Biznesa vieta: Jomas iela

Atpūta
2015. gada 24. jūlijs 12:13

Pēc divpadsmit gadiem uz Jaunā viļņa šovasar Jūrmalas viesnīcām un restorāniem ir jāpārorientē savs bizness, fokusējoties uz pavisam citu mērķauditoriju. Jūrmala ir kļuvusi pieejamāka Latvijas iedzīvotājiem, kā arī Baltijas valstu un Skandināvijas tūristiem, piektdien vēsta laikraksts Dienas Bizness. 

Jomas iela, būdama galvenā Jūrmalas artērija, Krievijas tūristu skaita sarukumu izjūt visasāk. Vairāki restorāni ir aizvērušies, to viesnīcu numuriņi, kurās iepriekšējās vasarās apmetās Krievijas estrādes zvaigznes, šobrīd stāv tukši. Arī laika apstākļi nelutina nedz atpūtniekus, nedz pakalpojumu sniedzējus. Tālredzīgākie uzņēmēji jau savlaicīgi ir izstrādājuši un ieviesuši jaunas biznesa un mārketinga koncepcijas, citi gaužas par apgrozījuma samazināšanos un gremdējas nostaļģiskās atmiņās par izšķērdīgajiem festivāla Jaunais Vilnis dalībniekiem un viesiem.

Dzeramnaudas skopas

Pagājušā gada vasarā uzbeku restorāna Uzbekistāna apgrozījums bija aptuveni divas reizes lielāks, stāsta restorāna pārvaldnieks Jevgēņijs Vasiļevskis. Šovasar restorānu nav apmeklējuši Krievijas miljonāri, kas festivāla Jaunais Vilnis laikā bija bieži viesi un neskopojās ar dzeramnaudām. «Šobrīd rēķini ir krietni vien mazāki, klienti pārsvarā ir vidusslānis, kas skatās uz cenām un pasūta tikai tik, cik var apēst,» konstatē J. Vasiļevskis. Arī dzeramnaudas ne tuvu nav tādas, kādas bija Jaunā Viļņa laikā. Pērn pavāriem bieži vien tika dāvinātas konjaka Hennessy XO un šampanieša Moet pudeles, bet šogad dzeramnaudas ir daudz pieticīgākas.

Pērk mazāk

SIA Julans veikaliņš, kurā var iegādāties latviešu un lietuviešu trikotāžas, aitas vilnas un linu izstrādājumus, Jomas ielā atrodas jau desmit gadus. Lietuviešu dizainera Luel tērpi, Jēkabpils uzņēmuma Viola Stils trikotāžas izstrādājumi bez vīlēm, Klippan Saule un Wool Hause krāsainie pledi, segas, pončo, jakas un mēteļi, – tik raibs ir preču klāsts, taču pircēju maz. Veikala pārdevēja Ludmila Titajeva stāsta, ka šovasar apmeklētāju skaits nav īpaši sarucis, taču pirkumu skaits ir būtiski samazinājies.

Ir, kur augt

«Mēs strādājam, lai klienti būtu!» saka grilbāra Lighthouse īpašnieks Raitis Bērziņš. Jomas ielā tas darbojas jau desmit gadus. Pirms trim gadiem veikta renovācija, ieguldītas nopietnas investīcijas, lai padarītu to manevrētspējīgāku, proti, lai tas varētu strādāt arī vēsos apstākļos, kad tiek sabīdītas stikla sienas, iekurti kamīni un uz galdiņiem omulībai novietotas sveces.

Visu rakstu Uz pavisam cita viļņa lasiet 24. jūlija laikrakstā Dienas Bizness.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra