Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild SIA Douglas Latvia valdes priekšsēdētāja Dita Dricka. Douglas ir parfimērijas un kosmētikas mazumtirgotājs, kam pieder 1200 veikali 19 valstīs.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Darbs skaistumkopšanas nozarē nav bijusi mana mērķtiecīga izvēle, bet, pateicoties veiksmīgu nejaušību virknei, esmu nonākusi līdz skaistumkopšanas nozarei un mazumtirdzniecībai  Esmu apmierināta, ka tā ir sanācis. Šī ir ļoti patīkama un sievišķīga nozare!

- Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto nozari un Latvijas valsti kopumā?

Šī ir nozare, kas nebeidz augt un attīstīties, ik gadu tiek veikti jauni pētījumi un skaistumkopšanas līdzekļi tiek pielāgoti mainīgajām klientu vajadzībām, tā reaģē uz jaunākajām tehnoloģijām un tās arvien vairāk ienāk mūsu ikdienā, tāpēc darboties tajā ir tik interesanti.
 
Reizēm apbēdina situācijas ar nekonkurētspējīgiem piedāvājumiem, sīkas negodprātības tirgū, kas ir izaicinājums mūsu uzņēmumam, kas grauj klientu uzticēšanos.
 
- Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto uzņēmumu?
 
Iepriecina, ka uzņēmums aug un attīstās un spējam atvērt jaunus veikalus, lai piedāvātu klientiem visu nepieciešamo skaistumkopšanā. Šogad arī saņēmām veicināšanas balvu Dienas Biznesa veidotajā uzņēmumu TOPā, kas ir patīkams novērtējums un sniedz gandarījumu tam, kas ir paveikts/sasniegts.

Liels prieks, ka mūsu veikalos piedāvātie servisi un izglītošanas projekti ir attaisnojušies un klienti novērtē padomus make-up veidošanā, konsultācijas par pareizu ādas kopšanu, kas palīdz stiprināt attiecības ar klientiem.  Sievietes šādas mazās ikdienas lietas novērtē un sajūtas mīlētas, lutinātas un, kas svarīgi, daudz zinošākas. To mēs redzam pēc mirdzošām acīm, pēc izteiktajiem «paldies!» e-pastos. Sievietes ikdienā ir tik aizņemtas, ka aizmirst par sevi. Viņām vajag biežāk teikt komplimentus!
 
- Vai Jūs un Jūsu pārstāvēto uzņēmumu var atrast interneta sociālajos tīklos un sociālajos portālos? Kāpēc – jā vai nē?

Douglas ir atrodams darbojamies draugiem.lv un facebook.com, daudz ieguldām, lai attīstītu savu mājaslapu douglas.lv.

Komunikācija bez sociālajiem tīkliem vairs nav iedomājama. Izmantojam šos kanālus, lai operatīvi informētu par aktualitātēm, sniedzam padomus skaistumkopšanā vai arī vienkārši iedvesmojam!
 
- Vai darbinieku trūkumu izjūtat?

Darbinieku trūkums - kā jau mazumtirdzniecībā kopumā - ir jūtams. Saskaramies arī ar personāla mainību, bet strādājam pie darbinieku motivācijas un lojalitātes programmas, lai šo problēmu risinātu.
 
-  Kas jāņem vērā cilvēkam, kurš vēlas strādāt Jūsu pārstāvētajā uzņēmumā?

Uzņēmumā Douglas Latvia augstu vērtējam pozitīvu attieksmi – pret darbu, pret dzīvi, pret lietām, it visu. Tā kā skaistumkopšanas joma nemitīgi attīstās un tajā ienāk inovācijas, jābūt atvērtam un gatavam apgūt jaunas zināšanas.
 
- Kādi ir uzņēmuma tuvākie un tālākie mērķi?

Plānojam nostiprināt savas pozīcijas e-komercijas jomā, pilnveidot e-veikala klāstu un sniegtās iespējas.
 
- Pastāstiet par savu ceļu uz pašreizējo amatu un to, kāds bija Jūsu pirmais darbs?

Mans pirmais darbs bija iekšējais auditors, finanšu menedžeris, arī uzņēmumā Douglas Latvia sāku darboties kā finanšu direktors, pamazām pārņemot atbildību, līdz esmu kļuvusi par valdes priekšsēdētāju. Savulaik studēju Vācijā, un tas ir ietekmējis manu karjeras izvēli. Valodas un iegūtās dzīves pieredzes dēļ vēlējos šo saikni saglabāt, tas nenoliedzami man arī deva zināmas priekšrocības, uzsākot darbu Douglas Latvia.
 
- Kā un kad radies Jūsu pārstāvētā uzņēmuma nosaukums un logo?

Douglas balstās uz ilggadējām tradīcijām un tā pamatā ir iedvesmojošs veiksmes stāsts. 19.gs sākumā skots Džons Šarps Duglass (J.S. Douglas) emigrēja uz Vāciju un viņu pavadīja sapnis: padarīt ikviena cilvēka dzīvi skaistāku. 1821. gadā viņš nodibināja savu parfimērijas un ziepju rūpnīcu Hamburgā, savukārt pirmais veikaliņš ar nosaukumu Douglas tika atvērts 1910.gadā pašā iecienītākajā Hamburgas iepirkšanās bulvārī. Viena cilvēka aizrautība un degsme ir saglabājusies visu šo gadu garumā un izplatījusies visā Eiropā.
 
- Atklājiet kādu faktu, kuru mūsu lasītāji, iespējams, vēl nezina par Jūsu pārstāvēto uzņēmumu.

Pati uzņēmuma vēsture lasītājiem varētu būt mazāk zināma līdz ar to arī Douglas privātās preču zīmes produkti mums nav modes lieta vai izdabāšana tendencēm, savu produktu ražošana ir uzņēmuma pastāvēšanas pamatā. Šobrīd šos un arī zināmus selektīvos, ekskluzīvos zīmolus piedāvājam iegādāties internetā, sadarbojamies ar oficiālajiem distributoriem.
 
- Kādas izmaiņas likumdošanā Jūs vēlētos redzēt?

Domājot arī par to, kā risināt darbaspēka trūkumu, domāju, būtu vērts aktualizēt jautājumu par tirdzniecības centru darba laiku brīvdienās un svētku dienās. Mēs redzam, ka viens no iemesliem, kāpēc ir grūtības piesaistīt darbiniekus, ir garas darba stundas, darbs brīvdienās un svētkos, kādēļ nevar pavadīt laiku ar ģimeni, problēma ar bērnu pieskatīšanu (jo bērnudārzi svētkos nestrādā, kā arī nestrādā tik ilgi, bieži tirdzniecības centros darba laiks ir līdz 21:00/22:00). Ja vēlamies būt sociāli atbildīga valsts un sabiedrība, tad par šiem jautājumiem ir jādomā. Tirdzniecībā tā būtu iespēja racionāli saplānot darba laikus un slodzi, tiktu nodrošināts pietiekams atpūtas laiks, cilvēki vairāk laika veltītu viens otram, ģimenei.
 
- Vai ir kas tāds, kas Jūs pēdējā laikā ir patiesi pārsteidzis – patīkami vai nepatīkami?

Es nebeidzu priecāties par to, kā aug un attīstās jaunā paaudze. Šobrīd kopā ar pirmklasnieku esmu atgriezusies skolas solā un tas, kā jaunie cilvēki aug un attīstās, ar kādu aizrautību iesaistās izzināšanas procesā un kādi spriedumi, secinājumi tiek izdarīti, tas ir pārsteidzoši.
 
- Kurš ir Jūsu mīļākais ēdiens un dzēriens?

Konkrētu ēdienu nenosaukšu. Tā kā mīlu doties atpūtā uz citām valstīm, labprāt izbaudu autentiskas virtuves, man patīk izgaršot katras valsts nacionālos ēdienus.
 
- Kura grāmata/filma/personība ir uz Jums atstājusi vislielāko ietekmi – profesionāli un personīgi?

Katrai situācijai ir sava īstā grāmata. Man patīk lasīt/grāmatas un es neizvēlos tikai vienu stilu vai žanru, tā var būt vēsturiska, biogrāfiska vai izzinoša, galvenais, ka tā sniedz atbildes uz jautājumiem, kas tajā brīdī aktualizējušies.
 
- Kur un kā vislabāk atpūsties pēc darba un smelties enerģiju?

Vislabākais enerģijas avots man ir aktīva atpūta un sportošana, vēlams dabā, kā arī jaunus iespaidus, idejas smeļos ceļojumos.

- Kā, Jūsuprāt, vislabāk iztērēt loterijā laimētus 10 tūkstošus eiro?

Kas viegli nācis to tikpat viegli vajag iztērēt – padalīties ar kādu, kam tie vairāk nepieciešami vai doties kādā tālā ceļojumā.
 
- Jūsu novēlējums db.lv lasītājiem.

Vairāk prieka! Tam, ko darām no sirds un ar prieku ir daudzkārt labāks efekts.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra