Citas ziņas

Aiztur telefonkrāpnieku no Lietuvas

Dienas Bizness, 07.10.2015

Jaunākais izdevums

Šodien aizturēts telefonkrāpnieks no Lietuvas, kurš kādai sirmgalvei Liepājā biji izkrāpis naudas summu vairāku simtu eiro apmērā, informē Valsts policijas (VP) pārstāve Signe Šteinberga.

Aizturētais vīrietis ir Lietuvas iedzīvotājs, kurš bija zvanījis sievietei uz mājas fiksēto tālruni un krievu valodā stāstījis par it kā nelaimē nonākušu tuvinieku. Izkrāptā nauda ir atgūta un tiks atdota cietušajai.

Vīrieti operatīvi izdevies aizturēt, VP Kurzemes reģiona pārvaldes Kriminālpolicijas biroja un Liepājas iecirkņa darbiniekiem sadarbojoties ar kolēģiem no Rīgas. Sākts kriminālprocess, notiek izmeklēšana.

Policija pārbauda aizturētās personas iespējamo dalību arī citos noziedzīgos nodarījumos, kā arī brīdina iedzīvotājus, ka šādi krāpšanas gadījumi var atkārtoties.

Šis ir jau otrais šāda veida krāpšanas gadījums Liepājā šonedēļ - 5.oktobrī no citas sirmgalves izkrāpti 400 eiro. Sievietei uz dzīvokļa tālruni piezvanījusi kāda pagaidām nenoskaidrota persona, kura runājusi krievu valodā, apgalvojot, ka skolā smagus miesas bojājumus esot guvis kāds bērns - sirmgalves radinieks. Lai varētu viņam palīdzēt, esot nepieciešama nauda.

Policija brīdina, ka šādus vai līdzīgus telefona zvanus var saņemt arī citi iedzīvotāji, un aicina paskaidrot saviem vecākiem un vecvecākiem, citiem cienījama vecuma radiniekiem un kaimiņiem, ka gadījumā, ja kāda nelaime tiešām būs notikusi, operatīvie dienesti nekādā gadījumā šādi nerīkosies.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Krāpnieki kļuvuši izsmalcinātāki, darbības – pārdomātākas. Kā pasargāt savus datus?

Db.lv, 27.10.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju attīstība sniedz neiedomājamas iespējas visiem, kas tās prot izmantot, diemžēl tās arī saasina aizvien pieaugošo problēmu – personas datu izmantošanu ļaunprātīgos nolūkos.

Lielākā problēma šādos gadījumos ir tā, ka krāpniekus ir ļoti sarežģīti identificēt un izkrāptos datus vai līdzekļus – atgūt. Krāpnieku izmantotās metodes kļuvušas izsmalcinātākas, pārdomātākas, tiek pielietoti daudzveidīgi un efektīvi paņēmieni, kā rezultātā vairums cilvēku iekrīt ļaundaru izliktajās lamatās.

“Ņemot vērā krāpnieku aktivitāti un shēmošanas metodes, lai izkrāptu no cilvēkiem naudu, arī mēs, “4finance”, vēlamies pasargāt un informēt mūsu klientus, lai viņi nenonāktu krāpnieku nagos. Ceram, ka klienti arvien vairāk pievērsīs uzmanību brīdinājumiem un paziņojumiem, kuri tiek plaši atspoguļoti medijos, sociālajos tīklos, uzņēmumu mājas lapās. Mēs uzņēmumā esam izstrādājuši iekšējo procedūru krāpniecisku gadījumu novēršanai, kā arī veicam ikdienas monitoringu aizdevumu pieteikumiem, un, ja, izvērtējot riskus (ņemot vērā uzņēmuma iekšējos nosacījumus), klienta pieteikums nonāk statusā “aizdomīgs”, papildus veicam biometrisko datu un identifikācijas datu pārbaudi,” pieredzē dalās un ieteikumus personīgo datu pasargāšanai sniedz Agnese Masa, “4finance” klientu apkalpošanas daļas vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā liecina Finanšu nozares asociācijas apkopotie dati, krāpnieku darbības apmērs šī gada janvārī bijis īpaši augsts – no Latvijas iedzīvotājiem mēģināts izkrāpt teju 3 miljonus eiro.

No tiem izdevies novērst krāpšanu 1,4 miljonu eiro apmērā, savukārt 1,5 miljonus eiro atgūt nav bijis iespējams un cilvēki pašiem apstiprinot krāpnieciskos maksājumus, krāpnieki piekļuvuši līdzekļiem. Asociācija, Latvijas Banka, Valsts ieņēmumu dienests (VID) un CERT.LV brīdina – martā un aprīlī iedzīvotājiem jābūt īpaši vērīgiem un uzmanīgiem, jo prognozējama vēl lielāka krāpnieku aktivitāte kibertelpā.

Finanšu nozares asociācijas padomniece Laima Letiņa stāsta: “Redzam, ka janvārī atkal ļoti aktīvi ir uzdarbojušies telefonkrāpnieki, kuri zvana un sūta īsziņas, uzdodoties par kādas valsts iestādes darbiniekiem un cenšoties iebiedēt iedzīvotājus, tādējādi izkrāpjot ievērojamus naudas apmērus. Tieši telefonkrāpšanas gadījumus bankām novērst ir visgrūtāk, jo bieži vien iedzīvotāji labprātīgi nosauc savus bankas piekļuves datus, steigā apstiprina maksājumus. Šādos brīžos banku iespējas atgriezt naudu kļūst minimālas, tāpēc redzam, - lai krāpniecības apmēri mazinātos, ir nepieciešama lielāka iedzīvotāju modrība un kritiskā domāšana situācijās, kam un kāpēc tiek nodota piekļuve savai naudai, kā arī, protams, mobilo operatoru iesaiste noziedznieku identificēšanai.”

Komentāri

Pievienot komentāru