«Katrai pilsētai ir jāizcīna vieta zem saules ne tikai lokālā, bet arī starptautiskā mērogā, un šajā cīņā novada lielumam nav nozīmes,» DB norāda Līgatnes novada domes priekšsēdētājs Ainārs Šteins, piebilstot, ka ne visas pašvaldības joprojām apzinās, cik nozīmīgi ir veidot pilsētas zīmolu un cik liela enerģija jāieliek šajā darbā.

Piesaistes veidošana

«Kā paši darbosimies, tā dzīvosim, ne valdība, ne Brisele mums visu neiedos,» viņš turpina. Novada zīmolu rada dažādu lietu un pasākumu kopums, tostarp svētki un pasākumi, kas ir vietējās kopienas saliedēšanas instruments. «Vispasaules līgatniešu saliedēšanas pasākums būs Papīra svētki 8. augustā. Papīra fabrikai šogad ir 200 gadi,» viņš piebilst. Būtiski, lai pasākumi notiek ne vien pilsētu un novadu centros, bet arī nomaļākās vietās, radot arī tur dzīvojošajos cilvēkos piederības sajūtu. Tas attiecināms, piemēram, uz festivālu Laba daba, kas notiek Līgatnes novada Ratniekos. Jautāts, vai un kā pašvaldība līdzdarbojas šī festivāla norisē, viņš saka, ka tas lielākoties ir tehnisks un morāls atbalsts. «Nekad nav bijušas problēmas ar festivāla organizēšanu un saskaņošanu Līgatnē. Viņi ir ieinteresēti, lai šāda mēroga pasākumi pie viņiem notiktu – vairāk cilvēku apmeklē un iepazīst reģionu. Protams, ir arī savi ekonomiskie ieguvumi, vairāk gan caur vietējo uzņēmumu finansiālajiem ieguvumiem. No pašvaldības puses jūtams arī informatīvais atbalsts, kas palīdz izplatīt informāciju par gaidāmo festivālu. Katrā ziņā nekad nav likti nekādi šķēršļi veiksmīgai festivāla organizēšanai un norisei,» DB saka festivāla organizatora, pilna servisa pasākumu aģentūras Pareizā ķīmija pārstāve Kristīne Pinkule.

Viņa norāda uz novada ieguvumiem: «Pirmais noteikti ir atpazīstamība. Vairāk cilvēku uzzina par Līgatni, Ratniekiem, Gaujas Nacionālo parku un tā nozīmi. Ir piemēri, ka cilvēki, pirmo reizi apmeklējot festivālu, Līgatni sāk apmeklēt arī citu pasākumu ietvaros. Varbūt pie taustāmākiem labumiem var pieskaitīt viesnīcu noslogojumu festivāla dienās. Daļa apmeklētāju nevēlas nakšņot teltīs un izvēlas pēc koncertiem ar taksi vai auto doties uz Līgatnes vai Siguldas viesnīcām. Tāpat festivāls ir viena no lielākajām novada un pašu Ratnieku reklāmām. Laba Daba reklāmas kampaņas ietvaros tiek reklamēta arī norises vieta – arī citi organizatori un aģentūras sāk interesēties par vietas nomu dažādu pasākumu rīkošanai. Katru gadu piešķiram festivāla ēdinātāja vietu kādam no novada ēdināšanas pakalpojumu sniedzējiem. Pilnīgi noteikti iegūst arī vietējie uzņēmēji – gan šīs ēdināšanas firmas, gan viesnīcas, gan transporta pakalpojumu sniedzēji, gan vietējie veikali un atrakciju parki. Pie mums arī radošo darbnīcu pļavā piedalās vietējie mazie tirgotāji, amatnieki,» viņa uzskaita.

Visu rakstu Pilsētas zīmola daļa lasiet 16. jūnija laikrakstā Dienas Bizness.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra