Par vadītāju nepiedzimst

Atpūta
2015. gada 27. aprīlis 09:13

Uzņēmuma dibinātāja pamatmērķis ir kompānijas sekmīga darbība, ko ne vienmēr var panākt, pašam kļūstot par vadītāju

Tāpēc racionāli jāizsver, vai pašam uzņemties šo lomu vai meklēt par sevi spēcīgāku lietpratēju. Pārsvarā gan iesācēji un jauni uzņēmēji vismaz sākumposmā savu firmu vada paši, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

«Neviens nav piedzimis par vadītāju, tā ir evolūcija. Katram jāsaprot, vai viņš vispār grib būt vadītājs – jābūt aizrautībai, vēlmei to darīt,» saka Kristobals Alonso (Cristobal Alonso), Telenor Denmark pārmaiņu vadītājs. Lai izvērtētu, vai cilvēks var būt vadītājs, jāanalizē rezultāti – ja ilgāku laiku konkrētā cilvēka vadībā uzņēmums nesasniedz savus mērķus, ir viela pārdomām. «Jābūt patiesam pret sevi – vai kompānijai ir slikti rādītāji vai arī es pats nesasniedzu labus rezultātus. Dibinātāja lielākā interese ir, lai uzņēmums labi strādātu. Ja dibinātājs kā vadītājs nesasniedz mērķus, jāsaprot, ka kompānijai lielāks labums varētu būt no cita cilvēka. Šajā gadījumā svarīgi, lai būtu cilvēki, ar ko apspriesties par šo jautājumu, un lai būtu kāds, kurš pasaka, ko vadītājs dara labi un ko – slikti. Ir nepieciešams, lai kāds pateiktu jomas, kurās viņš ir spēcīgs, jo nekad cilvēks nevar būt perfekts it visā,» saka K. Alonso. Viņš vadītājam iesaka algot cilvēkus, kuri ir gudrāki par pašu. Neapšaubāmi ir uzņēmēji, kuriem ir grūti pieņemt šādu lēmumu. «Jomās, kurās cilvēks nav spēcīgs, jāatrod speciālists, kurš varētu būt gudrāks, zinošāks. Tas palīdzēs uzlabot kompānijas darbu un rezultātus,» viņš rosina.

Kas liecina, ka vadītājs ir labs? «Cilvēki nebaidās pie tāda nākt, viņš ir spējīgs piesaistīt labus darbiniekus, kuri vēlas strādāt konkrētajā uzņēmumā, gan vadītājs, gan darbinieki labi jūtas birojā, viss notiek arī viņa prombūtnē, piemēram, vadītājam esot komandējumā,» uzskaita K. Alonso. Vadītājam jāspēj pieņemt sarežģītus lēmumus, tāpēc nepieciešami cilvēki, kuri var pateikt taisnību un kuru teiktajā cilvēks nebaidās ieklausīties. Tāpat jāspēj stāties pretī savām bailēm.

Runājot par to, kā kļūt par labāku vadītāju, viņš norāda, ka šajā lietā palīdz laiks. Tomēr nevajadzētu gaidīt pārāk ilgi – regulāri nepieciešams izvērtēt sevi kā vadītāju, to, vai izdodas sasniegt mērķus. «Nekad nevajadzētu zaudēt aizrautību. Cilvēks nevar mainīt savu personību, bet var uzlabot savas prasmes. Un tās uzlabojas, uzdodot jautājumus un ieklausoties atbildēs,» iesaka K. Alonso.

Visu rakstu Par vadītāju nepiedzimst lasiet 27. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra