Citas ziņas

Centrālās un Austrumeiropas inovāciju līderu vidū arī trīs Latvijas pārstāvji

Dienas Bizness, 26.11.2015

Jaunākais izdevums

Automašīna, ko var vadīt, sēžot ratiņkrēslā, ātrāki un lētāki Ebolas vīrusa noteikšanas testi, bezpilota lidmašīnas, ko iespējams izmantot glābšanas operācijās, – šo inovāciju radītāji ir tikai daži no izcilniekiem, kas iekļauti otrajā Centrālās un Austrumeiropas vadošo inovāciju līderu sarakstā New Europe 100, teikts paziņojumā medijiem.

Jaunajā sarakstā ir iekļauti trīs inovatori no Latvijas – AirDog vadītājs Edgars Rozentāls, kura uzņēmums ražo ekstrēmajā sportā izmantojamus bezpilota lidaparātus, portāla Meduza galvenā redaktore Gaļina Timčenko un Reach.ly vadītājs Ernests Štāls, kura vadītais uzņēmums e-komercijas portāliem piedāvā analītisku rīku klientu uzvedības tendenču apkopošanai.

Šo 100 inovāciju līderu vidū ir cilvēki, kas ar modernām tehnoloģijām paver jaunas iespējas kultūrā, politikā, uzņēmējdarbībā, zinātnē vai sociālajās aktivitātēs. Vairākums no viņiem (50%) ir uzņēmēji vai aktīvisti un politiķi (32%). «Šajā sarakstā ir apkopoti cilvēki, kas jau tuvākajā nākotnē būs pārmaiņu priekšgalā Centrālajā un Austrumeiropā,» stāsta projekta idejas autora, fonda Res Publica pārstāvis Voičeks Pržibilskis (Wojciech Przybylski).

Starp šā gada uzvarētājiem redzam cilvēkus, kuri ne tikai rada pozitīvas pārmaiņas, bet arī aktīvi risina konkrētas sociālās problēmas, piemēram, autori tiešsaistes platformai, kas saista māksliniekus ar potenciālajiem patroniem, interaktīva medicīniskās rehabilitācijas robota radītāji, organizācijas, kas bērniem māca IT prasmes, un ekstrēmajos sporta veidos izmantojamo AirDog bezpilota lidaparātu veidotāji. Šajā sarakstā ir iekļauti arī prominenti politiķi – apbalvoto vidū ir Igaunijas prezidents Tomass Hendriks Ilvess, kurš ir viens no pamatlicējiem savas valsts attīstītajai ekonomikai, kas kļuvusi par sinonīmu inovācijai un e-risinājumiem ekonomikā, izglītībā un politikā, kā arī Slovākijas prezidents Andrejs Kiska, kurš ir dedzīgi atbalstījis inovācijas visā reģionā.

Saraksta dalībniekus organizatori izraudzījās no publikas nominētajām, kā arī no nominējošo partneru ieteiktajām personām šādās kategorijās - uzņēmējdarbība, mediji un kultūra, sabiedrība un politika. «Šī gada New Europe 100 saraksts atspoguļo to, ka daudzās nozīmīgās jomās, tostarp izglītībā, veselības aprūpē, transporta nozarē un lauksaimniecībā, mūsu reģiona inovāciju līderi izmanto jaunākos tehnoloģiskos sasniegumus konkrētu sociālo un uzņēmējdarbības problēmu risināšanai,» skaidro Google Centrālās un Austrumeiropas biroja Valstu politikas nodaļas vadītāja Agata Vaclavika-Veijmane (Agata Wacławik-Wejman). Viņa arī piebilst: «Saraksta dalībnieku daudzveidība atspoguļo to, ka ekonomiskajām un sociālajām inovācijām Centrālajā un Austrumeiropā ir ievērojams izaugsmes potenciāls, kas var veicināt spēcīgu uzņēmumu veidošanos, jaunas darbavietas un ekonomisko izaugsmi.»

Šis ir projekta otrais izdevums. To veido fonds Res Publica sadarbībā ar Višegradas fondu, Google un laikrakstu Financial Times, kā arī citām ievērojamām reģiona institūcijām.

Viss jaunais reģiona uzvarētāju saraksts, kā arī iepriekšējais izdevums pieejams interneta vietnē www.ne100.org.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

VID ēkas īpašniekam šogad bankai jāsamaksā 2,4 miljoni eiro no hipotekārā kredīta pamatsummas

LETA, 12.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienesta (VID) jaunās administratīvās ēkas īpašniekam SIA Biroju centrs Ezerparks šogad būs jāveic 2,4 miljonu eiro hipotekārā kredīta pamatsummas maksājums Nordea bankai, aģentūrai LETA sacīja VAS Valsts nekustamie īpašumi (VNĪ) pārstāvis Arnis Blodons.

Uz šī gada sākumu Biroju centra Ezerparks parādsaistības pret Nordea banku ir 53,15 miljoni eiro. Hipotekārais kredīts tika ņemts uz 30 gadiem - līdz 2044.gadam.

VNĪ nav pārņēmis Biroju centra Ezerparks kredīta saistības. Parādsaistības ir Biroju centram Ezerparks ar tiem pašiem nosacījumiem, kas bija, pirms VNĪ iegādājās šī uzņēmuma kapitāldaļas. VNĪ nav izsniedzis papildu galvojumus vai nodrošinājumus Nordea par šo saistību izpildi, skaidroja Blodons.

Viņš norādīja, ka šī finansējuma izmaksas ir iekļautas VID samazinātajā nomas maksā, kā rezultātā 34 miljoni eiro nomas maksas ietaupījumu izveidojas pēc visu saistību segšanas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Transporta nozares pienesums zaļo mērķu sasniegšanai – alternatīvas, subsīdijas, investīcijas

Sadarbības materiāls, 24.01.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas iebrukums Ukrainā pastiprinājis Eiropas Savienības valstu centienus līdz 2030. gadam ievērojami palielināt atjaunojamās enerģijas īpatsvaru transporta nozarē, tostarp diversificēt transporta nozarē izmantotās enerģijas patēriņa struktūru. Latvijā transporta nozarē patērētais enerģijas daudzums ieņem nozīmīgu sadaļu kopējā enerģijas patēriņā, tomēr Valdības rīcība transporta nozares dekarbonizācijā bijusi kontrproduktīva, neskatoties uz to, ka tā pati Valdība paraksta pieaugošos ES mērķus. Eiropas Savienības klimata mērķi pieaug – sniegums Latvijā pasliktinās, kaut vai tādēļ, ka 2022. gada sākumā Latvija atteicās no obligātas biodegvielas komponentes prasības ar mērķi samazināt degvielas mazumtirdzniecības cenu, kas diemžēl mērķi nesasniedza, jo kaimiņvalstīs degviela mazumtirdzniecībā ir lētāka par spīti tam, ka viņi šādu soli nespēra. Tāpēc jaunajai Klimata un enerģētikas ministrijai būs jārīkojas ar divreiz lielāku apņēmību, lai šo situāciju risinātu. Ir būtiski izvērtēt alternatīvas un atdevi uz ieguldīto naudas vienību.

Proti, atbildēt uz jautājumiem – kuriem dekarbonizācijas risinājumiem, kādā laika posmā un apjomā nepieciešamas subsīdijas un / vai investīcijas, lai mēs sasniegtu progresu – atteiktos no Krievijas naftas, vairāk izmantotu vietējos un atjaunojamos resursus, un, ja valsts subsidē, tad cik CO2 tonnu mēs par šīm subsīdijām “nopirktu” jeb cik lielā mērā samazinātu emisijas. Alternatīvas, kā labi zināms, ir vairākas – transporta elektrifikācija, pirmās un otrās paaudzes biodegvielas izmantošana, arī biometāna, ūdeņraža izmantošana transportā.

Lasot jaunās Valdības deklarāciju, var secināt, ka prioritāte būs elektrifikācija, tas attiecas gan uz dzelzceļu, gan autotransportu (100. punkts).(1) Lai arī skaidrs, ka elektroauto īpatsvars transporta nozarē palielināsies, svarīgi apzināties arī elektrotransporta attīstību ierobežojošos faktorus un soļus kā samazināt siltumnīcefekta gāzes, izmantojot esošās iespējas līdz brīdim, kad esam atrisinājuši alternatīvu ierobežojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru