Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild uzņēmuma Milzu! vadītājs Enno Ence. SIA MILZU! ir ģimenes uzņēmums, kas Kuldīgā ražo graudaugu pārslas. MILZU! pārslu receptūras izstrādātas, piesaistot zinātnieku komandu no Latvijas Lauksaimniecības Universitātes. MILZU! ir ieguvis apbalvojumu par labāko preču zīmi Latvijā 2014. gadā.

Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Izpētot nozari, konstatējām, ka nozarē nav pārstāvētas Latvijā ražotas un veselīgas graudaugu pārslas. Izpētot mērķauditorijas vērtības, secinājām, ka tās ir tuvas MILZU! vērtībām.

Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto nozari un Latvijas valsti kopumā?

Ļoti priecē tendence, ka arvien vairāk Latvijas iedzīvotāju novērtē dabīgu un veselīgu produktu. Ģimenes arvien vairāk pievērš uzmanību produktu sastāvam, piemēram, cukura daudzumam, kāda eļļa tiek izmantota, vai vitamīnus produkts satur dabīgā veidā vai tomēr tie pievienoti papildus. Tas liecina par dzīves kvalitātes uzlabošanos, kas ir apsveicami.

Priecājos, ka Latvijas uzņēmēji arvien vairāk eksportē savu produkciju, paplašinot biznesu un pārstāvot Latviju citviet pasaulē.

Mēs izmantojām arī ES struktūrfondu dotās iespējas biznesa uzsākšanai, tā ir vērtīga pieredze.

Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto uzņēmumu?

Esot ražotnē un redzot, kā top MILZU! pārslas, ir atgādinājums un iedrošinājums pārējiem, ka viss ir iespējams! No biznesa idejas un vīzijas par dabīgu alternatīvu tirgū esošajam piedāvājumam ir tapušas jau daudzu Latvijas ģimeņu iecienītās MILZU! pārslas. Redzam, ka mums ir daudz iespēju pat pie tā, ka tirgus ir piesātināts ar vairākiem lieliem līdzīga segmenta zīmoliem.

Vai Jūs un Jūsu pārstāvēto uzņēmumu var atrast interneta sociālajos tīklos un sociālajos portālos? Kāpēc – jā vai nē?

Jā, MILZU! klienti un interesenti var sekot mums gan Facebook, draugiem.lv, gan Twitter un Instagram. Sociālie tīkli ir veids, kā veidot tiešu saikni ar klientu. Un tā vienlaikus ir atbildība par savu produktu, jo cilvēki daudz brīvāk pauž savu viedokli par MILZU! produkciju. Esam priecīgi, ka varam šo atgriezenisko saiti saņemt no mūsu klientiem.

Vai uzņēmumā izjūtat problēmas, kas saistītas ar darbaspēku? 

Nē. Mēs esam salīdzinoši neliela komanda. Mēs atklāti pārrunājam visus jautājumus un kopīgi meklējam risinājumus.

Kas jāņem vērā cilvēkam, kurš vēlas strādāt Jūsu pārstāvētajā uzņēmumā? 

Vispirms jau jāmīl tas, ko dari, pretējā gadījumā nekas labs nevar sanākt. Pārstāvot MILZU!, svarīga ir atbildība un savstarpējā uzticēšanās. Uzskatu, ka ikvienu lietu jādara tā, lai padarītais būtu labs piemērs. Tieši tā arī esmu attiecies pret MILZU! veidošanu.

Kādi ir uzņēmuma tuvākie un tālākie mērķi?

Šobrīd strādājam pie tā, lai MILZU! būtu pieejams arī Igaunijā un Skandināvijas tirgū, kā arī plānojam šajā gadā iegūt BIO sertifikātu.
MILZU! būs pieejams arvien vairāk bērnudārzos Latvijā, esam saņēmuši sadarbības piedāvājumus, un arī paši uzrunājam bērnudārzus.

Pastāstiet par savu ceļu uz pašreizējo amatu un to, kāds bija Jūsu pirmais darbs?

Kopš dzimšanas esmu pārdevējs. Kā pārdevējs esmu pārstāvējis dažādus starptautiskos zīmolus, arī graudaugu pārslu ražotājus, kas man lika ļoti precīzi izpētīt un iedziļināties tajā, kas Latvijas iedzīvotājiem šajā segmentā pieejams.

Kā un kad radies Jūsu pārstāvētā uzņēmuma nosaukums un logo?

MILZU! nosaukums un preču zīme ietver ne tikai vārdu, krāsu un formu, bet arī stāstu par mūsu uzņēmumu, zīmolu, produktu un vērtībām. Preču zīme tika reģistrēta 2013. gadā. Izstrādājot preču zīmi, mēs domājām par to kā simbolu, kurš ietver sevī mūsu attieksmi un saikni ar klientiem. Tādēļ, uzsākot MILZU! darbus, mēs iesaistījām bērnus un vecākus, lai radītu dzīvīgu, priecīgu un skaidri uztveramu preču zīmi, kura būtu balstīta uz klientu vērtībām un būtu atšķirīga no tirgū esošajām preču zīmēm.

Atklājiet kādu faktu, kuru mūsu lasītāji, iespējams, vēl nezina par Jūsu pārstāvēto uzņēmumu.

Iespējams, kāds nezina, ka viņā dzīvo MILZU! … MILZU spēks, MILZU skaistums, MILZU uzdrošināšanās un MILZU varēšana! :)

Kādas izmaiņas likumdošanā Jūs vēlētos redzēt?

Man kā uzņēmējam ir svarīga prognozējamība, lai varētu plānot darbību ilgtermiņā.

Vai ir kas tāds, kas Jūs pēdējā laikā ir patiesi pārsteidzis – patīkami vai nepatīkami?

Patīkami pārsteidza tas, ka ieguvām gada preču zīmes balvu.

Ja Jums gribētu noorganizēt ideālas pusdienas, kādas tās būtu?

Tas būtu pikniks kopā ar ģimeni pie jūras.

Kura grāmata/filma/personība ir uz Jums atstājusi vislielāko ietekmi – profesionāli un personīgi?

Mani iedvesmo Ričards Brensons, Stīvs Džobss ar uzdrīkstēšanos un spēju paskatīties uz lietām citādāk.

Kur un kā vislabāk atpūsties pēc darba un smelties enerģiju?

Atpūšos, esot kopā ar meitu, un enerģiju smeļos kaitojot un burājot.

Kā, Jūsuprāt, vislabāk iztērēt loterijā laimētus 10 tūkstošus eiro?

Vairāk paļaujos uz saviem spēkiem un zināšanām. Loterijās apzināti nepiedalos.

Izstāstiet, lūdzu, savu mīļāko anekdoti vai kādu smieklīgu/interesantu atgadījumu no dzīves/darba.

Kad radījām MILZU! tēlus, jautājām bērniem, kāds ir viņu viedoklis par katru no tiem, uzklausījām ieteikumus. Tikko bija radies MILZU! Prāts, un sākumā tas izskatījās mazliet citādāk. Jautājām arī ekspertam Paulam (10 gadi), un tas deva savus ieteikumus par Prātu: «Gudrs nav pliks un gudrs nav nabadzīgs, MILZU! Prātam ir jāuzvelk krekls un kabatā jāieliek 3 pildspalvas, lai gudrības var ātri pierakstīt.» Daudzi mazie eksperti mums palīdzēja ar savu viedokli - visiem liels paldies!

Jūsu novēlējums db.lv lasītājiem.

Lielākā kļūda ir neko nedarīt!

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra