Citas ziņas

Valstij trūkst stratēģijas, kā izmantot dabas vērtības tūrismā un ienākumu gūšanā

Dienas Bizness, 20.04.2015

«Pasaulē ir daudz labu piemēru, kā, pārdomāti attīstot tūrisma industriju, nevis tikai ierakstot bukletā informāciju par vienas simtgadīgas kļavas apskates iespējām, piesaistīt naudu,» uzskata Līgatnes novada domes priekšsēdētājs Ainārs Šteins

Foto: Aivars Liepiņš, Dienas mediji

Jaunākais izdevums

Būtiska Līgatnes novada teritorija atrodas Gaujas Nacionālajā parkā, kas ir svarīgs zīmols Latvijas tūrisma un dabas aizsardzības jomā, bet vienlaikus sniedz lielas iespējas teritorijas un tās objektu apsaimniekošanā, kā arī uzliek pienākumus iedzīvotājiem un pašvaldībai. Līgatnes novada domes priekšsēdētājs Ainārs Šteins (Vienotība) uzskata, ka valstī trūkst vienotas ilgtermiņa stratēģijas, kā izmantot dabas vērtības tūrisma attīstībā un ienākumu gūšanā, pirmdien raksta laikraksts Diena.

A. Šteins uzskata, ka dabas retumu un ainaviskas vides resursus var izmantot sabiedrības labā, turklāt ne tikai tādiem īstermiņa mērķiem kā, piemēram, māju būvniecība, bet arī ilgtermiņā un kontekstā ar dabas aizsardzības aktualitātēm pasaules mērogā. «Faktiski uzņēmējdarbībai Līgatnē nav nekādu ierobežojumu, vienkārši katrai lietai ir sava vieta. Līgatnes novadā kopumā ir gan īpaši saudzējamās un kultūrvēsturiskās teritorijas, gan arī industriālā Augšlīgatne, kur ir pievedceļi un dzelzceļš. Ir arī lauksaimnieciskās teritorijas. Rūpniecību neattīstīsim tur, kur tai nav jābūt, – Līgatnes pilsētā –, bet Augšlīgatnē gan – laipni lūdzu. Vienmēr var atrast veidu, kā gan saglabāt dabas un vēsturiskās vērtības, gan arī pelnīt naudu,» apgalvo Līgatnes novada domes priekšsēdētājs.

Pašvaldības vadītājs esot novērojis, ka nereti gan paši uzņēmēji, gan politiķi vīpsnā par iespēju attīstīt ienesīgu tūrisma industriju Latvijā un uzskata, ka tā var veiksmīgi pastāvēt vien siltajās dienvidu valstīs. Taču Latvijai ir potenciāls attīstīt ekotūrismu, pēc kura pasaulē rodas aizvien lielāks pieprasījums. «Latvijas kontekstā, izņemot pēdējos trīs četrus gadus, neesam skatījušies uz tūrisma nozari kā industriju, bet tūrisms ir nozare ar ļoti lielu pievienoto vērtību. Iespēju ziņā tūrisms ir nākamais aiz naftas ieguves. Taču tūrismam ir jāstrādā kā industrijai, nevis fragmentāri – pēc principa: «Atrodam akmeni un braucam skatīties.» Iedzīvotājiem, sabiedrībai, uzņēmējiem un valstij kopumā nepieciešama vienota stratēģija, kā mūsu dabas un kultūrvēsturiskās bagātības var pelnīt naudu īstermiņā un ilgtermiņā,» skaidro A. Šteins.

Līgatnes novadā esot izdevies attīstīt veiksmīgus projektus, piemēram, izveidots papīrfabrikas vēsturiskā centra tūrisma takas maršruts, tajā atrodas vienīgais šāda veida industriālais koka apbūves ansamblis Eiropā. Projekts ir tikai sākuma stadijā, bet jau dažu gadu laikā apmeklētāju skaits pārsniedz 100 000 cilvēku.

«Tie ir reāli skaitļi, reāls ir arī ieguvums vietējiem iedzīvotājiem, kas sniedz tūrisma pakalpojumus,» priecājas A. Šteins. Protams, apmeklētāju iecienīti ir dabas objekti – leģendārā Gaujas senleja, tūrisma dabas takas, iežu atsegumi.

Ierasts, ka brīvdienās uz Līgatnes novadu atpūsties atbrauc viesi no Rīgas un tālākām Latvijas vietām un pavada te vidēji vienu dienu, taču sadarbībā ar uzņēmējiem pašvaldība plāno attīstīt projektus, kas piesaistītu dabas un aktīvas atpūtas cienītājus uz trim četrām dienām.

«Pasaulē ir daudz labu piemēru, kā, pārdomāti attīstot tūrisma industriju, nevis tikai ierakstot bukletā informāciju par vienas simtgadīgas kļavas apskates iespējām, piesaistīt naudu,» izpētījis A. Šteins.

Pašvaldība tūrisma jomas attīstīšanā Līgatnes novadā darbojas aktīvi un ir iesaistīta arī biedrībā Līgatnes upes saimnieki. Šīs biedrības darbības rezultātā realizēti svarīgi projekti, piemēram, zivju ceļa izbūve. Vēl jāpiebilst, ka septiņas Gaujas upes baseina pašvaldības iesaistījušās Gaujas ilgtspējīgas attīstības biedrībā, kurā, cerams, laika gaitā iesaistīsies visas šīs upes reģiona pašvaldības. Mērķis ir attīstīt tūrismu kā saimniecības nozari, izmantojot tos dabas resursus, ko sniedz Gaujas upes baseina specifika. «Kad Skandināvijas upēs lašu ķeršanas sezona beidzas, mums tā sākas un tūristi ir laipni aicināti pie mums. Ir angļi, kas lašu ķeršanai atvēl ap 10 000 eiro gadā, tātad iespējas pelnīt mums ir tepat zem kājām, vienkārši līdz šim neesam gana mērķtiecīgi strādājuši šajā virzienā,» uzskata Līgatnes novada pašvaldības vadītājs. Lai tūristiem būtu interesanti, jābūt dabas pirmreizīgumam, tādēļ pašvaldība ir ieinteresēta sadarboties ar dabas aizsardzības iestādēm.

Plašāk lasiet rakstā Gan rūpes par vidi, gan uzņēmējdarbības attīstība pirmdienas, 20.aprīļa laikrakstā Diena (8.,9.lpp.)!

Materiāls tapis ar Latvijas Vides aizsardzības fonda finansiālu atbalstu

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

FOTO: Rehabilitācijas centrs Līgatne ticis ārā no parādiem un meklē investoru

Laura Mazbērziņa, 09.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rehabilitācijas centrs «Līgatne» šobrīd meklē investoru, kurš palīdzētu sakārtot infrastruktūru un atkopties pēc lieliem parādiem.

Patlaban visvairāk būtu nepieciešams sakārtot ventilācijas sistēmas un atjaunot ārējo fasādi. Tam vajadzīgi 1,5 miljoni eiro, biznesa portālam db.lv pastāstīja Dace Klāmane, SIA «Rehabilitācijas centra «Līgatne»» valdes locekle.

Vēl 2013. gadā rehabilitācijas centra ikmēneša izdevumi regulāri bija lielāki nekā ieņēmumi. Līdz ar to radās finansiālas problēmas, kuru rezultātā uzņēmums vairs nespēja segt tekošos izdevumus, nodokļu parādus un pieaugošos procentu maksājumus. Kopējais parāds sasniedza 442 428 eiro. Situācijas risināšanai tika pieņemts lēmums uzsākt tiesiskās aizsardzības procesu (TAP).

2018. gada februārī veikti pēdējie maksājumi saskaņā ar TAP plānu. Tagad «Rehabilitācijas centrs «Līgatne»» apņēmies īstenot piesardzīgu un taupīgu finanšu politiku. Galvenais mērķis ilgtermiņā ir finanšu stabilitātes un tirgus mērķu sasniegšana, lai panāktu konkurētspējīga uzņēmuma darbību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

FOTO, VIDEO: Padomju slepenajā bunkurā Līgatnē neviens nedzīvos

Laura Mazbērziņa, 07.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Savulaik slepeno pazemes bunkuru izmantošanai mūsdienās ir dažādi piemēri, tostarp tajos mēdz piedāvāt arī nakšņošanas pakalpojumus. Taču zem rehabilitācijas centra «Līgatne» esošais padomju laiku slepenais bunkurs šādu iespēju tuvākajā nākotnē nepieļauj, biznesa portālam db.lv pastāstīja SIA «Rehabilitācijas centra «Līgatne»» klientu apkalpošanas daļas vadītāja Ludmila Annuškāne.

«Bunkurā netiks izveidota viesnīca, jo tam ir nepieciešami lieli ieguldījumi, kuru mums nav,» saka L. Annuškāne, kura bunkurā strādājusi arī padomju laikos. Bunkurs kā slepens objekts ir izbūvēts pagājušajā gadsimta astoņdesmitajos gados politiskās un valsts varas elites vajadzībām, valsts vadīšanai atomkara gadījumā.

FOTO: ekskluzīva viesnīca armijas bunkurā

Bunkurs ir cieši saistīts ar Rehabilitācijas centru «Līgatne», kuram šobrīd ir «atveseļošanās» periods, un tieši ieņēmumi no tūrisma plūsmas uz bunkuru palīdzējuši risināt centra finansiālās problēmas. Vēl 2013. gadā Rehabilitācijas centram «Līgatne» ikmēneša izdevumi regulāri bija lielāki nekā ieņēmumi. Līdz ar to izveidojās finansiālas problēmas, kuru rezultātā tas vairs nespēja segt tekošos izdevumus, nodokļu parādus un pieaugošos procentu maksājumus. Kopējais parāds sasniedza 442 428 eiro. Šobrīd visi parādi ir nomaksāti un Rehabilitācijas centrs «Līgatne» kaļ attīstības plānus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

FOTO,VIDEO: Līgatnes tīklu parku plāno paplašināt; piedāvās nakšņošanu kokos

Monta Glumane, 06.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līgatnes bijušās ķiveru fabrikas rekonstrukcijas projekta virzītāji Inese un Marģers Zeitmaņi kopā ar Gunti Avotiņu Līgatnē izveidojuši tīklu parku. Ar laiku plānots šo izklaides vietu paplašināt un piedāvāt arī nakšņošanu kokos.

«Mums bija iespēja iegādāties bijušo ķiveru fabriku. Nolēmām, ka vajadzētu attīstīt blakus esošo pauguru un izveidot labiekārtotu teritoriju vietā, kur iepriekš atradās diezgan daudz atkritumu. Laikam tā dzīvē notiek - pasvied ideju gaisā un viss smuki sastājas. Nejauši iepazināmies ar Gunti Avotiņu, kuram bija pieredze, idejas, ambīcijas un vēlme realizēt kaut ko nebijušu un tas viss - tieši saistībā ar šādiem objektiem. Mēs bijām investori un viņš - tehniskais izpildītājs,» stāsta I.Zeitmane.

Koncepta ideja aizgūta no Anglijas un projektā ieguldīti tikai personīgie līdzekļi, kas rakstāmi kā sešu ciparu skaitlis, detalizētāk ieguldīto naudas summu gan neatklājot.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Par 12 miljoniem eiro uzlabos 14 kilometru posmu uz autoceļa Augšlīgatne-Skrīveri

Dienas Bizness, 25.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) parakstīja līgumu par valsts reģionālā autoceļa Augšlīgatne-Skrīveri (P32) posma pārbūvi. Darbus veiks pilnsabiedrību piegādātāju apvienība ACB, CP, līguma summa ir 12 miljoni eiro (ar PVN), informē Latvijas Valsts ceļi.

Remontdarbus līdzfinansē Eiropas Reģionālās attīstības fonds (ERAF).

Būvdarbus uz P32 plānots uzsākt jūnijā, un saskaņā ar līguma nosacījumiem tie ir jāpabeidz 300 dienu laikā pēc uzsākšanas. Būvniekiem ir iespēja ņemt tehnoloģisko pārtraukumu periodā, kad būvdarbus nav iespējams veikt nepiemērotu klimatisko laika apstākļu dēļ. Plānots, ka būvdarbi tiks pabeigti 2017. gada rudenī.

Līguma ietvaros tiks sakārtots autoceļa Augšlīgatne-Skrīveri posms no Augšlīgatnes līdz Nītaurei (0,006.-13,960. km), ieskaitot tiltu pār Strautu, kopumā tiks uzlaboti gandrīz 14 kilometri ceļa. Būvdarbi paredz jaunas ceļa zemes klātnes izveidi, salizturīgās kārtas, šķembu pamatojuma un asfalta segas izbūvi, mākslīgo būvju un elektrolīniju pārbūvi, jaunu pasažieru pieturu ierīkošanu, kā arī ceļa zīmju, drošības barjeru un ceļa signālu uzstādīšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Tuvākajos gados plānots veikt remontu vairākos Vidzemes šosejas posmos

Dienas Bizness, 20.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvākajos gados plānots veikt remontdarbus vairākos Vidzemes šosejas (autoceļš Rīga–Sigulda–Igaunijas robeža (Veclaicene) (A2)) posmos, informē VAS Latvijas Valsts ceļi.

Šogad uz šī autoceļa seguma pastiprināšanas darbi notiek abās brauktuvēs no pagrieziena uz Langstiņiem līdz nobrauktuvēm no pārvada pār dzelzceļu Garkalnē (15,4.-25,5. km), un šie darbi tiek veikti ar Kohēzijas fonda līdzfinansējumu.

Tāpat ir noslēgts līgums par seguma atjaunošanas darbiem no pagrieziena uz Tallinu līdz iepriekš minētajam remontdarbu posmam (14,90.-15,40. km), savukārt darbiem posmā Siguldā (52,10.-53,60. km) ir izsludināts iepirkums. Abi minētie posmi tiks remontēti par valsts pamatbudžeta līdzekļiem.

Plānots, ka šogad tiks uzsākti seguma atjaunošanas darbi no krustojuma ar reģionālo autoceļu P32 Augšlīgatnē līdz krustojumam ar vietējo ceļu V315 Ieriķos (63,31.-71,17. km) un no Ieriķiem līdz pagriezienam uz Cēsīm (71,17.-77,86. km).

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Sirmais un Dreibants Līgatnē atvērs vienas dienas restorānu

Natālija Poriete, 07.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sestdien, 11.augustā, Līgatnē jau otro reizi notiks šefpavāru Ērika Dreibanta, Mārtiņa Sirmā un Līgatnes novada domes organizēts Festivāls Pārceltuve.

Festivāla laikā tiks svinēti reiz iemīļotie Papīra svētki, kur papīra godināšanu papildinās zemnieku un amatnieku tirdziņš, brīvdabas kafejnīcas, ekskursijas, īpašas meistarklases, Dabas garšu sarunas un improvizēts vienas dienas restorāns « 101 Latvijas produkts».

Līgatnē satiksies dažādu jomu pārstāvji. Viņus visus vieno alkas izzināt dabu tās dažādākajās izpausmēs – Zero Waste dzīvesveidā, sportojot dabā un mākslā. Sarunu tēmu spektrs tikpat plašs kā dalībnieku intereses, sākot no mākslas un kulinārijas beidzot ar sportu. Dzirdēsim Rimantu Liepiņu (Stirnu buks) , Lauru un Andi Arnicānus ( Blogs seekthesimple.com) , Māri Jansonu ( restorāns KEST, Cēsis), Žani – Raivo Behmani ( Restorāns 3, Rīga), Arturu Gailīti ( Vakars uz ezera organizātors), Kristīni Pilienu ( Latvijas Kazkopības biedrība), mākslinieci, dizaineri IrituTīlani-Pakalniņu u.c. Sarunas vadīs un runātājus pieskatīs dabas pētnieks Māris Olte.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maksātnespējīgās "PNB bankas" maksātnespējas procesa administrators Vigo Krastiņš cenu aptaujā ar 1,101 miljona eiro sākumcenu piedāvā iegādāties bankas meitasuzņēmumam SIA "Solum Estate" piederošo nekustamo īpašumi Pilsoņu iela 1a, Līgatnē, kur atrodas bijusī Līgatnes papīrfabrika, liecina paziņojums oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".

Nekustamais īpašums sastāv no diviem zemes gabaliem kopumā 114 621 kvadrātmetra platībā un 31 ēkas, kā arī ēkās esošās kustamās mantas.

Nekustamā īpašuma novērtējums un cenu aptaujas sākumcena ir 1,101 miljons eiro. Cenu aptaujas cena netiek aplikta ar pievienotās vērtības nodokli.

Pieteikties cenu aptaujai var līdz 2021.gada 5.jūlija plkst.17.

Līgatnes papīrfabrikā papīru ražoja no 1815.gada.

2000.gadā tika izveidota SIA "Papīrfabrika "Līgatne", taču finansiālo grūtību dēļ 2013.gada novembrī Rīgas pilsētas Centra rajona tiesa ierosināja kompānijas tiesiskās aizsardzības procesu, kas 2014.gada 16.jūnijā tika izbeigts, vienlaikus pasludinot papīrfabrikas maksātnespēju. "Papīrfabrikas "Līgatne"" maksātnespējas process tika pabeigts 2015.gada beigās un 2016.gada martā uzņēmums tika likvidēts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Augšlīgatnē izdemolēts pērn izbūvētais gājēju un velosipēdistu ceļa apgaismojums

Lelde Petrāne, 19.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Naktī no 17. uz 18.janvāri uz Vidzemes šosejas (A2) Augšlīgatnē gājēju un velosipēdistu ceļa posmā no 63,9.- 65. km nozagti astoņi LED gaismekļi. Katrs šāds gaismeklis maksā 410 eiro (bez PVN).

Ir izdemolēti arī četri balsti, uz kuriem montē gaismekļus. Tiem izrauti un nozagti kabeļi. Kopumā šīs zādzības un vandālisma rezultātā nodarīti zaudējumi 3920 eiro apmērā. Gājēju un velosipēdistu ceļš Augšlīgatnē ir izbūvēts pērn rudenī.

Savukārt naktī uz 10.janvāri uz Tallinas šosejas (A1) pretī Minhauzena muzejam pie Duntes ir atskrūvēti četri apgaismojuma balsti un izzagti apgaismojuma aizsargautomāti (drošinātāji), izrauti apgaismojuma kabeļi un nozagtas kabeļu spailes, kā arī četri komutāciju lūku vāki. Kopumā nodarīti zaudējumi gandrīz 400 eiro apmērā.

Par abiem zādzību gadījumiem Valsts policija ir ierosinājusi kriminālprocesus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

FOTO: Līgatnē rekonstruē bijušo ķiveru fabriku

Monta Glumane, 04.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līgatnē šobrīd rekonstruē bijušo ķiveru fabriku un tajā plānots attīstīt sociālo uzņēmējdarbību, radīt pakalpojumu pieejamību ģimenēm ar bērniem, tajā skaitā bērniem invalīdiem, sociāli mazaizsargātām grupām, bāzi apmācībām un dažādiem semināriem, kā arī ieviest atsevišķus veselības aprūpes pakalpojumus.

Bijušo ķiveru fabriku vietējie līgatnieši sauc par kasku cehu, jo tajā tika ražotas motociklistu ķiveres visai Padomju Savienībai. Pirms tam ēkā atradušies staļļi, skola, govju ferma. Aptuveni divdesmit gadus ēka bijusi pamesta, bet pagājušajā gadā 1500 kvadrātmetru lielo ēku Līgatnē iegādājās Inese un Marģers Zeitmaņi.

Iegādājoties īpašumu, ēkas tehniskais stāvoklis bijis salīdzinoši labs. Laika gaitā ir nomainīti logi, jumts,sakārtota kanalizācijas un elektrosistēma, taču grīda tiks saglabāta esošā. Arī telpu sienu krāsa noņemta ar smilšu strūklu un dažās vietās tā tiks atstāta tāda, kāda bijusi sākotnēji.

Kā min ēkas īpašnieki, ēkas pārbūve tiek veikta, maksimāli cienot Līgatnes vēsturi, kā arī otrreizēji izmantojot demontētos materiālus atjaunotajā vidē. Bijušajās fabrikas telpās plānots izveidot vidi kultūras dzīves attīstībai, piemēram, paredzēta nelielas izstāžu zāles izveide pastāvīgām un mainīgām ekspozīcijām, kā arī nelielu koncertu un teātra izrāžu rīkošana un bērnu rotaļu laukumu izveide. Tāpat plānots piedāvāt dažādu pārgājienu un ekskursiju komplektus, izmitināt tūristus jaunizveidotajos apartamentos ēkas otrajā stāvā. Ēkas priekšplānā aiz stikla konstrukcijām tiks izveidota kafejnīca.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

VARAM sagatavojusi priekšlikumus 105 reģionālajai reformai svarīgu ceļu posmu sakārtošanai

LETA, 29.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vides aizsardzības un reģionālās ministrija (VARAM) sadarbībā ar Satiksmes ministriju (SM) sagatavojusi priekšlikumus 300 miljonu eiro programmai, kuras īstenošanas rezultātā tiks uzlabota novadu centru sasniedzamība, sakārtojot 105 ceļu posmus teju 900 kilometru (km) kopgarumā.

Investīciju programma tika veidota sadarbībā ar VAS "Latvijas Valsts ceļi" (LVC) un plānošanas reģioniem. Saraksta izstrādei VARAM lūdza visiem plānošanas reģioniem sadarbībā ar pašvaldībām sagatavot un iesniegt priekšlikumus ar prioritāri pārbūvējamo un atjaunojamo valsts reģionālo un vietējo autoceļu posmiem reģionā ietilpstošajās pašvaldībās.

