No biznesa viedokļa ir ļoti svarīgi, lai infrastruktūra būtu sakārtota, taču lai piesaistītu akcīzes (80%) un ceļu nodokļus autoceļu fondam, «būtu nepieciešami papildus virs 100 miljoniem Ls», DB atzina Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Anrijs Matīss.

Kā risinājums, lai autoceļu nozarei garantētu prognozējumu finansējumu, būtu Valsts autoceļu fonda atjaunošana, šodien ikgadējās Satiksmes ministrijas (SM) un Latvijas Pašvaldību savienības (LPS) sarunās vienojās abas puses. Tāpat tika konstatēts, ka pašlaik pieejamais valsts budžeta finansējums autoceļu ikdienas uzturēšanai ir nepietiekams – šogad 60,3 milj. Ls ir valsts autoceļiem, bet mērķdotācija pašvaldībām – 20,36 milj. Ls. Taču ir iespēja izmantot naudas līdzekļus no Eiropas Savienības (ES) fondiem (šogad vairāk kā 180 milj. Ls). Tas gan ļauj veikt apjomīgākus rekonstrukcijas darbus uz valsts un pašvaldību autoceļiem, bet šo finansējumu nav iespējams izmantot autoceļu ikdienas uzturēšanai.

«Tādējādi mēs ievērotu principu – kurš brauc, tas maksā, un spētu īstenot ilgtspējīgu autoceļu sakārtošanas programmu,» ko SM tuvākajā laikā plāno iesniegt valdībā, par LPS atbalstītajiem autoceļu fonda atjaunošanas plāniem izteicās satiksmes ministrs Uldis Augulis.

 

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra