Ar gadiem radošie prāti var kļūt arvien labāki – dzejnieki, dziedātāji un mākslinieki ir labs piemērs, ka cilvēka radošums beidzas vienīgi ar nāvi

Tā intervijā DB norāda reklāmas speciālists Mihea Georgiu (Mihnea Gheorghiu). Šobrīd viņš ir Publicis Groupe radošais direktors Rumānijā. Kad viņam bija 19 gadu, tā vietā, lai turpinātu studijas biznesa skolā, viņš sāka strādāt reklāmas industrijā. Tagad mērķis ir mainīt cilvēku nepatiku pret reklāmu, ar tās palīdzību risinot nopietnas problēmas un parādot, ka reklāma var būt tāda, ka to vēlas redzēt visi.

Kas jūsu skatījumā ir reklāma šodien?

Tas ir liels pirmais jautājums. Šodien ir tik daudz veidu, kā zīmoli var kļūt par cilvēku draugiem. Es domāju, ka visi cenšas būt tiešsaistē, internetā, bet vajadzētu fokusēties uz to, lai dabūtu cilvēkus savā pusē, nevis tikai «pērc šo, tam 30% atlaide». Tā ir patiesība – cilvēki ienīst reklāmu, viņi cenšas to neredzēt. Kāpēc taisīt neglītas, atbaidošas reklāmas? Kāpēc apvainot cilvēkus ar to, ko viņi nevēlas redzēt? Es domāju, ka labākā reklāma šodien ir tā, kas piesaista cilvēkus un runā viņiem saprotamā valodā.

Grūts uzdevums. Kā to izdarīt?

Jā, tas ir grūti. Modernā reklāma ir tendenču patērētāja. Skatoties apkārt, redzams, ka 99% no kampaņām mēģina būt sliktas kopijas tam 1%, kas ir tiešām labs. Šis 1% ir sācies ar cilvēkiem, kam ir redzējums par to, kā risināt īstas problēmas. Dari to, esot draugos ar cilvēkiem – runā ar viņiem, ieklausies sarunās autobusā, pievērs uzmanību tam, kas notiek tev apkārt. Es domāju, ka tā var radīt ko būtisku.

Kas ir jūsu labākā reklāma, ko esat radījis?

Nākamā. Un tā tam jābūt. Reklāma nav romāns vai glezna, kas ir tavs lielākais meistardarbs. Reklāmai jābūt nepārtraukti uzlabotai. Protams, es esmu lepns par daudzām lietām, ko esmu izdarījis, bet tas nedefinē to, kas es esmu. Es domāju, ka nepieciešama konstanta mainīšanās.

Viens no maniem darbiem, kas man patīk, ir Instagram ēdienkarte The Instagram Menu. Pirms vairākiem gadiem Ņujorkā bija pavisam vienkārša lieta, kas apgāja pasauli un mainīja restorānu ēdienkartes. Es necentos uzvarēt kādā konkursā, bet gribēju palīdzēt saviem draugiem, kam bija restorāns. Tas bija laikā, kad Instagram kļuva ļoti populārs un cilvēki uzņēma ēdienu bildes. Un mēs izveidojām Instagram ēdienkarti.

Kā ir strādāt draugiem – vieglāk vai grūtāk kā parastam klientam?

Es nezinu. Domāju, ka vieglāk, jo prezentācijas ir mazāk formālas. Es strādāju ar dažiem lieliem klientiem un cenšos padarīt viņus par draugiem. Nevis tāpēc, lai varētu vakarā kopīgi aiziet uz krodziņu un iedzert, bet gan, lai tiktu vaļā no formalitātes. Man liekas, ka pats svarīgākais ir būt draudzīgam un uzticēties otram. Mēs prezentācijās daudz ko zaudējam, jo cilvēki ir formāli, un reklāmisti cenšas iekļaut prezentācijā lietas, ko klienti varētu gribēt dzirdēt tā vietā, kas viņiem vajadzīgs. Prezentācijām jābūt īsākām un patiesākām. Reklāmisti cenšas nedaudz par daudz, vismaz man tā liekas – simtiem «slaidu» tā vietā, lai parādītu trīs ļoti konkrētus. Nē, vajadzīgs viss sarkanais paklājs. Es to gribētu mainīt. Reklāmistiem ir lielāka pieredze, kas pasaulei varētu patikt, nekā klientiem. Es vēlētos, lai starp klientu un aģentūru būtu lielāka dabiska uzticība, jo mēs esam partneri nevis ienaidnieki. Reizēm izskatās, ka esam ienaidnieki, kur reklāmas aģentūra cenšas kaut ko pārdot un klients nemaksāt. Tā netiek radīts kaut kas lielisks.

Kā industrija ir mainījusies laikā, kopš strādājat reklāmā?

Kad es sāku, 2005. gadā Rumānijā bija interneta ēras sākums. Ir kļūdaini domāt, ka šodien ir vieglāk, jo ir Facebook un Instagram. Ir pat grūtāk, jo daudzi cilvēki fokusējas uz to, kā kaut ko pasaka, nevis uz to, ko pasaka. Es domāju, ka pats svarīgākais ir ideja un tas, ko pateikt, nevis kā. To pašu labo ideju var izpildīt daudzos veidos – mobilajā vidē, Facebook utt.

Jūs esat redzējis, kas noticis desmit gadu laikā. Kas gaidāms nākotnē?

Es domāju, ka mēs esam nākotne. Nevis mēs kā reklāmisti, bet mēs kā cilvēki. Mums jābūt atvērtākiem dzīvei. Ikviens dod paredzējumus par reklāmas nākotni, bet lieta tāda, ka tā vietā, lai izmantotu cilvēku izturēšanos mums apkārt, mēs pārāk daudz esam tendenču patērētāji. Pirms kļūstam par labākajiem reklāmas speciālistiem, mums jābūt pārliecinātiem, ka esam labākie cilvēki, kādi vien varam būt. Nākamā lielā lieta reklāmā nāks no cilvēku vērošanas, nevis domājot par to, ko var izdarīt ar bezpilota lidaparātu.

Visu interviju Radošums ir muskulis, kas visu laiku jātrenē lasiet 21. augusta laikrakstā Dienas Bizness.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra