Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Scania Latvia vadītājs Aigars Pušinskis. Scania ir starptautisks uzņēmums, kas pārstāvēts vairāk nekā 100 pasaules valstīs un nodarbojas ar kravas automašīnu, pilsētas un tālsatiksmes autobusu, rūpniecisko un kuģu dzinēju ražošanu. Tas nodrošina arī saistītos pakalpojumus – kravas automašīnu un autobusu tirdzniecību, servisa pakalpojumus, 24 stundu palīdzību, finansēšanu sadarbībā ar Scania Finans, autovadītāju apmācību un citus pakalpojumus.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Transporta un loģistikas nozare kopumā un arī uzņēmums Scania - gan globāli, gan lokāli - ir ļoti dinamiski un pastāvīgi mainās. Šī attīstība un dinamika liek mainīties un attīstīties arī pašam. Strādājot šajā nozarē un uzņēmumā, nav divu vienādu dienu. Nozares, uzņēmuma un mana iekšējā dinamika iet soli solī. 

- Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto nozari un Latvijas valsti kopumā?

Ir bijušas dažādas grūtības, tomēr 20 gadu laikā transporta un loģistikas nozarē daudz kas ir mainījies. Arī transporta uzņēmumu izpratne par biznesu, par to, kam pievērst uzmanību, ir augusi, uzņēmēji kļuvuši daudz izglītotāki. Dzīve pierādījusi - ja gribi pelnīt naudu, ja ir darbs, atslēgas līdzeklis, kā panākt labus rezultātus, ir pati kravas automašīna. Šobrīd liela daļa klientu skatās uz kravas automašīnu kā uz ieguldījumu, kas nes peļņu un ir kā atbalsts, nevis izmaksu pozīcija viņu biznesā. Būtiski augusi arī izpratne par kravas automašīnas vadītāja lomu – arvien vairāk klientu motivē savus darbiniekus. Šeit talkā nāk arī mūsu atbalsts šoferu apmācībā un arvien gudrākas kravas automašīnas, kas viennozīmīgi iespaido biznesa rezultātus un veikstpēju.

Lūkojoties uz Latviju kopumā, ir prieks par jauno paaudzi, kuru raksturo pozitīva domāšana, laba izglītība un ļoti plašās iespējas sevi realizēt – gan Latvijas, gan pasaules mērogā. 

Runājot par to, kas apbēdina – tā noteikti ir skepse, neticība saviem spēkiem, dzīvošana pagātnē, kas nerada risinājumus.

- Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto uzņēmumu?

Iepriecina darbinieku dzirksts un aizrautība, sajūta, ka lietas notiek un virzās pareizajā virzienā. Prieku un gandarījumu par ikdienā paveikto rada arī klientu labās atsauksmes, kas noteikti kalpo mums, Scania Latvia, darbiniekiem, kā liels dzinējspēks attīstīties un kļūt labākiem tajā, ko darām.

- Vai Jūs un Jūsu pārstāvēto uzņēmumu var atrast interneta sociālajos tīklos un sociālajos portālos? Kāpēc – jā vai nē?

Pateicoties mūsu dedzīgajiem Scania faniem, ir tapusi fanu lapa Draugiem.lv, arī Facebook pieejams starptautiskais Scania profils. Scania Latvia mērķos ir 2015. gadā atklāt Scania Latvia Facebook un Draugiem.lv lapas, jo ikdienā redzam, ka auditorijai patīk dalīties ar iespaidiem, sekot līdzi jaunumiem. 

- Vai darbinieku trūkumu izjūtat?

Scania Latvia var lepoties ar labiem, augsti kvalificētiem darbiniekiem, kas uzņēmumā strādā jau kopš pirmsākumiem - vairāk nekā 10, 15 un pat 20 gadus. Tas, protams, ir uzņēmuma spēks un veiksme. Scania Latvia ir zema kadru mainība, kas viennozīmīgi ir ieguvums arī klientam - mūsu klientiem patīk pārbaudītas vērtības, un viņiem ir izveidojušās ciešas attiecības ar servisa darbiniekiem un tirdzniecības speciālistiem, kas atvieglo ikdienas darbu.

Sadarbojamies arī ar universitātēm, tehnikumiem, nodrošinot prakses vietas studentiem.
 
-  Kas jāņem vērā cilvēkam, kurš vēlas strādāt Jūsu pārstāvētajā uzņēmumā? 

Uzņēmums gan Latvijas, gan globālos mērogos piedāvā plašas attīstības un karjeras izaugsmes iespējas. Līdzās šīm iespējam, svarīga ir arī paša darbinieka motivācija, mērķi, kas paver ceļus Scania pasaulei!

- Kādi ir uzņēmuma tuvākie un tālākie mērķi?

Scania mērķis ir pārzināt transporta uzņēmumu specifiku un vajadzības, nodrošinot klientiem vislabākos transporta risinājumus un saistītos pakalpojumus visā produkta dzīves ciklā, tādējādi kļūstot par vadošo uzņēmumu savā nozarē.

Scania darbība ir balstīta uz uzņēmuma pamatvērtībām, pievēršot uzmanību darba metodēm un profesionāliem darbiniekiem.

- Pastāstiet par savu ceļu uz pašreizējo amatu un to, kāds bija Jūsu pirmais darbs?

Pirmsākumi pašreizējam amatam noteikti meklējami interesēs par tehniku, auto un skolas laikā izdarītajā izvēlē iestāties Latvijas Lauksaimniecības universitātē. Darba gaitas uzsāku Jelgavas Lauktehnikas transporta uzņēmumā. Mans darbs Scania sākās 1993.gadā kā tirdzniecības menedžerim, no 2000. gada strādāju par tirdzniecības direktoru, bet no 2009.gada esmu Scania Latvia uzņēmuma vadītājs. 

- Kā un kad radies Jūsu pārstāvētā uzņēmuma nosaukums un logo?

Uzņēmums Auto Skan, kas ir uzņēmuma Scania Latvia priekštecis, tika nodibināts 1993. gada 2. martā. 2001. gadā nosaukums Auto Skan tika nomainīts uz Scania Latvia.

Runājot par Scania logo, jau gadsimtu centrālais tā elements un neatņemama sastāvdaļa ir grifs. Grifs ir ļoti sens un spēcīgs simbols. Tā pirmsākumi meklējami jau 3000 gadus pirms mūsu ēras Indijā, Ēģiptē, Grieķijā.

- Atklājiet kādu faktu, kuru mūsu lasītāji, iespējams, vēl nezina par Jūsu pārstāvēto uzņēmumu.

Slavenais teiciens King of the road (jeb ceļu karalis) radies gadā, kad Scania uzražoja savu pirmo un tirgū vienīgo V8 motoru.

- Kādas izmaiņas likumdošanā Jūs vēlētos redzēt?

Vēlētos redzēt izmaiņas likumdošanā un rīcības plāna ieviešanu, kas sekmētu un veicinātu transporta un loģistikas vides attīstību un savu laiku nokalpojušo transportlīdzekļu nomaiņu pret jauniem.

Mēs kā ražotājs spējam nodrošināt iespējas, lai atbalstītu uzņēmēja biznesu – ne tikai Euro 6 standartam atbilstošus spēkratus, bet līdzās parastajiem dīzeļmotoriem arī 7 motorus, kas paredzēti darbam ar alternatīvajām degvielām. Jaunākais papildinājums šajā klāstā ir 16 litru V8 ar 580 zs motors, kas piemērots darbam ar 100% biodīzeli.

- Vai ir kas tāds, kas Jūs pēdējā laikā ir patiesi pārsteidzis – patīkami vai nepatīkami?

Salīdzinoši nesen mani patīkami pārsteiza Scania Latvia darbinieku un kolēģu pašu spēkiem noorganizētais Tēvu dienas pasākums, uz kuru ieradās gan paši darbinieki, gan klienti ar ģimenēm. Pasākums izdevās patiesi sirsnīgs, saliedējošs, un tajā vēl vairāk atklāju darbinieku entuziasmu un vienotību. Scania Latvia notikumu kalendārā šis pasākums nu tiks ieviests kā tradīcija.

- Kurš ir Jūsu mīļākais ēdiens un dzēriens?

Labi pagatovs steiks un sarkanvīns.

- Kura grāmata/filma/personība ir uz Jums atstājusi vislielāko ietekmi – profesionāli un personīgi?

Nevaru izdalīt vienu konkrētu iedvesmas avotu, kas atstājis uz mani vislielāko ietekmi. Katra izlasītā grāmata, noskatītā filma vai satiktā personība atstāj kādu atziņu un rada ietekmi.

- Kur un kā vislabāk atpūsties pēc darba un smelties enerģiju?

Vislabāk atpūšos sportojot, ceļojot, apmeklējot teātri, satiekoties ar cilvēkiem un tādējādi smeļoties enerģiju.

- Kā, Jūsuprāt, vislabāk iztērēt loterijā laimētus 10 tūkstošus eiro?

Laimēto summu nodotu bērnu rīcībā, lai izmanto savu mērķu realizēšanai, pašattīstībai.

- Izstāstiet, lūdzu, savu mīļāko anekdoti vai kādu smieklīgu/interesantu atgadījumu no dzīves/darba.

Vislielāko jautrības daļu ikdienā mums sagādā mehāniķu kolektīvs, kuri ir lieli humora cienītāji un mēdz viens otru dažādi «nest cauri», rīkojot cits citam oriģinālus pārbaudījumus un sagādājot kolēģiem pārsteigumus. Tā kā šo izjokošanu smieklīgākā daļa ir izjokotā neviltotā reakcija, tad atstāstot jau zūd šī burvība. Bet humors ir, un tas lieliski saliedē kolektīvu, veidojot gana nepiespiestu darba vidi.

- Jūsu novēlējums db.lv lasītājiem.

Novēlu, lai Jūsos ir izpratne, ka viss, kas notiek vai nenotiek, ir atkarīgs no katra paša. Valsts, darba devējs, ģimene var radīt labākus vai sliktākus apstākļus, katra paša spēkos ir radīt sev ideālos apstākļus. Zināt, kur gribat nokļūt. Lielākais prieks un gandarījums būs no tā, ko Tu pats darīsi, lai sasniegtu savus mērķus.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra