Atjaunojamās enerģijas kompānija ReeVolt ir uzsākusi projektu, kura ietvaros Austrumvācijas vecās automašīnas tiek piemērotas mūsdienām, pārvēršot tās par elektroauto, vēsta thelocal.de. 

Andre Šmits (Andre Schmidt), ReeVolt pārstāvis, saskata vairākas Trabant priekšrocības, starp kurām ir, piemēram, automašīnas vieglums - tai nav nepieciešams liels akumulators, kā arī pietiekami lielais bagāžas nodalījums, kurā akumulatoru var izvietot.

«Tā ir automašīna, kas gaidīt gaida atdzimšanu,» viņš ir pārliecināts.

Uzņēmums jau iepriekš sekmīgi elektromotoru uzstādījis Volkswagen Beetle. Tas noticis pirms nedaudz vairāk nekā diviem gadiem. Tad radies jautājums: «Kurai automašīnai Vācijā bijusi tikpat liela ietekme kā Beetle?» Trabant bija komunistiskās Austrumvācijas lepnums un prieks. Vairāk nekā piecdesmit gadu laikā no ražošanas līnijām noripoja 3,7 miljoni šādu automašīnu. Auto maksimālais ātrums gan bija vien 100 km/h un degvielas sistēmas dēļ sadursmes gadījumā pastāv liela iespēja, ka izcelsies ugunsgrēks.

Taču 25 gadus pēc Berlīnes mūra krišanas pagātne sāk atdzīvoties. Pirmais atdzīvināto Trabant pircējs ir Rīgenes Tūrisma pārvalde. Tā pasūtījusi trīs šādas automašīnas, ar kurām veiks ekskursijas pa salu. 

Vienlaikus A. Šmits atzīst - ir maza ticamība, ka šis projekts jebkad izaugs līdz masu tirgus precei. Ideālā gadījumā viņš gribētu redzēt skatu, kad daži simti tā saukto vabolīšu un Trabant braukā pa Vācijas ceļiem.

 

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra