda ASV struktūrvienība trešdien apstiprināja šo nāves gadījumu, kas ir jau desmitais ASV, bet vēl viens cilvēks gājis bojā pēc negadījuma Malaizijā.

Uzņēmums vēsta, ka tas vairākkārt nosūtījis vēstules, aicinot šo automašīnu atvest uz remontu, taču tas tā arī nav ticis izdarīts.

Takata iesaistīts vērienīgā starptautiskā skandālā saistībā ar defektīviem gaisa spilvenu piepūšanas mehānismiem, kas var izraisīt gaisa spilvenu piepūšanos ar pārmērīgi lielu spēku, tādējādi tam pārsprāgstot un automašīnā izraisot iespējamu nāvīgu atlūzu izplatīšanos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas automašīnu rezerves daļu ražotāja Takata akciju vērtība trešdien nokritusies par 20% saistībā ar ziņu aģentūras Bloomberg informāciju, ka uzņēmuma ar gaisa spilvenu atsaukšanu saistītās izmaksas var sasniegt pat 2,7 triljonus jenu (21,2 miljardus eiro).

Kompānija aplēsusi, ka sliktākā gadījuma scenārijā nāksies atsaukt 287,5 miljonus gaisa spilvenu piepūšanas mehānismu, kopējām izmaksām sasniedzot 2,7 triljonus jenu, atsaucoties uz situāciju labi pārzinošu personu, vēsta Bloomberg.

Informācijas avots norāda, ka Takata un uzņēmuma klienti šobrīd cenšas vienoties par to, kā tiks sadalītas šīs izmaksas.

Takata iesaistīts vērienīgā starptautiskā skandālā saistībā ar defektīviem gaisa spilvenu piepūšanas mehānismiem, kas var izraisīt gaisa spilvenu piepūšanos ar pārmērīgi lielu spēku, tādējādi tam pārsprāgstot un automašīnā izraisot iespējamu nāvīgu atlūzu izplatīšanos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas automašīnu rezerves daļu ražotājs Takata, kuru skāris vērienīgs defektīvu gaisa spilvenu skandāls, šā biznesa gada pirmajā ceturksnī, kas noslēdzās jūnijā, strādājis ar trīs miljardu jenu (22,07 miljonu eiro) tīro peļņu, salīdzinot ar 38,65 miljardu jenu (284,3 miljonu eiro) zaudējumiem attiecīgajā laika periodā pērn, teikts uzņēmuma publiskotajā paziņojumā.

Takata piegādājusi defektīvus gaisa spilvenus vairākiem lieliem autoražotājiem, kuri bijuši spiesti īstenot ievērojamus automašīnu atsaukumus.

Šo defektīvo gaisa spilvenu dēļ pasaulē bojā gājuši astoņi cilvēki un vismaz 100 tikuši ievainoti.

Taču, neskatoties uz šiem atsaukumiem, Takata tirdzniecības apjoms palielinājies ASV, Indijā un Dienvidaustrumāzijā, un uzņēmums saglabājis prognozi, ka šis biznesa gads tiks noslēgts ar peļņu 20 miljardu jenu apmērā.

Desmit autoražotāji bijuši spiesti ASV vien atsaukt aptuveni 34 miljonus automašīnu, lai bez maksas automašīnās nomainītu defektīvos gaisa spilvenu piepūšanas mehānismus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

WESS Motors Toyota sasniedz rekordlielu pārdoto auto skaitu

Laura Mazbērziņa, 14.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajos sešos mēnešos «WESS Motors Toyota» pārdošanas apjoms audzis par vairāk nekā 17%, salīdzinot ar to pašu laika periodu pērn, informē kompānija.

Kopš šā gada sākuma «WESS Motors Toyota» pārdevis 791 jaunu «Toyota» auto, no kuriem 28% jeb 225 bija hibrīdauto. Mazlietoto auto pārdošanas apjomu pieaugums ir 28%, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn. «WESS Motors Toyota» auto tirgus daļa ir 7,7% no kopējā auto tirgus Latvijā.

«Šā gada pirmajā pusē vērojam pakāpenisku tirgus izaugsmi – pieaug pārdošanas rādītāji gan privātpersonu, gan komercsegmentā. Visstraujāk šogad audzis korporatīvais segments – šā gada sešos mēnešos pieaugums ir 31%. Pieprasījuma pieaugumu veicinājusi līzinga risinājumu un kreditēšanas pieejamība gan privātpersonu, gan komercsegmentā. Kopumā pirmo pusgadu vērtējam pozitīvi – augam ātrāk nekā kopējais auto tirgus. Arī nākamajā pusgadā, visticamāk, būs vērojams attīstības temps - tirgus pakāpeniski augs, ja vien to nesatricinās kādi nepatīkami lēmumi ekonomikā, piemēram, pēc vēlēšanām,» komentē Aleksejs Radionovs, AS «WESS» izpilddirektors.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Takata gaisa spilvenu problēmu dēļ automobiļu atsaukums ASV paplašināts līdz 34 miljoniem

LETA--AFP, 20.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas automašīnu rezerves daļu ražotājs Takata piekritis dubultot automašīnu atsaukumu ASV līdz gandrīz 34 miljoniem automobiļu, saistībā ar iespējamām problēmām ar uzņēmuma ražotajiem gaisa spilveniem.

Tādējādi šis atsaukums kļuvis par visu laiku lielāko ASV automašīnu nozares vēsturē.

Takata arī pirmo reizi atzinis, ka uzņēmuma ražotie gaisa spilveni, kas uzstādīti 11 autobūves kompāniju automašīnās, ir defektīvi.

Taču amatpersonas norāda, ka būs nepieciešami vairāki gadi, lai saražotu pietiekami daudz maiņas gaisa spilvenu piepūšanas mehānismus, kas tiek vainoti pie pašreizējām problēmām, visām automašīnām, kas aprīkotas ar Takata gaisa spilveniem.

Šis atsaukums īstenots pēc tam, kad Takata un ASV struktūrvienība TK Holdings oficiāli piekrita ASV Ceļu satiksmes drošības pārvaldes (NHTSA) apgalvojumiem, ka gaisa spilvenu piepūšanas mehānismu defekts rada drošības problēmas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Nissan oficiālā pārstāvja Latvijā Norde vadītāju Daini Bremzi

Lelde Petrāne, 05.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild SIA Norde vadītājs Dainis Bremze. Norde ir uzņēmums ar 100% privātu kapitālu. Īpašnieki - Dainis, Didzis un Gints Bremzes. Norde uzsākusi visa autocentra totālu rekonstrukciju, nepārtraucot ikdienas darbu, lai no 1. aprīļa sāktu strādāt pēc Nissan jaunā pasaules koncepta. «Tās būs lielas un ļoti modernas, tehnoloģijām piesātinātas un vizuālas pārmaiņas gan pircējiem, gan servisa apmeklētājiem,» sola D. Bremze.

Komentāri

Pievienot komentāru
Likumi

Apstiprināti noteikumi par bezpilota gaisa kuģu lidojumiem

LETA, 13.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai sekmētu bezpilota gaisa kuģu (tajā skaitā dronu) lidojumu drošumu un drošību, Ministru kabinets (MK) otrdien apstiprināja Satiksmes ministrijas (SM) noteikumu projektu «Kārtība, kādā veicami bezpilota gaisa kuģu un cita veida lidaparātu lidojumi».

Noteikumu mērķis ir sekmēt bezpilota gaisa kuģu lidojumu drošumu un drošību, balstoties uz spēkā esošā tiesiskā regulējuma piemērošanas praksi, vienlaikus ņemot vērā jau pieņemtā Eiropas Savienības (ES) līmeņa vienotā tiesiskā regulējuma aspektus.

MK apstiprinātie noteikumi paredz, ka turpmāk par tālvadības pilotu varēs kļūt no 16 gadiem, izņemot lidojumus paaugstināta riska apstākļos, kurus varēs veikt no 18 gadu vecuma. Paaugstināta riska bezpilota gaisa kuģu lidojumiem būs jāsaņem Civilās aviācijas aģentūras (CAA) ilgtermiņa atļauja. Lai to saņemtu, tālvadības pilotam (no 18 gadu vecuma) būs jānokārto teorētisko un praktisko zināšanu pārbaude, jāveic lidojuma risku novērtējums un lidojumu uzskaite. Tālvadības pilotu teorētisko zināšanu un praktisko iemaņu pārbaudi CAA veiks bez maksas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvijas jauno auto tirgū nosacīti panākumi

Lelde Petrāne, 24.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2019. gadā Latvijas jaunu vieglo automobiļu tirgus uzrādījis stabilu 8,6% izaugsmi salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, liecina Auto Asociācijas sniegtā informācija.

Asociācija norāda, ka "tas ir ļoti labs rezultāts, ņemot vērā, ka arī 2019. gada otrajā pusē turpinājās jaunu izmešu normu izraisītas modeļu tehnisko risinājumu izmaiņas, ietekmējot piegādes, gan arī arvien sarežģītākā situācija kreditēšanas tirgū". Lielāko daļu no tirgus pieauguma veido kompaktā apvidus automobiļu klase.

2019. gads vieglo automobiļu tirgū Latvijā ir bijis ar stabilu izaugsmi gandrīz katru mēnesi. Nebūtiski reģistrāciju samazinājumi ir bijuši vien jūnijā, augustā un novembrī. Kopumā ir tikuši reģistrēti 20 939 jauni automobiļi. "Mēs beidzot pirmo reizi pēc 2008. gada esam pāri 20 tūkstošu slieksnim," vēsta Auto asociācija.

Tas gan esot stipri nosacīts panākums, jo arvien esam vairāk nekā 10 gadu attālumā no 2007. gada rezultāta. Eiropas kopējais tirgus, kā arī, piemēram, Igaunija jau vairākus gadus ir ļoti tuvu 2007.-2008. gadu tirgum un, visticamāk, to sasniegs tuvākā viena līdz divu gadu laikā, kamēr Lietuva to ir pārsniegusi jau pirms trim gadiem un turpina izaugsmi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Auto, kas «nozombējis» klientus Latvijā

Aldis Zelmenis, 19.01.2018

Koši zilas krāsas Nissan Qashqai lepnākājā Tekna+ aprīkojumā ar 130 ZS jaudīgu 1,6 dīzeļmotoru un Xtronic variatoru, kas nonāca DB autoapskatnieka rīcībā.

Foto: Aldis Zelmenis

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Nissan padomā ir daži triki, kā paildzināt sava dižpārdokļa popularitāti.

Arī pēc 2017. gada statistikas rezultātiem Nissan Qashqai ir Latvijas jauno auto tirgus visvairāk pirktais modelis

Kopš debijas 2007. gadā Nissan Qashqai ar aktīvu vietējo dīleru darbu ir «nozombējis» klientus Latvijā, ieskaitot arī tos, kuri iepriekš nekad nebija raudzījušies Nissan virzienā. Arī pēc desmit gadiem hipnozes seanss turpinās, tomēr nevar noliegt, ka ar jaunu konkurentu parādīšanos tās iedarbība pamazām atslābst.

No otras puses, arī Nissan padomā ir daži triki, kā paildzināt sava dižpārdokļa popularitāti, attiecīgi Qashqai pavisam nesen ir atgriezies no padziļinātas atveseļošanās kūres. Pēc Nissan marketologu solītā, šajā atjaunošanas procedūras laikā Qashqai ir saņēmis 1300 dažāda veida uzlabojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums Toyota Industries Corporation (TICO) ir parakstījis vienošanos, lai iegūtu uzņēmumu Vanderlande – pasaules tirgus līderi pievienotās vērtības loģistikas procesu automatizācijā lidostās un sūtījumu tirgū, kas ir arī vadošais piegādātājs noliktavām – no uzņēmuma pašreizējā īpašnieka uzņēmuma NPM Capital.

Darījums iezīmē TICO stratēģiskos mērķus palielināt savu klātbūtni automatizētās materiālu pārvietošanas tirgū. Šis notikums seko nesenajam paziņojumam par uzņēmuma paplašināšanos Ziemeļamerikā, iegūstot uzņēmumu Bastian Solutions LLC, un turpmāk nostiprinās TICO vadošo pozīciju pasaulē pilna materiālu pārvietošanas risinājumu klāsta nodrošināšanā.

Uzņēmums Vanderlande, kas dibināts 1949. gadā un, kura galvenais birojs atrodas Veghel pilsētā, Nīderlandē, ir sniedzis risinājumus vairāk nekā 105 valstīs, ar uzņēmuma filiālēm 30 valstīs no tām. Balstoties uz inovatīvajām sistēmām, viedu programmatūru un aprites cikla jomas pakalpojumiem, uzņēmuma Vanderlande darbībā pēdējos gados ir vērojama ievērojama izaugsme, un tam ir paredzamas arī labas turpmākas izredzes nākotnē, cieši sadarbojoties ar augsta līmeņa klientiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Valsts policija atklāj automašīnu zādzību tendences Latvijā

Lelde Petrāne, 21.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan dažos Latvijas reģionos ir samazinājies zagto automašīnu skaits, tomēr Valsts policijas apkopotā statistika liecina, ka automašīnu zādzības pieaug. Salīdzinot šā gada pirmo pusgadu ar šo pašu laika posmu pērn, Valsts policija kopumā fiksējusi par 72 automašīnu zādzību gadījumiem vairāk nekā pagājušogad. Garnadži īpaši iecienījuši Latvijā populārākos auto – BMW, Audi un VW markas spēkratus, kurus pēc tam pārdod vai realizē detaļās.

Kā liecina Valsts policijas Kriminālizmeklēšanas pārvaldes 2.nodaļas darbinieku apkopotā informācija, salīdzinot ar pērnā gada pirmo pusi, šā gada pirmajos sešos mēnešos automašīnu zādzību skaits ir nedaudz pieaudzis. Kopā šā gada sešos mēnešos reģistrētas 428 spēkratu zādzības, bet pērn šajā pat laika posmā – 356. Tiesa, lielāko pieaugumu automašīnu zādzību skaitā var novērot Rīgas reģionā – šogad sešos mēnešos fiksētas 315 automašīnu zādzības, kas ir par 91 vairāk nekā pērn – 224.

Iemesli automašīnu zādzībām ir vairāki, tomēr galvenokārt var izcelt divus – parasti automašīnas, kuras ir jaunākas par septiņiem gadiem, tiek zagtas, lai tās varētu pārdot tālāk, savukārt vecāka izlaiduma gada auto – tiek izjaukti un realizēti detaļās. Jāpiebilst, ka zagļi mēdz zagt auto arī ar mērķi veikt noziedzīgus nodarījumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Atsevišķas Subaru automašīnas pārbaudījuši nesertificēti darbinieki

LETA--AFP, 27.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves uzņēmuma «Subaru» divās rūpnīcās vairāku desmitu gadu garumā saražoto automašīnu pārbaudes veikuši nesertificēti darbinieki, piektdien vēsta Japānas mediji.

Iekšējā izmeklēšanā konstatēts, ka šāda prakse ilgusi aptuveni 30 gadus, uzņēmumam īstenojot līdzīgus pārkāpumus kā Japānas autoražotājam «Nissan Motor Co.», ko jau aptvēris automobiļu pārbaužu skandāls, ziņo mediji.

«Subaru» pārstāvji norādījuši, ka atsevišķas automašīnu pārbaudes divās rūpnīcās uz ziemeļrietumiem no Tokijas veikuši darbinieki, kuri joprojām tiek apmācīti un vēl nav saņēmuši attiecīgu sertifikātu, skaidro ziņu aģentūra «Kyodo News».

Tikmēr laikraksts «Nikkei» vēsta, ka šis skandāls varētu būt ietekmējis līdz pat 300 000 automobiļu.

«Subaru» krietni atpaliek no lielākajiem konkurentiem «Toyota», «Nissan» un «Honda», pārdodot aptuveni vienu miljonu automašīnu gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada deviņos mēnešos «WESS Motors Toyota» pārdošanas apjoms audzis par gandrīz 32%, palielinot tirgus daļu līdz vairāk kā 7% no kopējā auto tirgus Latvijā. Kopš šī gada sākuma «WESS Motors Toyota» pārdevis 1005 jaunus «Toyota» auto, no tiem viena trešā daļa jeb 305 ir hibrīdauto. Kopumā hibrīdauto pārdošanas apjomi «WESS Motors Toyota» auto salonos ir dubultojušies - pārdodot par 153 hibrīdauto vairāk nekā tajā pašā laika periodā pērn, informē kompānijā.

Par gandrīz 9% audzis arī mazlietoto automobiļu pārdošanas apjoms - šī gada pirmajos deviņos mēnešos «WESS Motors Toyota» pārdevis 391 mazlietotu auto.

«Neskatoties uz kopējā auto tirgus gauso attīstības tempu, «WESS Motors Toyota» ir kāpinājis pārdošanas apjomu par 32%. Šī gada rādītāji jau šobrīd pārsniedz iepriekšējā gada pārdošanas rezultātus visa gada griezumā. Pozitīvi vērtējam, ka šogad būtiski pieaudzis privātpersonu segments - par 48%, kas liecina, ka iedzīvotāji ir gatavi veikt arī lielākus pirkumus. Turklāt tiek prognozēts, ka šī izaugsme turpināsies arī nākamgad,» pārdošanas rezultātus komentē «WESS» izpilddirektors Aleksejs Radionovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Norisinājies Toyota C-HR – Coupé High Rider prezentācijas pasākums, ko rīkoja Toyota pārstāvniecība Amserv Motors, Swedbank un Toyota Baltic.

Iepazīšanās pasākumi ar jauno Coupé High Rider šobrīd tiek rīkoti visās Eiropas valstīs un pilsētās, kur atrodas Toyota oficiālās pārstāvniecības.

Pasākumu Latvijas Dzelzceļa vēstures muzejā atklāja Swedbank Privātpersonu pārvaldes vadītājs Renārs Rūsis, bet plašāku ievadu par jauno Toyota sniedza Amserv Grupas vadītājs Latvijā un SIA Amserv Motors valdes loceklis Armands Vimba.

«Pirms 22 gadiem Toyota pieteica pasaulei jaunu automašīnu, kas aizsāka mūsdienās vispieprasītāko modeļu klasi – pilsētas SUV (Sport Utility Vehicle). Mēs visi labi pazīstam šo auto – tas ir Toyota RAV4. Ideja bija ļoti vienkārša – savienot ērtu, ekonomisku un viegli vadāmu kompaktu auto ar īstu tā laika apvidus automašīnu. Šodien mēs iepazīstam atkal jaunu Toyota, kurā šis nu jau pavisam modernais SUV ir apvienots ar kupeju – sportiska silueta auto, kas straujāk liek pukstēt gan daiļā dzimuma pārstāvju, gan kungu labākajos gados sirdīm,» sacīja A. Vimba.

Komentāri

Pievienot komentāru