Darba procesā vairākiem būtiskiem ceļu posmiem tika rasti risinājumi to sakārtošanai jau 2020.gadā. Līdz ar to valsts budžetam tika pieteikti tie autoceļu posmi, kam nepieciešams papildu budžets.

Plānots atbalstīt līdz pat 900 kilometriem (km) valsts reģionālo un vietējo autoceļu, kuru pārbūve un atjaunošana ir prioritāra administratīvi teritoriālās reformas īstenošanai. Šo autoceļu pārbūvei un atjaunošanai nepieciešami 300 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saglabājot rūpniecības mantojumu, Līgatnes bijusī ķiveru fabrika pārtapusi par Zeit atpūtas kompleksu.

Bijušo ķiveru fabriku Līgatnē vietējie sauc par kasku cehu, jo tajā tika ražotas motociklistu ķiveres visai Padomju Savienībai. Pirms tam ēkā atradušies staļļi, skola, govju ferma. Aptuveni 20 gadus 1500 kvadrātmetru lielā ēka bijusi pamesta, bet 2017.gadā to iegādājās Inese un Marģers Zeitmaņi.

Pirms trīs gadiem abi Līgatnē sāka meklēt nelielu mājiņu, kuru pārvērst par viesnīcu. “Fabriku ievēroju, braucot garām, un redzēju plakātu, ka to pārdod. Parādījās ziņkāre, piezvanīju, mani ielaida iekšā, paskatījos, un mani uzrunāja lielā zāle, jo gan man, gan draugiem vienmēr ir patikušas ballītes. Sajutu, ka šī būtu laba vieta viesmīlībai. Ņemot vērā, ka mana un sievas ikdiena ir saistīta ar medicīnas biznesu, uzreiz sapratu, ka šeit ērti var ierīkot vides pieejamību cilvēkiem ar kustību traucējumiem, kā arī bērniem. Padomājām, ar sievu vēlreiz apskatījāmies, vēlreiz padomājām, tad atmetām to domu. Taču vienā brīdī bija uzstājīga pārdevēja, atļāvāmies būt agresīvi arī cenā un vienojāmies,” atceras M.Zeitmanis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

FOTO,VIDEO: Dreibants kūti pārveido par pavāru māju, bet Līgatnes dzemdību namā plāno restorānu

Monta Glumane, 29.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pavārs Ēriks Dreibants nesen pārcēlies uz dzīvi Pārgaujā starp Lielstraupi un Raiskumu, kur pirms desmit gadiem iegādājās māju meža vidū. Par saviem līdzekļiem atjaunojis kūti un tajā izveidojis pavāru radošo māju. Kā pats joko, tad šobrīd īsteno savu pensijas projektu un plāno bijušajā Līgatnes dzemdību namā izveidot kafejnīcu - restorānu.

«Lēnā garā visu salabojot un sakopjot, sapratu, ka radusies telpa, kura ir kaut kā jāizmanto. Kad biju aktīvs kā pavārs, pats pie plītīm stāvēju, veidoju ēdienkartes, tad man visu laiku pietrūka vieta, kurā radīt jaunu ēdienkarti un eksperimentēt. Sapratu, ka jāizveido pavāru māja un tā pērn vasarā atvēru, un pirmā sezona aizvadīta pilnā sparā,» stāsta E.Dreibants.

Māja tapusi arī ar E.Dreibanta draugu atbalstu, piemēram, pazīstami keramiķi iedevuši savus veidotos traukus, vietējais amatnieks galdus un krēslus. Apkārtējiem patikusi ideja un viņi palīdzēja tās īstenošanā.

Aizvadīto gadu pavārs raksturo kā ļoti ražīgu - pavāru radošajā mājā ciemojušies jau vairāki pavāri, piemēram, Māris Jansons, Juris Dukaļskis, Artūrs Trinkuns, Mārtiņš Sirmais, Jānis Sproģis. Viesos bijuši arī dažādi ēdienu fotogrāfi, sarīkoti pasākumi Vidzemes reģiona pavāriem. E.Dreibants uzsver, ka pavāru radošā māja nav tikai vieta ēst gatavošanai, bet visam, kas saistīts ap to, pulcējot ap sevi cilvēkus, kas saistīti gan ar pavārmākslu, gan galda kultūru, tostarp arī bārmeņus, vīnziņus u.c.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

FOTO, VIDEO: Valkas padomju laika bunkuri gaida labu biznesa ideju un naudu

Laura Mazbērziņa, 02.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valkas padomju laika armijas bunkuri šobrīd ir izdemolēti, izdedzināti un piegružoti ar atkritumiem. Valkas novada dome informē, ka jau vairākus gadus norisinās investora meklējumi, bet bunkuri nevienam nav vajadzīgi.

Pirms pāris gadiem izskanēja informācija, ka Valkā tiks atjaunoti pazemes bunkuri. Ieceres bija lielas. Tika minēts, ka tajos varētu ierīkot lāzeršaušanas vietu, boulingu, peintbolu, mūzikas klubu ar skatuvi, kafejnīcu, vēsturisku ekspozīciju. «Mums ir bijušas visādas idejas par to, kā mēs varētu atjaunot šo vietu, taču diemžēl viss ir bijis neveiksmīgi, jo ir nepieciešami lieli līdzekļi un bagāti investori. Es ticu, ka Valkas centrā esošie pazemes bunkuri nākotnē varētu kļūt par ievērojamu tūrisma objektu pilsētā,» biznesa portālam db.lv stāsta Dainis Čapiņš, Valkas tūrisma biroja vadītājs.

Valkas novada dome bija izsludinājusi skiču konkursu un secināts, ka bunkuru atjaunošanai nepieciešami no diviem līdz trīs miljoniem eiro. Bija pieteicies viens investors, kurš tomēr nozuda.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Atsevišķos valsts autoceļu posmos mainītas ziemas uzturēšanas klases

Dienas Bizness, 14.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saistībā ar pieaugušo satiksmes intensitāti šajā sezonā ir mainītas vairāku autoceļu uzturēšanas klases, informē va/s Latvijas Valsts ceļi Komunikācijas daļa.

Pierīgā pārmaiņas ir skārušas Tallinas šosejas posmu no 21. līdz 36. km un Liepājas šosejas posmu no 17. līdz 23. km, kā arī reģionālo autoceļu uz Jaunmārupi. Šo autoceļu uzturēšana no A1 klases mainīta uz A klasi.

Citur valstī mainītas uzturēšanas klases atsevišķiem posmiem reģionālajos autoceļos.

Autoceļu Inciems–Sigulda–Ķegums (P8), Krāslava–Preiļi–Madona (P62) un Madona–Varakļāni (P84) atsevišķiem posmiem uzturēšanas klase ir paaugstināta uz A1, bet autoceļu Rīga–Ērgļi (P4), Augšlīgatne–Skrīveri (P32), Viļaka–Kārsava (P45), Kārsava–Tilža–Dubļukalns (P48), Višķi–Nīcgale (P64) un P121 Tukums–Kuldīga (P121) atsevišķiem posmiem – uz B klasi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investējot 880 tūkstošus eiro, pašmāju degvielas tirgotājs Kool Latvija atvēris jau trešo jauna koncepta DUS ar veikalu Rīgā, Dārzciema ielā. Kopumā šī ir septītā Kool DUS Latvijā.

«Kā vietējais degvielas mazumtirgotājs vēlamies atbalstīt arī citus vietējos uzņēmējus, tāpēc KOOL Latvija veikalos vienmēr atradīsiet vietējo ražotāju produktus,» stāsta «KOOL Latvija» valdes loceklis Sandis Šteins.

Papildus septiņām jau esošajām vietām «KOOL Latvija» drīzumā plāno atvērt DUS un veikalus arī Jelgavā un uz Rīgas apvedceļa pie Piņķiem.

«KOOL Latvija» dibināts 2016. gada oktobrī, sadarbojoties privātajiem investoriem un «ZGI-3» alternatīvo ieguldījumu fondam, lai radītu un attīstītu jaunu degvielas uzpildes tīklu Latvijā. 2018. gada nogalē par nozīmīgu «KOOL Latvija» kapitāldaļu turētāju kļuva «BaltCap Izaugsmes Fonds» («BaltCap Growth Fund»), iegādājoties aptuveni 30% uzņēmuma kapitāldaļu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

TAVA: ASV žurnālistu interese par Baltijas valstīm pieaug

Dienas Bizness, 19.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūrisma attīstības valsts aģentūra (TAVA) popularizējusi Latvijas tūrismu mediju kontaktbiržās un semināros ASV - kopīgi ar Lietuvas un Igaunijas kolēģiem uzrunāti desmitiem amerikāņu žurnālistu, kuru interese par Baltiju pamazām pieaug, informē TAVA sabiedrisko attiecību speciāliste Inta Briede.

«Gaidāms, ka ASV tirgum man savā darbā būs jāvelta daudz laika, jo intereses līmenis ir gana augsts. Kamēr Baltijas valstu piedāvājums lielai daļai sastapto mediju pārstāvju vēl šķiet jauns un neiepazīts, gaidāmi jautājumi un mediju vizīšu pieprasījumi,» uzsver TAVA tūrisma tirgus speciāliste Lelde Beņķe, kura oktobra beigās strādāja trīs Ņujorkā, Čikāgā un Losandželosā. Ņujorkā 27. oktobrī un Losandželosā 29. oktobrī TAVA speciāliste piedalījās mediju kontaktbiržā Visit Europe Media Exchange (VEMEX), kur viņai katrā vietā bija vairāk nekā 20 tikšanos ar žurnālistiem.

Mediju pārstāvji interesējās par gastronomisko piedāvājumu, vēstures mantojumu, it īpaši – par ebreju vēsturi, arhitektūru Rīgā un mazpilsētās, atpūtu spa muižās un pilīs, nākamā gada svarīgākajiem notikumiem un daudz ko citu. Vairākus žurnālistus saistīja iespēja pavadīt nakti Liepājas Karostas cietumā un apmeklēt slepeno pazemes bunkuru Līgatnē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pamatojoties uz Ministru kabineta 8.novembra konceptuālo ziņojumu par stacionāro fotoradaru ieviešanas gaitu, otrdien, 6.decembrī uz Latvijas autoceļiem sāks darboties otrajā kārtā paredzētie 20 stacionārie fotoradari, informē CSDD.

Tas nozīmē, ka kopumā uz Latvijas autoceļiem darbosies 40 stacionārie fotoradari, jo 20 ātruma mērierīces uzstādītas un darbojas pirmās stacionāro fotoradaru ieviešanas kārtas ietvaros.

Stacionāro fotoradaru atrašanās vietas tika izvēlētas, izvērtējot simtiem ceļu satiksmes negadījumu statistiku, melnos punktus un informāciju par ceļu posmiem ar intensīvu satiksmes plūsmu. Triju gadu laikā vietās, kur paredzēts uzstādīt mērierīces, notikuši 495 ceļu satiksmes negadījumi, cietuši 135 cilvēki, bet bojā gājuši astoņi. Vietas izvēlētas un saskaņotas, sadarbojoties CSDD un satiksmes drošībā un satiksmes organizācijā iesaistītajām atbildīgajām institūcijām – Valsts policijai, VAS Latvijas Valsts ceļi un pašvaldībām, kuru administratīvajā teritorijā uzstādīti stacionārie fotoradari.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Juris Pūce ir parakstījis rīkojumu, ar kuru tiek apturēta lokālplānojuma darbība teritorijai Līgatnē, Ainavu ielā 2. Ministrija konstatējusi, ka pašvaldībai, kuras vadītājs ir Ainārs Šteins, nav spēkā esoša vietējās pašvaldības ilgtspējīgas attīstības stratēģija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Pērn gandrīz puse no darbinieku prasījumu garantiju fonda līdzekļiem izmaksāti Liepājas metalurgā strādājošajiem

LETA, 10.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn lielākās summas no darbinieku prasījumu garantiju fonda līdzekļiem izmaksātas MAS "Liepājas metalurgs" 1833 darbinieku prasījumu apmierināšanai 1 248 076 eiro apmērā, aģentūru LETA informēja Maksātnespējas administrācijas direktora vietniece Baiba Banga.

2014.gadā Maksātnespējas administrācija segusi maksātnespējīgo uzņēmumu darbinieku prasījumus kopumā 2 663 441 eiro apmērā.

2014.gadā Maksātnespējas administrācija no darbinieku prasījumu garantiju fonda ir izmaksājusi naudas līdzekļus 2 663 441 eiro apmērā 111 maksātnespējīgo uzņēmumu 3590 darbinieku prasījumu segšanai. Vidējā viena darbinieka prasījumu segšanai piešķirtā summa 2014.gadā bija 742 eiro.

Lielākās summas izmaksātas arī MSIA "Plus punkts" 339 darbinieku prasījumiem - 348 550 eiro, MSIA "Ogres trikotāža" 236 darbinieku prasījumiem - 168 148 eiro, MSIA "Krāsainie lējumi" 100 darbinieku prasījumiem - 140 531 eiro, MSIA "Ogres trikotāža D" 69 darbinieku prasījumiem - 51 995 eiro, kā arī MAS "Ķekavas broileri" 54 darbinieku prasījumiem - 48 746 eiro apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Latvijas maiznieks nopelna par 45% vairāk

LETA, 17.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no lielākajiem maizes ražotājiem Latvijā «Latvijas maiznieks» pagājušajā gadā strādāja ar 28,72 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 9,7% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas peļņa pieauga par 45% - līdz 680 649 eiro, liecina informācija portālā «Firmas.lv»

Pērn sadarbībā ar Lauku atbalsta dienestu uzņēmums realizēja projektu, kura rezultātā paplašināja un nodeva ekspluatācijā ražošanas ēku.

«Latvijas maiznieks» vadība arī atzīmējusi, ka pērn kompānija nodarbināja vidēji 274 darbiniekus.

2018.gadā «Latvijas maiznieks» tika sertificēts pēc LVS EN ISO 50001:2012 enerģētikas pārvaldības vadības standartam ar mērķi maksimāli efektīvi izmantot energoresursus, kā rezultātā optimizēt uzņēmuma izdevumus, paaugstināt konkurētspēju, kā arī samazināt kaitīgo faktoru ietekmi uz apkārtējo vidi.

Jau ziņots, ka saskaņā ar «Latvijas maiznieks» valdes locekļa Māra Daudes teikto pēdējos desmit gados uzņēmumam ikviens gads ir aizvadīts ar apgrozījuma pieaugumu un arī uz 2019.gadu «Latvijas maiznieks» raugās pozitīvi. Tajā pašā laikā viņš atturējās pagaidām prognozēt konkrētu apgrozījuma pieauguma apmēru šajā gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Valsts reģionālo autoceļu segumu periodiska uzturēšana Vidzemes reģionā izmaksās 254 tūkstošus eiro

Žanete Hāka, 16.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēdzies VAS Latvijas Valsts ceļi izsludinātais iepirkums par Valsts reģionālo autoceļu segumu periodisku uzturēšanu Vidzemes reģionā, liecina paziņojums Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā.

Darbi tiks veikti autoceļu Augšlīgatne – Skrīveri, Līgatnes stacija - Vildoga un autoceļš Ilzene - Līzespasts atsevišķos posmos.

Iepirkumā tika saņemti trīs piedāvājumi un izvēlēts piedāvājums ar viszemāko cenu. Konkursā uzvarējusi SIA 8 CBR, kuras piedāvātā līgumcena ir 254 tūkstoši eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Tiltam Skrīveros nokritusi ietve kopā ar malējo siju

Žanete Hāka, 02.05.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skrīveros uz reģionālā autoceļa Augšlīgatne–Skrīveri (P32) 73,18 km tiltam pāri Maizītes upei 21. aprīlī nokritusi tilta ietve kopā ar malējo siju, informē VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC).

Uzreiz pēc šī notikuma tiltu apsekoja VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) speciālisti un tika secināts, ka transporta satiksme pār tiltam var notikt, tilta malas tika norobežotas. Arī papildus piesaistītie eksperti ir atzinuši, ka satiksmi pār tiltam nav jāslēdz, tilta nestspēja ir atbilstoša ikdienas satiksmes slodzēm.

Patlaban tilta pusē kur nokrita ietve ir uzlikti norobežojoši betona bloki, pie tilta ir izvietotas arī ātrumu ierobežojošas ceļa zīmes. Tuvākajā laikā bloki tiks novietoti arī tilta otrā pusē, kurā ir ietve. Drošības apsvērumu dēļ satiksme tiek organizēta pa vienu joslu.

Tiltu papildus ir apsekojuši pieaicinātie eksperti, kuri ir snieguši atzinumu: tilta sijas nogāšanos izraisīja savienojošo detaļu korozijas bojājumi sijas diafragmās. Konstrukciju savienojošās detaļas bija stipri sarūsējušas, un transporta radītās vibrācijas rezultātā ietve nokrita. Eksperti devuši atzinumu, ka tilta nestspēja ir atbilstoša ikdienas satiksmes slodzēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašmāju uzņēmums «Kool Latvija» atklājis savu desmito «Kool» zīmola degvielas uzpildes staciju (DUS) – Jūrmalas šosejas A10 malā, informē uzņēmumā.

Tā ir līdz šim lielākā DUS ar septiņām degvielas uzpildes vietām, veikalu, kura platība sasniedz ap 200 kvadrātmetru, un āra terasi. Kopējās investīcijas DUS ierīkošanā sasniedz 1,3 miljonus eiro.

«Neraugoties uz apjomīgajiem Jūrmalas šosejas pārbūves remontdarbiem, vēl aktīvajā vasaras sezonā sākam piedāvāt Jūrmalas un Kurzemes virzienā braucošiem iedzīvotājiem, atpūtniekiem un darījumu cilvēkiem alternatīvu DUS pieredzi, kas atšķirsies no jau ierastām mazumtirdzniecības vietām. Arī pašam uzņēmumam «Kool Latvija» šī ir jauna pieredze, jo esam spēruši soli uz priekšu gan DUS izmēru ziņā, gan arī investējuši jaunos produktos un mūsdienīgos risinājumos, kas atbilst laikmeta prasībām. Piemēram, klienti varēs ērti iegādāties atvēsinātus lielos produktu iepakojumus, burtiski ieejot pašapkalpošanās ledusskapī, kur tie glabājas,» skaidro «KOOL Latvija» valdes loceklis Sandis Šteins.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Va/s Latvijas Valsts ceļi (LVC) ir sagatavojusi jaunu valsts autoceļu «melno punktu» karti. Salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, «melno punktu» skaits ir samazinājies un 2011.-2013. gadā uz valsts ceļiem ir konstatēti 58 «melnie punkti».

2009.-2011. gadā uz valsts autoceļiem bija 62 «melnie punkti», 2007.-2009. gadā - 174.

«Melnie punkti» ir bīstamākās vietas uz valsts autoceļiem. Par «melno punktu» tiek uzskatīta vieta, kur viena kilometra garumā trīs gadu laikā ir notikuši astoņi vai vairāk satiksmes negadījumi vai ir trīs vai vairāk bojā gājušie. Savukārt krustojums uzskatāms par «melno punktu», ja šie negadījumi notikuši 150 m rādiusā uz katru pusi.

Viens no iemesliem «melno punktu» skaita samazinājumam esot LVC veiktie satiksmes drošības uzlabošanas pasākumi. Piemēram, Rīgas apvedceļa A5 (Salaspils-Babīte) pašā sākumā, kur agrākā bīstamā krustojuma vietā ir rotācijas aplis, vai uzstādītais luksofors pie pagrieziena uz Baložiem uz Bauskas šosejas. Ievērojami līdzekļi savulaik tika ieguldīti ceļa infrastruktūrā Koknesē: tika uzstādīts apgaismojums, izveidoti gājēju celiņi un izbūvēta Daugavpils šosejai paralēla iela, kā arī ar luksoforu regulējams krustojums. Pateicoties tam, «melnā punkta» Koknesē vairs nav.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Latvijas Maznieks jauna produkta izstrādē investē 30 tūkstošus eiro

Rūta Cinīte, 14.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starp AS Latvijas Mazinieks šogad tirgū laistajiem produktiem ir arī Gaisīgās grieķu jogurta maize, kuras izstrādē uzņēmums investējis 30 000 eiro, informē mārketinga un pārdošanas nodaļas vadītājs Māris Daude.

«Sekojot jaunākajām tendencēm pārtikas nozarē un patērētāju pieprasījumam, jaunā produkta – maizes, kuras sastāvā ir 18% grieķu jogurta – izstrādi sākām šī gada janvārī. Produkts tirgū pieejams kopš vasaras vidus, un pircēji to jau ir augstu novērtējuši,» atklāj M. Daude.

Šī gada laikā Latvijas Mazinieks produktu klāstu ir papildinājis arī ar citiem jauniem prpduktiem - Vējo kūku ar želejas gabaliņiem, burkānu biskvīta kūku Kūko, kā arī Piccolo maizīšu sēriju ar divām jaunām garšām, kā arī Kaņepju maizi.

AS Latvijas Mazinieks pirmsākumi meklējami 1968. gadā. Uzņēmuma ražoto produktu vidū ir mazes sērija Zeltene un Īstenā, sēklu maizes Pavasara, Sabile, Līgatne, tostermaize Vita! ir iecienītākie Latvijas Maiznieks produkti.

Komentāri

Pievienot komentāru