Atpūta

Piektdienas intervija ar CV-Online Latvia vadītāju Aivi Brodiņu

Lelde Petrāne, 25.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild CV-Online Latvia vadītājs Aivis Brodiņš. CV-Online ir starptautisks uzņēmums, kas darbojas Latvijā kopš 1999.gada, pārstāvot karjeras portālu cv.lv. CV-Online ietilpst Alma Career tīkla sastāvā, kuru pārvalda Somijas mediju koncerns Alma Media un globālais interneta personāla atlases līderis Monster Worldwide.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Personāla atlase ir ļoti interesanta un aizraujoša joma, kas ļauj ne tikai ieskatīties jebkurā biznesa nozarē un uzņēmumā, bet arī iepazīt daudzu dažādu profesiju pārstāvjus. Arī interneta vide nepārtraukti piedāvā jaunas iespējas un izaicinājumus strauji augošajā tehnoloģiju laikmetā, kas neļauj iestāties rutīnai. Biznesa joma ir augoša un ar lielu potenciālu, jo darba devēji jaunus darbiniekus meklēs vienmēr, tāpat kā darba ņēmēji – sev vēlamo darba vietu. Līdz ar to, vadīt lielāko digitālo personāla atlases uzņēmumu Latvijā ir liels gandarījums un vienlaikus izaicinājums.

- Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto nozari un Latvijas valsti kopumā?

Latvijā šobrīd varam vērot ekonomiski aktīvo iedzīvotāju skaita samazināšanos emigrācijas un demogrāfiskās situācijas kontekstā, kas nozīmē arvien ierobežotāku kandidātu resursu darba devējiem. Tajā pašā laikā pieprasījums pēc kvalificēta darba spēka turpina pieaugt, tāpēc personāla vadībā šobrīd aktuāls temats ir par darba devēja tēla veidošanu, lai piesaistītu jaunus un noturētu labākos darbiniekus. Priecē tas, ka aizvien vairāk uzņēmumu to apzinās, pie tā aktīvi strādā. Piemēram, varam redzēt aizvien vairāk radošus darba sludinājumus, pieaugošu uzņēmumu aktivitāti sociālajos tīklos, profesionāli veidotas karjeras sadaļas uzņēmumu mājas lapās, kā arī lielāku darba devēju ieinteresētību un aktīvu rīcību darbinieku darba apstākļu uzlabošanā, apmierinātības un motivācijas celšanā.

- Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto uzņēmumu?

Esmu gandarīts, ka CV-Online strādā profesionāli darbinieki, kuri ir lojāli un apmierināti ar savu darbu - vidējais darba stāžs mūsu uzņēmumā pārsniedz 4 gadus un 88% darbinieku ieteiktu CV-Online kā darba devēju saviem draugiem un paziņām. Par to pārliecinos ikreiz, kad mums pašiem rodas nepieciešamība pēc jauniem darbiniekiem. Priecē, ka šo, vairāk nekā 15 gadu laikā, esam spējuši pielāgoties jebkurām tirgus izmaiņām un izaicinājumiem, izveidojot stabilu, augošu un atpazīstamu uzņēmumu, kurš ik gadu pārsniedz izvirzītos finanšu mērķus. Nenoliedzami, gandarījumu sagādā ikviena situācija, kad par mūsu komandas darbu pozitīvas atsauksmes un rekomendācijas sniedz klienti.

- Vai Jūs un Jūsu pārstāvēto uzņēmumu var atrast interneta sociālajos tīklos un sociālajos portālos? Kāpēc – jā vai nē?

CV-Online ir pārstāvēts tradicionālajā trijniekā - Facebook, Twitter un Draugiem.lv-, kā arī LinkedIn. Kopumā mums seko vairāk nekā 44 000 sociālo tīklu lietotāju, ļaujot mums kļūt par savā jomā ietekmīgāko zīmolu Latvijā. Sociālajos tīklos esam tamdēļ, ka tie pierādījuši spēju uzrunāt mums svarīgās auditorijas – darba ņēmējus un darba devējus.

- Vai uzņēmumā izjūtat problēmas, kas saistītas ar darbaspēku?

Ikreiz, kad uzņēmumā parādās nepieciešamība pēc jauniem darbiniekiem, primāri izvērtēju esošo darbinieku karjeras attīstību un potenciālu. Izsludinot ārēju konkursu, saņemam pietiekoši daudz kandidātu pieteikumu, lai būtu pilnvērtīgas izvēles iespējas. Protams, jāatzīst, ka reizēm atrast labu pārdošanas profesionāli ir liels izaicinājums. Šajā jomā neesam izņēmums, zinot, ka pārdošanas profesionāļi ir pieprasītākie speciālisti darba tirgū.

- Kas jāņem vērā cilvēkam, kurš vēlas strādāt Jūsu pārstāvētajā uzņēmumā?

Katram amatam ir savas prasības – speciālistu pozīcijām sagaidām pretendentus ar iepriekšēju pieredzi attiecīgajā jomā, ar atbilstošām prasmēm, savukārt asistentu amatiem esam gatavi izskatīt kandidātus arī bez darba pieredzes, bet ar vēlmi attīstīties tieši personālatlases jomā. Tā kā esam starptautisks uzņēmums, kā arī liela daļa mūsu klientu runā svešvalodās, visiem darbiniekiem jāpārvalda krievu un angļu valoda pietiekami labā līmenī. Augsti novērtējam, ja potenciālajam darbiniekam, neatkarīgi no viņa iegūtās izglītības un pieredzes, ir augsta motivācija strādāt personāla atlases nozarē. Motivācijai, pārliecinoši pasniegtai, ir spēcīga priekšrocība.

- Kādi ir uzņēmuma tuvākie un tālākie mērķi?

Mūsu nākotnes plāni saistīti ar tirgus līdera pozīciju stiprināšanu, attīstot aizvien jaunus un inovatīvus pakalpojumus dažādām mērķauditorijām, kas dod ieguldījumu vispārējā nodarbinātības situācijas uzlabošanā Latvijā un sekmē uzņēmumu biznesa izaugsmi. Nenogurstošs un pastāvīgs darbs norit pie portāla tehnoloģiskās attīstības ar mērķi nodrošināt darba meklētājiem un darba devējiem maksimāli ērtu un efektīvu mūsu resursu izmantošanu.

- Pastāstiet par savu ceļu uz pašreizējo amatu un to, kāds bija Jūsu pirmais darbs?

Uzsākot bakalaura studijas Rīgas Stradiņa universitātē starptautiskās ekonomikas un biznesa specialitātē, paralēli meklēju darbu, kuru varētu apvienot ar mācībām. Tā 2000. gadā nonācu līdz savai pirmajai darba vietai – pārdevēja-konsultanta amatam tobrīd vadošajā būvmateriālu veikalu tīklā.

Pēc vairāk nekā diviem nostrādātiem gadiem sāku meklēt citu darbu, jo vēlējos savu karjeru tālāk attīstīt starptautiskā uzņēmumā, B2B pārdošanas jomā. Mani uzrunāja CV-Online darba sludinājums klientu menedžera vakancei pašā CV-Online. Izturot vairākas atlases kārtas, 2002.gada rudenī sāku strādāt jaunajā darba vietā. Salīdzinoši ātri sasniedzu labus pārdošanas rezultātus un pēc gada saņēmu paaugstinājumu, kļuvu par lielo klientu menedžeri. Tajā laikā uzsāku arī maģistra studijas Latvijas Universitātē, apzinoties, ka savu nākotni vēlos saistīt tieši ar pārdošanas un biznesa vadību. Ņemot vērā sekmīgo sniegumu un iegūstot labākā pārdevēja titulu visā CV-Online grupā 6 valstu konkurencē, 2006.gada rudenī kļuvu par pārdošanas vadītāju Latvijā. Pēc nepilniem diviem gadiem man piedāvāja CV-Online Latvia vadītāja amatu.

- Kā un kad radies Jūsu pārstāvētā uzņēmuma nosaukums un logo?

Uzņēmuma CV-Online stāsts aizsākās 1996. gadā Igaunijā. Sākotnēji tas bija tradicionāls personāla atlases uzņēmums, kas gadu vēlāk kļuva arī par darba un karjeras portālu. Tā kā portāla viena no pamatfunkcijām ir iespēja pievienot CV mūsu interneta datubāzē, tika lemts par labu atbilstošam uzņēmuma nosaukumam. CV-Online līdz šim bijuši divi logo, pašreizējais tiek izmantots jau vairāk nekā 10 gadus.

- Atklājiet kādu faktu, kuru mūsu lasītāji, iespējams, vēl nezina par Jūsu pārstāvēto uzņēmumu.

CV-Online pārvalda vēl divus citus interneta resursus – darba sludinājumu meklētāju visidarbi.lv un algu informācijas datubāzi algas.lv.

- Kādas izmaiņas likumdošanā Jūs vēlētos redzēt?

Personāla atlases kompāniju darbību Latvijā regulē Komersantu – darbiekārtošanas pakalpojumu sniedzēju – licencēšanas un uzraudzības kārtība. Tā kā viena no CV-Online darbības jomām ir personāla atlase un kandidātu novērtēšana, šis normatīvais akts ir mums saistošs. Nereti sastopamies ar problēmu, ka normatīvais reguējums vairāk vērsts darbiekārtošanas firmu virzienā, kas piedāvā darbu ārzemēs, nevis personāla atlases kompānijām, par kuru pakalpojumiem maksā darba devēji nevis darba meklētāji. Atbalstu darba meklētāju tiesību aizsardzību, tomēr ir tikai pašsaprotami, ka pastāv zināmi konfidencialitātes faktori attiecībā uz vakantā amata darba nosacījumiem, kuri sākotnējās atlases posmā nevar tikt izpausti amata kandidātiem. Vēlētos, lai likumdošanā tiktu nodalīti darbiekārtošanas firmu pienākumi no personāla atlases kompāniju atbildības. Jāpiebilst, ka Igaunijā un Lietuvā nepastāv šāda veida saistošā likumdošana personāla atlases kompānijām.

- Vai ir kas tāds, kas Jūs pēdējā laikā ir patiesi pārsteidzis – patīkami vai nepatīkami?

Patīkami pārsteidz, ka ne tikai darba devēji kļūst radošāki, bet arī darba meklētāji meklē jaunas pieejas, kā uzrunāt darba devējus. Pēdējā laika tendence – veidot CV infografikas veidā.

- Ja Jums gribētu noorganizēt ideālas pusdienas, kādas tās būtu?

Vidēji cepts steiks ar svaigiem dārzeņiem un atbilstošu vīnu baudīts kādā no Grieķijas salām.

- Kura grāmata/filma/personība ir uz Jums atstājusi vislielāko ietekmi – profesionāli un personīgi?

Profesionālā jomā daudz noderīgu ideju smeļos žurnālā Harward Business Review. Regulāri apmeklēju dažādas biznesa, pārdošanas un personāla vadības konferences, lai gūtu informāciju par biznesa un nozares aktualitātēm. Cita starpā, tajās rodu iedvesmu un atziņas, kas lieti noder brīžos, kad pats esmu publiska runātāja lomā.

- Kur un kā vislabāk atpūsties pēc darba un smelties enerģiju?

Pirmkārt, kopā ar sev vistuvākajiem cilvēkiem, otrkārt sports, treškārt ceļojumi un izklaides un atpūtas pasākumi - kino, teātru un koncertu apmeklējumi, SPA un tikšanās ar draugiem.

- Kā, Jūsuprāt, vislabāk iztērēt loterijā laimētus 10 tūkstošus eiro?

Lielāko daļu noguldīt, daļu izmantot, lai aizbrauktu eksotiskā ceļojumā un gūtu jaunus iespaidus kopā ar ģimeni.

- Izstāstiet, lūdzu, savu mīļāko anekdoti vai kādu smieklīgu/interesantu atgadījumu no dzīves/darba.

«Boss padotajam:

- Jūs jau piekto dienu pēc kārtas kavējat darbu! Kādi secinājumi, pēc Jūsu domām, man būtu jāizdara?

- Ka šodien ir piektdiena!»

- Jūsu novēlējums db.lv lasītājiem.

Darbā mēs pavadām lielāko daļu savas dzīves, tāpēc svarīgi pienākumu gūzmā nepazaudēt gandarījuma un piepildījuma sajūtu. Pie tā jāpiestrādā abām pusēm – gan darba devējiem, gan darba ņēmējiem!

Komentāri

Pievienot komentāru