Citas ziņas

Aizliedz slēgt līgumus iepirkumu par maršruta mikroautobusu pārvadājumiem Rīgā

Elīna Pankovska, 19.01.2012

Jaunākais izdevums

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) pieņēmis lēmumu aizliegt pašvaldības uzņēmumam SIA Rīgas satiksme slēgt līgumus sarunu procedūrā par maršruta mikroautobusu pārvadājumiem Rīgā, liecina informācija IUB mājaslapā.

Uzņēmuma pārstāvis Viktors Zaķis DB norādīja, ka Rīgas satiksme tikko saņēmusi IUB lēmumu un ar to iepazīstas. Pēc iepazīšanās ar to tiks pieņemts lēmums par tālāko rīcību. Tuvāki komentāri pašreiz netiek sniegti.

Jāatgādina, ka SIA Rīgas satiksme bija plānojusi pagājušā gada decembra beigās jau paziņot tos uzņēmumus, kas no nākamā gada sniegs maršruta mikroautobusu pārvadājumu pakalpojumus Rīgā. Tomēr šis process aizkavējās, jo viens no iepirkuma dalībniekiem - uzņēmums Riga Transport OU – vērsās ar sūdzību IUB, un iepirkuma procedūra uz laiku tika apturēta.

V. Zaķis piebilda, ka 1.janvāra SIA Rīgas satiksme ar astoņām mikroautobusu pārvadājumu firmām noslēgusi pagaidu līgumus par pārvadājumu nodrošināšanu, un šie līgumi pagaidām ir spēkā.

DB jau rakstīja, ka SIA Rīgas satiksme kopumā saņēma sešus piedāvājumus. V. Zaķis iepriekš norādīja, ka iepirkuma nolikumu bija izņēmuši 15 uzņēmēji. Taču tas nenozīmējot, ka pieteikumus iesnieguši tikai seši uzņēmumi, jo daži no iespējamiem pakalpojuma sniedzējiem apvienojušies. Plānots, ka turpmāk pakalpojuma sniedzēji darbosies kā apakšuzņēmēji. Šāds risinājums izvēlēts, jo Rīgas satiksmei nav iespējas par saviem līdzekļiem iegādāties šādus transportlīdzekļus. Patlaban maršruta mikroautobusi apkalpo aptuveni desmito daļu no Rīgas sabiedriskā transporta maršrutu tīkla.

Rīgas satiksmes vadītājs Leons Bemhens iepriekš arī atzīmēja, ka attiecībā uz pasažieriem plānoti vairāki uzlabojumi, proti, transports kļūšot drošāks un tiks ievērots noteikts kustības grafiks. Viņš gan piebilda, ka nepieciešamās GPS iekārtas, kuras ir obligāta prasība maršruta mikroautobusiem, būs jāiegādājas un jāuzstāda pašiem apakšuzņēmumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Papildināta - Rīgā kursēs 180 jauni Mercedes Sprinter mikroautobusi

Nozare.lv, 10.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pilnsabiedrība Rīgas mikroautobusu satiksme izvēlējusies jaunos mikroautobusus, kas no 1. maija pakāpeniski sāks veikt pasažieru pārvadājumus mikroautobusu maršrutu tīklā Rīgā. Uzņēmums savu pienākumu izpildei, izvēloties starp Volkswagen vai Mercedes-Benz spēkratiem, nolēmis par aptuveni 7 miljoniem latu pirkt 180 jaunus Mercedes-Benz Sprinter mikroautobusus.

Papildināta ar 2. rindkopu.

Vairākiem mikroautobusiem aizmugurē būs arī velosipēdu turētāji. Komars norādīja, ka tie būs pieejami atsevišķos maršrutos, kur būs pieprasījums, piemēram, reisos uz Vecāķiem.

Rīgas mikroautobusu satiksmes vadītājs Vitālijs Komars pastāstīja, ka uzņēmums veicis cenu aptauju un starp diviem pretendentiem - Volkswagen un Mercedes - izvēlējies iegādāties Mercedes ražotos Sprinter mikroautobusus. Tajos būs 19 sēdvietas un divas stāvvietas, kas paredzētas pasažieru ērtībām, izkāpjot no mikroautobusa. Prasību par stāvvietām izvirzījusi Rīgas satiksme, lai pasažieriem pirms izkāpšanas pie durvīm būtu vieta, kur nostāties un pieturēties, kamēr transportlīdzeklis vēl nav apstājies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) ir pabeigusi pašvaldības SIA «Rīgas satiksme» audita analīzi un aicinās tiesībsargājošās iestādes izvērtēt, vai nav notikusi fiktīva nodarbinātība un citi pārkāpumi, vēsta «TV3 ziņas».

Analīzē esot secināts, ka «Rīgas satiksmes» finanšu darbībā ir nopietnas problēmas, savukārt Rīgas mērs Nils Ušakovs (S) kā kapitāldaļu turētājs nav organizējis pietiekamu pārraudzību pār uzņēmuma darbu.

«Tur ir acīmredzamas norādes uz fiktīvi nodarbinātību uzņēmumā, par to, ka viens vai otrs lēmums attiecībā uz uzņēmumu kredītu ņemšanu un attīstību ir pieņemts, neievērojot procedūru. Šie ir jautājumi, kas Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam būtu jāizvērtē,» sacīja vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Juris Pūce (AP).

Secinājumiem pagaidām ir ierobežotas pieejamības statuss. Tie patlaban tiekot apkopoti, veidojot gala ziņojumu, kuru šonedēļ kā pieprasījumu paredzēts nosūtīt Ušakovam. Atbilžu sniegšanai viņam būšot nedēļa laika un, visticamāk, marta beigās ministrija lems, vai ir pamats rosināt Ušakova atlaišanu, vēsta raidījums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Rīgas jaunie «mikriņi» plāno «izvilkt no pelēkās zonas» 400 darbiniekus

Nozare.lv, 23.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunie Rīgas mikroautobusu maršrutu pārņēmēji plāno aptuveni 400 darbiniekus «izvilkt no pelēkās zonas», jo līdzšinējā izpēte liecinot, ka mikroautobusu šoferi pārsvarā visus nodokļus nav maksājuši, norāda konkursa uzvarētāja - pilnsabiedrības Rīgas mikroautobusu satiksme - vadītājs Vitālijs Komars.

«Kad gatavojāmies konkursam, izpētījām, ka pašreizējo pārvadātāju šoferi nereti saņem algu, nemaksājot nodokļus. Bankās man teica, ka pašreizējie pārvadātāji strādā ar zaudējumiem, bet es skatos - viens kompānijas pārstāvis ar Mercedes-Benz 600 brauc, otram ir liela māja. Jautāju tirgū iesaistītajiem, arī komercdirektoriem, kāpēc tā. Tad uzzināju, ka ir plāni, kur šoferi kā taksisti ir spiesti nodot konkrētu naudas apjomu. Tā ir ekonomikas «pelēkā zona»,» uzsver Komars.

Tagad jaunie mikroautobusu maršrutu apkalpotāji plāno pārņemt šoferus un 400 darbiniekiem nodrošināt atalgojumu ap 500 latiem mēnesī, samaksājot visus nodokļus. «To var izdarīt, jo esam veikuši aprēķinus. Sliktākajā scenārija gadījumā pilnsabiedrība strādās bez peļņas, bet bez zaudējumiem,» uzsver Komars.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Muižnieks: Mikroautobusu pārvadājumu konkursā varēja uzvarēt tikai ar administratīvo atbalstu

Nozare.lv, 03.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar Rīgas domes valdošās koalīcijas partijas Gods kalpot Rīgai valdes locekli Aleksandru Brandavu saistītās B-Bus grupas kompānijas ir vienīgās, kas varēja riskēt uzvarēt Rīgas satiksmes (RS) konkursā par pārvadājumiem mikroautobusu maršrutos, jo īstenot šādu projektu «bez administratīvā atbalsta sastāvdaļas» vispār nav reāli, sacīja Rīgas taksometru parka valdes priekšsēdis Leopolds Muižnieks.

Viņš uzskata, ka uzvarējušajai B-Bus grupai šāda komponente ir, un ne viena vien.

«Viens no konkursā uzvarējušās pilnsabiedrības Rīgas mikroautobusu satiksme līdzīpašniekiem [caur Beļģijas uzņēmumu B-International] ir Aleksandrs Brandavs, un, iespējams, viņš ir visu pilnsabiedrības kompāniju īpašnieks,» portālam Nozare.lv sacīja L. Muižnieks.

Muižnieks norādīja, ka A. Brandavs savulaik bija RS tirgzinības direktors, vēlāk - RS Elektronisko norēķinu un projektu daļas vadītājs, bet tagad ir valdes loceklis RS daļēji piederošajā SIA Rīgas karte, kas konkursa uzvarētājiem piegādās e-talona nolasīšanas iekārtas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2021. gada 1. oktobra pasažieru pārvadājumi uz komerciāliem principiem tiks ieviesti arī maršrutā Rīga–Salaspils un Rīga–Olaine, tādējādi valsts pasažieru pārvadājumus ar autobusiem šajos maršrutos turpmāk vairs nedotēs.

Patlaban maršruta Rīga–Salaspils atļaujai ir pieteikusies SIA “Galss buss”, bet maršruta Rīga–Olaine – AS “Nordeka”. Ņemot vērā, ka maršruta Rīga–Jaunķemeri un Rīga–Sloka atļaujas saņemšanai līdz šim neviens pārvadātājs nav pieteicies, izmaiņas tajos šobrīd netiks veiktas.

SIA “Galss buss” savienojumā starp Rīgu un Salaspili nodrošinās 69 reisus. Reisu saraksts pieejams šeit. Saskaņā ar Autotransporta direkcijas rīcībā esošo informāciju biļetes cena no Rīgas līdz Salaspilij varētu būt 1,80 eiro.

Savienojumā starp Rīgu un Olaini AS “Nordeka” izpildīs 90 reisus. Reisu saraksts pieejams šeit. Saskaņā ar Autotransporta direkcijas rīcībā esošo informāciju biļetes cena varētu būt aptuveni divi eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

«Mikriņu» konkursa uzvarētājs gatavs braukt par 50 santīmiem

Nozare.lv, 22.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunie Rīgas mikroautobusu maršrutu pārņēmēji neplāno mainīt autobusu biļešu cenas, taču līdz februāra vidum izvērtēs maršrutus un braucienu biežumu, norāda konkursa uzvarētāja - pilnsabiedrības Rīgas mikroautobusu satiksme - vadītājs Vitālijs Komars.

Biļešu cenas autobusos nosakot Rīgas dome, un mikroautobusu konkursa uzvarētāji esot gatavi braukt par 50 santīmiem.

Autobusos būs 19 sēdvietas un divas stāvvietas, turklāt iekāpšana būšot krietni ērtāka, nekā tā esot tagad, kad «kaut kādā nezināmā pozā jāiekāpj autobusā».

Tie būšot aprīkoti ar divu punktu drošības jostām, tāpat būšot dubultie sāna logi, kas nodrošina siltumu, kā arī kondicionieri. Visi autobusi vai nu no Mercedes, vai Volkswagen būs pilnīgi jauni. Tiek plānots pirmos pārvadājumus ar jaunajiem autobusiem sākt 1.maijā - tie būs pirmie 30 vai 40 autobusi. Februārī savukārt plānota viena autobusa demo prezentācija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Papildināta - Mikriņos pirkt biļeti būs izdevīgāk nekā Rīgas satiksmes transportā

Dienas Bizness, 16.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iegādāties vienreizējo braukšanas biļeti jaunajos mikroautobusos, kas jau no maija pārņems pirmos trīs minibusu maršrutus, būs lētāk, nekā pie vadītāja autobusā, trolejbusā vai tramvajā. Proti, cena par biļeti, neatkarīgi no tā, vai tā tiek pirkta pie busiņa vadītāja vai citās biļešu tirdzniecības vietās, būs 50 santīmi, to DB apstiprināja SIA Rīgas satiksme pārstāvis Viktors Zaķis.

Papildināts viss teksts.

Jānorāda, ka šobrīd, iegādājoties e-talonu, piemēram, 20 braucieniem, viena brauciena izmaksas būs 45 santīmi. Savukārt, nopērkot e-talonu 50 braucieniem, viena brauciena cena ir 44 santīmi.

Jāmin, ka pilnsabiedrība Rīgas mikroautobusu satiksme pilnībā pārņems SIA DMK apkalpotos minibusu maršrutus 200., 224. un 267., kas attiecīgi brauc Vecmilgrāvja, Mangaļsalas un Sarkandaugavs virzienos. Minibusa maršrutiem būs jauns kustības saraksts darba dienām un brīvdienām.

Rīgas pašvaldības uzņēmuma Rīgas satiksme un pilnsabiedrības Rīgas mikroautobusu satiksme noslēgtais līgums uz pieciem gadiem paredz nodrošināt pasažieru pārvadājumus 35 maršrutos Rīgā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Rīgas satiksmei atkal tukšs šāviens

Elīna Pankovska, 27.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašvaldības uzņēmumam SIA Rīgas satiksme tomēr jāpārtrauc konkurss par mikroautobusu pārvadājumiem galvaspilsētā, piektdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) pieņēmis lēmumu aizliegt pašvaldības uzņēmumam SIA Rīgas satiksme turpināt iepirkumu procedūru un slēgt līgumu sarunu procedūrā par mikroautobusu pārvadājumiem Rīgā. Sūdzību IUB par konkursa nolikumu un tajā ietvertajām atsevišķām prasībām iesniedza AS Liepājas autobusu parks un AS Nordeka apvienība. Abi uzņēmumi ir arī vērsušies pie konkurences sargiem, par, viņuprāt, iespējamu aizliegtu vienošanos starp Rīgas satiksmi un SIA Rīgas mikroautobusu satiksme (RMS). Konkurences padome gan pagaidām plašākus komentāru par šo nesniedz, norādot, ka lēmums vēl nav pieņemts.

Pašvaldības uzņēmuma pārstāvis Viktors Zaķis uz jautājumu, kāda būs uzņēmuma rīcība pēc IUB lēmuma, DB norāda: «Rīgas satiksme ir saņēmusi IUB lēmumu, ar kuru rūpīgi iepazīsies. Pēc tam arī tiks pieņemts lēmums par tālāko rīcību, tajā pat laikā IUB lēmumu Rīgas satiksme respektēs un izpildīs.» Savukārt AS Liepājas autobusu parks valdes priekšsēdētājs Leonīds Krongorns DB norāda, ka pēc IUB lēmuma ir dalītas sajūtas. It kā sūdzībā ietvertās prasības ir apmierinātas, bet tajā pašā laikā IUB ir izvērtējis kritērijus, taču nav skatījis dziļāk ekonomisko būtību un efektīvu līdzekļu izlietojumu, piemēram, cik par braucienu samaksā pasažieri, un cik saņem RS piesaistītais apakšuzņēmējs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pilnsabiedrība Rīgas mikroautobusu satiksme no 1.maija varētu paaugstināt mikroautobusu biļešu cenas, šodien Pasažieru komercpārvadājumu licencēšanas komisijā pastāstīja uzņēmuma Plānošanas daļas vadītājs Andrians Boldans.

Komisijā šodien nolemts līdz 30.aprīlim saglabāt biļešu cenas esošajā apjomā - iepriekšpārdošanā biļetes braukšanai mikroautobusā maksās 0,70 eiro, bet, pērkot pie transportlīdzekļa vadītāja - 1 eiro.

No 1.maija biļešu cena iepriekšpārdošanā, pērkot e-talonu, varētu tikt palielināta līdz 1 eiro, bet pie šofera, tāpat kā tramvajos, trolejbusos un autobusos, būtu jāmaksā 1,20 eiro, iecerējusi Rīgas mikroautobusu satiksme.

Oficiālu iesniegumu par iecerētajām tarifa izmaiņām uzņēmums vēl nav iesniedzis. Ņemot vērā, ka šāds iesniegums Pasažieru komercpārvadājumu komisijā jāiesniedz vismaz mēnesi pirms skatīšanas un pasažieri par izmaiņām jāinformē vismaz 10 dienas pirms to stāšanās spēkā, Rīgas mikroautobusu satiksmei attiecīgais iesniegums komisijai jāiesniedz līdz 15.martam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Viedoklis: Publiskais iepirkums un inovācija – vai pietiek vien ar labiem spēles noteikumiem?

Aleksandrs Cepilovs, Finanšu ministrijas ES fondu stratēģijas departamenta vecākais eksperts, 15.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienības dalībvalstīm nacionālajā likumdošanā jāpārņem jauno publisko iepirkumu direktīvu prasības. No tām vairākas radītas, lai atvieglotu mazo un vidējo komersantu dalību iepirkumos, kā arī veicinātu ilgtspējīgu un inovatīvu risinājumu publiskajos pasūtījumos.

Olborgas universitātes Dānijā profesors Makss Rolfstams (Max Rolfstam) – viens no inovāciju publiskā iepirkuma pētniekiem – secinājis, ka, lai gan veiktās izmaiņas kopumā vērtējamas kā pozitīvas, pastāv virkne institucionālu faktoru, kas traucē pieejamo instrumentu izmantošanu publiskajos iepirkumos. Arī analizējot Latvijas situāciju, var secināt, ka direktīvas vai nacionālais publiskā iepirkuma regulējums nebūt nav galvenais faktors, kas ierobežo publisko iepirkumu budžetu efektīvāku un radošāku izmantošanu. Kā viens no būtiskākajiem šķēršļiem arvien ir zemākā cena kā galvenais kritērijs piedāvājumu vērtēšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Leonīds Krongorns: «Mēs gadiem cenšamies panākt reālu konkurenci»

Jānis Goldbergs, 11.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) jau piekto reizi pilnveidošanai atdevis SIA Rīgas satiksme (RS) iepirkumu. Divu gadu laikā tā arī nav radīts likumīgs pamats Rīgas pasažieru pārvadājumiem ar mikroautobusiem

Prettiesiskas darbības un mākslīgi radītas jukas jau rada sekas visā valstī, sarunā ar DB pauž AS Liepājas autobusu parks (LAP) valdes priekšsēdētājs Leonīds Krongorns.

RS iepirkums Par apakšuzņēmuma līguma noslēgšanu par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu Rīgas pilsētas tīkla daļas maršrutos izsludināts 2016. gada vasarā. Tam kvalificējušies divi pretendenti – pilnsabiedrība Rīgas mikroautobusu satiksme (RMS) un divu uzņēmumu personu apvienība, kurā ietilpst LAP un SIA Nordeka.

«Mēs gadiem cenšamies panākt reālu konkurenci un sabiedriskā pakalpojuma iepirkuma likuma ievērošanu, bet mums vienkārši pārmet iepirkuma vilcināšanu,» uzsākot sarunu ar DB, saka L. Krongorns.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Prāmju satiksmes izveidošana starp Igaunijas Sāremā salu un Latviju būtu sociālekonomiski izdevīga, tomēr tā, visticamāk, būtu nerentabla, ja notiktu tikai uz komerciāliem pamatiem, secināts pētījumā, ko pēc Sāremā biznesa un nevalstisko organizāciju asociācijas Saarte Koostookogu pasūtījuma veikusi Igaunijas kompānija Arenguruum.

Pētījumā tika analizētas iespējas sākt satiksmi maršrutā Mentu - Ventspils un Kuresāre - Rīga. Kompānija Kihnu Veeteed ir ieinteresēta ar prāmi Reet nodrošināt satiksmi maršrutā Mentu - Ventspils, bet kompānija Sea Wolf Express ar peldlīdzekli A-902 - maršrutā Romasāre - Rīga.

Maršrutam Mentu - Ventspils atbilstoši optimistiskai prognozei pirmajos gados būtu nepieciešams vairāk nekā 100 000 eiro atbalsts gadā, tomēr tas astoņu gadu laikā kļūtu pašpietiekams. Pesimistiskā scenārijā gadā šim maršrutam būtu nepieciešami 300 000 eiro gadā, norādīts pētījumā.

Tajā uzsvērts, ka optimistiskā scenārija gadījumā maršruta Mentu - Ventspils atvēršana tūristu pieplūduma dēļ Sāremā dotu sociāliekonomisku labumu divus līdz trīs miljonus eiro gadā, bet piesardzīga scenārija gadījumā - vienu līdz divus miljonus eiro gadā. Pozitīvā gadījumā pa jūru Sāremā gadā ierastos papildu 10 000 līdz 20 000 tūristu, bet pesimistiskā gadījumā - 7000 - 11 000 tūristu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā reģistrēti kopumā 16,36 tūkstoši jaunu uzņēmumu, liecina Lursoft dati.

Salīdzinot ar 2012.gadu, pagājušā gadā reģistrēto uzņēmumu skaits sarucis, taču jaunreģistrēto uzņēmumu skaita kritums nebūt nenozīmē, ka būtu samazinājusies arī jauno uzņēmēju radošā pieeja, izvēloties savu uzņēmumu nosaukumus. Veicot pētījumu par 2013.gadā reģistrēto uzņēmumu nosaukumiem, Lursoft secinājis, ka radoši ļaudis dzīvo visā Latvijas teritorijā, sākot ar Liepāju, beidzot ar Daugavpili.

Vairāki uzņēmēji saviem uzņēmumiem izvēlējušies nosaukumus, kuri liek uzreiz noprast par komersanta darbības jomu. Tādi ir, piemēram, Beķerfeja, Ātra Paka, Kārumu fabrika, Prieks Būvēt, Tortes fabrika. Lursoft novērojumi arī liecina, ka nezūdoša ir cilvēku vēlme uzņēmumu nosaukumos iepīt pozitīvisma pilnus vārdus, kas, pavisam iespējams, nākotnē varētu līdzēt veiksmīgi vairot klientu loku. Starp interesantākajiem pērn reģistrēto uzņēmumu nosaukumiem, kuri tā vien vairo ticību savām spējām un rada optimismu, noteikti jāmin Yes, we can, Laimīgie nami, Good Feeling, Labs dzēriens, Tīri un Skaisti, Patiesi ar Mīlestību, Pozitīvo emociju aģentūra, Happy Latvia, tomēr ir uzņēmēji, kuri uzskata, ka lietas ir jāsauc īstajos vārdos, tādēļ pagājušajā gadā arī reģistrēti uzņēmumi, kuriem ir tādi nosaukumi kā Cerība resnīšiem un Pēdējā aģentūra.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

RD opozīcija: mikroautobusu konkursa uzvarētājam nav naudas

Elīna Pankovska, 26.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau kuro reizi pēc Rīgas domes (RD) frakcijas Vienotība un frakcijas Demokrātiskie patrioti deputātu ierosinājuma tika sasaukta Satiksmes un transporta lietu komitejas sēde. Tomēr jautājumi par SIA Rīgas satiksme budžetu un mikroautobusu pasažieru pārvadājumu pakalpojuma ieviešanas plānu netika skatīti, jo vairums deputātu nobalsoja par to neiekļaušanu dienas kārtībā. Līdz ar to ārkārtas sēde nenotika.

Komitejas vadītājs Vadims Baraņņiks, atklājot sēdi, norādīja, ka minētie jautājumi ir skatīti komitejā ne veinu reizi vien. Šis apgalvojums gan izraisīja asu kritiku no opozīcijas deputātu puses. Deputāts Jānis Mārtiņš Skuja uzsvēra: «Grūti spriest, kad un ko jūs skatījāt. Man ir komitejas sēdes protokoli un es redzu, ka šie jautājumi tikuši skatīti.» Viņš arī piebilda, ka jautājumi ir svarīgi un nopietni, jo var atstāt iespaidu uz pilsētu.

«Pārējiem būtu interesanti uzzināt, ka mikroautobusu pāvadātāji šobrīd strādā bez līguma. Ja viņi izdomās palikt garāžās, tad Rīga paliks bez šī pakalpojuma.Tas ir fakts. Savukārt uzņēmums, kurš ir vinnējis konkursu - ir bez naudas. Staigā pa pilsētu un meklē privātās garantijas un iet pie esošajiem pārvadātājiem un par 1,9 tūkst. Ls grib pārpirkt esošos mikroautobusus,» vēl norādīja J.M.Skuja. Viņš uzsvēra: «Es šādā ākstu un jampampiņu teātrī piedalīties netaisos.» Nesagaidījis balsojuma beigas par jautājumu iekļaušanu darba kārtībā viņš sēdi atstāja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Atkārtoti neļauj paaugstināt «mikriņu» cenas

Elīna Pankovska, 20.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Pasažieru komercpārvadājumu licencēšanas komisija atkārtoti neatbalstīja paaugstināta servisa mikroautobusu pārvadātāju uzņēmumu lūgumu palielināt maksu par vienu braucienu.

Komisijai arī šajā jautājuma izskatīšanas reizē neesot kļuvusi skaidra pārvadātāju cenu politika un veidošana. Komisijas pārstāvji norādīja, ka ekonomiskais pamatojums arī šoreiz neesot apmierinošs un pietrūkst informācijas, lai atbalstītu pārvadātāju prasības, informē Rīgas dome.

Turklāt pašvaldība regulāri saņemot sūdzības par mirkoautobusu pārvadājumu pakalpojumu kvalitāti - bieži tiek pārsniegts pieļaujamais pasažieru skaits, netiek izsniegtas biļetes un tamlīdzīgi. Šobrīd lielākajā daļā maršrutu cena ir 50 santīmi, savukārt pārvadātāji vēlējās to paaugstināt līdz 55 santīmiem par vienu braucienu, arī tajos maršrutos, kuros brauciena maksa līdz šim bija 45 santīmi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Opozīcija aicina uz laiku apturēt līguma slēgšanu «mikriņu» konkursa uzvarētāju

Elīna Pankovska, 08.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Partijas Vienotība Rīgas domes deputāti vērsušies pie Rīgas pašvaldības SIA Rīgas satiksme kapitāldaļu turētāja pārstāvja, aicinot uz izmeklēšanas laiku apturēt tā saukto «mikriņu» pakalpojuma līguma slēgšanu ar pilnsabiedrību SIA Rīgas mikroautobusu satiksme, informē RD deputāts Juris Viņķelis.

Ņemot vērā to, ka Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs uzsācis pārbaudi par amatpersonu darbības tiesiskumu saistībā ar izsludinātā mikroautobusu pārvadājumu konkursa rezultātiem, kā arī to, ka plānotā pakalpojuma summa ir 25 milj. Ls bez PVN, līguma slēgšana uz izmeklēšanas laiku ir jāatliek, skaidro RD Vienotība.

Paziņojumā arī norādīts, ka gadījumā, ja KNAB veiktās pārbaudes rezultātā, tiktu konstatēti kādi pārkāpumi un tiktu apšaubīts notikušais iepirkums, tad Rīgas satiksmei būtu jālauž noslēgtais līgums, kas, visticamāk, nozīmētu soda sankcijas. Jāatgādina, ka Rīgas satiksmes izsludinātajā konkursā par pasažieru pārvadājumiem paaugstināta servisa maršruta tīklā galvaspilsētā uzvarēja pilnsabiedrība Rīgas mikroautobusu satiksme. Līguma kopējā summa ir 25 milj. Ls.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ušakovs: ja «mikriņu» konkursa uzvarētājam kaut kas nesanāks, viņi paņems savas mašīnas un dosies prom

Dienas Bizness, 14.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No Rīgas domes SIA Rīgas mikroautobusu satiksme nekādas subsīdijas nesaņems, jo tas, ar ko šis uzņēmums nodarbosies, ir paaugstināta komforta pakalpojums, tāpēc, «ja viņiem kaut kas nesanāks, viņi paņems savas mašīnas un dosies projām strādāt kaut kur Polijā...»

LNT raidījumā 900 sekundes sacīja Rīgas mērs Nils Ušakovs, atbildot uz jautājumu, kas notiks gadījumā, ja konkursa uzvarētājiem neizdosies paveikt solīto.

Ušakovs norādīja, ka subsīdijas no Rīgas domes SIA Rīgas mikroautobusu satiksme nesaņems, jo tās paredzētas vien uzņēmumam Rīgas satiksme sociālo izdevumu segšanai.

Atbildot uz jautājumu, kas notiks gadījumā, ja «mikriņu» konkursa uzvarētājs nespēs pildīt nolikumā paredzēto, Ušakovs sacīja, ka uzņēmums ar visiem transporta līdzekļiem dosies prom un tiks sākts jauns konkurss.

Jau ziņots, ka pašvaldības SIA Rīgas satiksme izsludinātajā 25 milj. Ls vērtajā konkursā par pasažieru pārvadājumiem paaugstināta servisa maršruta tīklā galvaspilsētā uzvarējusi pilnsabiedrība Rīgas mikroautobusu satiksme.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Būs valsts pasūtījumu gudrāka kontrole - būs godīgāks piegādātājs

Māris Butāns, ZAB "PricewaterhouseCoopers Legal" Konkurences prakses grupas vadītājs, 15.06.2020

Māris Butāns, ZAB "PricewaterhouseCoopers Legal" Konkurences prakses grupas vadītājs

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomikas ministrija sadarbībā ar Finanšu ministriju, Iepirkumu uzraudzības biroju, Konkurences padomi un Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroju 2019.gada nogalē izstrādāja informatīvo ziņojumu, un vēlāk arī uz tā balstītu rīcības plānu par publisko iepirkumu sistēmas uzlabošanu.

Šo dokumentu izstrādes laikā gan iepriekšminētās iestādes, gan arī citas iestādes un nevalstiskās organizācijas kopā identificēja vairākus trūkumus, pašreizējā publisko iepirkumu regulējumā.Norādot, ka problēmas un būtiski izaicinājumi ir visā publisko iepirkumu sistēmā, sākot no iepirkuma dokumentācijas sagatavošanas līdz pat līguma izpildes kontrolei. Institūcijas identificēja vairākas pastāvošās problēmas iepirkumu procesā un visā sistēmā, tai skaitā gan normatīvo aktu piemērošanas kļūdas, gan sistēmas negatīvo ietekmi uz konkurenci, iepirkumu sadārdzinājumi, kā arī iepirkumu izpildes zemā kvalitāte.

Tādēļ informatīvais ziņojums un pēcāk arī rīcības plāns koncentrējās uz mērķi panākt iepirkuma procesa atklātumu, piegādātāju brīvu konkurenci, piegādātāju godprātību, vienlīdzīgu un taisnīgu attieksmi pret piegādātājiem, kā arī pasūtītāja līdzekļu efektīvu izmantošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gan ar zīmolu "Vivi" strādājošais Latvijas pasažieru vilcienu operators "Pasažieru vilciens", gan ar zīmolu "Elron" strādājošais Igaunijas pasažieru vilcienu operators "Eesti Liinirongid" ir ieinteresēti sākt satiksmi starp Rīgu un Tartu, raksta Igaunijas sabiedriskās raidorganizācijas ERR portāls.

Tas vēsta, ka "Elron" satiksmi šajā maršrutā varētu sākt šā gada otrajā pusē.

Portāls arī norāda, ka joprojām spēkā ir arī Latvijas piedāvājums, kas sola satiksmi šajā maršrutā sākt drīzāk un lētāk.

Latvija jau sen piedāvājusi ar saviem vilcieniem organizēt vilcienu satiksmi maršrutā Rīga-Tartu par 250 000 eiro gadā, taču Igaunijas lēmumu pieņēmēji norādījuši, ka šim dzelzceļa savienojumam neesot naudas un pēc tā neesot vajadzības, raksta ERR.

"Mēs neesam saņēmuši nekādu atbildi," ERR citē "Pasažieru vilciena" valdes priekšsēdētāja Rodžera Jāņa Griguļa teikto.

"Pirms [sava] piedāvājuma iesniegšanas mēs rūpīgi strādājām. Mēs esam veikuši visus pasākumus no savas puses, mūsu vilcieni pat ir aprīkoti ar nepieciešamajiem radio raidītājiem starptautiskajiem savienojumiem," sacījis Grigulis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvākajā laikā Rīgas satiksme plāno atkārtoti izsludināt iepirkumu konkursu, kurā pašreizējie maršruta taksometru pasažieru pārvadātāji tiks piesaistīti kā apakšuzņēmēji.

Patlaban pašvaldības uzņēmums SIA Rīgas satiksme izstrādā jaunu nolikumu iepirkumam un tuvākajā laikā gatavojas izsludināt konkursu par maršruta mikroautobusu pārvadājumiem Rīgā. Tā kā dokumentācija vēl nav saskaņota, precīzus datumus gan vēl nosaukt neesot iespējams, DB norādīja SIA Rīgas satiksme pārstāvis Viktors Zaķis. Jāatgādina, ka paralēli jau notiekošajai pārsūdzībai Satiksmes un transporta lietu komiteja uzdeva Rīgas satiksmei atkārtoti izsludināt vēl vienu iepirkumu procedūru par maršruta mikroautobusu pārvadājumiem. Sākotnēji tika plānots, ka jau no šā gada janvāra maršruta mikroautobusu pārvadātāji kļūs par Rīgas satiksmes apakšuzņēmējiem. Tomēr pagājis jau pusgads, bet tas nav noticis. Ar visiem jau esošajiem pārvadātājiem tika noslēgti pagaidu līgumi ar pašreizējiem nosacījumiem, proti, tika saglabāti esošie maršruti un braucienu biļešu maksa. Patlaban maršruta mikroautobusi apkalpo aptuveni desmito daļu no Rīgas sabiedriskā transporta maršrutu tīkla.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašvaldības SIA Rīgas satiksme izsludinātajā konkursā par pasažieru pārvadājumiem paaugstināta servisa maršruta tīklā galvaspilsētā uzvarējusi pilnsabiedrība Rīgas mikroautobusu satiksme, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības mājaslapā. Līguma kopējā summa ir 25 milj. Ls.

Pilnsabiedrībā Rīgas mikroautobusu satiksme ietilpst SIA B-Bus, SIA FPK, SIA Sabiedriskais autobuss un SIA Vidlatauto, liecina Lursoft informācija. Savukārt Leta raksta, ka iepirkuma konkursā par pārvadājumiem mikroautobusu maršrutos uzvarējis ar Rīgas satiksmei daļēji piederošās e-talona ieviesējfirmas Rīgas karte valdes locekli, partijas Gods kalpot Rīgai biedru Aleksandru Brandavu savulaik saistīti uzņēmumi.

Piemēram, SIA B-Bus savulaik bijis pazīstams ar nosaukumu Blagovest Tur, un tā līdzīpašnieks bijis A. Brandavs. Patlaban SIA B-Bus vienīgais īpašnieks ir Beļģijas uzņēmums B-International, liecina Lursoft.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Brasas tilta būvdarbu dēļ no 18. jūlija tiks slēgts 11. tramvaja maršruts. Līdz būvniecības darbu beigām pasažieru pārvadājumus organizēs ar 11T maršruta autobusiem.

Brasas tilta būvniecības laikā pašvaldība seko līdzi, lai tilta šķērsošana ar sabiedrisko transportu būtu droša. Brasas tiltam regulāri veikta drošības un dinamisko svārstību novērtēšana, lai savlaicīgi konstatētu iespējamos riskus un nepieciešamības gadījumā tiltu slēgtu arī sabiedriskā transporta satiksmei.

“Šā gada 19. maijā pašvaldība jau informēja ka gadījumā, ja tiks konstatēts, ka būvniecība var radīt riskus sabiedriskā transporta drošībai un to izmantot nevarēs, tiks slēgta kustība pār tiltu un nodrošināti aizvietojošie maršruti. Tā kā tuvākajā laikā būvniecības darbi tiks intensificēti, lai novērstu drošības riskus, esam pieņēmuši lēmumu Brasas tiltu slēgt visa veida satiksmei. Satiksmes dalībnieku un būvdarbu drošība ir prioritāte,” skaidro Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora p.i. Jānis Vaivods.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Ar Rīgas mikroautobusiem - ne tik gludi, kā prognozēts

Dienas Bizness, 30.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā kursējošo mikroautobusu nomaiņa rit jau vairākus mēnešus, bet ne tik gludi, kā tika prognozēts sākumā. Jaunie mikroautobusi nekursē pēc grafika, bet daudz retāk. Tikmēr strauji vairojas tā dēvētie neregulārie pārvadātāji, kas galvenokārt ir pārvadātāju konkursā zaudējušās firmas vai uz to bāzes izveidoti jauni uzņēmumi, vēsta laikraksts Diena.

SIA Rīgas mikroautobusu satiksme (RMS) vadītājs Vitālijs Komars esot skaidri pateicis, ka, pārņemot arī pārējos maršrutus, līdzšinējie kustības saraksti netiks ievēroti līdz brīdim, kamēr neregulārie pārvadātāji nebūs izskausti. Rīgas domes Satiksmes un transporta komitejas priekšsēdētājs Vadims Baraņņiks šādu paziņojumu saucot par nepieļaujamu, bet vienīgo risinājumu saskatot likuma grozījumos.

Kā skaidro laikraksts, pēc uzvaras Rīgas domes iepirkumu konkursā RMS solīja pakāpeniski pārņemt maršrutus no līdzšinējiem pārvadātājiem, un tas arī tiek darīts. Tomēr pasažieriem, kuri pieraduši pie noteikta kustības grafika, nākas vilties - mikroautobusi to neievēro. Kāda sieviete Dienai stāstījusi, ka jaunie mikroautobusi ir ērti, tīri, komfortabli, to vadītāji ir pieklājīgi. Par braucienu var norēķināties arī ar e-talonu un durvis atveras automātiski - cilvēkiem, kuriem ir smagas somas, vairs nav jāmokās ar to atvēršanu un aizvēršanu. Busiņš apstājas tikai pieturās un uzņem tikai tik daudz pasažieru, cik ir vietu. Tomēr esot arī daudzas problēmas. «Mana pieredze ir saistīta ar 242. maršruta mikroautobusu. Iepriekš to apkalpoja firma, kas nodrošināja mikriņus četras reizes stundā pēc visiem zināma grafika. Pieturā norakstīju sarakstu, kas ir identisks tam, kas publicēts Rīgas satiksmes mājaslapā, taču mikroautobuss nekursē pēc tā. Vairākkārt šoferi ir teikuši, ka viņiem ir cits saraksts, bet nekur nav pateikts - kāds,» viņa sūdzējusies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Prāmju satiksmes uzņēmums "Stena Line" paziņojis par savas darbības paplašināšanu un nostiprināšanu Baltijas jūras reģionā. Nākamajā gadā pašreizējie kuģi maršrutā Nīnashamna-Ventspils tiks aizstāti ar diviem pagarinātiem RoPax prāmjiem – "Stena Lagan" un "Stena Mersey", informē uzņēmums.

"Stena Line" norāda, ka jaunie prāmji paplašinās piedāvājumu gan pasažieriem, gan ļaus par 30 procentiem palielināt kravu pārvadājumu apjomu šajā maršrutā.

Prāmji, kuru garums būs 222 m, nodrošinās vairāk vietas pasažieriem un spēs uzņemt uz klāja vairāk kravu vienību. Interjers būs atbilstošs pazīstamajam skandināvu dizainam. Prāmjos būs jaunas kajīšu kategorijas, kuģa veikals, atpūtas vietas ar guļamkrēsliem un daudz citu telpu, to skaitā divi restorāni, bārs, kafejnīca un ārējais klājs. Kajīšu skaits būs gandrīz divreiz lielāks nekā šobrīd – tiks nodrošinātas 764 gultasvietas.

"Ir pieaudzis pieprasījums no mūsu klientiem Baltijas jūras reģionā. Tagad mēs nostiprinām savu pozīciju reģionā, paplašinot piedāvājumu ar jauniem, moderniem kuģiem un lielāku ietilpību," stāsta Niklass Martensons (Niclas Mårtensson) "Stena Line" izpilddirektors.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

FOTO: TOP 10 pēc apjoma lielākie automobiļu ražošanas nozares uzņēmumi Latvijā

Db.lv, 11.10.2018

SIA Bucher Municipal

Neto apgrozījums, milj.eiro (2017): 47.9

Neto apgrozījuma pārmaiņas, milj.eiro (2017/2013): 30.4

Neto apgrozījuma pārmaiņas, % (2017/2013): 174

Produkcijas apraksts: Komunālo mašīnu ražošana.

Citas piezīmes: 2015.-2016.g. atklāja trīs jaunas montāžas līnijas, kuras tika pārceltas no Lielbritānijas un Šveices rūpnīcām.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apstrādes rūpniecība pēdējos gados demonstrējusi labu izaugsmi, un viena no nozarēm, kas to sekmējusi, ir automobiļu, piekabju un puspiekabju ražošana. Vēl vairāk - autobūves nozare šogad augusi visstraujāk, un līdzšinējie investīciju plāni liek cerēt uz strauju izaugsmi arī nākotnē, prognozē Latvijas Bankas ekonomiste Agnese Rutkovska.

Šī ziņa daudzos skeptiķos izraisa vismaz smīnu, ja ne skaļus smieklus, – kopš kura laika Latvija ražo automobiļus? Šķiet, vidējam latvietim pašmāju automobiļu ražošana asociējas tikai ar padomju laikā ražotajiem mikroautobusiem «Latvija» un pastāv uzskats, ka nedz pirms tam, nedz pēc nozare nav eksistējusi un vairs neeksistē. Tomēr tā nebūt nav, viņa uzsver.

Latvijai un latviešiem (dažu interesantu faktu dēļ paplašināšu stāstu arī izcelsmes virzienā) ir saistība ar automobiļu ražošanu teju kopš autobūves pirmsākumiem, tādēļ, pirms aplūkojam nozares sniegumu pēdējās desmitgadēs, nedaudz ielūkosimies vēsturē. To palīdzēs atklāt Rīgas Motormuzeja informācija, Edvīna Liepiņa un Andra Biedriņa grāmata «Rīgas auto» un citi avoti, saka eksperte.

Komentāri

Pievienot komentāru