Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Andrejs Masulis, Mūsa Motors Rīga direktors. «Mūsa Motors Rīga ir viens no vecākajiem autodīleriem Latvijā – strādājam no 1993. gada. Pārstāvam Dacia, Renault un Volvo zīmolus,» par savu uzņēmumu stāsta A. Masulis.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Šajā nozarē nonācu gluži nejauši. Mana pirmā darba vieta bija uzņēmums Interlatvija, kurā mani ievēroja firmas WESS dibinātāji un piedāvāja darbu. Joma ātri iepatikās un nu strādāju autobiznesā jau gandrīz 22 gadus. Savukārt SIA Mūsa Motors Rīga strādāju kopš 1997. gada. Iemesli, kāpēc esmu šeit, galvenokārt ir Mūsā esošā demokrātiskā gaisotne, kolektīvs un uzņēmuma īpašnieku uzticēšanās.

- Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto nozari un Latvijas valsti kopumā?

Apbēdina tas, ka daudziem Latvijas iedzīvotājiem nācās pamest Latviju, lai varētu nodrošināt sevi un ģimenes. Iepriecina tas, ka, mazinoties krīzei, palielinās to cilvēku skaits, kas izvēlas atgriezties Latvijā. Arī pie mums strādā vairāki šādi cilvēki. Gribētos, lai atgriežas vairāk Latvijas patriotu.

Esmu diezgan daudz ceļojis un, jāsaka, ka piekrītu teicienam, ka nekur nav tik labi kā mājās. Latvija ir salīdzinoši tīra un sakopta zeme ar jauku dabu, ko negribētos zaudēt. Nepieciešams vairāk saglabāt dabas un kultūras bagātības.

- Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto uzņēmumu?

Esmu lepns par mūsu darbinieku kolektīvu, jo, būdami vieni no lielākajiem dīleriem Latvijā apgrozījuma un klientu skaita ziņā, tomēr esam samērā neliela komanda pēc darbinieku skaita. Ir lepnums par darbiniekiem, kas uzņēmumā strādā jau no pašiem pirmsākumiem. Gandarījums ir par mūsu atjaunoto autosalonu Kārļa Ulmaņa gatvē 5.

- Vai Jūs un Jūsu pārstāvēto uzņēmumu var atrast interneta sociālajos tīklos un sociālajos portālos? Kāpēc – jā vai nē?

Mūsdienu pasaule nav iedomājama bez interneta un sociālajiem tīkliem. Mums ir vairākas interneta vietnes, kā arī esam izveidojuši facebook profilu, taču šī ir joma, kurā vēl daudz darāmā un mūsu e-vides klātesamība noteikti ir uzlabojama.

- Vai uzņēmumā izjūtat problēmas, kas saistītas ar darbaspēku?

Jā, izjūtam. Tā Latvijā ir tāda neparasta problēma – ir bezdarbs un grūti ir atrast labu darbu, taču ir ļoti grūti arī atrast labus darbiniekus. Neskatoties uz to, uzņēmuma darbības laikā esam spējuši atrast aizrautīgus un uzticamus darbiniekus.

-  Kas jāņem vērā cilvēkam, kurš vēlas strādāt Jūsu pārstāvētajā uzņēmumā?  

Mūsu katru gadu apmeklē skolēnu kolektīvi, ar kuriem runājam par izglītību un iespējām strādāt mūsu uzņēmumā. Parasti pārsteidzu skolēnus ar savām nelielajām prasībām pret darbiniekiem, kuras reizē ir augstas un CV grūti novērtējamas. Tās ir: patiesa vēlme strādāt, spēja mācīties un apgūt visu jauno, kā arī pozitīva attieksme pret kolēģiem un, īpaši, klientiem. Manuprāt, tas ir daudz svarīgāk par darbinieku formālo izglītību vai pieredzi. Ir, protams, amati, kur pieredzei un zināšanām ir lielāka nozīme, taču mēdzam dot iespēju arī jauniem cilvēkiem. Mums ir pozitīva pieredze, kad praktikanti ir kļuvuši par pastāvīgiem darbiniekiem.

- Kādi ir uzņēmuma tuvākie un tālākie mērķi?

Primāri, gluži kā jebkuram uzņēmumam, ir palielināt pārdošanas apjomu un peļņu. Vēlamies palielināt mūsu pārstāvēto zīmolu tirgus daļu Latvijā. Mūsa Motors Rīga ir pazīstama ar saviem speciālistiem. Noteikti vēlamies kļūt par etalonu starp autodīleriem klientu apkalpošanas līmeņa un darba kvalitātes jomās.

- Pastāstiet par savu ceļu uz pašreizējo amatu un to, kāds bija Jūsu pirmais darbs?

Mans pirmais amats bija grāmatveža palīgs uzņēmumā Interlatvija, kurā pēc nostrādātiem trīs gadiem mani aicināja uz firmu WESS par tirdzniecības vadītāju. Darbu ātri apguvu, tas iepatikās, strādāju ar lielu entuziasmu, kā rezultātā vēl pēc trīs gadiem mani uzaicināja uz Mūsa Motors Rīga. Piekritu, jo tas bija jauns izaicinājums. Tajā laikā ģimenē bija piedzimis otrais bērns. Tā kā jaunā darbavieta atradās pavisam netālu no mājām, šis piedāvājums šķita ļoti piemērots. Pazinu dažus no Mūsas darbiniekiem un īpaši simpatizēja šeit esošā demokrātiskā gaisotne un uzticēšanās darbiniekiem, ko uzturam arī šodien.

- Kā un kad radies Jūsu pārstāvētā uzņēmuma nosaukums un logo?

Uzņēmuma pirmsākumi meklējami Mūsā, tāpēc arī šāds nosaukums. Sākotnēji bija uzņēmums, kas saucās vienkārši Mūsa Motors. Tā tautā mūs dēvē vēl arvien, kaut arī pareizais uzņēmuma nosaukums ir Mūsa Motors Rīga. Logotipā ir simboliski attēloti divi spoguļattēlā esoši M burti, kas simbolizēja oriģinālā nosaukuma – Mūsa Motors - pirmos burtus.

- Atklājiet kādu faktu, kuru mūsu lasītāji, iespējams, vēl nezina par Jūsu pārstāvēto uzņēmumu.

Esam vecākais autotirgotājs Latvijā. Mūsa Motors Rīga reģistrēts 1993. gadā, taču nosaukums Mūsa Motors ir pazīstams jau no 1991. gada aprīļa.

- Kādas izmaiņas likumdošanā Jūs vēlētos redzēt?

Nav nekāds noslēpums, ka autojoma ir nozare ar samērā lielu «pelēkā» biznesa īpatsvaru. Lai arī VID un citas valsts iestādes ir uzsākušas cīņu ar ēnu ekonomiku, šajā jomā vēl ļoti daudz kas ir darāms. Vienlaicīgi, noteikti nevēlētos redzēt, ka, apkarojot nelegālo biznesu, tiek radīti šķēršļi un izdevumi godīgiem uzņēmējiem.

- Vai ir kas tāds, kas Jūs pēdējā laikā ir patiesi pārsteidzis – patīkami vai nepatīkami?

Dzīve ir pārsteigumu pilna.

- Ja Jums gribētu noorganizēt ideālas pusdienas, kādas tās būtu?

Noteikti neesmu starp tiem, kam gandarījumu sniedz dārgas pusdienas kādā smalkā vietā. Vispatīkamākā ir svētku gaisotne ģimenes lokā.

- Kura grāmata/filma/personība ir uz Jums atstājusi vislielāko ietekmi – profesionāli un personīgi?

No pēdējo gadu kinolentām vislielāko iespaidu atstāja filma In Time, kas lika aizdomāties par to, kā mēs izlietojam mums doto laiku. Savukārt, profesionālā jomā vislielāko ietekmi savulaik atstāja ASV dzīvojošais vācu izcelsmes uzņēmējs R. Volfs, kurš vēl pirms 20 gadiem, viesojoties Latvijā, dalījās savā pieredzē par autodīlera dibināšanu un vadību. No viņa iemācījos daudz derīgu atziņu par autodīleru darba niansēm.

- Kur un kā vislabāk atpūsties pēc darba un smelties enerģiju?

Katram tas ir citādi, taču ceļošana, fotografēšana un atrašanās dabā ir tās lietas, kas patīk man.

- Kā, Jūsuprāt, vislabāk iztērēt loterijā laimētus 10 tūkstošus eiro?

Visticamāk, tos izmantotu kādiem ceļojumiem.

- Izstāstiet, lūdzu, savu mīļāko anekdoti vai kādu smieklīgu/interesantu atgadījumu no dzīves/darba.

Gan darbā, gan ģimenē ir bijis daudz interesantu atgadījumu. Tomēr izcelt gribētu vienu no vairākiem līdzīgiem gadījumiem darbā, kuri gluži vai hrestomātiski atbilst teicienam «neskati vīru no cepures».

Pirms gadiem pie mums uz autosalonu ar vecu un stipri palietotu velosipēdu atbrauca kāds padzīvojis vīrs. Ienāca salonā un izrādīja interesi par automobiļiem. Darbinieks viņu laipni apkalpoja, kaut arī vīra izskats neliecināja par jebkādas naudas esamību, nerunājot nemaz par automobiļa pirkšanu. Aplūkojis salonā esošos auto, vīrs apstājās pie viena un teica, ka to ņemšot, naudas gan līdzi neesot, bet tā nav problēma – uzkāpa uz velosipēda un prom bija. Liels bija darbinieku pārsteigums, kad šis vīrs pēc neilga laika bija atpakaļ ar uz bagāžnieka ar gumijām piestiprinātu vīstokli. Sainītī bija nauda, ko viņš samaksāja par jauna auto iegādi.

- Jūsu novēlējums db.lv lasītājiem.

Novēlu visiem veselību, veiksmi un pārliecību par saviem spēkiem.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra