Atpūta

Valmiera izvēlas gājēju-velosipēdistu ceļus

Baiba Zālīte, speciāli db.lv, 06.03.2015

Jaunākais izdevums

Valmierā velo infrastruktūra organizēta veidojot gājēju-velosipēdistu ceļus, nevis iezīmējot velo joslas brauktuvē.

Šobrīd Valmierā velo satiksme ir nodrošināta vairāk nekā 11 kilometru garumā. «Valmiera ir izvēlējusies velo infrastruktūras attīstības ceļu kompleksā risinājumā ar maģistrālo ielu rekonstrukcijas projektiem. Uzsākot maģistrālo pilsētas ielu rekonstrukcijas projektus 2009. gadā, velo infrastruktūras attīstība vietās, kur to atļauj ielu parametri, notiek izveidojot vienvirziena vai abu virzienu gājēju - velosipēdistu ceļus,» db.lv pastāstīja Valmieras pilsētas pašvaldības Sabiedrisko attiecību speciāliste vides komunikācijā Kristīne Melece.

Toms Treimanis, kurš Valmierā pārvietojas ar velosipēdu, klāstīja, ka dažviet veloceliņi Valmierā negaidīti beidzas, tomēr kopumā izveidotā sistēma viņu apmierina. «Tas, kas ir iesākts, tas ir ļoti labi, bet kaut kā nav pabeigts līdz galam. Nav izveidots kopīgs tīklojums,» sacīja T. Treimanis.

K. Melece norādīja, ka iedzīvotāji veloceliņus izmanto, bet vienmēr var runāt par to, kāda ir gājēju un velosipēdistu savstarpējā saskarsme: «Vietās, kur ir izveidoti veloceliņi, ir noņemta riska slodze no ielām. Kā saka paši velobraucēji, pārvietošanās viņiem pa šiem velo celiņiem ir kļuvusi mazliet sarežģītāka, jo vieglāk ir braukt pa ielām. Valmierā nav tik intensīva satiksme un mazāk noslogotās vietās pat nav nepieciešams izbūvēt velo celiņus, pietiek vieta gan autobraucējiem, gan velobraucējiem.»

«Lielākoties gan velobraucēji autobraucējus un gājējus, gan otrādi savstarpēji mēģina respektēt. Ir bijusi arī rūgta pieredze, kad gājējs pasaka - jums ir lielais ceļš un varat doties braukt tur. Katrā ziņa, ja tā salīdzina - tur, kur ir veloceliņš un gājēju celiņš blakus, gājēji to tomēr ievēro. Ar autobraucējiem gan ir nedaudz citādāk,» pieredzē dalījās T. Treimanis.

Runājot par velo novietnēm, T. Treimanis atzina, ka Valmierā to ir pietiekami, tomēr viņš novērojis dažas specifiskas problēmas: «Ir velo novietnes, kurās, piemēram, nemaz nevar velosipēdu ielikt, jo ir pārāk platas riepas, pārāk liela diametra rats. Ir vietas, kur tu ieliec savu velosipēdu, bet tas krīt uz sāniem un rati tiek lauzti. Ir ļoti dažādas šīs velo stāvvietas.»

«Šobrīd velo novietņu situācija ir atkarīga no iestāžu attieksmes un pretimnākšanas pret velobraucējiem,» norāda K. Melece. Šobrīd pilsētā tiek plānots izstrādāt vienota dizaina velo novietnes, kā arī noteikt prioritārās sabiedriskās vietas, ko apmeklē velobraucēji, velo statīvu izvietošanai nākotnē. Tāpat pašvaldība plāno veikt riteņbraucēju uzskaiti un turpināt praksi veidot veloceliņus vienoti ar autoceļu rekonstrukciju. Konkrēti 2015. gadā plānota apgaismota gājēju velosipēdistu ceļa izveide Raiņa ielā, posmā no Valkas ielas līdz apvedceļam, aptuveni 400 metru garumā.

«Braukt ar skaistiem velosipēdiem kļūst par modes lietu, piemēram, senie velosipēdi - ja tev tāds ir, tu esi modīgs un vari forši pabraukt pa pilsētu. Otrs - tas ir lētāk. Cilvēki ir sapratuši, ja viņi dzīvo pilsētā, var neizmantot automašīnu, lai pabrauktu pāris kilometrus, bet gan uzkāpt uz riteņa un aizbraukt. Tas ir lētāk, ērtāk un ietaupās nauda,» kā galvenos faktorus riteņbraucēju skaita pieaugumam pilsētas ielās min T. Treimanis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Valmierā uzsākti ietvju atjaunošanas darbi

Dienas Bizness, 15.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar veco ietvju demontāžu un no jauna būvējamo ietvju trases atzīmēšanu dabā ir uzsākta šogad plānotā ietvju, gājēju–velosipēdistu ceļu infrastruktūras atjaunošana un izveide Valmierā, informē Valmieras pilsētas pašvaldības pārstāve Kristīne Melece.

Pēc savu laiku nokalpojušo betona plākšņu demontāžas, Dīvaliņa ielas posmā no krustojuma ar Palejas ielu līdz Atpūtas parkam Dīvaliņa pļavu pusē tiek veidots gājēju–velosipēdistu ceļš 400 metru garumā no bruģa, ar sarkanas krāsas bruģakmeņiem nodalot velosipēdistiem paredzēto ietves joslu. Darbus atbilstoši iepirkuma rezultātiem par 30 892.55 eiro veic SIA SiMC. Darbu izpildi plānots pabeigt pusotra mēneša laikā.

Tuvāko divu mēnešu laikā asfaltēto gājēju ietvju atjaunošana ar bruģa segumu plānota arī Linarda Laicena ielā posmā no SIA Valmieras Mēbeles līdz Rūpniecības ielai ražošanas teritoriju pusē, kā arī Rūpniecības ielā posmā no Cēsu ielas līdz Linarda Laicena ielai renovētā nama Rūpniecības ielā 38 pusē. Darbus par 33 323.70 eiro atbilstoši iepirkumam veiks SIA SiMC.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kad pašvaldība vai kāds investors plāno pārmaiņas, kas var skart satiksmes infrastruktūru, svarīgi ir informēt sabiedrību, uzklausīt tās attieksmi vai pat to veidot, izskaidrojot ieguvumus. Šajā gadījumā ir otrādi – iniciatīva par gājēju un velosipēdistu ceļu izbūvi šobrīd brīvajā telpā gar dzelzceļa līniju no Brasas līdz Mangaļiem nāk vistiešākajā veidā no tautas, trešdien raksta laikraksts Diena.

«Šī ir viena no retajām vietām Rīgā, kur var izveidot atsevišķu gājēju un velosipēdistu ceļu, neko neatņemot autovadītājiem. Gar dzelzceļu tas ļauj uz Vecmīlgrāvi, Ziemeļblāzmu un tālāk – eirovelomaršrutu Igaunijas virzienā – nokļūt daudz ātrāk un pats galvenais – drošāk, nekā braucot caur Mežaparku, kur gājēju un velosipēdistu plūsmas nav nodalāmas,» stāsta velokurjers Māris Jonovs, kurš gājēju un riteņbraucēju jau iemītās taciņas atklājis pavisam nejauši.

Sarkandaugavas attīstības biedrība nupat pagājušās Eiropas Mobilitātes nedēļas laikā šajā vietā rīkoja domubiedru izbraucienu ar divriteņiem. «Teritorija gar dzelzceļa sliedēm no Brasas līdz pat Aldara parkam atšķirībā no citām vietām ir diezgan plata un daļēji izmantota. To redzam pēc cilvēku un velosipēdistu iemītām takām, kas parāda virzienus, kādos apkaimes iedzīvotāji pārvietojas ikdienā. Tā ir ideāla vieta atsevišķām gājēju un velosipēdistu vajadzībām,» uzskata biedrības pārstāve Alija Turlaja, uzsverot, ka piecus kilometrus garā posma priekšrocība ir arī tā, ka tam nav gandrīz neviena krustojuma ar autoceļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Izsludina metu konkursu gājēju un velosipēdistu tilta būvēšanai pāri Zundam Rīgā

Db.lv, 22.11.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai iegūtu pārdomātus, ainaviski, pilsētbūvnieciski, mākslinieciski augstvērtīgus un vienlaikus ekonomiski pamatotus metus gājēju un velosipēdistu tilta izbūvei pāri Zundam un tā integrāciju pilsētvidē, izsludināts metu konkurss, informē Rīgas dome.

Metu konkurss paredzēts jauna gājēju un velobraucēju tilta un to savienojumu izveidei starp Durbes un Paula Valdena ielām, kas ir pirmais un viens no svarīgākajiem projektiem plānotā veloceliņa "Rīga - Babīte - Piņķi" izbūvei, mobilitātes veicināšanai un Zunda kanāla apkārtnes sakārtošanai. Metu iesniegšanas termiņš ir 2024.gada 21.februāris.

Rīgas pašvaldības Pilsētas attīstības departamenta Projektu vadības pārvaldes vadītājs Dagnis Samausks skaidro: "Metu konkurss tiek rīkots, lai iegūtu izstrādes idejas Zunda velosipēdistu un gājēju tilta būvniecībai. Šis tilts veidos nozīmīgu velosatiksmes savienojumu ar ērtiem pieslēgumiem pilsētas ielu un rekreācijas infrastruktūrai, savienojot Pārdaugavu ar Ķīpsalu, kā arī veidojot vietzīmi tuvāko apkaimju identitātes veidošanā."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maija nogalē ir pabeigti pērnā gada vasarā sāktie būvdarbi gājēju un velosipēdu ceļa atjaunošanai un pārbūvei 4,6 kilometru garā posmā no Jaunķemeru pludmales līdz Ķemeru kultūrvēsturiskajam parkam – Gleznotāja Miervalža Ķemera gatvei Ķemeros.

Posmā no Jaunķemeru rotācijas apļa līdz tiltam pār Vecsloceni ir izbūvēts nodalīts gājēju un velosipēdu ceļš 3,2 metru platumā, kā arī izbūvēti seši jauni apgaismojuma balsti. Savukārt posmā no tilta pār Vecsloceni līdz Gleznotāja Miervalža Ķemera gatvei izbūvēts kopīgs gājēju un velosipēdu ceļš 2,5 metru platumā.

Gājēju un velosipēdu ceļu posmā ir pārbūvētas četras sabiedriskā transporta pieturvietas, nodrošinot vides piekļūstamības prasību izpili, uzstādītas barjeras gājēju drošībai un jaunas ceļa zīmes satiksmes drošības uzlabošanai.

Papildus gājēju un velo ceļa izbūvei Jaunķemeru ceļa galā, pirms izejas uz pludmali, ir ierīkots laukums ar asfaltbetona segumu, nodrošinot iespēju gājējiem un velosipēdistiem ērtāk nokļūt līdz pludmalei.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pie Latvijas Universitātes Akadēmiskā centra 13.augustā notika darba sanāksme, kurā pārrunāta iecere izveidot jaunu gājēju un velosipēdu tiltu pār Kīleveina grāvi, informē Rīgas domē.

“Patlaban šī Pārdaugavas teritorija strauji attīstās un nākotnes plāni ir vēl lielāki. Esmu gandarīts, ka redzu startu šim projektam,” sacīja Rīgas domes priekšsēdētājs Mārtiņš Staķis.

“Jau šogad sāksies darbi pie trešās mājas Akadēmiskajā centrā - pie Rakstu mājas. Tā būs pati lielākā un pati apdzīvotākā ēka Akadēmiskajā centrā. Šim tiltiņam būs ne tika utilitāra, bet arī simboliskā vērtība; tas vedīs uz jaunā tipa studentu pilsētiņu, kas nav noslēgta, kas ir atvērta sadarbībai ar sabiedrību un uzņēmējiem. Ceram, ka tas Torņakalnu un Akadēmisko centru padarīs par augošu, Rīgai un Latvijai nozīmīgu attīstības centru,” atzina Latvijas Universitātes rektors Indriķis Muižnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ posmā no Rīgas ielas 29 līdz mājām «Iecavkrasti» Ozolniekos sākta gājēju un velosipēdistu celiņa izbūve, reģionālo mediju Zemgales Ziņas informēja Ozolnieku novada pašvaldības sabiedrisko attiecību speciāliste Agnese Launerte.

Kā skaidro A.Launerte, līdz ar gājēju un velosipēdistu celiņa izbūvi tiks izgaismota arī mājām «Iecavkrasti» blakus esošā gājēju pāreja Rīgas ielā. Plānots, ka gan celiņa, gan gājēju pārejas apgaismojuma izbūves darbi tiks pabeigti līdz jūnija beigām, šajā laikā paredzot arī satiksmes ierobežojumus.

Kā liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja interneta mājas lapā, konkursā par gājēju un velosipēdistu celiņa izbūvi šajā posmā uzvarēja SIA «Uzars bruģēšana», kas darbus veiks par 125 817,59 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) izsludinātajos ceļu būvdarbu iepirkumos šogad nav novērojams cenu samazinājums, cenas ir palikušas pērnā gada līmenī un ir par 27% zemākas, nekā bija 2019.gadā, norādīja kompānijas valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Lazdovskis.

Viņš pauda, ka šogad, tāpat kā pērn, būvdarbu sezona valsts ceļu tīklā ir pakārtota finansējuma avotiem un to nosacījumiem. Proti, lielākā daļa remontdarbu tiek finansēti no līdzekļiem neparedzētajiem gadījumiem, tāpēc darbi jāuzsāk un jāpabeidz šī gada laikā.

"Tas nozīmē, ka lielākoties veicam seguma atjaunošanu uz reģionālajiem autoceļiem, jo šos darbus ir iespējams realizēt vienas būvdarbu sezonas ietvaros. Tāpat Administratīvi teritoriālās reformas (ATR) finansējuma ietvaros notiek darbi uz vairākiem vietējās nozīmes autoceļiem, grants segumu nomainot uz dubultās apstrādes virsmām jeb melno segumu," stāstīja Lazdovskis.

Patlaban valsts ceļu tīklā būvdarbi notiek 133 objektos, savukārt 60 objektos darbi jau ir pabeigti. Kopumā šajā būvdarbu sezonā darbi tika plānoti 210 objektos, no tiem 86 - valsts pamatbudžeta finansējuma ietvaros, 124 - par finansējumu no līdzekļiem neparedzētajiem gadījumiem, tai skaitā ATR kontekstā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Siguldas novada satiksmes infrastruktūras attīstībā investē gandrīz 5 miljonus eiro

Rūta Cinīte, 26.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Siguldas novada pašvaldība šogad novada ielu un ceļu uzturēšanā un pārbūvē jau investējusi turpat piecus miljonus eiro. Darbi šajā būvniecības sezonā tuvojas noslēgumam – lielākā daļa ielu, ceļu, kā arī gājēju ietvju jau nodotas iedzīvotāju lietošanā, savukārt daļā objektu turpinās nepieciešamās dokumentācijas sakārtošana, lai tos nodotu ekspluatācijā. Dažviet novadā infrastruktūras darbi turpināsies līdz gada beigām, informē pašvaldībā.

Šajā gadā vērienīgi pārbūves darbi 1,7 kilometrus garā posmā no Vidzemes šosejas līdz autoceļam P8 Inciems–Sigulda–Ķe­gums veikti Zinātnes ielā. Ar Eiropas Savienības atbalstu tur rekonstruēts brauktuves segums, izbūvēti lietus ūdens kanalizācijas tīkli un veikta ūdensvada rekonstrukcija, kā arī krustojumu un no­brauktuvju uz privātīpašumiem pārbūve. Zinātnes ielas krustojumā ar Institūta ielu izveidota izgaismota gājēju pāreja, savu­kārt pirms krustojuma izbūvēta jauna sa­biedriskā transporta pietura. Ielas rekons­trukcija neskāra jau izbūvēto apgaismoto gājēju ietvi gar Zinātnes ielu posmā no šo­sejas līdz Helmaņa ielai, savukārt jauna apgaismota gājēju ietve Zinātnes ielā izbūvēta posmā no krustojuma ar Helmaņa ielu līdz darbnīcām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā ēku īpašniekiem plāno noteikt pienākumu no fasādes notīrīt grafiti zīmējumus, informēja pašvaldības ārējās komunikācijas nodaļā.

Pašvaldība aicina rīdziniekus paust viedokli par jauniem teritoriju kopšanas un būvju uzturēšanas noteikumiem galvaspilsētā.

Rīgas pašvaldība sagatavojusi un nodevusi sabiedriskajai apspriešanai jaunus noteikumus par teritoriju kopšanu un būvju uzturēšanu galvaspilsētā, kas paredz nodrošināt sakoptu pilsētvidi, vienlaikus neuzliekot pārmērīgu slogu iedzīvotājiem atsevišķu teritoriju kopšanas nodrošināšanai.

Ar noteikumu projektu var iepazīties un līdz 23.martam sniegt viedokli pašvaldības mājaslapā sadaļā "Saistošo noteikumu projekti". Pēc sabiedriskās apspriešanas un iedzīvotāju viedokļu apkopošanas noteikumus skatīs Mājokļu un vides komitejā un galīgo lēmumu pieņems domes sēdē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dublinā, Džordžijas štatā, ASV pirmdien svinīgā ceremonijā, klātesot P-D Grupas dibinātājam un AS Valmieras stikla šķiedra uzraudzības padomes priekšsēdētājam J.Preiss-Daimler, Valmiera Glass Grupas prezidentam A.Schwiontek, uzņēmuma valdes locekļiem un Laurens apgabala amatpersonām, tika iemūrēta kapsula Valmiera Glass USA Corp. jaunās ražotnes pamatakmenī, simboliski iezīmējot tās būvniecības sākumu, liecina paziņojums biržai Nasdaq Riga.

Līdzās 7 400 kvadrātmetru lielajai ražotnei, kurā šobrīd tiek ražoti stikla šķiedras produkti ar augstu pievienoto vērtību, paplašināšanās rezultātā tiks izveidota 36 200 kvadrātmetru ražošanas infrastruktūra – moderna ražotne, kas ļaus paplašināt stikla šķiedras un to produktu ražošanu Amerikas Savienotajās Valstīs, kā arī dos papildu darba vietas Dublinas pilsētas un Džordžijas štata iedzīvotājiem. Ēkas celtniecību plānots sākt 2016.gada 1.jūnijā, pabeigt – līdz 2017.gada jūnijam. 2017.gada oktobrī paredzēts uzsākt produkcijas ražošanu.

Kapsulā līdzās vēstījumam nākamajām paaudzēm tika ievietots Dublinas vietējais laikraksts, jaunākais Valmiera Glass Grupas informatīvais izdevums Valmiera Glass® News, simbolisks stikla šķiedras pavediens un Valmiera Glass Grupas uzņēmumu valsts vietējā valūta – 3 monētas, kas simbolizē Valmiera Glass Grupas logotipu, kas, savukārt, izcēlies no Preiss-Daimler grupas logo.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pavasarī Ieriķos un Riebiņos sāks ierīkot gājēju un velosipēdistu celiņus

Dienas Bizness, 08.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) ir noslēgusi divus līgumus par gājēju un velosipēdistu celiņu ierīkošanu Ieriķos un Riebiņos, informē LVC.

Ieriķos gājēju un velosipēdistu celiņu ierīkos autoceļa A2 Rīga–Sigulda–Igaunijas robeža (Veclaicene) posmā 71,21.-72,01. km un par šiem būvdarbiem noslēgts līgums ar SIA 8CBR. Celiņu projektēja SIA L4, un tas būs ar apgaismojumu visā tā garumā. Būvdarbu līgumcena ir 224 000 eiro (ar PVN).

Savukārt ar SIA Ceļi un tilti noslēgts līgums par būvdarbiem gājēju un velosipēdistu celiņa ierīkošanai Riebiņos valsts reģionālā autoceļa P58 Viļāni–Preiļi–Špoģi posmā 28,39.-29,42. km un krustojuma rekonstrukcijai ar valsts vietējo autoceļu V557 Puša–Krāce–Silajāņi–Riebiņi.

Šo projektu izstrādāja SIA Pk 19+93. Gājēju celiņš un arī krustojuma zona būs veidota bruģī un asfaltā, arī tur apgaismojums būs visā celiņa garumā. Būvdarbu līgumcena ir 292 tūkstoši eiro (ar PVN).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Stikla šķiedras ražotāja AS "Valmieras stikla šķiedra" pabeigusi ASV meitasuzņēmumu "P-D Valmiera Glass USA Corp." un "Valmiera Glass USA Trading Corp." likvidācijas procesu, teikts uzņēmuma paziņojumā "Nasdaq Riga".

Turpmāk "Valmiera Glass" grupu veido "Valmieras stikla šķiedra" Latvijā un "Valmiera Glass UK Ltd." Apvienotajā Karalistē. Grupas uzņēmumi darbu turpina ierastajā kārtībā.

Līdz ASV esošo uzņēmumu likvidācijai "Valmieras stikla šķiedrai" piederēja 100% uzņēmuma "Valmiera Glass USA Trading Corp." kapitāldaļu un 52,21% "P-D Valmiera Glass USA Corp." kapitāldaļu.

Jau vēstīts, ka 2020.gada 2.jūnijā "P-D Valmiera Glass USA Corp." noslēdza aktīvu pirkuma līguma procesu, nododot Dublinā, Džordžijas štatā, ASV, esošās pirmās un otrās fāzes aktīvus uzņēmumam "Saint-Gobain Adfors America, Inc.". Tajā pašā dienā "P-D Valmiera Glass USA Corp." aktīvi pilnībā nodoti "Saint-Gobain Adfors America, Inc." īpašumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas gājēju ielu eksperiments var izaugt līdz Ņujorkas Taimskvēra pieredzei, kur iela atdota gājējiem un piedzīvojusi ekonomisku uzplaukumu. Šādi uz Rīgas ielu eksperimentu žurnālā "Dienas Bizness" aicina paraudzīties sociālantropologs un pilsētplānotājs Viesturs Celmiņš.

"Daudzi būs dzirdējuši vai redzējuši Taimskvēru Ņujorkā, bet ne visi zina, ka kopš 2009. gada šajā un daudzās citās vietās Manhetenā tiek prioretizēti gājēji un velosipēdisti, savukārt privātā transporta kustība ir ierobežota.

Lieki piebilst, ka reti kurš Ņujorkā ticēja, ka ar taksometriem pārblīvētajā Taimskvērā šāda iniciatīva jebkad būs iespējama vai atmaksāsies. Ir pagājuši desmit gadi, un projekts ir sevi pierādījis, iedzīvotāji un viesi var izbaudīt publisko ārtelpu, kafejnīcas vai plānotās norises," pauž V. Celmiņš.

Ņujorkas Taimskvēra pārmaiņu pagrieziens aizsākās 2009.gadā, kad pilsētas Transporta Departaments pieņēma lēmumu slēgt satiksmi Brodvejā un pielāgot ielu pagaidu gājēju vajadzībām. Ieviestās pārmaiņas nesa tik lielu atsaucību, ka pilsētas valde nolēma tās atstāt spēkā arī turpmāk.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Biznesa vieta: Rosīgā Driksas iela ar Jelgavas gājēju promenādi

Daiga Laukšteina, 27.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jelgavas centra iekškvartālos Driksas ielas abos galos atrodas zīmīgi objekti, kas palielina cilvēku plūsmu un rada pievilcīgu biznesa vietu tirgotājiem un apkalpojošā sfērā strādājošiem uzņēmumiem, kādu te ir visvairāk

Driksas iela novietota perpendikulāri Pasta ielai, pretī atrodas autoosta ar pievienoto vērtību – tālbraucēju šoferiem, taksometru vadītājiem un pilsētas viesiem. Savukārt otrā galā pāri Driksas upei slejas 200 metrus garais 2012. gadā atklātais Mītavas tilts, kas savieno pilsētas centru ar Pasta salu. Tā pēc rekonstrukcijas ir kļuvusi par atpūtas, svētku un festivālu norises vietu. Savukārt Mītavas tilts ir viens no garākajiem gājēju un velosipēdistu tiltiem Latvijā. Īpaši svētkos un labos laika apstākļos šī sapostā vieta pulcē cilvēku pūļus, kas cita starpā pamana arī uzņēmēju rūpalu.

Pati Driksas iela arī nav garlaicīga, ir dalāma divos posmos. Tā sākas ar 120 metrus garu gājēju promenādi un atrodas sabiedriskajā un darījumu apbūves zonā. Tālākais ielas posms 278 metru garumā paredzēts arī transportlīdzekļu kustībai, un te Driksas iela šķērso Jelgavai ne tās maznozīmīgākās ielas – Akadēmijas un Katoļu ielu. Divvirzienu brauktuvi ieskauj jauktā – dzīvojamās un darījumu apbūves zona. Apkārt ir daudzstāvu dzīvojamās mājas, biroju telpas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar lielu sparu sāktās pašvaldības aktivitātes iepirkšanās/gājēju ielu izveidei Rīgā pieklusušas, savukārt lielāka iniciatīva atkal uzplaiksnījusi biznesa pusē, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Pirms vairākiem gadiem sāktā īpašumu iegāde Vecrīgā vainagojusies ar nekustamo īpašumu uzņēmuma Baltic RE Group paziņojumu par Kaļķu ielas pārvēršanu par iepirkšanās ielu. Iespēju sadarboties ar Kaļķu ielas attīstītājiem, veidojot sinerģiju, redz arī Linstow Center Management, kura attīstības plānos jau ilgāku laiku ir vīzija par Vaļņu ielas pārveidi par aktīvu gājēju un tirdzniecības ielu. Palēnām tiek reanimēta ideja arī par K. Barona ielu kā garāko iepirkšanās ielu, kam zināmu impulsu varētu dot arī kustība bijušās Sporta pils teritorijas attīstībā.

Kopumā interese par ielu tirdzniecības segmentu ir augusi, DB iepriekš (14.01.) apliecināja t/c Rīga Plaza un t/c Galleria Riga apsaimniekošanas kompānijas CBRE direktore Baltijas valstīs Santa Rozenkopfa. «Iezīmējās daudzu pazīstamu multi/mono brendu interese par jaunu veikalu atvēršanu Rīgas centrā, daudzi veikali savas durvis vērs 2015. gada pavasarī. Droši varam apgalvot, ka Rīgas centrā ir atgriezusies tirdzniecība, iezīmējot tādas ielas kā Tērbatas, Dzirnavu un Elizabetes, sauktas arī par Tērbatas kvartāliem,» tā viņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienvidu industriālās maģistrāles būvniecība Valmierā varētu sākties vasarā vai rudens sākumā, atkarībā no iepirkuma procedūras ilguma, informē Valmieras novada pašvaldībā.

Valmieras novada pašvaldība parakstījusi līgumu ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru par Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējumu projekta "Valmieras pilsētas Dienvidu industriālā maģistrāle - Linarda Laicena ielas savienojums ar TEN-T tīklu" īstenošanai.

Projektā paredzēts pārbūvēt L. Laicena ielu, paralēli vecajam dzelzceļam posmā no L. Laicena ielas līdz Cēsu ielai izbūvēt jaunu ielas posmu, kā arī rekonstruēt Cēsu ielu posmā no vecā dzelzceļa līdz valsts vietējam autoceļam. Projekts tiks īstenots līdz 2023.gada decembrim.

Valmieras novada pašvaldības ceļu būvinženiere Inese Kokenberga norāda, ak Dienvidu industriālās maģistrāles būvprojektu paredzēts apstiprināt Valmieras novada būvvaldē šī gada maija beigās vai jūnija sākumā. Pēc tam nekavējoties tiks izsludināts būvdarbu iepirkums, lai būvdarbu veicējs varētu paspēt pabeigt maģistrāles izbūvi līdz 2023.gada beigām. Maģistrāles izbūve turpināsies arī ziemā, lai varētu iekļauties noteiktajā termiņā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gājēju ielas statuss drīzāk traucē, nekā palīdz uzņēmējdarbībā

Vasarā Liepājas iela Kuldīgā ir cilvēku pilna. Pie kafejnīcām izveidotas terases ar galdiņiem vai tie vienkārši izlikti uz ielas. Ēdājiem garām paslīd viena tūristu grupa pēc otras. Sirmi vecīši, pusaudži, latviski, angliski, krieviski runājoši. Pagaidām viņi tikai uzmanīgi klausās gida stāstījumā par arhitektūru un nevienā veikaliņā vai kafejnīcā neiegriežas. Tomēr uzņēmēji, kas savu biznesu veic tieši Liepājas ielā, atzīst, ka tūristi ir viena no galvenajām mērķgrupām. Vietējie ielu vairāk izmanto tranzītam no Pilsētas laukuma, kur ērti novietot automašīnu, uz Rātslaukumu, kur stāvvietu daudz mazāk. Dodas uz domi vai iepirkties.

Vidū mainība liela

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Rīgas Centrālā stacija ir kā transporta plūsmas artērija, ko nepieciešams attīstīt ar vislielāko rūpību, sekojot iedzīvotāju gaidām un ilgtspējīgai satiksmes attīstībai".

Tā tiešsaistes diskusijā par Rail Baltica būvniecību Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā, veidojot multimodālu mobilitātes centru, teica satiksmes ministrs Tālis Linkaits.

“Stacija tiks pārveidota par galvaspilsētas centrālo satiksmes mezglu ar modernu un pieejamu infrastruktūru. Rail Baltica būvniecība stacijā dod iespējas veidot jaunus maršrutus starptautiskiem, reģionāliem un piepilsētas vilcieniem, kā arī tiešo savienojumu ar lidostu “Rīga”. Stacija ietvers multimodālās satiksmes punkta priekšrocības ar ērtām mikromobilitātes iespējām, piemēram, atstāt savu velosipēdu, izīrēt skrejriteni un tamlīdzīgi, tāpat stacijas pirmajā stāvā tiks izveidota stacija autobusiem un mikroautobusiem,” sacīja satiksmes ministrs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Valmieras stikla šķiedra, turpinot nostiprināt savas pozīcijas pasaules tirgū, plāno paplašināt stikla šķiedras un to produktu ražošanu Valmiera Glass USA Corp, kas atrodas Dublinā, Džordžijas štatā, Laurensa apgabalā, Amerikas Savienotajās Valstīs, informē uzņēmums.

Paplašināšanās projekta laikā nākamo sešu gadu laikā ASV bāzētajā ražotnē uzņēmums plāno radīt 425 jaunas darbavietas un investēt 90 miljonus ASV dolārus jeb 80 miljonus eiro no pašu līdzekļiem un piesaistot kredītus no bankām.

2014.gada pavasarī Valmiera Glass Grupa jau paziņoja, ka investēs 20 miljonus dolāru ASV ražotnē un pieņems darbā 150 darbiniekus. Grupas izaugsmes plāna otrais posms paredz līdz 2022.gadam radīt vēl papildu 425 darbvietas un 90 miljonu ASV dolāru investīcijas. Paplašināšanas rezultātā Valmiera Glass USA Corp kļūs par lielāko darba devēju Laurensas apgabalā un vadošu ražošanas uzņēmumu Džordžijas štata centrālajā un austrumu daļā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dublinā, Džordžijas štatā ASV aizvadītajā nedēļā svinīgi atklāta AS Valmieras stikla šķiedra meitas kompānijas P-D Valmiera Glass USA Corp. jaunā ražotne, informē uzņēmumā.

«Ražotnes paplašināšana ASV ir uz klientu vērsts biznesa attīstības solis. Valmiera Glass Grupas pārdošanas apjomi Ziemeļamerikā aug katru gadu. Tagad nodrošināsim produktu esamību tuvāk klientam, piegādes termiņi būs daudz īsāki un mums būs iespēja attīstīt ciešākas sadarbības saites ar mūsu lielākajiem klientiem. Paplašināšanās stiprinās Valmiera Glass Grupas pozīcijas pasaules stikla šķiedras tirgū. Paldies Valmiera Glass komandai un sadarbības partneriem par ieguldīto darbu, Džordžijas štatam un Laurensa apgabalam par sniegto atbalstu, lai veiksmīgi īstenotu projektu!» stāsta AS Valmieras stikla šķiedra prezidents un P-D Valmiera Glass USA Corp. izpilddirektors Andre Švionteks (Andre Schwiontek).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šovasar audzis ceļu satiksmes negadījumu skaits. Lielā mērā tas saistīts ar riteņbraucēju skaita palielināšanos galvaspilsētas ielās. Izrādās, ceļu satiksmes negadījums, kad trolejbuss Kalnciema ielā notrieca riteņbraucēju, kurš ar smagām traumām tika nogādāts slimnīcā, nebūt nav vienīgais šāda veida gadījums šovasar, pirmdien raksta laikraksts Diena.

Valsts policijas dati liecina, ka līdz šim šovasar, proti, periodā no maija līdz pagājušajai piektdienai, ceļu satiksmē savainojumus guvuši 185 riteņbraucēji, kas ir vairāk nekā 2014. gadā šajā pašā periodā. Turklāt īpaši izceļas tieši riteņbraucēju un sabiedriskā transporta vadītāju nesaprašanās. Pērn no maija līdz jūlija beigām bija notikusi tikai viena sadursme, kurā bija iesaistīts velosipēds un autobuss, savukārt šogad tas noticis jau deviņas reizes. Pieaug arī sadursmju skaits ar vieglajām automašīnām. Pērn vasarā notika 178 šāda veida negadījumi, savukārt šovasar to jau ir 203.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Par vairāk nekā diviem miljoniem eiro pārbūvēs gājēju tiltu un ielu Liepājā

Db.lv, 02.11.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājā šonedēļ sāksies Ezermalas ielas un gājēju tilta pār Tirdzniecības kanālu pārbūve atbilstoši SIA "Firma L4" izstrādātajam būvprojektam.

Kopējais pārbūvējamais ielas garums ir 1,1 kilometrs, tilta – 115,5 metri.

Galvenie darbi šajā projektā ir Ezermalas ielas un gājēju un velosipēdistu tilta pārbūve, kas ietver brauktuves, nobrauktuvju un pieslēgumu uz blakus esošajiem īpašumiem un ielas atzara uz Parka ielu pārbūvi, ietves pārbūvi un veloceļa izbūvi, arī stāvvietu un stāvlaukuma izbūvi (92 automobiļiem), labiekārtojumu un vide pieejamības risinājumus, tostarp 98 jaunu koku stādīšanu, lietus ūdens kanalizācijas izbūvi, ielas apgaismojuma pārbūvi un izbūvi, tāpat elektrības, sadzīves kanalizācijas un ūdens apgādes tīklu pārbūvi un izbūvi.

Savukārt gājēju un velosipēdistu tilta pārbūve ietver pretslīdes klāja izbūvi, tilta balstu remontu, tilta konstrukciju tīrīšanu un krāsošanu, margu izbūvi, ūdens atvades risinājumu un apgaismojuma izbūvi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Pilsētas attīstības komiteja 20.jūnijā atbalstīja priekšlikumu piešķirt finansējumu 946 tūkstošu eiro apmērā no Rīgas pilsētas infrastruktūras fonda līdzekļiem gājēju un velosipēdistu tiltam pāri Kīleveina grāvim.

Jaunais tilts atradīsies Dēļu ielas trasē starp Jelgavas ielu Torņakalna pusē un Mūkusalas biznesa centra teritoriju, pa kuru turpināsies gājēju un velosipēdistu ceļš līdz Mūkusalas ielai.

Tilts pār Kīleveina grāvi nepieciešams, jo šobrīd norisinās aktīva Pārdaugavas projektu attīstība. Tostarp jāmin projekta “Rail Baltica” īstenošana, jaunu biroju un dzīvojamo ēku projektu attīstība Torņakalna apkaimē, kā arī LU Akadēmiskā centra izaugsme. Jaunais tilts sekmēs transporta infrastruktūras attīstību, ievērojot vispārējo mobilitātes principu, kur prioritāte noteikta gājējiem un velosipēdistiem.

Vēlas veidot gājēju un velosipēdu tiltu pie LU Akadēmiskā centra Torņakalnā 

Pie Latvijas Universitātes Akadēmiskā centra 13.augustā notika darba sanāksme, kurā pārrunāta...

Tāpat Torņakalna teritorijā nepieciešams uzlabot sabiedriskā transporta pieejamību, kas tiks risināts savienojot Jelgavas ielu ar Mūkusalas ielu.

Plānotais tilta garums ir 30 metri, bet platums – 5,5 metri, kas nodrošinās netraucētu satiksmi abos virzienos gājējiem un velosipēdistiem. Tiltam un pievedceļam tiks izbūvēts apgaismojums, sekmējot komfortablus pārvietošanās apstākļus un sociālo drošību. Tāpat tiks nodrošināta vides pieejamība cilvēkiem ar īpašām vajadzībām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes vadības pārstāvji 27.maijā apsekoja un pieņēma pabeigtos Salu tilta kompleksa 2. kārtas pārbūves darbus, kas tika uzsākti 2020. gadā, veicot tos divos etapos.

Salu tilta 2. kārtas pirmais etaps ietvēra divus objektus – Zaķusalas krastmalu un Mūkusalas apli. Būvdarbu ietvaros tika veikta Zaķusalas krastmalas brauktuves un ietves seguma atjaunošana. Tāpat seguma atjaunošana tika veikta uzbrauktuvei no Mūkusalas apļa līdz Kārļa Ulmaņa gatvei un Bauskas ielai (Pārdaugavas virzienā), kā arī abās tuneļa pusēs gājēju pārejas tika aprīkotas ar gājēju luksoforu.

2021. gadā, uzreiz pēc darbu pabeigšanas projekta pirmajā etapa, tika uzsākts darbs pie Salu tilta 2. kārtas otrā etapa. Šī etapa ietvaros tika veikta satiksmes pārvada pār Mazo Krasta ielu Lāčplēša ielā un gājēju tuneļa zem Lāčplēša ielas Maskavas ielā pārbūve, kā arī uzbrauktuves un nobrauktuves izbūve Daugavas krasta promenādes savienošanai ar Salu tilta pār Daugavu ietvēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Krišjāņa Barona ielu – gājējiem un uzņēmējdarbībai

Ruslans Vengers, SIA Latio Komercīpašumu tirdzniecības nodaļas darījumu vadītājs, 01.09.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja ir uzdevusi Satiksmes departamentam līdz 2022. gada 1. aprīlim izstrādāt risinājumus, lai Krišjāņa Barona ielu pārveidotu par gājēju un velosipēdistu ielu, vienlaikus tramvajam piešķirot kustības prioritāti.

Rīgas domes deputāte Ieva Siliņa informē, ka šis projekts varētu tikt īstenots jau 2022. gada vasarā. Izvērtējot Rīgas un citu Eiropas pilsētu īstermiņa vai ilgtermiņa pieredzi, tas būtu liels ieguvums pilsētas iedzīvotājiem, tūristiem, bet jo īpaši - uzņēmējiem.

Ar mērķi atdzīvināt pilsētas centru, veicinot iedzīvotāju mobilitāti un pilsētvides attīstību, līdz šim ir veikti trīs eksperimenti – uz laiku atvēlot gājējiem Tērbatas, Ģertrūdes un Blaumaņa ielas. Rīgas domes aptaujas dati liecina, ka vietējo kafejnīcu un tirdzniecības vietu apmeklējums un peļņa tajā laikā pieauga līdz pat 30%. Turklāt vairākas privātpersonas, uzzinot, ka Tērbatas iela varētu kļūt par gājēju ielu, tur ir iegādājušās nekustamo īpašumu.

Komentāri

Pievienot komentāru