Modernā personālvadība nav tikai darbinieku pieņemšana darbā un dokumentu kārtošana, tā ietver arī kompānijas tēla veidošanu sabiedrības acīs, rūpes par esošajiem darbiniekiem un viņu izaugsmi

Tā intervijā DB norāda SIA L’Oréal Baltic Cilvēkresursu daļas direktors Vullnets Latifi (Vullnet Latifi). Viņš ir dzimis un pirmos 15 savas dzīves gadus dzīvojis Albānijā, vēlāk pārcēlies uz Vāciju, kur ieguvis biznesa izglītību ar specializāciju personālvadībā. Pirms sešiem gadiem viņš sāka strādāt L’Oréal, kur bija personālatlases vadītājs 2000 cilvēku lielā kolektīvā. Tagad viņš dzīvo Rīgā un ir atbildīgs par personāla vadību Latvijā, Lietuvā un Igaunijā, koordinējot 120 cilvēku komandu. «Darbs Baltijā ir daļa no manas karjeras. Kad man piedāvāja šo pozīciju, tas likās interesants solis – nodrošināt personālvadību trijās valstīs, kur ir četras dažādas valodas, dažādas nodokļu sistēmas un iepriekš arī trīs dažādas valūtas. Pieņemt šo piedāvājumu bija liels izaicinājums manai profesionālajai karjerai,» saka V. Latifi.

Iekļaut dažādību

Dažādība ir viens no pašlaik aktuālākajiem jautājumiem personālvadībā. Tā ir saistīta gan ar redzamiem, gan neredzamiem faktoriem – dzimumu, vecumu, īpašajām vajadzībām, nacionalitāti, sociālo izcelsmi, ādas krāsu u.tml. «Kompānijas mērķis ir nākamajos desmit gados piesaistīt vienu miljardu jaunu pircēju. Līdz šim lielākā daļa mūsu klientu ir bijuši Rietumeiropā, Ziemeļamerikā, bet jaunie būs Āzijā, Āfrikā, Dienvidamerikā, Centrālamerikā un mums ir jāsaprot šie pircēji, viņu vajadzības, kā piedāvāt viņiem produktus, ko pieņemt darbā utt. Šajā ziņā dažādība ir ļoti svarīga biznesa attīstībai,» saka V. Latifi.

Nozīmīgs dažādības aspekts ir cilvēku īpašās vajadzības. «Latvijā likumi neprasa uzņēmumiem nodarbināt noteiktu skaitu darbinieku ar īpašām vajadzībām. Citās Eiropas valstīs gan ir šāds regulējums, piemēram, Vācijā tie ir 5%. Valstīs, kur nav juridisku prasību, cik daudz cilvēku ar īpašām vajadzībām jānodarbina, L’Oréal pieturas pie 2%,» saka V. Latifi.

Visu rakstu Personālvadībā neparedzama ir katra diena lasiet 17. jūnija laikrakstā Dienas Bizness.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra