Citas ziņas

Atbildētājiem būs jāmaksā 40 miljonu USD drošības nauda Latvijas Kuģniecības lietā

Žanete Hāka, 19.08.2010

Jaunākais izdevums

Anglijas Karaliskās tiesas Apelācijas tiesa 10.augustā noraidījusi lietas atbildētāju lūgumu par atļauju iesniegt apelācijas sūdzību Latvijas Kuģniecības (LK) uzņēmumu prasībā.

Kā liecina LK paziņojums NASDAQ OMX Riga biržā, apelācija noraidīta lietā par 100 miljonu dolāru piedziņu no bijušo amatpersonu Oļegu Stepanovu un Valēriju Godunovu saistītajiem uzņēmumiem.

Apelācijas sūdzību bija plānots iesniegt par šā gada 24.maija tiesas lēmumu, ar kuru tiesa nolēma noteikt nodrošinājumu 40 miljonu dolāru apmērā atbildētājiem, gadījumam, ja atbildētāji vēlēsies turpināt tiesāšanos.

Atbildētāji šo nodrošinājuma summu nav iemaksājuši un vienkāršotā kārtībā 24.maijā pieņemtais spriedums ir stājies spēkā. LK aktīvi turpina tiesiskās darbības nodarīto zaudējumu atgūšanai, skaidro LK pārstāvji.

Db.lv jau rakstīja, ka tiesvedībā, kas Lielbritānijā ierosināta pēc LK prasības, kā atbildētāji figurē piecas ārzonu kompānijas – Recoletos Limited, Romanica Overseas Limited, Skeena Overseas Limited, Luzero Limited un Chandler Limited, kas saistītas ar LK bijušajām amatpersonām – tajā skaitā Oļegu Stepanovu, Valēriju Godunovu un Alvi Akmeni. Kompānijas tiek vainotas nelikumīgā vairāk nekā 60 kuģu frakts darījumu noslēgšanā par mākslīgi zemām likmēm 2003.-2005.gadā, tādējādi nodarot LK zaudējumus 100 miljonu ASV dolāru apmērā. Savukārt Latvijā par šiem nelikumīgajiem darījumiem risinās kriminālprocess, kurā vairākiem bijušajiem LK vadošajiem darbiniekiem piemērots aizdomās turamā statuss.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Latvijas kuģniecības bizness samazinājies uz pusi

Ieva Mārtiņa, 01.09.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas kuģniecības neto apgrozījums šogad pusgadā sasniedza vien 23,99 miljonus latu, kas ir par 56,6% mazāks nekā pērn, bet iepretim 4,9 miljonu latu peļņai pērn, šogad kompānija cietusi 13,35 miljonu latu zaudējumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Gailis tiesā vēršas pret Latvijas kuģniecību

Elīna Pankovska, 29.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Māris Gailis Augstākajā tiesā iesniedza pierādījumus un pieteikumu pret Latvijas kuģniecību par zaudējumu nodrošināšanu 2,8 milj. Ls apmērā. Latvijas kuģniecība jau trešo reizi tiesā prasot apķīlāt vairāku bijušo uzņēmuma padomes un valdes locekļu, tostarp bijušā padomes priekšsēdētāja M.Gaiļa, nekustamos īpašumus, uzņēmumu kapitāldaļas, kustamo mantu, kā arī naudas līdzekļus, norādīts paziņojumā.

M.Gailis izvirzītos pārmetumus pilnībā noraida, par ko tiesā ir iesniedzis pierādījumus un zaudējumu nodrošinājuma pieteikumu.

«Ņemot vērā, ka tiesa jau divas reizes nolēmusi, ka nav pamata uzlikt man prasības nodrošinājumu, bet Latvijas kuģniecība to mērķtiecīgi cenšas panākt, man nebija citas izvēles. Šobrīd mans īpašums un naudas līdzekļi nav apķīlāti kā prasības nodrošinājums, tomēr, ja tiesa nolems to piemērot, iespējams, kādā brīdī vairs nevarēšu pildīt savas saistības un man nāksies ciest ievērojamus finansiālus zaudējumus,» M. Gailis.

Pieteikuma mērķis esot pasargāt personu no pilnīgas finansiālas iznīcināšanas, pirms konkrētajā lietā stājies spēkā galīgais tiesas lēmums. «Uzskatu, ka Latvijas kuģniecības apsūdzības un prasības apķīlāt manus īpašumus un naudas līdzekļus ir absolūti nepamatotas. Savas darbības laikā, vadot Latvijas kuģniecības padomi, esmu strādājis pēc labākās sirdsapziņas. Paralēli pieteikumam par zaudējumu nodrošināšanu, esmu tiesai iesniedzis arī argumentētu un detalizētu rakstisku paskaidrojumu, kas pastāvošajā tiesvedībā atspēko Latvijas kuģniecības apsūdzības,» savā paziņojumā piebilst M.Gailis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Bijušajiem Latvijas Kuģniecības padomes locekļiem nebūs jāatmaksā atalgojums 2,58 miljonu apmērā

Elīna Pankovska, 30.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas apgabaltiesa noraidījusi a/s Latvijas Kuģniecība prasību pret 12 bijušajiem uzņēmuma padomes locekļiem par it kā nepamatoti izmaksāta atalgojuma atprasīšanu. Jāmin, ka Latvijas Kuģniecība vēlējās attiesāt 2,58 milj. Ls. Tiesas lēmums gan vēl ir pārsūdzams Augstākajā tiesā.

Latvijas Kuģniecība ar prasību Rīgas apgabaltiesā vērsās 2011.gadā. Visi 12 bijušie padomes locekļi, kas ir atbildētāji šajā lietā, ar Latvijas Kuģniecības akcionāru ārkārtas sapulces lēmumu tika iecelti amatā 2008. gada 15. februārī, bet atcelti – 2010. gada 17. februārī. Viņu atalgojums bijis noteikts pēc tā paša principa, kā tas darīts jau kopš 2002. gada un tiek darīts vēl joprojām.

«Šāds tiesas spriedums ir loģisks un pamatots. Padomes locekļus darbam Latvijas Kuģniecībā 2008. gadā faktiski nolīga un atalgojumu noteica lielākais akcionārs a/s Ventspils Nafta, kas savukārt 2010.gadā Latvijas Kuģniecības jaunajai vadībai uzdeva no bijušajiem padomes locekļiem atprasīt izmaksāto atalgojumu,» norāda Latvijas Kuģniecības bijušo padomes un valdes locekļu intereses pārstāvošais advokāts Guntars Precinieks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Latvijas Kuģniecība (LK) pirmo reizi publiskojusi savu kuģu frakta likmes. Pašreizējai uzņēmuma vadībai 2011.gadā izdevies frakta likmes palielināt salīdzinājumā ar 2010.gadu, kad uzņēmumam bija cita valde, teikts paziņojumā NASDAQ OMX Riga.

Publiskai akciju sabiedrībai ir svarīgi būt caurspīdīgai un sniegt vispusīgu informāciju par uzņēmumu visām ieinteresētajām pusēm, it īpaši ieguldītājiem. Uzņēmuma valde uzskata, ka tā ir laba biznesa prakse un LK katru ceturksni publiskos šādu informāciju, uzsver LK valdes loceklis Pols Tomass.

2011.gadā LK vidējā izmēra tankkuģu (12 MR tipa tankkuģi ar 52 000 tonnu kravnesību katrs) vidējā frakta likme bija 12 882 ASV dolāri (9017,4 lati) dienā, kas ir par 8,7% augstāka nekā 2010.gadā.

Savukārt handy tankkuģu (septiņi handy tankkuģi ar kravnesību 37 000 tonnu katrs) vidējā frakta likme 2011.gada bija 11 216 ASV dolāri (7851,2 lati) dienā, kas ir par 4,6% augstāka nekā 2010.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms kāda laika noslēdzās vērienīgākā civillieta Latvijas Republikas vēsturē, kuras ietvaros uzņēmums BDO, pārstāvot bēdīgi slavenās Bankas Baltija akcionārus, vēlējās no valsts - Finanšu ministrijas un Latvijas Bankas personā - piedzīt 238 miljonus latu.

Vēl var teikt, ka šī lieta ir iegājusi vēsturē kā cīņa starp diviem visnotaļ ietekmīgiem advokātu birojiem par to, kuram no tiem noveiksies saņemt lielāko advokāta peļņu mūsu valstī. Nav zināms, cik nopelnīja birojs, kurš aizstāvēja šīs lietas uzvarētājus - Latvijas Banku un Finanšu minstriju, taču zinamas neskaidrības ir radušās zaudētāja attiecībās ar saviem juristiem. Kuram šajā gadījumā ir lielāka taisnība - lai jau nu paši tiek galā. Interesantākais ir kas cits - izrādās, ka BDO tiesvedību pret valsti esot finansējusi kompānija Latvijas kuģniecība.

Tas nebūtu nekas pieminēšanas vērts, ja vien valstij joprojām nepiederētu 10% no šīs kompānijas. Tātad, vienkārši sakot - šajā gadījumā uzņēmums ir finansējis tiesvedību pats pret savu saimnieku. Privātbiznesā grūti būtu iedomāties situāciju, ka, piemēram, uzņēmums finansē tiesvedību pret savu māteskompāniju. Domājams, nākot klajā šādām lietām, attiecīgajā meitasuzņēmumā visam vadības sastāvam alfabēta secībā tiktu palūgts sameklēt citu darbu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas kuģniecība lūdz nevilcināties ar izmeklēšanas procesu

Elīna Pankovska, 10.06.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Latvijas kuģniecība (LK) ir vērsusies Ģenerālprokuratūrā ar aicinājumu nevilcināties ar kuģniecības līdzekļu izkrāpšanas izmeklēšanu, par kuru uzsākts kriminālprocess gandrīz pirms pieciem gadiem.

LK aicina Ģenerālprokuratūru ķerties pie šī ekonomiskā nozieguma izmeklēšanas un saukt pie atbildības Oļega Stepanova grupējumu, nevis fokusēt savu uzmanību tikai uz kriminālprocesa aizdomās turamo pārdomām par dažādu politiķu iespējamo ietekmi uz privatizācijas procesu.

Savā paziņojumā LK arī norādījusi, ka pēdējo dienu laikā Londonas tiesvedības materiāli ir tikuši izplatīti Latvijas medijos un īpašu interesi izraisījusi Londonas tiesvedības atbildētāju gatavotā it kā LK īpašnieku struktūra.

LK nezināmām personām esot izdevies dažus Latvijas medijus pārliecināt, ka šo shēmu kā pārbaudītus pierādījumus ieguvusi Londonas tiesa, kaut gan patiesībā to esot gatavojuši atbildētāji un arī Londonas tiesa šīs liecības esot nodēvējusi par «ēnainām», teikts LK izplatītajā ziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Avārijas situācijas dēļ Latvijas kuģniecība pēkšņi paziņojusi, ka 17. decembrī plānotā kompānijas ārkārtas akcionāru sapulce tiek atcelta un pārcelta uz 2011. gada 28. janvāri.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas kuģniecības (LK) 100 miljonu dolāru lietā atbildētājiem pieprasīta 40 miljonu dolāru drošības nauda, informēja LK pārstāvji.

Tiesvedībā, kas Lielbritānijā ierosināta pēc LK prasības, kā atbildētāji figurē piecas ārzonu kompānijas – Recoletos Limited, Romanica Overseas Limited, Skeena Overseas Limited, Luzero Limited un Chandler Limited, kas saistītas ar LK bijušajām amatpersonām – tajā skaitā Oļegu Stepanovu, Valēriju Godunovu un Alvi Akmeni. Kompānijas tiek vainotas nelikumīgā vairāk nekā 60 kuģu frakts darījumu noslēgšanā par mākslīgi zemām likmēm 2003.-2005.gadā, tādējādi nodarot LK zaudējumus 100 miljonu ASV dolāru apmērā. Savukārt Latvijā par šiem nelikumīgajiem darījumiem risinās kriminālprocess, kurā vairākiem bijušajiem LK vadošajiem darbiniekiem piemērots aizdomās turamā statuss.

Komentāri

Pievienot komentāru