Atpūta

Piektdienas intervija ar Scania Latvia vadītāju Aigaru Pušinski

Lelde Petrāne, 06.03.2015

Jaunākais izdevums

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Scania Latvia vadītājs Aigars Pušinskis. Scania ir starptautisks uzņēmums, kas pārstāvēts vairāk nekā 100 pasaules valstīs un nodarbojas ar kravas automašīnu, pilsētas un tālsatiksmes autobusu, rūpniecisko un kuģu dzinēju ražošanu. Tas nodrošina arī saistītos pakalpojumus – kravas automašīnu un autobusu tirdzniecību, servisa pakalpojumus, 24 stundu palīdzību, finansēšanu sadarbībā ar Scania Finans, autovadītāju apmācību un citus pakalpojumus.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Transporta un loģistikas nozare kopumā un arī uzņēmums Scania - gan globāli, gan lokāli - ir ļoti dinamiski un pastāvīgi mainās. Šī attīstība un dinamika liek mainīties un attīstīties arī pašam. Strādājot šajā nozarē un uzņēmumā, nav divu vienādu dienu. Nozares, uzņēmuma un mana iekšējā dinamika iet soli solī.

- Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto nozari un Latvijas valsti kopumā?

Ir bijušas dažādas grūtības, tomēr 20 gadu laikā transporta un loģistikas nozarē daudz kas ir mainījies. Arī transporta uzņēmumu izpratne par biznesu, par to, kam pievērst uzmanību, ir augusi, uzņēmēji kļuvuši daudz izglītotāki. Dzīve pierādījusi - ja gribi pelnīt naudu, ja ir darbs, atslēgas līdzeklis, kā panākt labus rezultātus, ir pati kravas automašīna. Šobrīd liela daļa klientu skatās uz kravas automašīnu kā uz ieguldījumu, kas nes peļņu un ir kā atbalsts, nevis izmaksu pozīcija viņu biznesā. Būtiski augusi arī izpratne par kravas automašīnas vadītāja lomu – arvien vairāk klientu motivē savus darbiniekus. Šeit talkā nāk arī mūsu atbalsts šoferu apmācībā un arvien gudrākas kravas automašīnas, kas viennozīmīgi iespaido biznesa rezultātus un veikstpēju.

Lūkojoties uz Latviju kopumā, ir prieks par jauno paaudzi, kuru raksturo pozitīva domāšana, laba izglītība un ļoti plašās iespējas sevi realizēt – gan Latvijas, gan pasaules mērogā.

Runājot par to, kas apbēdina – tā noteikti ir skepse, neticība saviem spēkiem, dzīvošana pagātnē, kas nerada risinājumus.

- Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto uzņēmumu?

Iepriecina darbinieku dzirksts un aizrautība, sajūta, ka lietas notiek un virzās pareizajā virzienā. Prieku un gandarījumu par ikdienā paveikto rada arī klientu labās atsauksmes, kas noteikti kalpo mums, Scania Latvia, darbiniekiem, kā liels dzinējspēks attīstīties un kļūt labākiem tajā, ko darām.

- Vai Jūs un Jūsu pārstāvēto uzņēmumu var atrast interneta sociālajos tīklos un sociālajos portālos? Kāpēc – jā vai nē?

Pateicoties mūsu dedzīgajiem Scania faniem, ir tapusi fanu lapa Draugiem.lv, arī Facebook pieejams starptautiskais Scania profils. Scania Latvia mērķos ir 2015. gadā atklāt Scania Latvia Facebook un Draugiem.lv lapas, jo ikdienā redzam, ka auditorijai patīk dalīties ar iespaidiem, sekot līdzi jaunumiem.

- Vai darbinieku trūkumu izjūtat?

Scania Latvia var lepoties ar labiem, augsti kvalificētiem darbiniekiem, kas uzņēmumā strādā jau kopš pirmsākumiem - vairāk nekā 10, 15 un pat 20 gadus. Tas, protams, ir uzņēmuma spēks un veiksme. Scania Latvia ir zema kadru mainība, kas viennozīmīgi ir ieguvums arī klientam - mūsu klientiem patīk pārbaudītas vērtības, un viņiem ir izveidojušās ciešas attiecības ar servisa darbiniekiem un tirdzniecības speciālistiem, kas atvieglo ikdienas darbu.

Sadarbojamies arī ar universitātēm, tehnikumiem, nodrošinot prakses vietas studentiem.

- Kas jāņem vērā cilvēkam, kurš vēlas strādāt Jūsu pārstāvētajā uzņēmumā?

Uzņēmums gan Latvijas, gan globālos mērogos piedāvā plašas attīstības un karjeras izaugsmes iespējas. Līdzās šīm iespējam, svarīga ir arī paša darbinieka motivācija, mērķi, kas paver ceļus Scania pasaulei!

- Kādi ir uzņēmuma tuvākie un tālākie mērķi?

Scania mērķis ir pārzināt transporta uzņēmumu specifiku un vajadzības, nodrošinot klientiem vislabākos transporta risinājumus un saistītos pakalpojumus visā produkta dzīves ciklā, tādējādi kļūstot par vadošo uzņēmumu savā nozarē.

Scania darbība ir balstīta uz uzņēmuma pamatvērtībām, pievēršot uzmanību darba metodēm un profesionāliem darbiniekiem.

- Pastāstiet par savu ceļu uz pašreizējo amatu un to, kāds bija Jūsu pirmais darbs?

Pirmsākumi pašreizējam amatam noteikti meklējami interesēs par tehniku, auto un skolas laikā izdarītajā izvēlē iestāties Latvijas Lauksaimniecības universitātē. Darba gaitas uzsāku Jelgavas Lauktehnikas transporta uzņēmumā. Mans darbs Scania sākās 1993.gadā kā tirdzniecības menedžerim, no 2000. gada strādāju par tirdzniecības direktoru, bet no 2009.gada esmu Scania Latvia uzņēmuma vadītājs.

- Kā un kad radies Jūsu pārstāvētā uzņēmuma nosaukums un logo?

Uzņēmums Auto Skan, kas ir uzņēmuma Scania Latvia priekštecis, tika nodibināts 1993. gada 2. martā. 2001. gadā nosaukums Auto Skan tika nomainīts uz Scania Latvia.

Runājot par Scania logo, jau gadsimtu centrālais tā elements un neatņemama sastāvdaļa ir grifs. Grifs ir ļoti sens un spēcīgs simbols. Tā pirmsākumi meklējami jau 3000 gadus pirms mūsu ēras Indijā, Ēģiptē, Grieķijā.

- Atklājiet kādu faktu, kuru mūsu lasītāji, iespējams, vēl nezina par Jūsu pārstāvēto uzņēmumu.

Slavenais teiciens King of the road (jeb ceļu karalis) radies gadā, kad Scania uzražoja savu pirmo un tirgū vienīgo V8 motoru.

- Kādas izmaiņas likumdošanā Jūs vēlētos redzēt?

Vēlētos redzēt izmaiņas likumdošanā un rīcības plāna ieviešanu, kas sekmētu un veicinātu transporta un loģistikas vides attīstību un savu laiku nokalpojušo transportlīdzekļu nomaiņu pret jauniem.

Mēs kā ražotājs spējam nodrošināt iespējas, lai atbalstītu uzņēmēja biznesu – ne tikai Euro 6 standartam atbilstošus spēkratus, bet līdzās parastajiem dīzeļmotoriem arī 7 motorus, kas paredzēti darbam ar alternatīvajām degvielām. Jaunākais papildinājums šajā klāstā ir 16 litru V8 ar 580 zs motors, kas piemērots darbam ar 100% biodīzeli.

- Vai ir kas tāds, kas Jūs pēdējā laikā ir patiesi pārsteidzis – patīkami vai nepatīkami?

Salīdzinoši nesen mani patīkami pārsteiza Scania Latvia darbinieku un kolēģu pašu spēkiem noorganizētais Tēvu dienas pasākums, uz kuru ieradās gan paši darbinieki, gan klienti ar ģimenēm. Pasākums izdevās patiesi sirsnīgs, saliedējošs, un tajā vēl vairāk atklāju darbinieku entuziasmu un vienotību. Scania Latvia notikumu kalendārā šis pasākums nu tiks ieviests kā tradīcija.

- Kurš ir Jūsu mīļākais ēdiens un dzēriens?

Labi pagatovs steiks un sarkanvīns.

- Kura grāmata/filma/personība ir uz Jums atstājusi vislielāko ietekmi – profesionāli un personīgi?

Nevaru izdalīt vienu konkrētu iedvesmas avotu, kas atstājis uz mani vislielāko ietekmi. Katra izlasītā grāmata, noskatītā filma vai satiktā personība atstāj kādu atziņu un rada ietekmi.

- Kur un kā vislabāk atpūsties pēc darba un smelties enerģiju?

Vislabāk atpūšos sportojot, ceļojot, apmeklējot teātri, satiekoties ar cilvēkiem un tādējādi smeļoties enerģiju.

- Kā, Jūsuprāt, vislabāk iztērēt loterijā laimētus 10 tūkstošus eiro?

Laimēto summu nodotu bērnu rīcībā, lai izmanto savu mērķu realizēšanai, pašattīstībai.

- Izstāstiet, lūdzu, savu mīļāko anekdoti vai kādu smieklīgu/interesantu atgadījumu no dzīves/darba.

Vislielāko jautrības daļu ikdienā mums sagādā mehāniķu kolektīvs, kuri ir lieli humora cienītāji un mēdz viens otru dažādi «nest cauri», rīkojot cits citam oriģinālus pārbaudījumus un sagādājot kolēģiem pārsteigumus. Tā kā šo izjokošanu smieklīgākā daļa ir izjokotā neviltotā reakcija, tad atstāstot jau zūd šī burvība. Bet humors ir, un tas lieliski saliedē kolektīvu, veidojot gana nepiespiestu darba vidi.

- Jūsu novēlējums db.lv lasītājiem.

Novēlu, lai Jūsos ir izpratne, ka viss, kas notiek vai nenotiek, ir atkarīgs no katra paša. Valsts, darba devējs, ģimene var radīt labākus vai sliktākus apstākļus, katra paša spēkos ir radīt sev ideālos apstākļus. Zināt, kur gribat nokļūt. Lielākais prieks un gandarījums būs no tā, ko Tu pats darīsi, lai sasniegtu savus mērķus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Transporta risinājumu piegādātājs “Scania” paziņojis, ka oficiāli darbu uzsāk augstas veiktspējas akumulatoru montāžas rūpnīca Zviedrijas galvenajā ražotnē Sēdertāljē.

Tādējādi tiek pavērta iespēja jaudīgu premium klases elektrisko transportlīdzekļu sērijveida ražošanai un solis tuvāk ilgtspējīgu risinājumu ieviešanai ražošanas procesā.

Šī gada aprīlī “Scania” kopā ar “Northvolt” prezentēja kopīgi izstrādātu akumulatoru, kas paredzēts īpaši jaudīgam transportam ar izcilu veiktspēju un unikāli zemu oglekļa pēdas nospiedumu. Šis akumulators tiek ražots “Northvolt ETT” gigaražotnē Zviedrijas ziemeļos, un jau no 5. septembra tas tiek ražots komplektos jaunajā, 18 tūkstoši kvadrātmetrus plašajā ražotnē Sēdertāljē, nodrošinot iespēju uzsākt “Scania” premium klases elektrisko kravas automobiļu sērijveida ražošanu reģionālajam transportam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izmaiņas reģistrētas smago automašīnu tirgotāja SIA «Scania Latvia» valdes sastāvā, ziņo Klientu Portfeļa monitorings.

Kopš 1.novembra uzņēmuma valdi atstājis tās līdzšinējais valdes loceklis Janno Karu, līdz ar to valde turpina darboties vienas personas sastāvā.

Lursoft pieejamā informācija liecina, ka SIA «Scania Latvia» valdes locekļa amatu turpina ieņemt Aigars Pušinskis. SIA «Scania Latvia» reģistrēta 1993. gadā un pieder zviedru Scania CV Aktiebolag. Pērn uzņēmuma apgrozījums palielinājās par 9,32%, pieaugot līdz 56,15 miljoniem eiro, bet peļņa - līdz 2,49 miljiem eiro pēc nodokļu nomaksas. SIA «Scania Latvia», raksturojot tirgus situāciju pagājušajā gadā, norāda, ka iezīmējies samazināts pieprasījums pēc jaunām kravas automašīnām, kam par pamatu bijusi dažu lielu transporta uzņēmumu auto parka neatjaunošana.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Scania Latvia apgrozījums pērn sasniedzis 36,145 miljonus eiro

Dienas Bizness, 15.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmuma Scania Latvia 2014.gada apgrozījums ir 36,145 miljoni eiro, kas ir par 10,7% vairāk nekā 2013.gadā. Peļņa augusi par 22,4% - līdz 1,532 miljoniem eiro, informē uzņēmumā.

Kā norāda Scania Latvia vadītājs Aigars Pušinskis, galvenā pārdošanas apjomu kāpuma atslēga ir pats produkts – Scania Streamline.

Lai arī 2014. gadā jauna komerctransporta ar pilnu masu virs 3,5t reģistrācijas Latvijā ir samazinājušās par 25%, uzņēmums Scania Latvia spējis kāpināt pārdošanas apjomus, palielinot savu tirgus daļu par 11% - no 16,3% 2013. gadā līdz 27,3% pērn.

2015. gadā kravas automobiļu tirgus Latvijā segmentā ar pilnu masu virs 16t tiek prognozēts 900 automobiļu apmērā, kas ir par 16% mazāk ka 2014.gadā. «Tas ir izaicinošs mērķis, tomēr arī šogad plānojam nostiprināt savas pozīcijas tirgū un palielināt Scania kravas automašīnu skaitu Latvijā, » norāda A. Pušinskis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Scania pērn Latvijā palielina tirgus daļu

Dienas Bizness, 27.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Scania Latvia pērn kāpinājis pārdošanas apjomus, palielinot savu tirgus daļu par 11% - no 16,3% 2013. gadā līdz 27,3% pērn, neskatoties uz to, ka 2014. gadā jauna komerctransporta ar pilnu masu virs 3,5t reģistrācijas Latvijā ir samazinājušās par 25%, informē SIA Scania Latvia Mārketinga projektu vadītāja Linda Zarovska.

«Latvijā tradicionāli būtiskākais segments ir kravas auto virs 16t, kas veido 92% no komerctransporta tirgus. Ja 2013. gada ikmēneša reģistrācijas svārstījās ap 110 automobiļiem un gada beigās pieaugot pat līdz 120 140, tad sākot ar 2014. gada maiju pirmreizējo reģistrāciju skaits samazinājās vidēji uz 60 vienībām,» stāsta Auto Asociācija valdes loceklis Ingus Rūtinš.

Ka norāda I. Rūtinš, populārāko zīmolu secība kravas automobiļu tirgū virs 16t nav mainījusies – joprojām līderis ir Volvo, tam seko Scania, Mercedes Benz un DAF. Tomēr ir mainījušies spēku samēri - Volvo un DAF katrs zaudējuši tirgus daļu par vairāk nekā 10 procentpunktiem (attiecīgi 34% un 12%), savukārt Scania ir ieguvusi vairāk nekā 10 procentpunktus (27,3% tirgus daļa).

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Noslēgusies Scania jaunās kravas automašīnu paaudzes ieviešana Latvijā

Dienas Bizness, 12.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kravas automašīnu rūpnīca Scania Eiropā un arī Latvijā prezentējusi atkritumvedējus, pilsētas un reģionālās piegādes, lidostas apkalpes un glābšanas dienestu transportu, tādējādi oficiāli noslēdzot pilnīgu pāreju uz jaunās paaudzes kravas automašīnām visos transporta segmentos.

Pilsētvides transports pieejams ar dažādu alternatīvo degvielu motoriem, kas nodrošina zemāku izmešu līmeni un degvielas patēriņa samazinājumu, kā arī ir kļuvis klusāks un drošāks blīvā satiksmē.

Šobrīd Scania jaunās paaudzes kravas automašīnām ir pieejami 15 dažādi Euro 6 motori ar jaudu no 280 līdz 730 zirgspēkiem (9, 13 and 16 litri). Jaunākais pienesums motoru saimei ir 7 litru motors, kas gan izmēra, gan svara ziņā ir mazākais no Scania motoru klāsta, tomēr aizvien gana jaudīgs (220 līdz 280 zirgspēki) un līdz 10% ekonomiskāks un piemērots piegādes un atkritumu savākšanas transportam.

Paplašināts arī alternatīvo degvielu motoru klāsts, prezentējot 13 litru motoru, kas darbināms ar sašķidrināto gāzi (LNG) vai saspiesto gāzi (CNG) un samazina CO2 izmešus par 15-90%. Jaunais gāzes motors piemērots gan smagu kravu transportēšanai, gan pārvadājumiem starp pilsētām: līdz 40 tonnām smags kravas automobilis, kura motoru darbina sašķidrinātā gāze, var nobraukt līdz pat 1100 km.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Daugavpils satiksme" ceturtdien sākusi jauno "Scania Citywide LF" elektroautobusu testēšanu, informē uzņēmumā.

Uzņēmums paralēli īsteno vairākus sabiedriskā transporta infrastruktūras attīstības projektus, kas Daugavpilī ļaus attīstīt videi draudzīga un ilgtspējīga sabiedriskā transporta pieejamību.

Seši jaunie bezemisiju elektriskās piedziņas autobusi "Scania Citywide LF" testa režīmā izbrauks vairākus pilsētas maršrutus, lai pārbaudītu tehniskās īpašības, drošību un darbību pārvietojoties pa dažādu ceļu segumu un atšķirīgos laikapstākļos. Šāda testēšana ļauj novērtēt elektroautobusu efektivitāti un uzticamību, pirms tie tiks ieviesti regulāros pasažieru maršrutos. Pēc veiksmīga testēšanas posma un atbilstošu rezultātu iegūšanas jaunie autobusi tiks pievienoti maršrutu tīklam un sāks regulārus pasažieru pārvadājumus pilsētas teritorijā, skaidro uzņēmumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 12. augusta Rīgas satiksme (RS) testēs Scania Citywide elektroautobusu, informē pašvaldības uzņēmumā.

Sākotnēji autobuss kursēs 12. autobusa maršrutā, taču lai veiktu pilnvērtīgāku testēšanu, tas tiks norīkots arī citos maršrutos.

Elektroautobuss ir baltā krāsā un vizuāli atšķirsies no pārējiem RS autobusiem, taču tāpat kā jebkurā transportlīdzeklī, arī elektroautobusā, pēc iekāpšanas nekavējoties pasažieriem jāveic brauciena reģistrācija vai jāiegādājas biļete pie transporta līdzekļa vadītāja. Savukārt pieturvietas paziņos vadītājs.

Nākamo piecu līdz septiņu gadu laikā RS būs jānomaina ap 250 autobusiem un daļa no tiem jāmaina uz bezizmešu transportu.

Kā jau iepriekš ziņots, šī gada martā RS uzaicināja elektroautobusu un ūdeņraža autobusu ražotājus sadarboties testēšanā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais pasažieru pārvadātājs "Lux Express" investē 11 miljonus eiro 27 jaunu un videi draudzīgu autobusu iegādē, informē uzņēmuma pārstāvji.

Līgums par autobusi piegādi noslēgts ar kompāniju "Scania Eesti".

Uzņēmums iecerējis gada laikā nomainīt lielu daļu autobusu parka uz videi draudzīgāku - jaunie autobusi ir ietilpīgāki, vieglāki un gandrīz par 15% videi draudzīgāki.

Pirmie 10 jaunie "Scania Irizar" autobusi kompānijai tiks piegādāti jūlijā, bet nākamie 17 - nākamā gada sākumā. Plānots, ka pirmie jaunie "Scania Irizar" autobusi pasažierus sāks pārvadāt jau jūlijā.

Jaunie autobusi ļaus "Lux Express" palielināt reisu skaitu.

"Lux Express" tuvāko gadu laikā arī plāno sākt regulārus pasažieru pārvadājumus ar jauniem autobusiem, kurus darbinās alternatīvās degvielas. Galvenokārt uzņēmums koncentrējas uz ūdeņraža autobusiem, jo tas ir virziens, kurā autobusu ražotāji tuvāko pāris gadu perspektīvā solot visefektīvākos inovatīvos risinājumus, norāda kompānijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešdien, 14. septembrī, Rīgas Pasažieru ostas teritorijā tika atklātas Scania jaunās paaudzes kravas automašīnas.

«Līdz ar jaunā modeļa atklāšanu Scania vairāk nekā jebkad agrāk pievērš uzmanību arī ilgtspējīgai un atbildīgai attieksmei pret vidi un šo domāšanas virzienu ir praktiski iestrādājusi jaunās paaudzes automašīnās,» norāda Scania Latvia vadītājs Aigars Pušinskis.

Latvijā tika prezentēts desmit gadu izstrādes rezultāts, kurā ieguldīti vairāk nekā 2 miljardi eiro.

Fotogrāfijas - raksta galerijā!

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Lux Express jaunu autobusu iegādē investē septiņus miljonus eiro

Zane Atlāce - Bistere, 06.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais pasažieru pārvadātājs Lux express piektdien, 6.jūlijā pie Latvijas nacionālās operas prezentēja Scania ražoto Irizar i8 autobusu. Jaunu autobusu iegādē uzņēmums investējis septiņus miljonus eiro.

«Mūsu mērķis ir mazināt stereotipu par to, ka robežu šķērsošana ar autobusu nozīmē arī ilgstošu sēdēšanu šaurā vietā un uz neērta krēsla, bez pietiekamas vietas kājām, kā arī bez gaisa kondicioniera. Gribam, lai Latvijas iedzīvotājiem ceļošana ar autobusu saistās ar komfortu un pozitīvu ceļošanas pieredzi, tādēļ arvien vairāk cilvēkiem rastos vēlme apmeklēt Baltijas valstu galvaspilsētas,» saka Lux Express Latvija valdes loceklis Krišjānis Reķis.

Sākot no 12. jūlija uz Lietuvas galvaspilsētu Viļņu Lux Express autobuss kursēs 12 reizes dienā, un septiņas reizes no tām tas būs Skania Irizar i8 ar īpašu Lounge zonu.

Scania Irizar i8 ir saņēmis prestižo godalgu kā gada labākais autobuss ne tikai dizaina, bet arī inovāciju, tehnoloģiju un ilgtspējīgu risinājumu dēļ, teic Scania Latvia vadītājs Aigars Pušinskis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Scania apstrīd Eiropas Komisijas piemēroto 880 miljonu eiro naudassodu

Žanete Hāka, 28.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā kompānija Scania ir iepazinusies ar Eiropas Komisijas vakar pieņemto lēmumu par neatļautu informācijas apmaiņu laika posmā no 1997. līdz 2011. gadam un apstrīdēs to, informē uzņēmuma pārstāvji.

Eiropas Komisija vakar, 27. septembrī paziņoja savu lēmumu izmeklēšanas lietā pret Scania, norādot, ka Scania ir pārkāpusi konkurences noteikumus, 14 gadu laikā slepeni vienojoties ar pieciem citiem Eiropas kravas automobiļu ražotājiem par cenu noteikšanu.

Scania neatzīst Eiropas Komisijas apsūdzības un apstrīd lēmumu kopumā. Scania arī uzsver, ka tā ir pilnībā sadarbojusies ar Eiropas Komisiju, sniedzot pieprasīto informāciju un paskaidrojumus visā izmeklēšanas periodā.

Db.lv jau rakstīja, ka Eiropas Komisija (EK) trešdien Vācijas autobūves koncernam Volkswagen piederošajam kravas automašīnu ražotājam Scania piemērojusi 880 miljonu eiro naudassodu, apsūdzot uzņēmumu cenu fiksēšanā un par izvairīšanos no stingrāku piesārņojuma noteikumu radītajām izmaksām.Scania vienīgais līdz šim bija izvairījies no naudassoda saņemšanas vērienīgajā EK izmeklēšanā saistībā ar Eiropas kravas automašīnu ražotāju karteli, kurā pieci citi uzņēmumi jau atzinuši vainu un kopumā saņēmuši rekordlielu naudassodu trīs miljardu eiro apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunās paaudzes Scania kravas vilcējs, uzlabojot kabīnes saturu, pilnveidojot šasiju, motoru gammu un ieviešot jaunus drošības standartus, tiecas pievienoties šī segmenta teicamnieku klubiņam

Kā jau ierasts, jauna kravas auto pirmizrāde ir kā ilgi gaidīta bērna nākšana pasaulē. Attiecīgi gan tiem, kas auto ir radījuši, gan tiem, kas pirmo reizi klātienē iepazīstas ar jaunā modeļa spējām, tas ir īpašs notikums. Šī iemesla dēļ Scania savās mājās Zviedrijā bija uzrīkojusi vērienīgu testu pasākumu. 16 jaunu Scania kravas auto ar dažādu veidu motoriem, kabīnēm un velkamo sastāvu aizmugurē bija Sēderteljes testa poligonā notiekošā pasākuma saldais ēdiens. Šajā pasākumā klāt bija arī DB autoapskatnieks, un tur redzētais un piedzīvotais liek secināt, ka kravas vilcēju sabiedrībā ir dzimis jauns un spēcīgs konkurents ikvienam šajā segmentā pārstāvētajam zīmolam, tostarp Volvo, Mercedes, MAN un citiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Scania Latvia: Darbaspēka trūkums kļūst par aizvien lielāku problēmu

Dienas Bizness, 25.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Scania Latvia valdes loceklis Aigars Pušinskis intervijā laikrakstam Diena.

Uzņēmējs, kurš pārstāv starppilsētu autobusu nozari, Dienai sacīja, ka trūkst darbinieku un kvalitatīvi strādājošus šoferus nav viegli atrast. Kā ir kravu pārvadājumu nozarē?

Darbaspēka trūkums kļūst par aizvien lielāku problēmu. Statistika liecina, ka Latvijā visvairāk trūkst pārdevēju, šoferu un šuvēju. Aizvien vairāk kravu pārvadājumu nozares uzņēmumu sāk ievest darbaspēku. Ir pat uzņēmumi, kuri izmanto darbaspēku no Filipīnām, pārsvarā tās gan ir Latvijā reģistrētas automašīnas, kuras darbu veic Zviedrijā. Mēs Scania Latvia uzņēmumā sadarbojamies ar profesionālās izglītības iestādēm, un patlaban mums nav vakantu vietu, arī darbaspēka netrūkst. Veids, kā mēs izvēlamies darbiniekus, norit tiešā sadarbībā ar skolām, sadarbības rezultātā mēs erudītākajiem jauniešiem dodam iespēju strādāt mūsu uzņēmumā. Esam arī sākuši sadarbību ar Latvijas Lauksaimniecības universitāti (LLU) un vienojušies, ka mūsu speciālisti lasīs lekcijas un ka dosim prakses vietas LLU studentiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lux Express plāno komercreisu Rīga-Liepāja

Db.lv, 22.09.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas reģionā lielākā autobusu pārvadājumu kompānija “Lux Express” prezentējusi jaunos “Scania” autobusus, kuri ir ne vien plašāki, ērtāki un vieglāki, bet arī gandrīz par 15 % ekonomiskāki nekā līdzšinējie autobusi. Jaunos autobusus pasažieri varēs izmantot Latvijas, Igaunijas un Lietuvas maršrutos, taču pasažieru pārvadātājs plāno nākotnē piedāvāt arī iekšzemes reisus maršrutā Rīga– Liepāja.

Tieši ilgtspējas rādītāji bija izšķirošie argumenti par labu autobusu parka atjaunošanai sadarbībā ar pasaulē vadošo transporta risinājumu piegādātāju “Scania”, no kura gada laikā tika iegādāti kopumā 27 autobusi, tajā skaitā pirmie 10 tika nodoti ekspluatācijā jau jūlijā.

Uzņēmuma pārstāvji norāda, ka investēt 11 miljonus eiro autobusu parka atjaunošanā bija pareizs solis, ņemot vērā, ka cilvēki arvien vairāk apzinās nepieciešamību pēc videi draudzīgas satiksmes.

“Lux Express” Baltijas biznesa attīstības direktors Aldis Ķibēns stāsta, ka tuvākajā nākotnē varētu tikt atvērti arī iekšzemes maršruti.

“Mums ir ļoti liela pieredze Igaunijas tirgū, kur jau sen nodrošinām starppilsētu pasažieru pārvadājumus bez valsts subsīdijām. Mēs varam teikt, ka mākam organizēt pārvadājumus ne tikai tā, lai tie nenes zaudējumus, bet arī lai pasažieri saņemtu ļoti augsta līmeņa pakalpojumu un uzņēmums gūtu peļņu. Šobrīd redzam, ka šādi pakalpojumi ir ļoti nepieciešami arī Latvijā. Tāpēc mēs ar prieku skatāmies uz gaidāmajām izmaiņām Latvijas komercpārvadājumu regulējumā un plānojam, ka nākamā gada pavasarī varēsim uzsākt reisus no Rīgas uz Liepāju,” tā A. Ķibēns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Smagā komerctransporta tirgus piedzīvo strauju atkopšanos

Žanete Hāka, 18.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2015. gada otrajā pusgadā smagā komerctransporta tirgus turpināja strauju pieaugumu gandrīz dubultojot 2014. gada attiecīgā periodā rādītājus, liecina Auto asociācijas dati.

Rezultātā 2015. gads noslēdzās ar 38% pieaugumu, sasniedzot 1468 pirmo reizi reģistrētos automobiļus ar pilnu masu lielāku par 3,5 tonnām salīdzinājumā ar 1062 pirms gada.

2015. gada pieaugums ir ievērojams un tas, nenoliedzami, ir ļoti pozitīvs signāls, saka asociācijas pārstāvis Pēteris Rubulis.

2014. gadā bija bažas par krīzes otro vilni smagā komerctransporta tirgū, tad 2015. gada dati, ļauj būt stipri optimistiskākiem. Latvijā tradicionāli toni šajā tirgū nosaka automobiļi ar pilnu masu lielāku par 16 tonnas, kas veido līdz pat 94% no visa tirgus.

Šis segments ir piedzīvojis stabilu izaugsmi visa gada laikā vien dažos mēnešos reģistrācijām nokrītot zem 100 vienību sliekšņa. Lielajā segmentā līdz šim ir izteikti dominējuši divi Skandināvu zīmoli, pa vienam vācu un holandiešu zīmolam attiecīgi Volvo, Scania, Mercedes-Benz un DAF. Pagājušajā gadā izmaiņas ir skarušas pirmo trijnieku. Volvo ir izdevies saglabāt izteiktas līderpozīcijas, uz otro vietu paceļoties Mercedes-Benz, uz trešo vietu noslīdot Scania, bet DAF izkrītot no pirmā trijnieka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2020. gada Ilgtspējas indeksa rezultāti liecina, ka vietējo uzņēmumu un organizāciju interese un izpratne par atbildības un ilgtspējas principiem pieaug. Šogad kopējais novērtējuma dalībnieku sniegums sasniedza 75,4%, kas ir teju par 30% vairāk nekā pirmajā novērtējumā 2010. gadā.

Ilgtspējas indeksa augstākajai jeb platīna kategorijai šogad kvalificējās 19 uzņēmumi. Divi no tiem šo vērtējumu saņēmuši pirmo reizi – "LDz Cargo" un "Rīgas Siltums" pievienojās organizācijām, kas platīna kategoriju ieguvušas jau iepriekšējos gados: "Augstsprieguma tīkls", "Balta", "Baltic International Bank", "Cēsu alus", "Coca-Cola HBC Latvia", "Latvenergo", "Latvijas Autoceļu uzturētājs", "Latvijas dzelzceļš", "Latvijas Loto", "Rimi Latvia", Rīgas tehniskā universitāte, "Sadales tīkls", "SEB banka", "Schwenk Latvija", Starptautiskā lidosta "Rīga", "Swedbank" un "Ventspils reiss".

"Korporatīvajā vidē ilgtspēja jau sen nav modes tendence. Tas ir organizāciju dzīvesveids, kam ir ļoti nozīmīga ietekme gan uz to izaugsmi, gan sabiedrību, gan arī valsts un pasaules attīstību kopumā. Tāpēc pozitīvi vērtējams ir fakts, ka Latvijā aizvien vairāk organizāciju sāk domāt par ilgtspējīgu un atbildīgu uzņēmējdarbības praksi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Ilgtspējas indeksa platīna kategorijā iekļuvuši septiņi uzņēmumi

Zane Atlāce-Bistere, 02.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Demonstrējot augstāko sniegumu ilgtspējas un korporatīvās atbildības jomā Latvijā, Ilgtspējas indeksā, kas šogad norisinājās jau astoto gadu pēc kārtas, platīna kategorijā iekļuva septiņi uzņēmumi.

Nemainīgi augstu sniegumu, salīdzinot ar aizvadīto gadu, saglabāja – Latvenergo, Ventspils nafta termināls, CEMEX un RIMI Latvia, savukārt jaunpienācēji ir Latvijas Mobilais Telefons, SEB banka un Cēsu alus.

«Sakārtoti iekšējie procesi ļauj uzņēmumam būt daudz efektīvākam, produktīvākam un līdz ar to arī konkurētspējīgākam, kas šodienas apstākļos ir būtiski. Novērtējot savu sniegumu Ilgtspējas indeksa piecās kategorijās - stratēģija, tirgus attiecības, darba vide, vide un sabiedrība, uzņēmumu vadības komandas var viegli identificēt tās jomas, kurām jāpievērš pastiprināta uzmanība,» uzsver Korporatīvās ilgtspējas un atbildības institūta vadītāja Dace Helmane, norādot, ka vislielākais izaicinājums uzņēmumiem joprojām ir sniegums darba vides sadaļā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Investējot 2 miljardus eiro, Scania laiž klajā jaunu kravas automašīnu sēriju

Zane Atlāce - Bistere, 26.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ieguldot 2 miljardus eiro, Scania laidusi klajā jaunu kravas automašīnu sēriju, kuras izstrādes darbs ilga 10 gadu, informē uzņēmumā.

Testu braucienos nobraukti vairāk nekā 10 miljoni kilometru. Starptautiskās tirdzniecības uzsākšana plānota piecos posmos 18 mēnešu periodā. Jauno kravas automašīnu ražošana tiks uzsākta Scania montāžas rūpnīcā Soderteljē. Sākumā uzsvars būs uz transportlīdzekļiem un pakalpojumiem tālajiem pārvadājumiem, bet vēlāk tiks ieviesti citi jauninājumi.

«Vispamanāmākie elementi, protams, ir jaunās kabīnes, bet īstā inovācija ir tā, ka mēs ieviešam jaunas tehnoloģijas, pakalpojumus un izpratni, kas palīdzēs klientiem pārskatīt savus izdevumus un ieņēmumus,» uzsvēra Scania prezidents un izpilddirektors Henriks Henriksons.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finansējums

Latvijas Līzinga devēju asociācijai pievienojas Danske Bank un Scania Finans AB Latvijas filiāle

LETA, 30.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Novembrī deviņiem Latvijas Līzinga devēju asociācijas (turpmāk - LLDA) biedriem pievienojušās vēl divas kompānijas - Danske Bank A/S filiāle Latvijā un Scania Finans AB Latvijas filiāle, kas turpmāk ar savām iniciatīvām līdzdarbosies Latvijas līzinga tirgus uzlabošanā.

Līdz ar to LLDA aptver vairāk, nekā 95 % no Latvijas līzinga tirgus.

LLDA vadītājs Jevgenijs Belezjaks: «Šādu starptautiska mēroga dalībnieku iesaistīšanās asociācijas darbībā ir ļoti nozīmīga un vienlaicīgi norāda uz Latvijas līzinga tirgus potenciālu un lielo piedāvājumu. Līdz ar Danske Bank un Scania Finans AB Latvijas filiāles pievienošanos asociācijai, turpināsim līzinga attīstības tālāku sekmēšanu Latvijas tautsaimniecībā».

Danske Bank A/S filiāles Latvijā līzinga nodaļas vadītājs Atis Bialkovskis uzsver, ka: «uzsākot piedāvāt līzinga produktu, Danske Bank ienākusi Latvijas līzinga tirgū straujiem soļiem un guvusi lielu klientu atsaucību: »Nostiprinoties kā pilnvērtīgam tirgus dalībniekam, iestāšanās asociācijā ir likumsakarīgs nākamais solis. Mēs vēlamies attīstīties un kļūt pieejamāki ne tikai klientiem, bet arī pārējiem tirgus dalībniekiem, kā arī dalīties ar savu pieredzi kopīgu asociācijas mērķu sasniegšanai līzinga attīstībā.«

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazumtirdzniecības uzņēmums SIA "Rimi Latvia" sadarbībā ar loģistikas uzņēmumu SIA "Vikotrans" veicis elektrofurgonu testus preču piegādei veikaliem, informē kompānijā.

Testēšanai izmantots elektroauto - furgons "Scania".

Kā norāda "Rimi" pārstāvji, auto veica maršrutu no "Rimi" noliktavas Augusta Deglava ielā, izvadājot preces vairākiem "Rimi" veikaliem. Kopējais maršruta garums veidoja apmēram 50 kilometrus, pārbaudot auto piemērotību pārtikas transportēšanai, preču iekraušanai un izkraušanai, piebraukšanai pie veikaliem un citiem loģistikas uzdevumiem.

"Rimi Latvia" piegādes tīkla procesu direktors Vjačeslavs Gavriļuks norāda, ka elektrofurgona testi ir pirmais solis, lai izsvērtu un izvērtētu elektroauto iekļaušanu "Rimi" autoparkā nākotnē.

"Uzņēmuma māteskompānijas kolēģu veiksmīgā pieredze Zviedrijā liecina, ka elektriskie kravas auto ir viens no risinājumiem, lai 2030.gadā arī "Rimi" sasniegtu nulles emisiju līmeni," teic V. Gavriļuks, piebilstot, ka patlaban Zviedrijā "ICA" tīklā ikdienā preču piegādei veikaliem izmanto četrus elektrofurgonus, kas apliecinājuši savu ekonomisko pienesumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Sadales tīkls par 1,8 miljoniem eiro iegādāsies automašīnas

Žanete Hāka, 22.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēdzies AS Sadales tīkls izsludinātais iepirkums par automašīnu iegādi, liecina paziņojums Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā.

Konkursā izvēlēts saimnieciski visizdevīgākais piedāvājums. Automašīnas tiks iegādātas par 1,8 miljoniem eiro un konkursā uzvarējuši uzņēmumi SIA Unimotors Latvia, SIA HTC Automotive, SIA Volvo Truck Latvia, SIA Scania Latvia un SIA Domenikss.

Sadales tīkls iegādāsies četrus kravas automobiļus 4x4 ar hidromanipulatoru un grozu cilvēku celšanai, piecus kravas automobiļus 4x4 ar hidropacēlāju, vienu 7,5 t kravas automobili 4x4 ar hidropacēlāju, vienu kravas automobili 4x4 ar hidropacēlāju, vienu kravas automobili 6x2 ar hidromanipulatoru, vienu kravas seglu vilcēju ar hidromanipulatoru un divus kravas automobiļus 4x4 ar urbšanas iekārtu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lux Express plāno sākt pārvadājumus maršrutos Rīga-Liepāja un Liepāja-Daugavpils

LETA, 04.03.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais pasažieru pārvadātājs "Lux Express" maijā plāno sākt komerciālos pasažieru pārvadājumus reģionālās nozīmes maršrutos Rīga-Liepāja un Liepāja-Daugavpils, aģentūrai LETA apstiprināja "Lux Express" Baltijas biznesa attīstības vadītājs Aldis Ķibēns.

Viņš norāda, ka Sabiedriskā transporta padome ir paudusi atbalstu reģionālās nozīmes maršruta Rīga-Liepāja atklāšanai pasažieru komercpārvadājumiem.

"Patlaban gaidām Autotransporta direkcijas (ATD) paziņojumu par šī maršruta atvēršanu komerciālajiem pasažieru pārvadājumiem un atbildi uz uzņēmuma pieteikumu izsniegt atļauju, lai varētu nodrošināt pasažieru pārvadājumus maršrutos Rīga-Liepāja un Liepāja-Daugavpils," pauž Ķibēns.

Viņš papildina, ka patlaban būtiskākais solis transporta nozares attīstībai būtu šo un citu maršrutu atvēršana komerciālajiem pasažieru pārvadājumiem, kas ne vien veicinātu konkurenci tirgū, bet arī pasažieriem dotu iespēju izvēlēties pakalpojuma kvalitāti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kravas automobiļu ražotāji attīsta dažādu alternatīvo degvielu motorus, kas nodrošinātu zemāku izmešu līmeni un degvielas patēriņa samazinājumu

Turklāt šie motori ir ievērojami klusāki, kas ir moderna pilsētvides transporta mērķis.

Attīsta alternatīvas

Pēc būtības šobrīd visi lielie kravas automobiļu ražotāji Volvo, Scania, Mercedes vai MAN aktīvi attīsta dažādu alternatīvo degvielu motorus. Nav noslēpums, ka līdzīgi kā vieglo autobūvē, kas jau «jūk prātā» ar vērienīgiem elektrifikācijas plāniem, nekur tālu neatpaliek arī kravas transports. Daudzu ražotāju prātos elektromobilitāte ir arī ilgtspējīga transporta pamats. Piemēram, amerikāņu Tesla radītie elektriskie kravas auto ir radījuši precedentu nozarē un iezīmējuši attīstības ceļu pārējiem. Nav šaubu, ka Volvo, Scania, Mercedes un citu Eiropā pazīstamo zīmolu izpētes centros arī tiek attīstīti līdzīgas tehnoloģijas kravas auto, tomēr, ja par elektriskajiem kravas automobiļiem šobrīd varam runāt vēl aizvien nākotnes formā, ir alternatīvas, kas tautsaimniecībā pieejamas jau šodien.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa efektivitātes asociācija pirmo reizi Latvijā pasniedza balvu «Biznesa efektivitātes čempions», godinot labākos uzņēmējus rūpniecības un pakalpojumu nozarēs. Kā efektīvākais uzņēmums pakalpojumu sniegšanas nozarē tika atzīts ķīmiskās industrijas koncerna viens no administratīvajiem centriem Solvay Business Services Latvia un par efektīvāko ražošanas uzņēmumu pasludināts mājsaimniecības preču ražotājs Brabantia Latvija. Uzņēmumu apbalvošana notika «Biznesa efektivitātes foruma» ietvaros.

«Biznesa efektivitātes čempions» ir balva, kas izveidota, lai motivētu Latvijas uzņēmējus kļūt efektīvākiem - veidot savus procesus vienkāršākus un saprotamākus, un veicinātu dalīšanos pieredzē un panākumos ar citiem.

Konkursa dalībnieki tika izvērtēti pēc kritērijiem: lielākais LEAN ekspertu skaits uzņēmumā, aktīvākā dalība Biznesa Efektivitātes asociācijas un tās biedru organizētajos pieredzes apmaiņas pasākumos, kā arī pamatojoties uz Efektivitātes indeksa aptaujas rezultātiem.

Atzinības efektivitātes celšanā pakalpojumu sniegšanas nozarē saņēma automašīnu pakalpojumu serviss Scania Latvia SIA, tekstilizstrādājumu un higiēnas aprīkojuma pakalpojumu sniedzējs Berendsen Tekstila Serviss AS. Ražošanas nozarē - metāla apstrādes uzņēmums Valpro SIA un elektronisko produktu un sistēmu izstrādes uzņēmums HansaMatrix Ventspils SIA.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tallinas sabiedriskā transporta kompānija «Tallinna Linnatranspordi» (TLT) iepirkuma konkursā izraudzījusies Polijas uzņēmumu «Solaris Bus & Coach» kā piegādātāju 100 jauniem ar saspiesto dabasgāzi darbināmiem satiksmes autobusiem, darījuma summai sasniedzot 27 miljonus eiro.

Tas pats līgums paredz iespēju iegādāties vēl 100 autobusu.

TLT vadītājs Deniss Boroditss norādīja, ka jaunie autobusi būs ne tikai videi draudzīgāki, bet arī ļaus līdz 30% jeb diviem miljoniem eiro gadā ietaupīt degvielas izdevumos.

Konkursā pieteicās divas kompānijas, abas ir spēcīgi un pieredzējuši autobusu ražotāji un piedāvāja pienācīgas kvalitātes autobusus, tomēr «Scania Eesti» piedāvājums tika atzīts par iepirkuma noteikumiem neatbilstošu, paskaidroja Boroditss.

Viņš piebilda, ka konkursa noteikumi paredzēja, ka pieteikuma iesniedzējiem jānorāda ne tikai autobusu cena, bet arī to lietošanas izmaksas, uzturēšanas izmaksas un rezerves daļu, kuras nesedz garantija, izmaksas nākamajiem desmit gadiem. «Scania Eesti» pieteikumā nebija pilnībā norādītas visas prasītās izmaksas, tādēļ tas neatbilda Publisko iepirkumu likumam.

Komentāri

Pievienot komentāru