Latvijā pēdējos četros gados sakuplojuši uzņēmumi, kas aicina doties dabā, piedalīties dažādās ekspedīcijās, piedzīvojuma pārgājienos, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Tajos cilvēki var pārbaudīt gan fizisko, gan garīgo spēju robežas. Aptaujātie aktīvās atpūtas pasākumu organizatori DB atzīst, ka piedāvājumu klāsts strauji pieaug, bet vieta jauniem, kvalitatīviem tirgus dalībniekiem ir, it īpaši tādiem, kas spētu atpūtai dabā piešķirt kādu īpašu dzirksti, pievienoto vērtību. Piedzīvojumu un ekspedīciju biedrības Baltais kalns dibinātājs Mārtiņš Zvīdriņš atminas, ka pirms pieciem gadiem dažādas aktīvās atpūtas ekspedīcijas organizēja vien daži lielie tirgus dalībnieki, bet pārējā rosība notika entuziastu vidū, kas bija tāda kā pagrīdes kustība. «Latvijā šobrīd augsne ir labvēlīga, un lielais entuziasms no skriešanas pārmeties uz aktīvu atpūtu dabā. Ir pieprasījums, un kā sēnes pēc lietus aug arī dažādu pārgājienu, laivu braucienu, ekspedīciju organizētāji. Domāju, ka popularitāte nenoplaks vēl apmēram divus līdz trīs gadus, un tad būs kādas jaunas modes tendences,» teic M. Zvīdriņš.

Stratēģisks pārgājiens
Biedrība Baltais kalns dibināta 2009. gadā, kad septiņi draugi nolēma mērot ceļu no Kolkas raga līdz Dubultu glābšanas stacijai. 55 stundās līdz gala mērķim nokļuva trīs no viņiem, turklāt viens vairs nevarēja paiet, tādēļ tika nests. «Šis ceļa posms ir dzimšanas diena Baltajam kalnam.

Tagad jau otro gadu pavasarī organizējam šādu pārgājienu plašākam interesentu lokam. Pirmajā gadā BK Kolka – Dubulti (136 km 55 h) piedalījās simts dalībnieki, bet šogad – vairāk nekā 200. Man bija liels prieks skatīties, ka vietā, kur kādreiz mēs ceļu sākām septiņi cilvēki, tagad jau tik kupls skaits entuziastu,» stāsta M. Zvīdriņš. Uzdevums bija vienkāršs – 55 stundās jāveic 136 km garš ceļa posms. Pa vidu jāapmeklē vairāki kontrolpunkti, kas strādā konkrētos laikos, gluži kā veikals. Tajos  dalībniekam jāpiereģistrējas, lai dabūtu silikona aproci. Kad, kur un kā ceļa laikā pārgājiena dalībnieki izgulēsies, ir katra paša ziņā. «Droši vien šajās trīs dienās bija interesanti redzēt, ka cilvēki guļ pludmalē, autobusu pieturās, zem kokiem. Cilvēkiem savlaicīgi bija jāplāno veicamā ceļa stratēģija. Kā šahā. Mūsu pasākumi ir skarbi. Mēs pārbaudām cilvēku garīgo un fizisko spēju robežas. Tas ir kā kokteilis, kurā militārais režīms apvienots ar budismu. Ļaujam cilvēkiem pastaigāt pa naža asmeni,» viņš turpina. Tas ir tikai viens no Baltā kalna organizētajiem masu pasākumiem. Biedrība šādas stratēģiskās prāta un fiziskās spēles piedāvā arī korporatīvajiem klientiem, un katrs no pasākumiem ir kā realitātes spēle. Lai arī aktīvās atpūtas un ekspedīciju organizatori ir sakuplojuši, M. Zvīdriņš akcentē, ka reģionos šī niša ir pavisam brīva.

Visu rakstu Pa kalniem un pa lejām lasiet 11. jūnija laikrakstā Dienas Bizness.

 

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra