Atpūta

Piektdienas intervija ar Nissan oficiālā pārstāvja Latvijā Norde vadītāju Daini Bremzi

Lelde Petrāne, 05.02.2016

Jaunākais izdevums

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild SIA Norde vadītājs Dainis Bremze. Norde ir uzņēmums ar 100% privātu kapitālu. Īpašnieki - Dainis, Didzis un Gints Bremzes. Norde uzsākusi visa autocentra totālu rekonstrukciju, nepārtraucot ikdienas darbu, lai no 1. aprīļa sāktu strādāt pēc Nissan jaunā pasaules koncepta. «Tās būs lielas un ļoti modernas, tehnoloģijām piesātinātas un vizuālas pārmaiņas gan pircējiem, gan servisa apmeklētājiem,» sola D. Bremze.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Man un mūsu ģimenei Norde ir daudz vairāk, nekā vienkārši bizness vai naudas pelnīšana. Tā ir sevis, ģimeniska spēka un varēšanas pierādīšana. Vecākais dēls pec deviņiem ar pusi Amerikā pavadītiem gadiem ir atgriezies ar iegūtu bakalaura un maģistra grādu un iekrātām praktiskām iemaņām, strādājot arī Amerikas Nissan un Infiniti kompānijās. Tad arī šeit cenšamies ieviest labāko un modernāko, kas ir pasaulē. Didzis šobrīd vada Norde visus jaunos projektus un arī seko uzņēmuma finansēm un procesiem. Arī jaunākais dēls Gints beidzis savas aktīvās gaitas autosportā, vairāk pievērsies ģimenes dzīvei un vada Norde pēcpārdošanas nodaļu. Viņa 11 gadu pieredze rallijreidā, rallija un šosejas autosporta disciplīnas ir devušas ļoti lielu pieredzi, lai saprastu automašīnas līdz pašām sīkākajām niansēm un atrisinātu arī sarežģītus jautājumus.

Protams, mani iepriecina, ka Nissan ir radījis klientu atzītus un iecienītus auto modeļus, piemēram, Nissan Qashqai ir absolūts līderis Latvijas pārdoto automašīnu tirgū, savukārt Top Gear jau trešo gadu pēc kārtas to atzinis par labāko mazo krosoveru klasē. Varam strādāt tiešām ar baudu un interesi, jo visu laiku ir jāapgūst jaunas zināšanas un nemitīgi jāattīstās, jo jaunajos auto modeļos ienāk ļoti daudz jaunas tehnoloģijas un auto kļūst arvien gudrāki, kas prasa arī pašu strauju attīstību.

- Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto nozari un Latvijas valsti kopumā?

Redzot un izjūtot blakus daudz jaunu, gudru, godīgu jaunas paaudzes darbinieku ar radošu attieksmi, gribētos arī, lai mūsu Latvijas valsts pārvaldīšanā ātrāk iekļautos jauna, zinoša, profesionāla un godīga jauna paaudze. Diemžēl vēl joprojām ir apnicis uzzināt par negodīgiem konkursiem, milzīgu līdzekļu izkrāpšanu no valsts un neprofesionāliem lēmumiem, par ko maksājam mēs uzņēmēji!

- Vai Jūs un Jūsu pārstāvēto uzņēmumu var atrast interneta sociālajos tīklos un sociālajos portālos? Kāpēc – jā vai nē?

Uzņēmums ir visos sociālajos tīklos, to pieprasa mūsdienu dzīves ritms un sabiedrības komunicēšanas tendences. Mēs ejam roku rokā ar jaunākajām tendencēm un tehnoloģijām, tādēļ arī mums ir jābūt aktīviem interneta vidē.

- Vai uzņēmumā izjūtat problēmas, kas saistītas ar darbaspēku?

Par darbaspēku runājot, jā, tā ir problēma. Jāaudzina gandrīz pašiem, jo nekādu auto pārdevēju un daudzu citu autonozarei specifisku darbinieku skolu diemžēl nav.

- Kas jāņem vērā cilvēkam, kurš vēlas strādāt Jūsu pārstāvētajā uzņēmumā?

Labākie darbinieki mums ir bieži izauguši pašā Nordes kolektīvā, sākot no praktikanta, tad lēnām un pakāpeniski augot. Tas gan zināmā mērā ir ilgs process, bet toties kvalitatīvs, kuru varam pastiprināt ar Nissan speciālajām apmācībām.

Vadošajiem speciālistiem noteikti jāzina svešvalodas - angļu (Nissan visa informācija, kā arī apmācības un sanāksmes lielākoties), kā arī krievu. Galvenais ir gribēšana godīgi, radoši un mūsdienīgi strādāt un darīt visu, lai sasniegtu nospraustos uzdevumus un mērķus.

- Kādi ir uzņēmuma tuvākie un tālākie mērķi?

Mūsu tuvākais uzdevums ir veiksmīgi strādāt ļoti lielas rekonstrukcijas apstākļos, ieviešot Nissan jauno konceptu. Nebūs vairs ne pārdevēju kabinetu, ne ierastas servisa pieņēmēju letes... Būs tikai klientu atpūtas zona, kurā tad arī notiks visa komunikācija! Norde būs pirmais dīleris Baltijas valstīs, kas sāks strādāt pēc jaunā koncepta. Ir, protams, izaicinājums to darīt pirmajiem.

Runājot par ilgtermiņa projektiem, ir vēl daudz darāmā, lai pilnībā visu sakārtotu tiešām atbilstoši pasaules augstākajam līmenim, bet uz to tiecamies. Ir daudz labas lietas dažādās valstīs un dīleru centros, kuras izdodas ieraudzīt un izzināt tiekoties. Nav jau ritenis jāizgudro no jauna, vajag tikai būt atvērtam, ieraudzīt!

- Pastāstiet par savu ceļu uz pašreizējo amatu un to, kāds bija Jūsu pirmais darbs?

Pusi sava mūža esmu bijis saistīts ar profesionālo sportu - 9 gadi PSRS kamaniņu sporta izlasē, 2 Olimpiskās spēles, Pasaules čempiona, daudzi PSRS čempiona tituli, pjedestāli Eiropas un cita mēroga sacensībās, tad likumsakarīga pāreja trenera darbā un vēlāk arī funkcionāra statuss Latvijas un pasaules FIL kamaniņu sporta federācijās. Augot ģimenei, ’90. gadu sākumā sapratu, ka varētu izveidot savu biznesu. Atvēru lietotu auto tirdzniecības vietu, noslēdzu līgumu ar Vācijas BMW dīleri un pirms Latvijā bija BMW dīleris vedu gadīgus BMW. Tā tas attīstījās līdz 1999. gadam, kad noslēdzu dīlera līgumu ar Nissan, un tagad esam iegājuši jau «trešajā Nissan attīstības līmenī»!

- Kā un kad radies Jūsu pārstāvētā uzņēmuma nosaukums un logo?

Nordes nosaukumu esmu ņēmis, deviņdesmito gadu sākumā dibinot savu pirmo individuālo uzņēmumu, un logo izveidojām jau stipri vēlāk, kad Norde jau bija kļuvusi pazīstama ar savu nosaukumu! Mēs vienmēr esam lepojušies ar savu nosaukumu, kurš ir ņemts no vietas nosaukuma, ir ziemeļniecisks un viegli saprotams internacionāli.

- Kādas izmaiņas likumdošanā Jūs vēlētos redzēt?

Runājot par Latvijas Republikas likumdošanu, vēlētos redzēt jaunas sejas, kuras vairāk domātu saimnieciski un kuriem tiešām materiāli būtu jāatbild par tautai neizdevīgi pieņemtiem lēmumiem, lai nebūtu tik populārie lobētie konkursi un, ja nevar vinnēt vajadzīgais, uzkrītoša konkursu atcelšana, pat vairākkārtīga, kamēr uzvar kādam vēlamais.

Interesi un cerību izraisa jaunās finanšu ministres izteicieni par pamatīgu nodokļu auditēšanu un varbūtēju darbaspēka nodokļa samazināšanu. Esmu par nodokļu palielināšanu azarta spēlēm, alkoholam, jo tas neuzlabo mūsu nāciju kā tādu un bez tā var iztikt normāli cilvēki un ģimenes!

Nesaprotu, kāpēc no šā gada bija jādivkāršo automobiļu gada nodoklis! Vai tas tiek izmantots autoceļu uzlabošanai? Ceļi uzlabojas ļoti lēnām un, palasot presi, saprotu ka vēl ilgi pa Latvijas ceļiem labāk būs braukt ar krosoveriem vai kaut ko vēl lielāku!

- Ja Jums gribētu noorganizēt ideālas pusdienas, kādas tās būtu?

Labprātāk pusdienu organizēšanu uzņemtos pats, jo tā nav tikai ēšana, bet ir vesels process. Un tas mūsu ģimenei ir izveidojies kā 4 paaudžu tikšanās un draudzīga izrunāšanās, pakomunicēšana, bērniem izdauzīšanās un tad pie lielā galda pusdienošana. Tā kā ģimene ir izvēlīga ēšanas ziņā, ir veģetārieši, eko pārtikas piekritēji, tad kā kompromisu atrodam Latvijas zivju ēdienu gatavošanu. Citreiz pat ar mazbērniem braucam ķert, citreiz tirgū nopērkam svaigas zivis, lai mājās pagatavotu.

- Kura grāmata/filma/personība ir uz Jums atstājusi vislielāko ietekmi – profesionāli un personīgi?

Runājot par mākslas baudījumiem, ir izdevies apmeklēt brīnišķīgus pasākumus kā Miami baleta izrādi ar interesantu sadalījumu klasika, modernais balets un kabarē, tāpat arī Minhenes simfoniskā orķestra koncerts ar četru ģitāristu piedalīšanos un brīnišķīgais Sergeja Jēgera Ziemassvētku koncerts Doma baznīcā.

- Kur un kā vislabāk atpūsties pēc darba un smelties enerģiju?

Ja atpūsties, tad tiešām atpūsties arī garīgā ziņā, un to vairs nevaru pēc darba, jo darbs beidzas vēlu. Man vajag tā pamatīgi atslēgties no ikdienas burzmas, jautājumiem un slodzes, to varu izdarīt no attāluma. Mūsdienu modernās komunikācijas šobrīd atļauj būt darbā iekšā no attāluma un tā pat paspēju daudz vairāk iedziļināties no cita skatījuma. Skatīties tālāk un plašāk. Tad arī atļaujos papildināt savus enerģijas un ideju krājumus, aplūkojot dabu, sportojot, peldot vai spēlējot golfu. Uz vietas Nordē ir taču mani dēli un spēcīgs Nordes kolektīvs!

- Kā, Jūsuprāt, vislabāk iztērēt loterijā laimētus 10 tūkstošus eiro?

Loterijā visvairāk esmu vinnējis studiju laikā 3 vai 5 rubļus Sprintā, un tas bija tad, kad tiešām vairs nebija naudas, piegāju, uzspēlēju un laimēju :). Ja vinnēsiet 10 tūkstošus loterijā, iesaku aizbraukt ar saviem mīļajiem fantastiskā ceļojumā uz kādu skaistu vietu, kuru visi atcerētos visu mūžu! Par to varēsiet visi priecāties visu laiku un tas stiprinās Jūsu attiecības, un varbūt iedibinās brīnišķīgu tradīciju! Varbūt arī turpmāk Jūs aplaimos veiksme!

- Izstāstiet, lūdzu, savu mīļāko anekdoti vai kādu smieklīgu/interesantu atgadījumu no dzīves/darba.

Smieklīgs bija mans sportiskās karjeras pēdējais sacensību brauciens PSRS čempionāta pēdējā posmā Sverdlovskā! Mēs ar Aigaru Kriķi divniekā bijām iekrājuši jau pamatīgu punktu krājumu un pēdējos mačos vajadzēja finišēt 6. vietā. Tad arī kvalifikācijā uztaisījām tādu laiku, ka kvalificējās 5 ekipāžas. Tad nolēmām, ka pēdējo braucienu brauksim ar simboliskām bērnu ragaviņām, ar kādām kādreiz sākām sportot. Tā arī izdarījām, un braucām sporta tērpos, publikai aplaudējot un uzmundrinoši saucot! Rezultāts 4! Un it kā PSRS čempioni, bet funkcionāriem tas neiepatikās ... diskvalificēja. Bet tautai un mums patika!

- Jūsu novēlējums db.lv lasītājiem.

Lasītājiem novēlu veiksmīgu šo gadu un nebaidīties izteikt SAVAS domas arī tad, kad ne visiem tas patiktu! Mēs taču dzīvojam skaistākajā valstī pasaulē! Tad veidosim to skaistu!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Auto tirgotājs SIA Norde Administratīvajā tiesā pārsūdzēs Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) lēmumu atļaut Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam (NMPD) slēgt 3,5 miljonus eiro vērtu līgumu par 52 automašīnu piegādi ar SIA Auto Blitz.

Norde pārstāve Līga Loļa aģentūrai LETA uzsvēra, ka IUB lēmumā ir vairākas nepilnības, kas mudina vērsties Administratīvajā tiesā un pārsūdzēt lēmumu.

Izskatot IUB lēmumu, Norde pārstāvji ir konstatējuši, ka nekādi jauni būtiski apstākļi nav noskaidroti un vērtēti, ir atspoguļota tikai iepriekšēja komisijas nostāja, kas liek secināt, ka Norde iesniegtās pretenzijas IUB nav izskatījis vai ņēmis vērā.

«Arī pēc lēmuma saņemšanas ir saglabājušies iepriekšējie jautājumi par Auto Blitz reālo situāciju ar nodokļiem. IUB lietas izskatīšanā nav pieprasījis Valsts ieņēmumu dienestā (VID) papildinformāciju par situāciju kārtībā. Šīs šaubas nav novērsusi ne Iepirkumu komisija, ne arī pats Auto Blitz. Tāpat IUB nav ņēmis vērā Norde iesniegto informāciju par citiem iespējamiem pārkāpumiem, piemēram, garantijas nosacījumu izmainīšanu un apkopju izmaksu palielināšanu,» skaidroja Loļa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Alternatīvās finanses

Automašīnu tirgotājs rosina kā privāto klientu galvotāju pirmajai iemaksai iesaistīt Altum

LETA, 25.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autotirdzniecības nozarē pašreiz 60-70% klientu netiek apstiprināti līzingi automašīnas iegādei, tāpēc nozares atbalstam varētu iesaistīt "Attīstības finanšu institūciju "Altum"" kā galvotāju privāto klientu pirmajai iemaksai, norādīja automašīnu tirgotāja SIA "Norde" līdzīpašnieks Didzis Bremze.

Viņš skaidroja, ka "Norde" novērtē Latvijas valsts sniegto atbalstu krīzes situācijā. No pieejamajiem atbalsta variantiem uzņēmums izmanto atliktos nodokļu termiņus, dīkstāves pabalstu un "Altum" aizdevumu apgrozāmajiem līdzekļiem. "Tomēr uzņēmums turpina attīstīties krīzes laikā un uzskata, ka šo situāciju pārdzīvos tie, kuri šo laiku izmanto uzņēmuma pilnveidošanai, attīstībai un krīzes laikā apgūto prasmju pielietošanai tālākā biznesa izaugsmē," pauda Bremze.

Viņš norādīja, ka uzņēmumam nācies samazināt darbinieku skaitu. "Štata samazināšana nebija viegls lēmums, bet ņemot vērā nozari, kurā strādājam, šis lēmums bija neizbēgams, krīzes laikā mums jārēķinās ar svārstībām," pauda Bremze, skaidrojot, ka "Norde" jau martā pārskatīja izdevumus, lai veiktu optimizāciju, bet uzturētu nemainīgi augstu pakalpojumu kvalitātes standartu. Tāpat uzņēmums vienojies ar piegādātājiem par cenu vai apjomu samazinājumu, kā arī izvērtēja prognozējamās darbinieku slodzes un pārskatīja pienākumu sadalījumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Norisināsies pirmā virtuālā tiešsaistes auto izstāde Latvijā

Lelde Petrāne, 16.04.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada 17. aprīlī norisināsies pirmā tiešsaistes auto izstāde Latvijā.

"Spītējot vīrusam, esam nākuši klajā ar inovāciju un piedāvājam visiem "Auto 2020" interesentiem aplūkot jaunākos automobiļus virtuālā izstādē, jo nevaram laist garām pavasari bez ikgadējās jaunāko auto modeļu prezentācijas," stāsta "Norde" izpilddirektors Didzis Bremze.

Ņemot vērā situāciju pasaulē un Latvijā, kas saistīta ar koronavīrusa COVID-19 pandēmiju, starptautiskās auto industrijas izstādes "Auto 2020" norise tiek pārcelta uz 25. – 29. septembri. Tomēr "Norde" nolēmusi virtuālās izstādes laikā prezentēt gan jaunākos "Nissan", "Renault" un "Dacia" modeļus, gan demonstrēt jau zināmus šo auto marku transportlīdzekļus un visas virtuālās izstādes laikā nodrošināt dzīvu saziņu un tiešsaistes konsultācijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Sarma & Norde arhitekti arhitektu Visvaldi Sarmu

Lelde Petrāne, 15.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ arhitektu biroja Sarma & Norde arhitekti arhitekts Visvaldis Sarma.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Kļuvu par arhitektu, jo tā vēlējās mana krustmāmiņa. Būdams bezrūpīgs Rīgas centra puika tam daudz nepretojos, tiesa gan - ar pirmo piegājienu Politehniskajā Institūtā netiku, un arī otrajā reizē «iešmaucu» brīnumainā kārtā. Interesi par arhitektūru manī «pamodināja» izcilais, tiem laikiem viegli revolucionārais, pasniedzēju sastāvs un lieliskie kursa biedri.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jauna dīkstāves gudrība vēsta: lai biznesu noturētu uz kājām, tas jāpārnes tiešsaistē un jāuzliek uz riteņiem, norāda autotirgotājs "Norde".

Kamēr auto tirgus kopumā šobrīd tur kāju uz bremzes pedāļa, atsevišķos tirgus segmentos valda piesardzīgs optimisms. Dati rāda, ka viena no šī laika biznesa veiksmes formulām ir komerctransports.

Pēc Auto asociācijas datiem, COVID-19 krīzes ietekmē aprīlī vērojams jaunu auto reģistrāciju kritums par 55%. Auto segments, kur saglabājas augstāka klientu aktivitāte, ir komerctransports, kur vienlaikus novērojams mazākais kritums: - 32% un straujāk pieaugusi klientu aktivitāte.

Eduards Ptičkins, autotirgotāja "Norde" tirdzniecības vadītājs, apstiprina: ja parasti komerctransports veido apmēram ceturto daļu no visiem pasūtījumiem, šobrīd, mērot klientu interesi, tā īpatsvars tirdzniecībā sasniedzis teju pusi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums Norde no oktobra paplašinājis piedāvājumu, kļūstot par oficiālo Renault un Dacia autokoncerna pārstāvi Latvijā.

Līdz ar tiesībām izplatīt Renault un Dacia zīmola automašīnas, Norde piedāvājums kļuvis plašāks.

«Automašīnu industrija piedzīvo nemitīgas pārmaiņas. Arvien svarīgāka kļūst vides aizsardzības tēma, satiksmes problēmu risināšana, parādās jauni patērētāju ieradumi, popularitāti gūst automašīnu koplietošana un dažādas citas izmaiņas,» skaidro Norde pārstāvji.

Norde ir arī Nissan oficiālais dīleris Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Nissan Juke - transformējies

Aldis Zelmenis, 01.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No love or hate dizaina vāģa otrās paaudzes Nissan Juke ir transformējies par modernu, harmoniska izskata racionālu krosoveru

Pirms teju desmit gadiem Nissan Juke bija mazo krosoveru ēras aizsācējs. Neraugoties uz savu kukaiņu pasaulei līdzīgo eksterjera dizainu, kliedzošais izskats daudzos gadījumos deva vēlamo efektu. Pats par sevi saprotams, ka, izpelnoties pircēju uzmanību, strauji auga arī konkurentu skaits, kas arī vēlējās piedalīties «ballītē» un iesaistīties cīņā par pircēju naudas makiem. Šodien ikviena sevi cienoša autoražotāja modeļu aptverē obligāti ir jābūt mazās klases krosoveram. Nav brīnums, ka segmentā, ko savulaik aizsāka Nissan Juke, šodien var uzskaitīt vairāk nekā 20 konkurentus. To skaits joprojām turpina augt, jo šī automobiļu kategorija nav zaudējusi savu aktualitāti, drīzāk otrādi – tā turpina augt, un analītiķi prognozē, ka šis segments līdz 2023. gadam no kopējā Eiropas jauno auto tirgus pīrāga «nokodīs» vismaz 30%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) ļauj Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam (NMPD) slēgt 3,5 miljonus eiro vērto līgumu par 52 automašīnu piegādi ar SIA Auto Blitz, liecina paziņojums IUB mājaslapā.

Iepriekš cits iepirkuma pretendents SIA Norde pārsūdzēja iepirkuma rezultātus, kā vienu no argumentiem minot Auto Blitz nodokļa parādu, kas liedz pretendēt uz iepirkumu. Taču IUB lēmumā secina, ka Auto Blitz 2015.gada 8.septembrī nav bijis nodokļu un citu valsts noteikto obligāto maksājumu parādu.

Kopumā IUB iesniegumu izskatīšanas komisija nekonstatēja iepirkuma procedūras pārkāpumus, kas būtu varējuši ietekmēt pieņemto lēmumu par līguma slēgšanas tiesību piešķiršanu Auto Blitz.

Rezultātā IUB lēma atļaut NMPD slēgt iepirkuma līgumu ar Auto Blitz. Tiesa, minēto IUB lēmumu vēl var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā mēneša laikā no lēmuma saņemšanas dienas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests (NMPD) beidzot noslēdzis 3,5 miljonus eiro vērto līgumu ar SIA Auto Blitz par 52 ātrās palīdzības mašīnu piegādi, pastāstīja dienesta pārstāve Ilze Bukša.

Līgums noslēgts pagājušajā nedēļā. LETA jau 20.janvārī ziņoja, ka Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) ir atļāvis NMPD slēgt 3,5 miljonus eiro vērto līgumu par 52 automašīnu piegādi ar Auto Blitz. Iepriekš cits iepirkuma pretendents SIA Norde pārsūdzēja iepirkuma rezultātus, kā vienu no argumentiem minot Auto Blitz nodokļa parādu, kas liedz pretendēt uz iepirkumu. Taču IUB lēmumā secina, ka Auto Blitz 2015.gada 8.septembrī nav bijis nodokļu un citu valsts noteikto obligāto maksājumu parādu.

Kopumā IUB iesniegumu izskatīšanas komisija nekonstatēja iepirkuma procedūras pārkāpumus, kas būtu varējuši ietekmēt pieņemto lēmumu par līguma slēgšanas tiesību piešķiršanu Auto Blitz. Pēc tam Norde paziņoja, ka IUB lēmumu pārsūdzēs Administratīvajā tiesā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Video

Autotirdzniecības nākotne ir internetā

Jānis Goldbergs, 24.04.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autotirdzniecības darba lielāko daļu iespējams veikt interneta vidē, pēc pirmās uzņēmuma rīkotās tiešsaistes auto izstādes "Dienas Biznesam" apliecināja SIA "Norde" valdes priekšsēdētājs Dainis Bremze.

"Norde" rīkotā tiešsaistes izstāde notika šā gada 17. aprīlī. Šī inovācija sniedza uzņēmuma klientiem iespēju aplūkot interesējošos automašīnu modeļus virtuālajā vidē, neizejot no mājām. Protams, ka rīkot izstādi šādā formā pamudinājusi Covid-19 krīze, kad klātienē izstādes rīkot nav iespējams. D. Bremze apstiprināja, ka tiešsaistē izstādi vērojuši vairāk nekā 100 cilvēku, bet ierakstu aplūkojuši 3,5 tūkstoši skatītāju.

"Norde" izstādē prezentēja "Nissan", "Renault" un "Dacia" automašīnu jaunākos modeļus, kurus arī pārdod. Jebkuras izstādes viens no mērķiem ir pārliecināt klientu iegādāties mašīnu. Jautāts, vai šis mērķis sasniegts, D. Bremze uzsvēra, ka pārdošana nav bijusi izstādes pamatuzstādījums, tomēr vērtējama kā nozīmīgs aspekts arī pārdošanā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Auto, kas «nozombējis» klientus Latvijā

Aldis Zelmenis, 19.01.2018

Koši zilas krāsas Nissan Qashqai lepnākājā Tekna+ aprīkojumā ar 130 ZS jaudīgu 1,6 dīzeļmotoru un Xtronic variatoru, kas nonāca DB autoapskatnieka rīcībā.

Foto: Aldis Zelmenis

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Nissan padomā ir daži triki, kā paildzināt sava dižpārdokļa popularitāti.

Arī pēc 2017. gada statistikas rezultātiem Nissan Qashqai ir Latvijas jauno auto tirgus visvairāk pirktais modelis

Kopš debijas 2007. gadā Nissan Qashqai ar aktīvu vietējo dīleru darbu ir «nozombējis» klientus Latvijā, ieskaitot arī tos, kuri iepriekš nekad nebija raudzījušies Nissan virzienā. Arī pēc desmit gadiem hipnozes seanss turpinās, tomēr nevar noliegt, ka ar jaunu konkurentu parādīšanos tās iedarbība pamazām atslābst.

No otras puses, arī Nissan padomā ir daži triki, kā paildzināt sava dižpārdokļa popularitāti, attiecīgi Qashqai pavisam nesen ir atgriezies no padziļinātas atveseļošanās kūres. Pēc Nissan marketologu solītā, šajā atjaunošanas procedūras laikā Qashqai ir saņēmis 1300 dažāda veida uzlabojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves uzņēmuma «Nissan Motor» bijušais padomes priekšsēdētājs Karloss Gosns ceturtdienas rītā atkal tika aizturēts Tokijā, ziņoja Japānas raidsabiedrība NHK un citi mediji.

Jaunā aizturēšana notika laikā, kad Tokijas prokuratūra apsver iespēju izvirzīt Gosnam jaunu apsūdzību, kas būtu ceturtā viņa lietā.

Kā ziņots, 65 gadus vecais Gosns martā pēc drošības naudas samaksāšanas viena miljarda jenu (7,8 miljonu eiro) apmērā atstāja Tokijas cietumu, kurā bija atradies kopš 19.novembra.

Prokurori ceturtdienas rītā ieradās Gosna pagaidu mājvietā Tokijas centrā, un pēc tam Gosns kopā ar viņiem iekāpa automobilī un aizbrauca.

Prokurori vēsta, ka Gosns aizturēts saistībā ar «Nissan» līdzekļu pārskaitīšanu 15 miljonu dolāru apmērā laika periodā no 2015.gada beigām līdz 2018.gada vidum. Prokuroriem ir aizdomas, ka piecus miljonus dolāru no šiem līdzekļiem Gosns izmantojis personīgiem tēriņiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas prokuratūra piektdien izvirzījusi jaunas apsūdzības finanšu pārkāpumos bijušajam Japānas autobūves uzņēmuma Nissan Motor padomes priekšsēdētājam Karlosam Gosnam, paziņojusi tiesa.

Gosns un viņa līdzgaitnieks bijušais Nissan padomes loceklis Gregs Kelijs tika aizturēti 19.novembrī saistībā ar iespējamiem finanšu noziegumiem.

Gosns atrodas apcietinājumā saistībā ar apsūdzībām, ka viņš piecu gadu laikā līdz 2015.gada martam nav deklarējis aptuveni piecu miljardu jenu (40 miljoni eiro) ienākumus. Tāpat Gosnam izvirzītas apsūdzības par savu ienākumu nedeklarēšanu pēdējos trīs gados vēl četru miljardu jenu (32 miljoni eiro) apmērā.

Piektdien viņam oficiāli izvirzītas apsūdzības arī par mēģinājumu pierakstīt savus personiskos zaudējumus Nissan un maksājumiem kādam Saūda Arābijas uzņēmējam.

Jaunās apsūdzības saistītas ar to, ka ka Nissan uz laiku bija jāuzņemas 1,85 miljardu jenu (15 miljonu eiro) zaudējumi, kas finanšu krīzes laikā radās Gosna personīgo aktīvu pārvaldības fondam, un ka Nissan veicis maksājumus Saūda Arābijas uzņēmējam Haledam Džufali. Gosns skaidroja, ka šī nauda maksāta Džufali par reālu darbu, ko viņš paveicis, lai atrisinātu problēmas ar vietējo tirdzniecības pārstāvi. Kopumā Džufali kompānijai Khaled Juffali Company četros gados Nissan samaksājis 14,7 miljonus ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvijas automašīnu tirgus: Ja lietota – tad vācu, ja jauna – tad japāņu

Dienas Bizness, 02.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja lietota – tad vācu, ja jauna – tad japāņu. tā varētu raksturot Latvijas automašīnu tirgu, norāda automašīnu transporta sludinājumu portāla Latauto.lv pārdošanas vadītājs Andris Mālnieks.

Volkswagen markas automašīnas arī otrajā šī gada ceturksnī saglabāja pirmo pozīciju visvairāk pārdoto jauno, kā arī lietoto automašīnu vidū, taču tām strauji seko japāņu Toyota un Nissan. Pēdējās markas automašīnas ieguvušas lielāku pircēju uzticību – tika nopirkts par 52% vairāk automašīnu nekā pērn šajā pašā laika periodā.

Pēc A. Mālnieka teiktā, otrajā šī gada ceturksnī, salīdzinot ar pagājušo gadu, visvairāk pārdoto jauno automašīnu pieciniekā novērojamas krietnas pārmaiņas.

«Pirms gada Nissan automašīnas, kas īpaši piemērotas braukšanai pa pilsētas ielām, samierinājās ar pēdējo vietu pieciniekā. Taču šī gada aprīļa-jūnija mēnešos tika pārdots par 359 automašīnām vairāk nekā pērn šajā pašā laikā, un tas ļāva šai markai pacelties uz trešo pozīciju vispirktāko jauno automašīnu vidū,» situāciju komentē A. Mālnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotājs Nissan pavēstījis, ka līdz gada beigām vēl domās, vai savu jauno SUV modeli ražot Lielbritānijas Sanderlendas rūpnīcā. Tas vēlas garantijas, ka Brexit (Lielbritānijas izstāšanās no Eiropas Savienības) nekaitēs investīcijām, ziņo Reuters.

Tikai nedēļu pēc paziņojuma par to, ka Nissan varētu atteikties no jauniem ieguldījumiem, ja vien netiks kompensētas ar Brexit saistītās izmaksas, Nissan vadītājs Karloss Gosns ticies ar Lielbritānijas premjerministri Terēzu Meju Londonā, lai runātu par autoražotāja nākotni Lielbritānijā.

Jautājums ir par to, vai Nissan savu jauno Qashqai SUV modeli ražos Lielbritānijas lielākajā automobiļu rūpnīcā.

Gosns pēc sarunām sacījis: «Es esmu pārliecināts, ka Lielbritānijas valdība turpinās nodrošināt to, ka Lielbritānija ir piemērota vieta biznesam.» Savukārt Meja apliecinājusi, ka Lielbritānija pilnīgi noteikti sadarbosies ar Japānas autoražotāju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Eksperts: Nissan lēmums «nepārliecinās citus ieguldīt» Lielbritānijā

Lelde Petrāne, 02.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no Japānas vadošajiem biznesa stratēģiem BBC paudis viedokli, ka investīcijas Lielbritānijā pēc Brexit balsojuma samazināsies.

Intervijā BBC Newsnight Keniči Ohmae (Kenichi Ohmae), komentējot neseno Japānas autobūves pārstāvja Nissan paziņojumu, kas attiecas uz ražošanu Sanderlendas rūpnīcā, uzsvēris, ka tas ir tikai viena uzņēmuma lēmums.

Kā vēstīts, Lielbritānija šā gada jūnijā nobalsoja par izstāšanos no Eiropas Savienības (Brexit). Pēc tā Nissan vadītājs Karloss Gosns brīdināja, ka Nissan apsver iespēju vairs neinvestēt Sanderlendas rūpnīcā. Taču oktobra beigās autoražotājs tomēr apstiprināja, ka gan jaunie Qashqai, gan X-Trail tiks ražoti Lielbritānijas rūpnīcā. Nissan vadītājs sacīja, ka valdības atbalsts un garantijas ļāva izlemt, ka divi jaunie modeļi tiks ražoti šajā valstī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satversmes aizsardzības biroja (SAB) jaunās mājvietas būvniecību Brasas rajonā paredzēts pabeigt šogad, aģentūrai LETA apliecināja Tieslietu ministrijā.

Ēku projektēja "Sarma & Norde", bet būvē SIA "Kvadrum". Līguma summa, tāpat kā Valsts drošības dienesta (VDD) ēkas būvniecības gadījumā, netiek atklāta.

"Firmas.lv" informācija liecina, ka "Kvadrum" vienīgais īpašnieks ir Didzis Pētersons. 2022.gadā uzņēmums apgrozījis 22 miljonus eiro un strādājis ar 3,15 miljonu eiro peļņu.

SAB jaunā ēka atradīsies Brasas rajonā, Upes ielā 1A, bijušā kara hospitāļa teritorijā, kur jau patlaban ir izvietots Valsts tiesu ekspertīžu birojs.

Pērn Invalīdu ielā 1 notika Vienotā tiesu ekspertīžu centra laboratoriju kompleksa ēkas pamatakmens kapsulas iemūrēšanas pasākums.

Publiski zināms, ka SAB patlaban izvietots Miera ielā, iepretim Rīgas Lielajiem kapiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Rīgas vēsturiskā centra pilsētvidi papildina jauna dzīvojamā ēka Renaissance

Db.lv, 21.07.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā, Vesetas ielā nodota ekspluatācijā jauna dzīvojamā ēka "Renaissance", informē projekta attīstītājs SIA "LNK Properties".

"Šis ir unikāls projekts – mūsdienīga, ilgtspējīga ēka pašā pilsētas centrā, apkaimē, kas strauji attīstās. Vienlaicīgi katra "Rennaissance" dzīvokļa iemītniekam ir iespēja sajusties kā privātmājā", stāsta Aleksandra Strode, SIA "LNK Properties", kas ir projekta attīstītājs, valdes locekle, dzīvojamo nekustamo īpašumu departamenta vadītāja.

"Ir milzīgs gandarījums par sadarbību ar arhitektiem un nepārtrauktu sinerģiju projekta attīstības gaitā. Ēka ir īsts arhitektūras mākslas un augstākās raudzes minimālisma piemērs. Liela uzmanība pievērsta detaļām, arī materiālu kvalitātei un risinājumu ilgtspējai. Projekts tiešām nevienu neatstāj vienaldzīgu. Fasādes risinājumi pat pārsniedza sākotnējās gaidas, ēka papildina vēsturiskā centra pilsētvidi un harmoniski sasaucas ar jauno Skanstes apkaimi. Liels paldies visai projekta komandai – arhitektiem, būvniekiem, kolēģiem attīstītājiem," uzsver A.Strode.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Pieaug pieprasījums pēc dzīvokļiem modernajā Rīgas centrā

Armanda Vilciņa, 04.08.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējos gados palielinājusies cilvēku interese par iespējām iegādāties īpašumus tuvāk pilsētas centram, šo tendenci, lemjot par jauniem projektiem galvaspilsētā, ņem vērā arī būvnieki un attīstītāji, stāsta Aleksandra Strode, SIA LNK Properties valdes locekle.

Prestižākais un pieprasītākais Rīgas rajons pašlaik ir Klusais centrs, kas kā pilsētas centra vēsturiskā daļa iekļauts arī UNESCO Pasaules mantojuma sarakstā, atzīmē A. Strode. Tāpat lielu interesi novērojam par iespējām iegādāties īpašumus arī Skanstes rajonā, kur līdzās augstākās klases dzīvojamajiem kompleksiem iedzīvotājiem pieejami gan dažādi biznesa centri, gan sporta arēna, skolas, bērnudārzi un zaļie parki, gan ērta infrastruktūra, kas tiek aktīvi attīstīta, skaidro LNK Properties valdes locekle.

Taupa laiku

Viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc cilvēki vēlas dzīvot tuvāk pilsētas centram, ir laika ekonomija, secina A. Strode. “Pēdējos gados Rīgas centrā un tā tuvumā attīstītas vairākas augstas klases biroju ēkas, kas nozīmē, ka liela daļa cilvēku ikdienā strādā tieši galvaspilsētas centrā. Izvērtējot ceļā pavadīto laiku uz un no darba, cilvēki bieži izdara izvēli iegādāties mājokli tuvāk savai darbavietai. Bez tam centrs sniedz arī citas priekšrocības – te pieejams gan plašs restorānu un kafejnīcu klāsts, gan dažādas izklaides un sporta iespējas. Mūsdienu straujajā ritmā ir svarīgi, ka viss, kas mums vajadzīgs, atrodas tepat netālu, tāpēc novērojam, ka pieprasījums pēc šāda tipa mājokļiem ik gadu aug,” skaidro LNK Properties valdes locekle.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā, Kuģu ielā 15 grausta stāvoklī esošā bijusī policijas ēka gaida rekonstrukciju.

Fotogrāfijas - raksta galerijā!

2015.gada jūlijā būvvalde ir izsniegusi būvatļauju, kurā veiktas atzīmes par projektēšanas nosacījumu izpildi un būvdarbu uzsākšanas nosacījumu izpildi objektam Dzīvojamo ēku rekonstrukcija un jaunbūve Kuģu ielā 15. Pasūtītājs ir SIA KUĢINIEKS, projektēšanas iestāde - SIA Sarma & Norde Arhitekti, būvfirma - SIA Merks.

SIA Sarma & Norde Arhitekti mājaslapā pieejamā informācija liecina, ka šajā vietā ieplānots projekts ar nosaukumu Rezidences Kuģinieks 5000m2 platībā.

SIA KUĢINIEKS juridiskā adrese ir Ventspils, Lielais prospekts 48. Valdes priekšsēdētājs - Raimonds Siņavskis, valdes loceklis - Igors Skoks. Uzņēmums dibināts 2011. gada oktobrī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Multifunkcionālā tirdzniecības centra Akropole projektētāji no Rīgas pilsētas būvvaldes ir saņēmuši apstiprinājumu iesniegtajam fasādes vizualizācijas projektam, informē centra pārstāvji.

Ēkas dizains atspoguļos modernā un vēsturiskā apvienojumu - tā kā izvēlētajā tirdzniecības centra teritorijā vēsturiski atradās bijusī S.T. Kuzņecova porcelāna fabrika, daļa ēkas tiks veidota saskaņā ar vēsturisko mantojumu.

Ņemot vērā Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas atzinumu, porcelāna fabrikas mantojuma pamatvērtība ir intelektuālais mantojums - leģenda un vēsturiski artefakti, nevis apbūve. Tomēr gan vēstures eksperti un arhitekti, gan projekta attīstītāji vēsturiskās būves atzīst par vērtīgu resursu, ar kura palīdzību atspoguļot vēsturiskās liecības.

«Tirdzniecības centra Akropole ēkas dizains izstrādāts tā, lai būtu mūsdienīgs un tajā pašā laikā iemiesotu Kuzņecova fabrikas garu. Lai to īstenotu, jaunās ēkas dizainā akcents likts uz svarīgiem elementiem no bijušās Kuzņecova fabrikas - tiks saglabāti divi fabrikas skursteņi, akmeņi no dzirnavām, porcelāna formas un vēsturiskā fasādes daļa, uz kuras tiks izvietots Kuzņecova fabrikas logo,» stāsta Jānis Norde, projekta arhitektu biroja Sarma & Norde Arhitekti līdzīpašnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Latvijas papīra salmiņi izkonkurē poļu un vācu ražotājus

Armanda Vilciņa, 06.01.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vienīgais papīra salmiņu ražotājs Latvijā, SIA Live Paper, vien pāris mēnešu laikā iekarojis Latvijas un Igaunijas tirgus un šobrīd raugās eksporta virzienā, cerot tuvāko gadu laikā pieckāršot ražošanas apjomu.

Šobrīd Live Paper ražotie salmiņi atrodami apmēram 1200 Latvijas un 300 Igaunijas bāros, kafejnīcās un restorānos, stāsta Marta Norde, Live Paper valdes locekle, uzsverot, ka šādus panākumus uzņēmumam galvenokārt izdevies gūt, pateicoties veiksmīgai sadarbībai ar SIA Gemoss. Pašlaik Gemoss ir mūsu lielākais izplatītājs, kas uzreiz bija gatavs atteikties no poļu un vācu ražotajiem papīra salmiņiem, dodot priekšroku vietējam uzņēmumam, stāsta M.Norde, piebilstot, ka šobrīd Live Paper aktīvi gatavojas nākamajai vasaras sezonai un meklē iespējas, kā samazināt Horeca nozares sezonālā pieprasījuma ietekmi uz salmiņu ražošanas apjomiem. Viena no atbildēm ir eksports, tāpēc pašlaik raugāmies Lielbritānijas un Vācijas virzienā, kas ir lielākie papīra salmiņu patērētāji Eiropā, kā arī apsveram iespējas sadarboties ar Spāniju, Itāliju un citām siltajām zemēm, kur sezonalitāte kafejnīcu, bāru un restorānu segmentā nav jūtama tik izteikti, atzīmē Live Paper valdes locekle.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Nissan iegādāsies trešdaļu Mitsubishi akciju

LETA, 12.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves uzņēmums Nissan Motor Co. ceturtdien paziņoja, ka par 237,36 miljardiem jenu (1,9 miljardiem eiro) iegādāsies trešdaļu skandālā ierautā Mitsubishi Motors Corp. akciju.

Vienošanās paredz, ka Nissan kļūs par lielāko Mitsubishi akcionāru, apsteidzot Mitsubishi Heavy Industries, kam pieder aptuveni 20% autoražotāja akciju.

«Šis darījums rada potenciālu izdevīgumu abām mūsu kompānijām un sola izaugsmes iespējas,» norāda Nissan vadītājs Karloss Gosns. «Mēs esam apņēmušies sargāt un veicināt Mitsubishi zīmolu. Mēs palīdzēsim šim uzņēmumam risināt gaidāmās problēmas, jo sevišķi attiecībā uz patērētāju uzticību.»

Darījums paredz, ka Nissan iegādāsies aptuveni 506 miljonus Mitsubishi akciju, kā arī Nissan būs tiesības iecelt atsevišķus locekļus Mitsubishi valdē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Saistībā ar automobiļu pārbaužu skandālu Nissan vadītāji samazina savas algas

LETA, 17.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves uzņēmuma «Nissan Motor Co.» direktors Hiroto Saikava un citi augsta līmeņa vadītāji plāno atteikties no daļas sava atalgojuma, lai izrādītu vainas apziņu saistībā ar automobiļu pārbaužu skandālu.

Saikava nenorādīja, cik liels šis algas samazinājums būs un kuri vadītāji šādi rīkosies.

«Nissan» piektdien arī Japānas valdībai iesniedza uzņēmuma veiktās izmeklēšanas rezultātus par automobiļu pārbaužu skandālu. Tajā teikts, ka šis skandāls ietekmējis vien Japānā pārdotās automašīnas.

Saikava pavēstīja, ka joprojām nav skaidrības, kāpēc nesertificētas automašīnu pārbaudes ilgušas vairāk nekā 30 gadus. Viņš sacīja, ka rūpnīcu darbinieki zinājuši, ka viņu rīcība ir pretlikumīga un viņi to slēpuši.

«Nissan» oktobrī paziņoja, ka Japānā atsauc aptuveni 1,2 miljonus automobiļu, kas neatbilst iekšzemes noteikumiem attiecībā uz automašīnu gala pārbaudēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Auto apskats: Jaunākās paaudzes Nissan Leaf

Aldis Zelmenis, 16.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākās paaudzes Nissan Leaf ir izdevies negaidīti pievilcīgs un gaitā azartisks auto

Nissan Leaf ir pasaulē populārākais tautas elektrovāģis. Kopš pirmās paaudzes Leaf modeļa iznākšanas 2010. gadā šis auto pasaulē ir atradis vairāk nekā 283 tūkst. klientu. Arī jaunākās paaudzes Leaf, kas pamatā būvēts uz iepriekšējā modeļa bāzes, par pircēju atsaucību nevar sūdzēties, jo pirmajos mēnešos Nissan jau ir saņēmis vairāk nekā 12 tūkst. pasūtījumu. Starp citu, no šiem pasūtījumiem lauvas tiesa pienākas elektroautomobiļu laimes zemei – Norvēģijai, proti, vairāk nekā 7 tūkst. pasūtījumu.

Glīts izskats, uzlabota aerodinamika, palielināta sniedzamība un virkne jaunu tehnoloģiju, kas iešūtas zem jaunā Leaf ādas, ir galvenie jaunumi, kas būtu jāzina par jaunāko Nissan elektromodeli. Elektrosistēmas kopējā 110 kW jauda un 320 Nm griezes moments acīmredzami uzlabojis auto veikstpēju, Leaf uzņems ātrumu straujāk, un arī tā sniedzamība, balstoties uz Eiropas Jauno braukšanas ciklu – NEDC, pēc papīriem būs 378 km, turklāt pilsētas apstākļos Leaf ar vienu uzlādi spēs nobraukt līdz 415 km. Tā visa, protams, ir «teorija», jo, pat saņemot testa auto saulainajā Tenerifē, Leaf borta dators vēstīja par iespēju nobraukt 257 kilometrus. Visticamāk, Latvijas apstākļos šis rādītājs varētu būt vēl mazāks, jo, kā zināms, Latvijas draņķīgajos un strauji mainīgajos laika apstākļos elektroauto sniedzamības rādītāji sarūk kā saulē pamests saldējums. Lai vai kā, salīdzinājumā ar priekšteci jaunais Leaf spēs nobraukt lielākus attālumus, jo Leaf baterijas ietilpība no 24 kilovatstundām ir uzlekusi līdz 40 kWh!

Komentāri

Pievienot komentāru